|
Hoewel ik de arena al geruime tijd verlaten heb, zijn er toch nog dagen dat ik met een wrang gevoel terugdenk aan de tijd toen migrantenleerlingen de oogappels waren van scholen en van maatschappij, terwijl onze eigen Vlaamse leerlingen achtergesteld werden als tweederangsleerlingen. Eigen leerlingen laatst. Om te verdrinken in de multiculturele vijver.
De discriminatie van Vlaamse leerlingen begon al improvisorisch toen de eerste Turkjes onze Vlaamse scholen binnendruppelden. Toen mochten ze als minderheidsgroep vooraan in de klas zitten, werden hun misstapjes getolereerd en kregen ze voorrang voor bijlessen.
Later, toen de migrantjes talrijker werden, bedachten onderwijsministers decreten, beginsels en voorrangsregels die systematisch de allochtone doelgroep viseerden. Eén van die fameuze uitschuivers was het Gelijke Onderwijskansen-decreet (GOK-decreet), dat voor alle kinderen gelijke optimale onderwijsmogelijkheden beoogde. Kletskoek natuurlijk, want de kansen waren gelijker voor vreemde leerlingen dan voor eigen leerlingen. De voorrangsregels van het GOK-beleid discrimineerden Vlaamse leerlingen. Het Vlaams Belang pleitte vergeefs voor afschaffing van het GOK-verzinsel dat onze eigen kinderen benadeelde.
Er zijn in het verleden nogal wat stunten bedacht om migrantenleerlingen te verwennen. De zgz. kansarmen moesten geholpen worden, veel aandacht en steun krijgen om zich beter opgenomen te voelen in onze samenleving, en meer van die zever.
Een groots opgezet Leuvens project maakte sprokkelhout van het traditionele moedertaalonderwijs en degradeerde het Nederlands tot tweede (!) taal voor migranten (NT2). Een verkrachting van de Nederlandse taal.
Een andere bedreiging voor onze Vlaamse leerlingen waren migrantenwerksters en turkse tolken die eigen taal en cultuur van de vreemde indringers stimuleerden en zodoende integratie afremden.
Kansarmoedebestrijding geldde vroeger enkel voor allochtonen, Vlaamse kansarmoede mocht niet bestaan... Er werd gestreefd naar verspreiding van vreemde leerlingen over alle scholen en dat was funest voor elitaire witte scholen... Concentratiescholen kregen meer financiële middelen... Enz... Enz...
Talrijke geldverslindende projecten uit de bodemloze hoorn des overvloeds werden ingezet om deze hele idioterie te kunnen verwezenlijken. Parels voor de Zwijnen. Het onderwijswijspeil zakte naar ongekende diepten..
|