Inhoud blog
  • Citadel Namen 1961
  • 1961 2 Bon Commando.
  • Eerste W.E. 2 Bon Cdo Citadel Namen Juli 1961.
  • Belgium Veterans" We will remember them".
  • Belgium Veterans "We will remember them"
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Over mijzelf
    Ik ben Moerman Gerard, en gebruik soms ook wel de schuilnaam igor.
    Ik ben een man en woon in 9870 ZULTE (Belgie) en mijn beroep is Op Rust.
    Ik ben geboren op 22/12/1942 en ben nu dus 81 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Vinkenieren en Vaderlands Lievende Verenigingen..
    Het leger vervoegd op 03/07/1961 en op rust gesteld in 1999 als beroeps o/officier.Gehuwd,3 kinderen en 5 kleinkinderen.
    Klik op de foto's in het midden voor vergroting.
    Foto
    .




















    .
    Om de foto in het midden te vergroten.
    Klik op de foto.
    .




















    .
    Foto
    .




















    .
    Foto
    .




















    .
    Om de foto in het midden te vergroten.
    Klik op de foto.
    .




















    .
    Foto
    .




















    .
    Foto
    .




















    .
    Foto
    .




















    .
    Foto
    .




















    .
    Foto
    .




















    .
    Foto
    .




















    .
    Foto
    .




















    .
    Foto
    .




















    .
    Foto
    .




















    .
    Foto
    .




















    .
    Foto
    .




















    .
    Foto
    .




















    .
    Foto
    .




















    .
    Foto
    .




















    .
    Foto
    .




















    .
    Foto
    .




















    .
    Foto
    .




















    .
    Foto
    .




















    .
    Foto
    .




















    .
    Foto
    .




















    .
    Foto
    .




















    .
    Foto
    .




















    .
    Foto
    .




















    .
    Foto
    .




















    .
    Foto
    .




















    .
    Foto
    .




















    .
    Foto
    .




















    .
    Foto
    .




















    .
    Foto
    .




















    .
    Foto
    .




















    .
    Foto
    .




















    .
    Foto
    .




















    .
    Foto
    .




















    .
    Foto
    .




















    ..
    Foto
    .




















    .
    Foto
    .




















    .
    Foto
    .



















    .
    Foto
    Blog als favoriet !
    Para Commando's sterven niet , ze vliegen weg.
    Reilen en zeilen van Gewezen Para commando's
    18-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn opleiding voor Gevechtzwemmer.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ...

    18-03-2011 om 08:14 geschreven door gerard

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (5 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn Opleiding als Gevechtzwemmer.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    Een woordje over de uitrusting waarover we beschikten.

     

    De gewone calypso een pak voor bescherming tegen de koude. De frochpakken , waterdichte pakken voor onderwater te werken in de koude omstandigheden , meestal kon men warm ondergoed dragen.

    De gewone duikflessen voor lucht. De uitrusting met zuivere zuurstof en anti magnetisch als ook geen lucht bellen aan het water oppervlak.Gesloten omloop genoemd voor het gevechtzwemmen.

    Het olie kompas “een plastieken bol” gevuld met olie waarop de kompasschijf kon drijven.

    Het vullen van de lucht flessen of zuurstof systeem ,  moest ieder voor zijn eigen rekening nemen.Zeer handig in geval van een ongeval.

    De lucht flessen werden gevuld door middel van een handpomp (van een vergaarbak lage druk naar flessen hoge druk) een werk van lange adem. Wat betreft het zuurstof systeem “gesloten omloop” moest men een container vullen met “protosorp  korrels” die stikstof uit de uitgeademde lucht opslaan. Bij het niet goed uitvoeren van deze taak kon er water in de container komen . De korrels werden nat , gevolg , slechte filtering van de uitgeademde lucht , het vocht van de korrels werd met de in te ademen lucht naar het mondstuk gevoerd met brandwonden in de mond als gevolg. Door het feit dat we een gesloten masker droegen was dat een ramp.

    Meestal werd er tweemaal per dag gedoken. Het waren  lange en vermoeide dagen. Duur van de cursus 6 weken.

    Gerard.

    Foto : op de pop het gesloten zuurstof systeem met op de borst het filter systeem , met daaronder de zuurstof flessen. en voor de pop een duikfles voor gewone lucht of soms een mengeling.

    18-03-2011 om 08:13 geschreven door gerard

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn opleiding als Gevechtszwemmer..
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Opdrachten.

     

    De meest voorkomende opdrachten van gevechtszwemmer zijn.

     

    -Het beveiligen van amfibie operaties.

    -Het ongezien personen uit zee aan land brengen.

    -Saboteren van allerlei installaties.

    -Aanvallen op de vijandelijke vloot en installaties.

    -Informatie raids in vijandelijk gebied.

     

    Onze opleiding werd op deze opdrachten afgestemd.

    Gerard
    Foto : het beveiligen van een ontscheping op zee

    16-03-2011 om 16:00 geschreven door gerard

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Et hommage aux 54 soldats mort en Afghanistan au monument aux morts pour la France à Seclin le 9 mars 2011 (F).
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    13-03-2011 om 13:07 geschreven door gerard

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    13-03-2011 om 13:04 geschreven door gerard

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    13-03-2011 om 13:04 geschreven door gerard

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De medische testen bij de Zeemacht.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Foto : de draaistoel test op zeeziekte..

    10-03-2011 om 18:05 geschreven door gerard

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    07-03-2011 om 16:04 geschreven door gerard

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De gedenkplaat (Humanitaire operaties).
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    07-03-2011 om 16:02 geschreven door gerard

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wij waren Gast arbeiders.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De beroeps militairen  die in het 2de  Bon Commando te  Flawinne verbleven , moesten een adres in de kazerne hebben. We hadden geen keuze , een faciliteit Kazerne bestond niet en wij moesten ons aanpassen. Daarbij kwam automatisch dat we een domicilering in Flawinne moesten aanvragen. We werden dus zonder insprak bewoners van het zuiden van België.

    Ook waren we verplicht aan de gemeente verkiezing deel te nemen , dat was niet zo erg , maar het W.E. van de verkiezing ,  moesten we wel in  Flawinne blijven om te stemmen. We moesten ons aan de plaatselijke politiek aanpassen.

    Ik moet zeggen dat we als jonge beroepsmilitairen niet veel verdienden , we waren veel weg op oefening , dus veel onkosten.

    We werden voor niets vergoed ,  overuren  en W.E. diensten waren nog niet betaald. De wedde van mijn echtgenote was hoger dan die van mij , maar het kon ons niets maken we waren gezond.

    Gerard.

    07-03-2011 om 07:21 geschreven door gerard

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nationale Feestdag 21 juli 1964.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    Het 2de Bataljon Commando moest deelnemen aan de parade op 21 juli te Brussel , met de “Recce jeeps” , open jeeps uitgerust met 3 machine geweren. We maakten de verplaatsing naar Brussel de dag voor de parade. Na een grondige inspectie van de voertuigen en de uitrusting mochten we de kazerne verlaten , om een pintje te gaan drinken. Het was zeer warm en een paar mannen hadden een pintje teveel gedronken , we sliepen op de zolder kamers waarvan de ramen uit kwamen in de dakgoot. In de kamers was het broeierig heet en één van onze vrienden had niet beter gevonden ,  om in de dakgoot te slapen.  Bij een controle ronde vond de wacht onze vriend op de grond , hij was van 15 meter hoog uit de goot gevallen. Hij is dezelfde dag nog overleden.

    Foto : Leden A.N.P.C.V. op de nationale defilé.

    Gerard.

    02-03-2011 om 19:55 geschreven door gerard

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (5 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Otterburn in de winter.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ..

    01-03-2011 om 08:12 geschreven door gerard

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    28-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eén dag op uitstap in Edingburg . Foto voor het Kasteel.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen .

    28-02-2011 om 11:21 geschreven door gerard

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De GMC vrachtwagen het werkpaard in alle terrein.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen .

    26-02-2011 om 08:43 geschreven door gerard

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Otterburn in de zomer.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen .

    24-02-2011 om 20:01 geschreven door gerard

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Kamina een legende.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen .

    24-02-2011 om 06:59 geschreven door gerard

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (6 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Einde van de Periode 2 Bon Cdo en 3 Para.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    Gehuwd vrouwtje in verwachting eerste problemen duiken op. Men probeert meer thuis te zijn en dat is zeer moeilijk in het 2 Bon Cdo.

    Dus men vraagt overplaatsing naar het 3 Para te Lombardzijde. Deze overplaatsing werd mij na veel moeite toegestaan , maar de problemen waren nog niet opgelost. In het 2 Bon Cdo kon ik maar wekelijks naar huis. In het 3 Para normaal dagelijks , om 05.20u op de trein en om 19.45u terug thuis. Men moest ook nog op zaterdag werken.

    Onze eerste zoon werd geboren , er kwamen er nog twee. Ik had een woning gevonden in Lombardzijde en het Para leven ging zijn gang. Ik was in het Peloton Frogmen aangeduid als technieker voor de boten , maar ik moest nog de cursus volgen voor technieker en terzelfder tijd voor Onderofficier. Ik was 27 jaar en de zotte jaren waren zo wat voorbij , dus ik ging naar school , duur 1 jaar. Vrouwtje weer alleen. Door een administratieve regelgeving en een misverstand kon ik niet meer naar het 3 Para terug. Ik werd aangeduid voor een éénheid in Duitsland en vrouwtje in Lombardzijde.

    Wordt vervolg .

    23-02-2011 om 07:17 geschreven door gerard

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (9 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gerard in Otterburn op AS 24.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ..

    22-02-2011 om 13:30 geschreven door gerard

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (10 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het barakken Kamp van Otterburn.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen .

    17-02-2011 om 18:28 geschreven door gerard

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OTTERBURN (Schotland) met 2de Bon Commando..

    Ik ben een paar maal naar Otterburn geweest maar de eerste keer is altijd de leukste en blijft je het beste bijÂ…..

    Het 2de Bon Commando  ging dus op schietoefening naar Schotland « Otterburn Â». De verplaatsing gebeurde voor het gross van de troep per boot namelijk de “Kamina” De voertuigen en de voorwacht, “mannen die het kamp en de ontvangst  van de troep moesten voorbereiden”, gingen met het vliegtuig. Een paar problemen moeten opgelost worden om de voertuigen per vliegtuig te vervoeren. De keuze viel op G.M.C. vrachtwagens, zij waren het enig type voertuig die zonder veel problemen in de C119 kon. Dit waren vrachtwagens van WOII en met open stuurhut. Bij de volgende oefening in Otterburn kregen we voertuigen van het Engels leger ter plaatse.

    Bij het vervoer per vliegtuig mochten de brandstoftanks en de jerrycans maar ¾ vol zijn wegens het druk verschil in de lucht, de brandstof zet uit en loopt over. De batterijstopjes werden afgesloten met vaseline, maar de benzine geur in het vliegtuig was toch nog waarneembaar. De voertuigen in het vliegtuig werden vast gemaakt met kettingen en spanners. Na het opstijgen moest alles weer aangespannen worden. De vlucht verliep normaal, maar de tocht van het vliegveld naar Otterburn was een hele ervaring. “Aan de voor ons linkerkant van de weg rijden” was een hele uitdaging. Het links rijden werd 2 weken voor het vertrek reeds geoefend in de kazerne in Flawinne. Het was winter 2 meter sneeuw en geen verwarming in de voertuigen, de G.M.C. en de Doodge camionetten met open stuurhut. De overtocht van de Kamina verliep ook niet van een leien dakje. Het schip moest uren voor anker blijven liggen voor de haven van “New Castle” de zee was ruw en te gevaarlijk om de haven binnen te varen. Wij de “voorwacht” moesten de troep ontvangen het werden lange uren met thee en koekjes gesponsord door de Engelse Politie. Na het nuttigen van rantsoen maaltijden (bonen met tomatensaus) hadden de passagiers van de Kamina de ganse boot ondergekotst  en er hing een kwalijke geur in de boot. Eindelijk kon de ontscheping plaats vinden. De manschappen werden met bussen naar Otterburn gebracht. Daar wachten er verwarmde barakken en een heerlijke warme maaltijd op zijn engels “Schapenvlees uit dozen”. Het 2de Bon Commando had geen eigen keuken mee gebracht we kregen eten van het Engels Leger. Dat is ons zuur opgebroken. De volgende keren was de keuken mee, we hadden onze les geleerd.

    Ik werd met een frantalige collega  aangeduid om op het vliegveld aan AS24 (gocart met 3 wielen) te gaan halen. Op het vliegveld aangekomen, geen vliegtuig en geen gocart, ze waren om veiligheid reden op een ander vliegveld geland, maar waar? Om kort te zijn we hebben gezocht maar niet gevonden, ik en mijn Franstalige collega verstonden mekaar niet en dan nog in Engeland.De opdracht eindigde terug in Otterburn zonder AS24., maar we moesten het wel overdoen.

    Het was zeer koud en veel sneeuw, er waren een paar mannen die het niet zagen zitten om zich in die omstandigheden te wassen. Dat losten we op door ze morgens met hun slaapzak buiten te dragen en ze in de sneeuw te laten vallen, ze hadden het rap begrepen. Dagelijks schietoefeningen met echte munitie, de meeste slachtoffers waren schapen die vrij rond liepen.

    De wegen glad en besneeuwd maar geen probleem met de G.M.C. De oefeningen konden gewoon doorgaan. Na een 10tal dagen kregen we een uitstap Edinburg, we zijn daar alleen maar opgevallen door onze eetlust. Wel aan te bevelen een bezoek aan het Kasteel van Edinburg. Er werd afscheid genomen van Otterburn in de kantine, het feest werd opgeluisterd door plaatselijke “Pipers” doedelzakspelers. De “Kamina” en de C119 brachten ons veilig terug naar België; Leve de biefstuk friet en de Jupiler.

    Gerard..

     

    16-02-2011 om 18:41 geschreven door gerard

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (6 Stemmen)
    >> Reageer (0)

    Archief per week
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 27/07-02/08 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 24/06-30/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 22/10-28/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 25/01-31/01 2010

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Foto

    Klik op de foto's in het midden voor vergroting.


    Foto

    .




















    .
    Om de foto in het midden te vergroten.
    Klik op de foto.
    Foto

    .




















    .
    Foto

    .




















    .
    Foto

    .




















    .
    Foto

    .




















    .
    Foto

    .




















    .
    Foto

    .




















    .
    Foto

    .




















    .
    Foto

    .




















    .
    Foto

    .




















    .
    Foto

    .




















    .
    Foto

    .




















    .
    Foto

    .




















    .
    Foto

    .




















    .
    Foto

    .




















    .
    Foto

    .




















    .
    Foto

    .




















    .
    Foto

    .




















    .
    Foto

    .




















    .
    Foto

    .




















    .
    Foto

    .




















    .
    Foto

    .




















    .
    Foto

    .




















    .
    Foto

    .




















    .
    Foto

    .




















    .
    Foto

    .




















    .
    Foto

    .




















    .
    Foto

    .




















    .
    Foto

    .




















    .
    Foto

    .




















    .
    Foto

    .




















    .
    Foto

    .




















    .
    Foto

    .




















    .
    Foto

    .




















    .
    Foto

    .




















    .


    Foto

    .




















    .
    Foto

    .




















    .
    Foto

    .




















    .
    Foto

    .




















    .
    Foto

    .




















    .
    Foto

    .




















    .
    Foto

    Blog als favoriet !

    Mijn favorieten
  • seniorennet.be
  • ANPCV ATH


  • Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!