Inhoud blog
  • Rudi opdracht 5
  • Rudi opdracht 4
  • Rudi opdracht 3
  • Rudi opdracht 2
  • opdracht 1 Rudi
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    **** BEWEGING ***
    Lessen & Besprekingen
    29-06-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.beweging voor Globetrotter
    Klik op de afbeelding om de link te volgen gordel1 van Globetrotter

    hallo globetrotter

    ik denk dat je hier de fout maakte je sluitertijd zo traag te willen hebben dat de springers er echt helemaal onscherp opstaan

    maar je hebt daardoor totale bewegingsonscherpte gekregen

    je sluitertijd 1/5 is onmogelijk uit de hand dat lukt misschien en ik zeg wel misschien met een camera of lens met een anti shake

    systheem

    maar zonder dat kan de grootste crack niet zonder de camera te ondersteunen

    beter was geweest 1/50 dan waren de springers onscherp en had je de rest scherp gekregen

    vriendelijke groeten fotoke(Willy)

    29-06-2006 om 10:10 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.beweging voor Globetrotter
    Klik op de afbeelding om de link te volgen gordel van Globetrotter

    hallo Globetrotter

    dit is al een mooie die je laat zien de eerste jongen staat er vrij scherp op

    en al het andere is echt onscherp door de meetrekking

    maar opletten met zoiets met linten zoals hier dat lint snijd de foto nu echt doormidden

    ik weet wel dat op zulke manifestaties dat niet altijd mogelijk is

    vriendelijke groeten fotoke(Willy)

    29-06-2006 om 10:06 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)
    11-05-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beweging voor tiarita
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Je laat er geen gras over groeien,

    En met de twee laatste foto’s voor trektechniek

    En buiten hier en daar een schoonheidsfoutje zit je wel goed.

    Ook jou opmerking dat de foto’s van kwaliteit verliezen

    Moet ik je bijtreden zelfs door op het blog te zetten is er nog meer verlies.

    Maar het is nu zo.

    Tiarita voor mij mag je rustig verder de fotografie ladder opklimmen.

    Ik verwittig fotoke van jou komst voor licht en portret

    Proficiat

    Bern@rd

    11-05-2006 om 22:06 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)
    10-05-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beweging voor tiarita
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Trektechniek een iets moeilijker thema waar veel oefenen een belangrijke rol speelt

    Het is je bijna gelukt de auto scherp te krijgen.

    In de exif gegevens is vermeld sluitertijd prioriteit en dat is goed, maar nergens is te zien met welke sluitertijd je de beide foto nam.

    Bij trektechniek neem je ook best meer dan een foto en experimenteer je met de sluitertijd om zo te zien met welke sluitertijd je het onderwerp mooi scherp krijgt.

    Je mag ook je foto recht zetten voor je ze ter bespreking aanbied, dat mag.

    Je bent er bijna tiarita oefen nog wat en stuur nog maar twee foto’s. Liefst kritisch zijn en enkel als je zelf tevreden bent doorsturen

    Succes

    Bern@rd

    10-05-2006 om 22:04 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beweging voor tiarita,
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Met de vrachtwagen in beweging en de omgeving scherp zit je goed, De laterale weergave ligt me niet zo goed,een schuine inrijrichting vind ik wel beter .er zit dan wat meer diepte in de foto . maar er zijn zoveel smaken als fotograven hé.

    De foto loopt wat schuin omhoog in de rijrichting , dat mag je gerust recht zetten .een goede foto

    Bern@rd

    10-05-2006 om 22:00 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)
    05-05-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beweging voor Emile
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Twee ongeveer identieke opnamen waarvan de eerste

    met de hoge fontein natuurlijk de beste is.

    Exif 1/20 sec F/5,6 en iso-64

    Het moet gezegd emile de fontein is niet van die aard om er de blikvanger van te maken. De beweging zal er wel zijn met een sluiter van 1/20 sec de omgeving is goed scherp dankzij het gebruik van de statief.

    misschien met een beter camera stanpunt ,dichter bij de fontein “ een soort door de fontein fotograferen (doorkijkje)

    was het  wel beter geweest.

    Maar goed emile je heb de instellingen voor beweging onder de knie

    Ik vroeg bij de vorige bespreking eens de trektechniek te proberen

    Nu nog enkel de beweging de volle aandacht geven bij je volgende foto’s en alles is OK

    Bern@rd

    05-05-2006 om 23:00 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)
    14-04-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BEWEGING VOOR TIARITA
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Foto 2 exif gegevens 1/50 sec f/3.6 ISO-100 sluiterpriotiteit???Trektechniek is een thema die veel oefening vraagt en de juiste techniek. De foto is hier volledig ONSCHERP , en volgens mij komt het doordat je bij het maken van de foto de auto niet blijft volgen door de zoeker van je camera.

    Ook opletten dat de weg niet zo schuin naar rechts afloopt

    en de auto wat meer ruimte laten in de rijrichting. Zelfde opmerking  als eerste foto Eens de site goed doornemen

    http://fotografiegroep.seniorennet.be/mailgroep/index.html

    14-04-2006 om 00:00 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BEWEGING VOOR TIARITA
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Foto 1 exif gegevens 1/40 sec f/3.6 ISO-100 of je sluiterprioriteit nam weet ik niet.

    Als de foto was bedoeld voor trektechniek dan is het niet goed. Andersom als het de bedoeling was het onderwerp in dit geval de auto bewegingsonscherpte voor te stellen en de omgeving scherp is het dan wel bijna goed . Waarom bijna, wel in de les kadreren wordt geleerd het onderwerk in de kijker te stellen en hier is het huis de blikvanger en de muur links is dan weer storend.

     

    OP DE SITE VAN SENIORENNET KAN JE ALLES UITGEBREID LEZEN. ONDER BASISOPDRACHTEN BEWEGING OOK BIJ DE LESSEN TIPS VAN WARD

    http://fotografiegroep.seniorennet.be/mailgroep/index.html

    14-04-2006 om 00:00 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)
    02-04-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beweging voor hmedke
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Met eens wat extra aandacht aan trektechniek te schenken

    is het duidelijke beter aangeslagen iedereen op de hoogte te stellen van hoe je het best te werk kan gaan bij dit thema.

    Veel moet ik hier dan ook niet meer aan toevoegen.

    De auto is was scherper dan de fietser maar dit belet niet dat de foto’s goed zijn. Ter informatie staan de sluitertijden op de foto's

    Het is dan ook met een goed gevoel dat ik je voorstuur naar Tobias voor de volgende "les licht en portret".

    Bern@rd

    02-04-2006 om 21:18 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)
    31-03-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beweging voor Hmedke
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik bewonder jou enthousiasme om de trektechniek onder de knie te krijgen.

    Het is je dan ook reeds redelijk gelukt.

    Maar toch geef ik je de raad de auto’s wat verder door te laten rijden .

    Dan zal je de auto mooi horizontaal in beeld hebben. en uitproberen met verschillend sluitertijden.tussen 1/20 en 1/50 sec 

    En zoals in de trektechniek bijlage beschreven.

    Zoek een goed plekje uit, met een passende achtergrond, waar je een duidelijk overzicht hebt over het onderwerp dat zal voorbijkomen. Sluitertijd instellen en voor een goede belichting kan je op voorhand een foto nemen waar je het onderwerp zal fotograferen .Handmatig scherp stellen op die zelfde plaats .

    De sluiter half ingedrukt houden je richten van waaruit het onderwerp zal verschijnen
    het onderwerp volgen en doordrukken op de plaats die je vooraf in gedachte had en stop de beweging niet wanneer je de sluiter doordrukt, maar blijf nog een eindje volgen. Dit vereist wat techniek en veel oefening.

    Je mag me dan ook nog eens twee foto’s sturen en vooral niet opgeven.

    Bern@rd

    31-03-2006 om 23:25 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)
    18-03-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beweging voor Emile,
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Twee goede foto’s voor beweging ,Emile

    Exif van beide foto’s sluitertijdprioriteit 1/20 sec F/8 en ISO-50.

    Natuurlijk als de foto’s voor beweging goed zijn kijken we een stapje verder,

    of moet ik zeggen terug .De kadrering kon beter. Van foto 1 kon je de linkse voorste paal wegsnijden( dat mag) en natuurlijk scheelde het niet veel of de auto was voorbij. Iets meer ruimte in de rijrichting was perfect geweest.

    Bij foto 2 is het jammer van de paal links tussen de drie voorste auto’s.

    Je ziet Emile we ziften muggen hé . maar wat wil je we willen goede fotograven, en van wat kritiek leert men veel. Ikzelf trouwens ook.

    Spijtig dat de foto’s op het blog altijd veel minder van kwaliteit voor komen.

    Maar goed :

    probeer nu eens bij de volgende foto’s de trektechniek.

    Met wat oefenen en nog eens in de bijlage te snuffelen lukt je dat zeker

    Bern@rd

    18-03-2006 om 13:08 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BEWEGING VOOR WEETGRAAGTWEE
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ter informatie

    Twee opnamen in de schaatsbaan(Gullegem??) ISO-100 f/2,9 en 1/23 sec openingsprioriteit.

    Overdag buiten zou het onmogelijk zijn geweest met een zo groot diafragma f/2,9 een sluitertijd van 1/23 sec te bekomen. Dankzij de lichtomstandigheden in de schaatshal is dat je toch gelukt . Beide foto’s hebben een zelfde sluitertijd en waarschijnlijk alle foto’s die je op die locatie hebt genomen.

    Daarom geef ik altijd de raad voor het thema beweging sluitertijdprioriteit in te stellen op de camera, en de ISO waarde aan te passen om over en onderbelichting te vermijden. . Je kunt dan ook experimenteren met een reeks uiteenlopende sluitertijden,

    Nu even ter zake komen over de foto’s

    Foto 1 is om zegens volledig onscherp en niet goed voor beweging. Te wijten aan het niet gebruiken van een steun of statief ( denk ik…)

    Foto 2 is dan wel goed de achtergrond is scherp met de schaatsers in beweging.

    Iets hogere sluitertijd had de voorste schaatser iets duidelijker gemaakt, en juist daarom is het aangewezen met verschillende sluitertijden te experimenteren.

    Probeer het nog maar eens lees eventueel nog eens de bewegings bijlage of de site.

    Bern@rd

    18-03-2006 om 09:23 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)
    16-03-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beweging voor Emile
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Je weet Emile dat in het thema beweging de sluitertijd van doorslaggevend belang is

    In de exif gegevens is vermeld dat de foto’s met openingsprioriteit genomen zijn.

    Bij de ventilator had je geluk de foto is binnenshuis zonder veel licht genomen waardoor je onbewust een sluitertijd van 1/50 sec had waardoor je de roterende ventilator kan zien ronddraaien. goede foto

    Voor de autosnelweg is dat minder goed een sluitertijd van 1/100 sec is te vlug waardoor de auto’s zonder beweging effect op de foto staan.

    Daarom geef ik je de raad je toestel op sluitertijdprioriteit te zetten Dan kies je zelf de sluitertijd .

    Hoe trager je onderwerp beweegt hoe lager je de sluitertijd moet instellen

    Probeer het nog eens op de brug van de snelweg met een stuitertijd variërend tussen 1/25 tot 1/50 sec

    Je moet dan wel opletten voor overbelichte foto’s. Een trucje is dan bij valavond

    De foto’s maken.

    Veel succes het zal je zeker lukken.

    Bern@rd

    16-03-2006 om 13:05 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)
    15-03-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beweging voor Norby
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Terug twee foto’s voor beweging trein 1/10 sec is wel heel langzaam om uit de hand te fotograferen voor trektechniek ,iets minder scherp maar toch goed.

    Vrachtwagen 1/50 sec duidelijk scherper ,en ook goed voor beweging.

    Je hebt nu wel beter inzicht wat je met de sluitertijd van je camera kan doen.

    Ik zal je niet langer ophouden norby .

    Je bent klaar voor Licht en Portret bij Tobias

    Bern@rd

    15-03-2006 om 08:36 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)
    09-03-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BEWEGING VOOR NORBY,
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Je verraste me met je eerste foto’s. Met Carrousel voor trektechniek doe je dat opnieuw. Dat het paard niet volledig in beeld is stoort niet de paarden in de achtergrond en de verlichting geven sfeer en versterkt het beweging effect , goede foto: exif 1/30 sec f/6,5 ISO-100

    Veel minder is het met de treinfoto.

    De blikvanger in die foto is de trein, die neemt hooguit een negende deel van de foto in beslag: exif 1/80 sec F/8 ISO-80

    En we weten niet zo goed: Is de trein bijna voorbij of komt hij net aan?

    In ieder geval ben je aardig op weg, lees nog eens het Doc die ik je stuur

    En daarna mag je mij nog eens twee foto’s sturen.

    Bern@rd

    09-03-2006 om 11:41 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)
    08-03-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BEWEGING voor hmedke,
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    TrekFacteur zuiver theoretische bekeken niet slecht facteur redelijk scherp maar de achtergrond leid ons te veel af.

    Trekcamion de camion is wel scherp maar hier is het nog erger gesteld met de omgeving. , beide foto’s op 1/40 sec gemaakt ……

    Trektechniek is één, maar actie door beweging in de foto brengen is meer dan dat

    En het mis ik hier wel in de foto’s.

    Als je u zuiver concentreert op beweging en de voorgaande lessen vergeet dan falen we in onze opdracht

    Bij mooie geslaagde trektechniek foto’s is kadreren even belangrijk als de rest .Men moet dit eigenlijk goed voorbereiden.


    Zoek dus een goed plekje uit, met een passende achtergrond, waar je een duidelijk overzicht hebt over het onderwerp dat voorbijkomt. Diafragma en sluitertijd instellen voor een goede belichting (kan je op voorhand uitproberen) en scherp stellen op iets wat zich vlak naast het onderwerp zal bevinden wanneer dit voorbijraast. Draai je links of rechts in de richting van waaruit het onderwerp zal verschijnen .
    Volg het onderwerp zodra het in beeld is en druk pas af op de plaats die je vooraf in gedachte had.
    Stop de beweging niet wanneer je de sluiter hoort, maar blijf volgen. Dit vereist wat techniek en veel oefening.

    Je mag mij dan ook nog eens twee foto’s voor beweging sturen

    Bern@rd

    08-03-2006 om 16:45 geschreven door Dushi


    >> Reageer (1)
    01-03-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beweging voor hmedke,
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Je hebt er duidelijk zin in om de trektechniek tot een goed einde te brengen,

    Om maar onmiddellijk met de deur in huis te vallen.

    De trein is minder goed en niet scherp , de fietser daarentegen is wel scherp en goed..

    Maar de omgeving kan beter bewegingsonscherp zijn. je mocht ook de fietser wat verder laten doorrijden.

    Als ik de exif gegevens bekijk 1/50 sec f/8 ISO-64 en een Focus van 8 mm.

    Kan ik u de raad geven om met een telelens te werken

    Je zult dan minder licht in de lens krijgen waardoor je een lagere sluitertijd en een groter diafragma zal kunnen gebruiken .

    De grotere lensopening zal er dan voor zorgen dat de achtergrond vager en meer bewegingseffect zal hebben

    En een sluitertijd van 1/ 40 à 1/45 zal de beweging beter weergeven.

    En vergeet niet de fietser met de camera blijven volgen terwijl je de foto maakt.

    Probeer mij nog maar eens twee foto’s te sturen, succes.

    Bern@rd

    01-03-2006 om 01:13 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)
    26-02-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beweging voor hmedke
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Twee goede foto’s voor beweging.

    EERSTE foto belichtingprioriteit 1/50 sec f3,2 ISO-64

    TWEEDE foto belichtingprioriteit 1/15 sec f 6,3 ISO-64 en +0,3 stap belichtingcompensatie .

    Men ziet duidelijk een verschil tussen een sluitertijd van 1/5O en 1/15 sec

    aan de trein . beide treinen zijn nog herkenbaar en goed voor het thema.

    Je mag me nu met u volgende foto’s eens trektechniek brengen.

    Het onderwerp scherp met een achtergrond met beweging onscherpte.

    Bern@rd

    26-02-2006 om 09:42 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beweging voor Norby,
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Voor jouw eerste twee foto’s, thema beweging is het meteen in de roos.

    Foto 1 openingprioriteit f/8 ½ sec ISO-100 belichtingcompensatie –O,7 stap

    Foto twee sluiterprioriteit 1/5 sec f/8 ISO-100 belichtingcompensatie -2 stap

    Je camera is beperkt qua instellingen volgens je mij melde.

    Maar je hebt dit goed opgelost met de belichtingcompensatie en de foto opnames op valavond te maken.

    Bij foto 1 heb je met het seinbord 7 een scherp richtpunt in beeld wat de foto ten goede komt.

    Bij foto twee heb ik de achterkant van het verkeersbord vooraan op de foto weg gelaten .   De foto’s zijn heel goed

    Je kunt nu gerust bij je volgende foto’s de trektechniek eens uitproberen.

    Alles zal afgangen van de snelheid van het onderwerp om een ideale sluitertijd te bepalen. Kijk niet op een foto min of meer , met onze digitale camera’s en de verwijderknop op de PC is dat nu geen probleem meer.

    Bern@rd

    26-02-2006 om 09:33 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)
    20-02-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BEWEGING VOOR Leike
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Fietsers in beweging foto 1 ( ISO 100 F/4.5 1/20 sec )

    Foto 2 sluitertijd ( 1/30) iets hoger en toch zien we niet meer detail in de fietser maar aan de houding van de wielertoeristen zien we dat de snelheid duidelijk hoger was. Ook moet je opletten dat je eigen fiets de foto niet verstoord .Een kwart draai naar links had de foto bovendien een diepte gevoel gegeven.

    Het is voor mij niet moeilijk om achteraf te zeggen de sluitertijd was niet goed en zo verder.

    Mijn Conclusie is dan ook: de sluitertijd is voor het thema beweging van het grootste belang, ik kan het niet genoeg herhalen je moet de sluitertijd voortdurend aanpassen.

    Experimenteren met de sluitertijd en tientallen foto’s maken om er misschien één goede over te hebben.

    Laat beweging niet los probeer het verder in je foto toe te passen. Een mooie scherpe diepte foto met een aanstormende fietser niet te versmaden hé.

    Ik laat je dan ook door naar diepte bij Tobias

    Bern@rd

    20-02-2006 om 14:59 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 14/10-20/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 09/10-15/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 30/01-05/02 2006
  • 23/01-29/01 2006
  • 16/01-22/01 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 19/12-25/12 2005
  • 12/12-18/12 2005
  • 10/10-16/10 2005
  • 03/10-09/10 2005
  • 19/09-25/09 2005
  • 05/09-11/09 2005
  • 29/08-04/09 2005
  • 15/08-21/08 2005
  • 08/08-14/08 2005
  • 01/08-07/08 2005
  • 18/07-24/07 2005
  • 27/06-03/07 2005
  • 13/06-19/06 2005
  • 06/06-12/06 2005
  • 30/05-05/06 2005
  • 16/05-22/05 2005
  • 09/05-15/05 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!