Bij Fenixx las ik een artikel dat voor mij helemaal herkenbaar was. Hetzelfde meegemaakt, als toeschouwer in multiculturele klassen. Ik heb gezien hoe één Turkse leerling de toon zette, gevolgd door zijn moslimklasgenoten, als een kudde schapen, met een ziekelijk samenhorigheidsgevoel en een totaal gebrek aan respect voor de leerkracht. Zo speelden die varkens het klaar om in luttele seconden de sfeer in de klas te bederven en er een chaos te creëren. Opgehitst en aangebrand door de islamles.
Schooldirecties vroegen hun leerkrachten om allochtone leerlingen niet te streng te beoordelen, en om hun foutjes, misstapjes en uitschuivertjes door de vingers te zien. Weet u nog, directeur Blauwbaard?... En leerkrachten moesten ook nog hun lespeil aanpassen aan het lage niveau van de allochtonen. Wie niet meewerkte aan het in de watten leggen van moslimleerlingen werd op 't matje geroepen bij de directeur die de rebellen een veeg uit de pan gaf. Niét de overtreders werden gesanctioneerd, maar wél de leerkrachten die prestaties, tucht en discipline eisten van hun migrantenleerlingen.
De multiculturele schoolgemeenschap op z'n kop. Leerkrachten passen zich aan aan migranten en Vlaamse leerlingen tonen begrip voor het wangedrag van hun allochtone klasgenoten. En dat allemaal om in de gunst te komen van de migrantengemeenschap op school. Uit schrik om beschuldigd te worden van racisme of van vreemdelingenhaat.
Het lakse beleid van schooldirecties gedurende al die jaren heeft zijn tol geëist: migrantenleerlingen kregen een eindeloos gevoel van straffeloosheid, en toen ze volwassen werden was de stap naar criminaliteit erg klein.
Dank u, heren en dames met de fluwelen handschoenen!
Fenixx.org Islamitische-Zweedse Schoolproblemen - door Jenny Svensson – vertaling: rommel
Isak Skogstad, woordvoerder van de Lärarnas Riksförbunds (De Leraren Rijksverbond), schrijft in een artikel in de Göteborgs-Posten hoe immigrantenkinderen de orde in een klas compleet buiten spel brengen, onder andere door gewelddadige Jodenhaat te spuien tijdens religielessen. Skogstad reageert ook verontwaardigd op de schooldirecties die deze leerlingen niet durven te bestraffen uit angst om voor vreemdelingenhaat beschuldigd te worden of moslims te kwetsen.
Lärarnas Riksförbunds, waar Skogstad actief is, heeft een rapport gepubliceerd waar uit blijkt dat elke derde leerkracht in de nieuwe multiculturele scholen van Zweden onderworpen is aan chantage van dit soort leerlingen of hun ouders. Leerkrachten durven niet in te grijpen uit angst dat ze bij de politie aangemeld worden. Ze weten dat de angst die ze zelf voelen ook aanwezig is bij de rechterlijke macht. Het risico is groot dat het slachtoffer, dat wil zeggen de leerkracht, tijdens het politieonderzoek tot een misdadiger wordt getransformeerd als er leerlingen met allochtone achtergrond bij betrokken zijn.
De wijdverspreide jodenhaat die onder islamitische immigrant leerlingen leeft beschrijft Skogstad als een goed voorbeeld hoe de rollen worden omgedraaid. De leerkracht wordt bij de schooldirectie geroepen om een harde berisping te krijgen , omdat die niet de islamitische benadering van joden heeft geëerbiedigd, zonder eis om de leerlingen het Joodse geloof en de Jodenvervolging tijdens de Tweede Wereldoorlog bij te brengen.
Skogstad beschrijft een situatie waar hij op een multiculturele school zelf getuige van was:
Plotseling duikt een leerling uit zijn stoel en gaat rechtop staan. Hij begint voluit uit zijn keel te schreeuwen. De leraar probeert de leerling te kalmeren en met hem te redeneren. Zonder resultaat. De scholier blijft schreeuwen en wordt aangemoedigd door zijn islamitische klasgenoten. Uiteindelijk besluit de leraar de les voortijdig te annuleren.
De sfeer was zo haatdragend dat het onmogelijk was om door te gaan met lesgeven. De leerkracht voelde zich bedreigd door de situatie en werd bang. Zelf zat ik stomverbaasd achterin de klas achter een schoolbankje. Als eigenschap van leraar in opleiding was het mijn taak om aantekeningen te maken en observeren van lesgeven. Het thema van de dag? Godsdienstonderwijs. Joden geschiedenis, om precies te zijn.
Ik had nog nooit zo’n pure vorm van antisemitisme haat meegemaakt. Het was ongelooflijk. De chaotische situatie bleef zich voortzetten in de volgende lesuren. Uiteindelijk koos de docent samen in overleg met een collega ervoor om de les te beëindigen. Sancties voor de misdragende leerlingen was geen sprake van.
De leerkrachten worden door de schoolleiding zelden ondersteund, aangezien deze kwesties als slechte publiciteit worden gezien. Men geeft de voorkeur aan leerkrachten die de deksel zetten op nare berichten, en kunnen leven met de moslimchaos en het verspreiden van de islamitische jodenhaat.
Het misleidende instinct is om te verschuilen voor ernstige problemen uit angst voor racist of fascist uitgescholden te worden.
Bron: http://avpixlat.info/2016/03/28/lararnas-riksforbund-vaga-agera-mot-valdsamma-och-judehatande-invandrarelever-i-skolan/
|