Inhoud blog
  • Lode Echelpoels
  • Patrick Lievens
  • Legend Spa
  • Beurs Maastricht
  • rallyfilmpjes
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    wilfried111
    blog.seniorennet.be/wilfrie
    Mijn favorieten
  • etiennewillems
  • wrcke rallyfilmpjes
  • oudecrossmotoren
  • historicmotorraces
  • crossertje
  • rally kris cools
  • RALLY IS NOT A CRIME
    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    het_geluk
    blog.seniorennet.be/het_gel
    Mijn favorieten
  • historicrally's

    13-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Soms ook eens van de baan !!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het ging de Polle ook niet altijd voor de wind zoals hier op de foto. tijdens de rallysprint van Moorslede 2003 waar de snor niet meer de baas was over de Escort MK II en daarbij zijn voet brak. Maar de Vliegende snor was niet verslagen en won in juni al terug de Ypres Westhoek Rally

    13-12-2006 om 21:50 geschreven door morris

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (26 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Polle met zijn Talbot Lotus
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De Polle in aktie met de Talbot Lotus een rallywagen waarmee hij heel wat mooie uitslagen behaalde

    13-12-2006 om 19:11 geschreven door morris

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (17 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.30 jaar de Polle Paul Lietaer deel 1
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het is al 30 jaar dat de vliegende snor Paul Lietaer deelneemt aan rallywedstrijden.De Polle begon in 1976 sprint en rally te rijden met een Opel Ascona A met zijn broer Luc als Copiloot. In 1977 kwam het eerste mooi resultaat met een 4de plaats in de 6 uren van Kortrijk op 160 deelnemers. Tijdens de winter van 77 werd de Ascona opgesmukt en verbetert om in 1978 zijn eerste overwinning te behalen in de sprint van Hooglede. De laatste rally van dit seizoen werd afgewerkt met een Opel Kadett Gte die ter beschikking werd gesteld door de Opel garage Devos uit Menen en zo werd Lietaer 5de in de rally van Kortrijk.Zijn eerste overwinnig in een rallywedstrijd boekte hij in de 6 uren van Brugge.Bij zijn eerste deelname in de 24 uren van Ieper in 1979 werd de Polle meteen 13de algemeen. Zijn eerste podium plaats in een internationale rally was in 1981 tijdens de Omloop van Vlaanderen met een 2de plaats algemeen.In 1985 won Lietaer de groep N klasse in de rally van Ieper.Het jaar 1988 was de Polle nationaal rallykampioen van Belgie.Zijn mooiste podiumplaats is 2de algemeen in Ieper van 1992.

    Foto van de zwarte Kadett Gte waar velen onder ons nog zullen herinneren

    Meer volgt later in deel 2

    13-12-2006 om 18:24 geschreven door morris

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (35 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    11-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Klein maar grote daden
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het zijn niet altijd grote dikke en krachtige wagens  die prachtige resultaten neerzetten. Het Le-Coq Motorsport team van Dieter Thys & Emeric Debusschere hebben dat bewezen met hun kleine Mini Cooper.Het rallybeestje is super snel en Piloot Dieter heeft een spectaculaire rijstijl.In 2005 reden ze enkel VAS wedstrijden met als kers op de taart algemeen VAS Historic kampioen en kampioen in de klasse C1.Ze werden ook nog 3 x 2de en 3 x 3de in andere VAS wedstrijden. In 2006 besloten Dieter & Emeric om het eens over een andere boeg te gooien en de grote nationale wedstrijden aan te pakken. Als test starten ze in de rallysprint van de Monteberg een organisatie van Targa Florio Ieper wat altijd grote namen op de deelnemerslijst oplevert. Ook Engelsen komen in deze wedstrijd aan de start. Dieter werd 4de op 28 starters en 1ste in de klasse. De rallysprint van de Monteberg was eigenlijk een test voor de grote uitdaging namelijk de Ypres Westhoek Rally en die rally werd voor het team Thys-Debusschere een groot sucses. Ze werden 14de algemeen bij de nationale rijders en 1ste in de klasse C1.Bij de nationale en FIA rijders samen werden zij 23ste algemeen. Zo één prestatie hadden ze zelf niet verwacht. Maar het kleine Mini Coopertje had het zwaar te verduren gekregen. Dieter was niet zeker dat hij ging kunnen van start gaan in de volgende afspraak de Omloop van Vlaanderen.De stukken die van Engeland moesten komen om de Mini terug in goede konditie te brengen lieten op zich wachten en zo kon het team Thys-Debusschere niet aan de start komen in hun thuiswedstrijd de short rally van Oudenburg-Jabeke. Het was dan maar nagelbijten afwachten tot de Omloop van Vlaanderen.Dieter die enorm gemotiveerd na zijn pracht prestatie in Ieper aan de start verscheen in Roeselare. De omloop van vlaanderen werd terug een sucses en ze eindigden 19de algemeen en terug 1ste in de klasse C1 en ze zijn kampioen van Belgie geworden in de klasse C1.

    Volgens Dieter heeft hij meer geleerd in die 2 grote rally's dan in de regionale wedstrijden. We hopen Dieter & Emeric eens in Frankrijk aan de start te mogen verwelkomen Proficiat Dieter&Emeric met jullie pracht prestaties.

    11-12-2006 om 18:37 geschreven door morris

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (24 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Loeb test nieuwste Citroén de C4
    De Franse wereldkampioen Sebastién Loeb is volop  het nieuwe rallywapen van Citroén de C4 aan het testen. Het zal blijkbaar een serieuze rallybom zijn en terug kanshebber om opnieuw wereldkampioen te worden in 2007. Op deze link kan je de  beelden bekijken van de test

    http://supp.loeb.free.fr/videos.htm

    11-12-2006 om 16:16 geschreven door morris

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (24 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De snor Paul Lietaer
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Binnenkort zal ik hier proberen de rally loopbaan van Paul Lietaer te schetsen Deze West-Vlaamse Rallyrijder mag tot één van de meest talentvolle piloten die Vlaanderen rijk is geweest . De vliegende snor heeft er al dertig jaar rallytsport opzitten en reed met verschillende wagens. Ik denk dat de tijd er gekomen is om er eens dieper in te gaan op zijn carierre.

    Foto genomen tijdens de Boucle de Spa in de sneeuw

    08-12-2006 om 00:00 geschreven door morris

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (22 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opel Ascona B
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Nog een smaakmaker voor de toeschouwers is de Ascona b deze wagen is nog veel aan het werk te zien in de Vas rallywedstrijden . Die Opel Ascona's b zijn enorm spectaculair en zeker met rallyrijders die een beetje een groot hart hebben. Die rallyrijders steken ook verschillende types van motoren in kassen van 1900 cc tot 2.700 cc en dan nog de 16 klepper motoren uit de Astra Gsi.

    06-12-2006 om 21:27 geschreven door morris

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (16 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opel Manta a
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Nog een paradepaardje van de Opel stal was en  nog altijd een populaire rallywagen is de Manta a . Deze Opel heeft verschillende overwinningen op zijn palmares. In de historicwedstrijden behaald Dirk Vandorpe mooie resultaten. Ook gaby Goudezeune heeft nog een paar van die Opel Manta's die hij verhuurt om historic te rijden.

    06-12-2006 om 13:10 geschreven door morris

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (9 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een oud kadetje
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een foto van één van de oudste Opel Kadets die momenteel aan de rally's deelneemt is deze van de Nederlander Maurice Bergstyn. Deze Noorderbuur gaat enorm hard met dat oud beestje. Hij was dit jaar nog te zien in De Ypres Westhoek Rally. Die historicrallywagens geven toch een speciale sfeer  aan de rally's zeker voor de mensen die de jaren 60&70 meegemaakt hebben roept dat toch de jonge jaren weer boven. Van toen rally nog rally was

    05-12-2006 om 22:59 geschreven door morris

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (5 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opel Ascona a
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Met zo een type Opel maakte Paul Lietaer zijn debuut in 1976 . Deze wagen de Opel Ascona a duikt ook terug op in de Historicrally's.De rallyrijders die men nu aan het werk kan zien zijn Steven Vankemmel, Cesaer Mottrie en Peter Franz  Opel heeft al heel wat bewezen op gebied van rally wedstrijden

    05-12-2006 om 19:31 geschreven door morris

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (6 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opel Manta 400
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het gesloten wagenpark aan de achtekant van de hallen in Ieper. op de voorgrond van de foto wagen nr 1 van Jimmy Mc Crae een Opel Manta 400. Ook sommige belgen reden ooit met zo een Manta zoals Guy Colsoul en Paul Lietaer.

    05-12-2006 om 13:32 geschreven door morris

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (14 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vauxhall
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Nog een aktie foto de rijder is Jimmy Mc Crae tijdens de RAC rally van 1979 met een Vauxhall Chevette. Bij ons is dit natuurlijk een Opel City. Jimmy Mc Crae is de vader van Collin & Alister Mc Crae . Collin heeft in de rally laatsleden nog Sebastien  Loeb nog vervangen in de rally van Turkye.

    04-12-2006 om 17:50 geschreven door morris

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (8 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op aanvraag
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Op aanvraag van een zekere Nic om eens foto's van opel te plaatsen hier gaan we dan. Een foto van de Duitser Walter Rohrl met zijn Opel Kadet Gte genomen bij de garage Mottrie in Ieper. Rohrl nan toen deel aan de 24 uren van Ieper in 1976. Later werd deze Duitser nog wereldkampioen rallyrijden

    04-12-2006 om 12:07 geschreven door morris

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (14 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gronholm wint de RAC Rally
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De allerlaatste WK rally van het seizoen de RAC rally van Groot Britanie 2006 is gewonnen door de Fin Marcus Gronholm met een Ford Focus Wrc.Onze Belg Francois Duval eindigde 8ste  met een Skoda Fabia Wrc. Duval had uitzicht op een 6de plaats maar door allerlei problemen met de Skoda akte hij van de 7de naar de 8ste plaats in de einstand.De revelatie van de rally was de Fin Jari Latvala. De jonge Fin die wereldkampioen is bij de standaard wagens ( Groep N wagens ) en nu met een Wrc 4de .De andere plaatsen zijn de Oosterijker Manfred Stohl 2de en de Noor Petter Solberg 3de

    Foto winnaar Marcus Gronholm

    03-12-2006 om 18:17 geschreven door morris

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In memorium
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Nu de RAC Rally van Groot Britanie bezig is moet ik toch even stilstaan bij het overlijden verleden jaar van Michael (Beef) Park. Michael was de Copiloot van de Est Markko Martin die tijdens de rally verleden jaar met hun Peugeot zijdelings op een boom vlogen en Michael er het leven bij liet.Hij was 39 jaar en laat een vrouw en één kind na. De Estse rallyrijder Markko Martin was ongedeerd maar wel psychis aangeslagen en is nog altijd niet aan rallyrijden toe.

    foto Michael (Beef) Park

    02-12-2006 om 17:19 geschreven door morris

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (2)
    01-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een oude glorie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ook een piloot om nooit te vergeten is Gustafson heel bekend in de rallysport  Gustafson is zijn schuilnaan voor de burgelijkestand staat op hij ingescheven als Gustaaf Deschrijver . Guust begon ergens in de jaren 60 en zijn eerste rally was de 12 uren van Oostende. Gustafson was een heel snelle piloot in die tijd met hele mooie uitslagen.Ooit reed hij aan de leiding van de 24 uren van Ieper tot op een half uur van het einde zijn Porsche in de fik schoot en weg mooiste zege van zijn carriere

    Foto van Wilfried Geerts uit Snaaskerke

    01-12-2006 om 19:11 geschreven door morris

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (12 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-11-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veiligheid op autorally's
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Tijdens rallywedstrijden is de veiligheid van de deelneemers en toeschouwers van groot belang. Door allerlei ministriéle besluiten is dit heel streng geregelmenteerd. In het kader van die regelmenteringen werd RED opgericht RED staat voor RESCUE AND EXTRACTION FOR DRIVERS. Die groep mensen bestaat uit Dokters,verplegers,ambulanciers,brandweermannen en allerhande personen en telt ongeveer 155 leden. Aan het hoofd van die groep staat Dr Jan Beirnaert . Ze zijn aanwezig op alle rallywedstrijden,snelheidswedstrijden,circuit's,karting,motorcross en nog meer evenementen. Deze groep die opgericht is in 1997 heeft al heel wat tussenkomsten gedaan op heel wat wedstrijden. Hier geef ik even een overzicht hoe de veiligheid er moet uit zien tijdens een snelheidsrit en bedenk dat sommige rally meer dan 4 snelheidsritten hebben tergelijkertijd. Moet paraat zijn voor de Kp van start kan gaan: Een Dokter(reanimator) een uitgeruste ziekenwagen een ploeg hulpverleners een depanagewagen een volledig uitgeruste brandweerploeg.Als de rit langer is dan 15 km zoals in Ieper Bijvoorbeeld komt er nog één Dokter + een uitgeruste ziekenwagen bij en een ploeg hulpverleners. In Ieper komt er dan nog een MUG Heli bij.

    Een foto van een interventie van RED tijdens de omloop van Vlaanderen 2006 waarbij een Copiloot gekneld zat en door de hulpverleners werd gestabiliseerd

    30-11-2006 om 18:09 geschreven door morris

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    29-11-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Organizeren van een autorally wedstrijd

    Bij het organizeren van een rallywedstrijd komt heel wat bijkijken.Het allereerste is kijken als er een plaats vrij is op wedstrijd kalender.Is dat in orde doet men een aanvraag bij het gemeentebestuur van de betrokken gemeenten die de rally aandoet.Als het schepencollege hun goedkeuring heeft moet ook nog de gouverneur van de provincie  nog zijn zegen geven pas dan kan de organisator aan de slag om de eigenlijke rally uit te tekenen.iemand uit het bestuur tekend dan het roadbook met straten van de snelheidsritten en verbindingswegen.Als alles op papier staat moet er veiligheidsboek gemaakt worden.In dat boek staan alle bochten van het parkoer. Nu met de computer wordt alles via luchtfoto's gemaakt.Alle snelheidsritten moeten volledig afgebakend zijn met een tien meters veiligheidszone.Ook in het boek moet alles vermeld zijn welke diensten op terrein zullen aanwezig zijn zoals ziekenwagens, rode kruis,brandweer; politie,dokters,verplegers,radioposten, baancomisarissen en andere verantwoordelukken.Ook de verzekeringspapieren en nog zoveel meer en dit alles moet voor gelegd worden in Brussel bij één of andere comissie van het ministerie.Als het FIA proef is zoals bijvoorbeeld de Ypres Westhoek Rally moet ook de hoofdgeneesheer van het AZ Brugge zijn handtekening zetten.Daarbij komt dan nog dat die mensen moeten zoeken naar sponsorgelden om alles rond te krijgen en naar vrijwilligers om te helpen bij het opslaan van de parkoers en zoveel meer.In feite verdiennen die mensen een pluim om dit te realiseren in plaats van tegenwind te krijgen als men weet dat men 11maanden bezig is om dit tot een geslaagd evenement te laten doorgaan.

    29-11-2006 om 23:35 geschreven door morris

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geen ziekenwagen Gents kuipke
    Als ik in de de dagbladen lees dat er aan het Gents kuipke geen ziekenwagen aanwezig was op zoéén manifestatie waar ongeveer 7000 mensen opeen geplakt zitten als tijdens de zesdaagse. Dan heb ik er wel enkele bedenkingen bij als men ziet hoe de gemotoriseerde sporten aan banden wordt gelegd in ons vlaamse land! dan kunnen ze toch iets leren van ons.Op onze manifestaties is het wat veiligheid betreft voor deelnemers en toeschouwers is het toch stukken beter.Het is zelfs zo erg dat de organisatoren bijna niet meer weten hoe ze alles nog moeten betalen.Alles is in ministrieele besluiten gegoten op gebied van veiligheid.Het is natuurlijk niet slecht dat het zo is zowel voor de rijders als publiek je mag er niet aan denken dat er iets ernstigs gebeurd in zoeen grote massa volk binnen in een hall zoals in het kuipken en de hulpdiensten op zich laten wachten. Wie zou er dan verantwoordelijk worden gesteld? Anciau en andere bleiters! als hun kop maar op tv en krant komt kan alles.

    Later kom ik met een woordje uitleg hoe het er op een rallywedstrijd op gebied van veiligheid verplicht aan toe gaat

    29-11-2006 om 17:05 geschreven door morris

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-11-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tony Pond op de Kemmelberg
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ik wil nog eens terugkomen op de 24 uren van Ieper in 1978 toen Tony Pond de rally won. De foto werd genomen bij het oprijden van de Kemmelberg met Triumph Tr7 V8. Bekijk op de foto massa volk er toen op de flanken van de kemmel stond en dit om 03.00 'snachts of in de morgen beter gezegd.Autorally is altijd heel populair geweest en heden tendage nog. Jammer genoeg worden we zo stiefmoederlijk behandeld door allerlei instanties.

    Foto Tony Pond aan de beklimming van de kemmel aan begin van de kaseien

    28-11-2006 om 22:02 geschreven door morris

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (6 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    BEZOEK OOK ETIENNEWILLEMS TOFFE NOSTALGIE OUDE MOTO'S

    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!