Inhoud blog
  • Lode Echelpoels
  • Patrick Lievens
  • Legend Spa
  • Beurs Maastricht
  • rallyfilmpjes
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    alois53
    blog.seniorennet.be/alois53
    Mijn favorieten
  • etiennewillems
  • wrcke rallyfilmpjes
  • oudecrossmotoren
  • historicmotorraces
  • crossertje
  • rally kris cools
  • RALLY IS NOT A CRIME
    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    madelief68
    blog.seniorennet.be/madelie
    Mijn favorieten
  • historicrally's

    21-03-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag Moorslede Thys- Debusschere Mini Cooper
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Verslag rallysprint moorslede team Dieter Thys- Emeric Debusschere

    We keken uit naar onze eerste uitstap sedert de Omloop van Vlaanderen vorig jaar.
    Wegens het opstarten van een eigen zaakwas rally rijden de laaste tij niet echt een prioriteit meer. daarom ook dat onze honger groot was om eindelijk eens de rallysprint van Moorslede te rijden. (onzeeerste deelname in 2004 eindigde al in de eerste verkenning door een versnellingsbak die het toen begeven had)

    Tijdens de eerste Kp moesten we starten midden in wolkbreuk.
    Grip vinden met onze kleine 10 duims wiekekes was dan ook niet van de poes. We moesten halsbrekende toeren uithalen om de Mini gewoonweg op de baan te houden.
    het profiel in onze banden was gewoonweg niet aangepast aan zo'n weersomstandigheden. Het duurde dan ook maar een km of 3 tot we de met de puurste vorm van aquaplaning te maken kregen. Bij het uitkomen van een vlotte linkse bocht lad de weg vol water. We verloren alle grip,  de achterkant brak uit, we probeerden nog te corrigeren, maar het was te laat. We gleden op de 4 wielen in een veld dat lager gelegen was dan de baan. De Mini zat vas in de modder. Gelukkig stonden daar een paar mensen om te helpen duwen. Alvast bedankt aan die mensen die ons 150 meter door de smurrie hebben geduwd. Zonder hen was het ongetwijfeld over en out geweest voor ons.
    Gevolg: De allerlaatste tijd algemeen, en alle hoop op een goed resultaat verloren natuurlijk!
    We hebben dan maar beslist om ten volle aan te vallen in de volgende kp's enkel en allen om een goede tijd algemeen in de reeksen te realiseren.
    En dit is ons wonderwel zeer goed gelukt.
    Tijdens de 2de kp was het parkoers grotendeels opgedroogd zodat we er voluit voor konden gaan. alle remzones, bochten, waaiers werden bijna aan 100% afgewerkt. We wisten aan de finish meteen dat onze tijd zeer goed zou zijn. 5.58 . Goed voor een 26ste tijd algemeen, op dan nog meer dan 120 wagens in koers. Iets wat wij voor de start zelfs niet van durfden dromen.
    We lieten verschillende dikke auto's achter ons met de onze kleine Mini.
    In de 3de kp maakten we nog een klein foutje, maar toch konden we onze snelste tijd evenaren.
    de 4de kp werd jammer genoeg in een sneeuw-regenbui afgewerkt zodat een kanontijd er niet meer inzat.
    Van deze rallysprint onthouden we enkel onze sterke prestatie en de verschillende schouderklopjes van collega piloten en supporters.Vooral de felicitaties van niemand minder dan Andy Lefevere en Yannick Bodson deden eventjes ons hart sneller kloppen.Dat is de reden waarom we ooit met de rallysport zijn begonnen... 
    Dank aan alle vrienden, supporters, sponsors en organisatie voor deze mooie dag.

    veel sucses Dieter en tof rallyseizoen toegewenst Nelly&Morris 

    Foto: Ieper 2007 Dieter & Emeric

    21-03-2007 om 21:38 geschreven door morris

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (8 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-03-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Moorslede veel opgave's en sorties
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De eerste rallysprint van het nieuwe seizoen 2007 in West-Vlaanderen liep vor vele deelnemers op een sisser af. Er waren talrijke opgave's door technische mankementen, zoals Paul Lietaer, Nicolas Leune, Yanick Bodson, Renaud Verreydt, ook Wim Soenens gaf vlak voor de start forfait na het ongval van zijn echtgenote Cindy Cokelaere, die met de Chevrolet Kalos van Caen rallysport  frontaal op een paal knalde aan een snelheid van ongeveer 80 per uur.
    Volgens insiders zou haar helm niet goed vastgemaakt zijn geweest en kwam in de remzone die voor haar ogen neergeklapt zijn?
    De impakt moet toch een enorme klap zijn geweest, gelukkig is er een stevige rolbeugel en goede gordels in de wagen voorzien.

    Foto: De Chevrolet Kalos van C.Cokelaere

    20-03-2007 om 18:39 geschreven door morris

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (16 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-03-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Moorslede M.Debackere & Vandoorne aan de winst
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De rallysprint van Moorslede die gisteren gereden werd kende een chaotisch verloop.
    Door het slechte weer was de omloop herschapen in een gladde en vettige boel en waren er veel sorties en opgave's. Bij één van de sorties was de echtgenote van de Bmw rijder Wim Soenens betrokken , Cindy Cokelaere reed met de Chevrolet Kalos van Caen Rallysport en zou frontaal op een paal zijn terecht gekomen en gekwetst zijn geraakt aan knieén en borst.
    De winnaar (winnares) werd snelle West-Vlaamse Melissa Debackere met een Toyota Celica, tweede werd de heroptredende tuner John Deconick met een Mistsubischi Evo 9 voor Peter Desmet met de Toyota Corolla WRC.

    Bij de Historic's stond geen maat op Belgisch kampioen Geert Vandoorne in een Ford Esccort MK1, hij won de wedstrijd voor Mario Vantieghem met de mooie Bmw 2002Tii, en derde werd Peter Lemahieu Escort MK1.

    Foto: De heel mooie Bmw van Nicolas Leune

     

    19-03-2007 om 12:13 geschreven door morris

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (13 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-03-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pieter Tsjoen met Super 2000 !!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De viervoudige Belgisch Rallykampioen Pieter Tsjoen verkoopt zijn Ford Focus WRC en zal zich een Super 2000 rallywagen aanschaffen.
    Verleden week werd in het Italiaanse Genua een Fiat S2000 getest en hebben ze nadien de Abarthfabriek in Turijn bezocht.
    Nu zijn ze op zoek naar tuner die een Fiat S2000 kan leveren voor de TAC Rally in Tielt, maar het kan ook een Peugeot S2000 worden, de eerste die kan kan verhuren die wordt het.
    Op het programma van Tsjoen staat de TAC Rally, Wallonie, en de Ypres Westhoek Rally en verder een paar IRC Rally's maar dan enkel de asfaltwedstrijden om dat het niet zo ivedent is omde wagen klaar te stomen voor onverhard.
    We kunnen Pieter geen ongelijk geven dat hij overstapt op een S2000 projekt, want het kostenplaatje van een S2000 is heel wat minder dan van een WRC waar het tijdperk van deze wagens zogoed als voorbij is.
    Meer en meer construkteurs en privérijders gaan in het S2000 projekt stappen en niet enkel voor het prijzekaartje maar ook voor de groeiende belanstelling voor deze wagens.

    17-03-2007 om 11:55 geschreven door morris

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (25 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-03-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuw Forum
    Vanaf heden 21.00 uur is er een nieuw forum gestart, enkel over autosport. Er waren reeds 33 aanmeldingen om 22.10 uur . Iedereen kan zijn mening kwijt op dit nieuw forum.
    Dit wordt de place to be voor alle autofreaks van formule 1 tot rallycross en alles wat erbij hoort.
    Inloggen en je bent vertrokken voor allerhande informatie aangaande autosporten.

    Forum: www.autosportforum.be



    15-03-2007 om 22:17 geschreven door morris

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (15 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-03-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Moorslede Historic's
    Hopelijk krijgen de organisatoren van de rallysprint van Moorslede hun probleem klaar tegen zondag.
    Met hun topaffiche van de moderne rallywagens zit het snor , maar er is ook nog nevenwedstrijd voor de historicwagens.
    De echte rallyfanaten weten dat mooie en spektakulaire rijstijl van deze oudjes nog altijd rally van de bovenste plank is. Er komen een 22 tal van die oude machines aan de start van deze rallysprint. De piloot die zeker voor de overwinning gaat is de Belgisch kampioen 2006 Geert Vandoorne met zijn Ford Escort MK1 . Verdere podium kandidaten zijn Vanmarcke Talbot Lotus, Tytgat Opel Kadett, Tack Opel Kadett Gte, Vantieghem Bmw 2002 Tii . Ook de VAS kampioen van 2005 haalt zijn supersnelle Mini-Cooper van stal, Dieter Thys altijd spetakel verzekerd met den Dieter aan het stuur.En zo als eerder al gemeld de come back van Pedro Cappelle met mooie Ford Escort Mexico MK1.
    Het is niet om dat ik hier enkel de namen geven van piloten die voor het podium gaan dat de rest geen aandacht verdient , integendeel kenners weten dat historicrallywagens sowiezo spektakel bieden waar de moderne wagens niet kunnen aan tippen, buiten de Bmw's.
    En zoals de weersvoorspellers geven voor zondag , maartse buien drift en gecontroleerde slips verzekerd.

    14-03-2007 om 20:59 geschreven door morris

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (11 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Problemen voor de RS Moorslede
    Volgens de organisatie van de rallysprint van Moorslede zijn er problemen met het bekomen van een positief advies van de voorzitter van de provinciale commissie voor dringende geneeskundige hulpverlening van West-Vlaanderen (pcdgh-w-vl) imv het medisch dispositief dat ingezet wordt.
    De PCDGH controleert of alle personeel voldoet aan de wettelijke bepalingen.
    Daar het moeilijk is om een gekwalificeerde geneesheer te vinden die zich kan en wil vriimaken om een ganse zondag zich ten dienste te stellen van de autosport, en dit tegen een betaalbare prijs verkijgen we als organisator geen groen licht.
    We proberen met de steun van RED om hiervoor een oplossing te vinden.
    Het wordt een onhoudbare situatie voor organisatoren (en voor RED die op vele rally's het medisch dispositief levert) om tegen een betaalbare prijs geneesheren te vinden die zich willen en kunnen vrijmaken om de taak van coordinerend geneesheer op zich te nemen. Indien iemand een geneesheer kent die aan de gestelde voorwaarden voldoet, gelieve ons dit dringend te laten weten AUB.

    Nochtans moet volgens het koninklijk besluit van 28 maart 2003 tot wijziging van het koninklijk besluit van 28 november 1997 houdende de regelmentering van de organisatie van sportwedstrijden of sportcompetities voor auto's die geheel of gedeeltelijk op de openbare weg plaatshebben, de coordinerend geneesheer beantwoorden aan de voornoemde voorwaarden ( zie artikel 7 van het voornoemde besluit).

    Dit betekent dat enkel de volgende artsen kunnen beantwoorden aan de voornoemde voorwaarden
    1°geneesheer-specialist in de urgentiegeneeskunde zoals bedoeld in artikel 2,
    1°en 2° van het kwestieuze ministrieel besluit van 14 februari 2005
    2° geneesheer-specialist in de acute geneeskunde bedoeld in artikel 2,3°, van het kwestieuze ministrieel besluit van 14 februari 2005
    3° geneesheer die houder is van het brevet in de acute geneeskunde, bedoeld in artikel 6 3,2°, van hetzelfde ministrieel besluit;
    4° kandidaat-geneesheer-specialist in de urgentiegeneeskunde, bedoeld in 1°, of in de acute geneeskunde in 2°,in opleiding, voor zover de betrokkene reeds geneesheer-specialist is in één van de disciplines bedoeld in artikel 2, 1° , van het kwestieuze ministrieel besluit van 14 februari 2005, hetzij reeds gedurende tenminste een jaar opleiding heeft genoten.

    Moest er iemand zijn hier van de bloggers die iemand kent in zijn kennissenkring ofzo, je zou er de organisatie een grote dienst mee bewijzen.

    TEL 056 / 50 99 53

    mail: info@omloopvanvlaanderen.be

    14-03-2007 om 16:26 geschreven door morris

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-03-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog toppers in Moorslede
    In laatste instantie zijn er nog 2 toppiloten op de deelnemerslijst van de rallysprint van Moorslede toegevoegd.
    Met de Citroén saxo kitcar, Didier Duquesne en kandidaat winnaar voor zondag Peter Desmet met Toyota Corolla Wrc. Ook bij de historicwagens belooft het een mooie strijd te worden zondag, later meer daarover in de loop van de week.

    13-03-2007 om 20:45 geschreven door morris

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (11 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-03-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pedro Cappelle terug van start
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Pedro Cappelle is na 3 jaar afwezigheid en na volledige en grondige restauratie van zijn Ford Escort Mk 1 Mexico terug aan wedstrijd toe.
    Pedro gaat zondag van start in Moorslede in de Historicwedstrijd. Op zijn site zegt Pedro dat hij voorzichtig van start zal gaan, maar hem kennende zal hij zeker voor het spektakel kiezen en de toeschouwers op hun wenken bedienen.
    Op zijn site: www.retromobiel.be  kan men foto's bekijken hoe de Escort eruit zag voor de restauratie,en ongelooflijk maar waar ze zijn erin geslaagd om van een wrak terug een juweeltje te maken. 

    Foto: De Escort MK1 Mexico Pedro Cappelle

    12-03-2007 om 21:13 geschreven door morris

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (28 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zondag 18 maart rallysprint Moorslede
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Zondag 18 maart is het weer zover en brullen de motoren weer voor het eerst op West-Vlaamse bodem.
    De organisatoren in Moorslede (AMV) hebben ieder jaar grote namen op hun deelnemerslijst en het is dit jaar niet anders zodat de toeschouwers weer van een dagje rallysport kunnen genieten van de bovenste plank.
    Als we even vlug het lijstje overlopen ziet met dat er heel wat materiaal aan de start staat zoals Paul Lietaer die zijn nieuwe Subaru Impreza Groep A komt showen en zeker voor de overwinning gaat. Ook de snelste jonge dame van Belgie onze eigen West-Vlaamse Melissa Debackere met de Toyota Celica die het vuur aan de schenen zal leggen van haar mannelijke collega's.Andere kandidaten voor het podium zijn Soenens Bmw E30, Prinzie Bmw M3, Ceenaeme Bmw E36, Leune Bmw E90, Alliet E30 en Vleminckx Misubitsi Evo6.5 . En wat gaat Renaud Verreydt met Bmw M3 ten beste geven, nog een klepper van formaat.
    De weermannen voorspellen regen voor zaterdag zodat de omloop er spektaculair kan bij liggen zondag.

    12-03-2007 om 19:56 geschreven door morris

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-03-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Licentie baancommissaris
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De reden dat ik deelgenomen heb aan de cursus baancommissaris is om indien nodig in te springen indien er mensen tekort zijn voor een optimale organisatie van de rallys in te toekomst.

    11-03-2007 om 18:37 geschreven door morris

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (16 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VAS Veiligheidsopleiding
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Gisteren was er in Poperinge een opleidingsdag voor steward's en baancommissarissen in de brandweerkazerne aldaar, ingericht door de vlaamse autosportfederatie (VAS).
    Om 07.15 uur had ik afgesproken met Stefaan Brackx bij hem thuis in Nieuwpoort , en we waren weg voor een dagje cursus veiligheidsopleiding.
    In Poperinge aangekomen konden we daar genieten van een paar broodjes en wat koffie en werd de cursus aangevat om 9 uur.
    We hebben wat uitleg gekregen van Daniél Verschaeve en Jan Vervisch , wat voor bonden en werkgroepen er zijn , zoals de Fia tot Pak en van organisatoren tot veiligheidsmensen en alles wat ermee te maken heeft.
    Na deze korte maar heel goede uitleg was er een korte pauze en werden we in twee groepen verdeeld.
    Door André Bonte van de Veiligheids-Commissie werd de nodige uitleg gegeven over de werking op het terrein,zoals voor de stewards het opvangen van de toeschouwers, en voor de baancommissarissen het bedienen van de gele vlag, en voor de radiomensen,  hoe dat ze te werk te gaan op de posten.
    Ondertussen was het middag geworden en konden we genieten van een warme maaltijd en een pauze en zo het namiddag gedeelte aan te vatten.
    De eerste namiddag cursus was EHBO gegeven door een Mug Arts van het Red-team en hij toonde hoe een reanimatie moest worden uitgevoerd en hoe te reageren bij een zwaar ongeval.
    Na de EHBO cursus was het de beurt aan Boudewijn Baertsoen, Commissaris van Politie en inrichter van de TAC Rally, hij gaf een woordje uitleg hoe om te gaan met publiek die in de verboden zone staan, met agressie en alles wat erbij komt kijken.
    Na een pauze van een 5 tal minuten was het de beurt aan  de brandweercomandant van Poperinge om een woordje uitleg te geven over verschillende klassen van branden en de bestijdingsmiddelen die voorhanden zijn . Met hen zijn we op het terrein gegaan om zelf brandende benzinne te blussen met poederblussers.
    Nadat iedereen de aangestoken branden geblust had was het woord aan Herman Vereecke, Commissaris van de gerechtelijke politie, maar die zich al 20 jaar bezig houdt met de veiligheids aspecten van de rally.
    Herman gaf een woordje uitleg over de wet Peeters en de koninklijke besluiten die gehanteerd worden tijdens rallywedstrijden.
    En dan om 17.45 was het eindelijk zover.  Na een zware cursusdag, de uiteindelijke schriftelijke examens.  Geslaagd, en moe maar tevreden reden we huiswaarts met het bewijs van bekwaamheid op zak.  

    Foto: Brandbestrijding op het terrein

    11-03-2007 om 16:52 geschreven door morris

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (22 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-03-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ieper 2004 team Gouwy Calcoen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Nadat Wervik 2004 achter de rug was met nog een goed resultaat ook en de Alfa hersteld is na die uitschuiver daar, dachten wij de miserie voorbij was, begon die pas.
    We hadden de rally van Wervik aangepakt op voorbereiding van de grootste rally van het jaar namelijk de Ypres Westhoek Historicrally.
    In deze rally gingen we proberen de uitslag van 2003 te verbeteren waarin we goed aan het lukken waren in onze opzet.
    We stonden 4de algemeen in de groep van de FIA wagens en 1ste in de klasse 1600 CC met bijna 8 minuten voorsprong op de 2de.
    En toen op de laaste Kp Heuvelland over 32.5 km met nog zo een 12 km te gaan plots van de baan gingen in een rechts 1 .
    Het gevolg was dat wij zo diep in de gracht lagen, zo diep zelfs dat er ons niemand kom zijn liggen.
    Zo was de Ieperse rally over en uit voor ons in het zicht van de eindmeet. Ik zelf kwam er vanaf met een paar serieuze blauwe plekken ter hoogte van de ribben.maar de grootste teleurstelling was dat wij het podium niet haalden en ik was er 3 maanden nadien nog altijd niet goed van, want zeg nu zelf wat voor een resultaat ging dit niet zijn met een standaard Alfa Romeo.
    Niemand begreep hoe we daar van de baan konden gaan, ook wij niet.
    De wagen werd hersteld en klaar gezet voor de Omloop van Vlaanderen in september.
    Deze rally werd aangevat met nieuwe moed en het met het mes tussen de tanden. Alles ging redelijk goed en we draaiden redelijk goede tijden, maar toch maakte de Alfa rare geluiden achteraan wat we ook al opgemerkt hadden voor de rally en tijdens de Ieperse Rally. We konden die knarsende en krakende geluiden niet dedecteren. opgekrikt aan de wielen gedraaid, gewrongen en alles wat men maar kan bedenken we vonden niets.
    De laatste snelheidsrit van de eerste dag (KP Zilverberg) wisten wij plots wel wat dat rare geluid was, op z'on 2 km van de finische vloog de achterbrug van onder de wagen. We wisten toen onmiddelijk wat die geluiden waren, de volledige achterbrug was uit de kas gescheurd en piloot Johan Gouwy had alle moeite van de wereld om de Alfa op de baan te houden.
    het uitvallen in de Yperse rally had daar ook mee te maken want het was in een situatie om zeker niet van de baan gaan en was de achterbrug toen al beginnen uit te scheuren en zo de baanvastheid van de wagen niet meer optimaal was en begon te zweven.
    Van een rot jaar 2004 gesproken!!

    Foto: Na de opgave Ieper 2004

    09-03-2007 om 14:30 geschreven door morris

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (21 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pech jaar 2004 voor het team Gouwy / Calcoen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


    Na het seizoen 2003 zonder pech en in alle wedstrijden de eindmeet te hebben gehaald,zette het seizoen 2004 weer prachtig in met 3 klasse overwinningen en 1 maal 2de.
    Maar in de Rally van Wervik begon de miserie met een duik in de gracht op de Kp Wervik op een T links 3 waar veel stof lag op de al gladde tarmac, en een beetje te laat geremd staken we diep met de neus in de gracht.
    Met een 2 tal minuten verlies en dank zij de toeschouwers die ons eruit hebben gehaald konden we onze weg voortzetten.
    Langs deze weg danken wij nog iedereen die toen geholpen heeft om ons terug op de baan te krijgen.
    Dit was nog niet het einde van onze miserie van dat jaar!!

    Foto's: Wervik 2004

    09-03-2007 om 09:53 geschreven door morris

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (15 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-03-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Markku Alen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De vader van Anton, Markku Alen is één van de allergrootste rallypiloten die er ooit op onze blauwe globe heeft rond gereden.
    Hij heeft meerdere jaren de rallysport beheerst en heel veel wedstijden gewonnen voor allehande merken.
    Hij heeft lang de kleuren van Fiat en Lancia verdedigd en met sucses.
    Later kom ik wel nog eens terug op de loopbaan van Markku Alen, en mogen we hopen dat zijn zoon uit het goede hout gesneden is en in de voetsporen van zijn beroemde vader kan treden.

    Foto: één van de laaste wagens waar mee M.Alen reed de Lancie Delta S4

    07-03-2007 om 22:10 geschreven door morris

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (14 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Anton Alen in Ieper met S2000
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Anton Alen de 23 jarige zoon van WK-legende Markku Alen gaat de Ypres Westhoek Rally 2007 deelnemen met de Fiat Punto S2000. Het ziet er als maar beter uit voor de grooste Belgische Rally .

    Foto: Anton & Markkus Alen

    07-03-2007 om 16:09 geschreven door morris

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (14 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-03-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BK Rallycross vader en zoon
    Klik op de afbeelding om de link te volgen In het Belgisch kampioenschap Rallycross strijden vader en zoon Hiemeleers tegen elkaar in deze tak van de autosport. Als het een unicum in deze sport weet ik niet, maar het is mooi als vader en zoon elkaar kunnen bekampen in dezelfde discipline. Vader Benny is 30 jaar geleden begonnen met autocross en nu reeds 12 jaar rallycross. Zoon Andy rijd met de Citroén Saxo van zijn vader die nu met een Honda rijd.
    Het moet daar een toffe bedoening zijn ten huize Hiemeleers in Steevoort

    Foto: Serge Minten

    06-03-2007 om 19:49 geschreven door morris

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (11 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe rallywagen voor Jan Czech
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Jan Czech goed gekend in het Vas rallykampioenschap voor het spektakel rijden met de geel zwarte Mini-Cooper  heeft zich een Subaru aangeschaft.
    Na heel wat mooie resultaten met de Mini probeerde Jan het 2 seizoenen met een Opel Tigra wat niet een sucses werd.
    Nu gaan we jan zien met zijn nieuwste aanwinst de blauwe Subaru en we wensen Jan goed seizoen met zijn nieuwste speeltje en moge hij het publiek heel wat spektakel bieden in 2007.

    Foto: Fabrice Gauwblomme

    06-03-2007 om 18:42 geschreven door morris

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (11 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe Copiloot voor François Duval
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Jean-François Elst wordt de nieuwe Copiloot van WRC rijder F.Duval. De Fransman Patrick Pivato is al 2 maanden niet meer bereikbaar nadat hij met slaande deuren vertrokken is bij First Motosport.
    De oorzaak van scheiding zou een financieel dispuut zijn tussen Pivato en First.
    J.F Elst is 41 jaar en heeft 14 WK Rally's op zijn palmares en werd kampioen van Belgie aan de zijde van Bernard Munster in 1985.

    Foto: Munster / Elst Renault Clio in 1985

    06-03-2007 om 00:00 geschreven door morris

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (10 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-03-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schewe op de Kemmelberg
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Deze Foto van de Duitser H.W Schewe op de snelheidrit van de Kemmelberg. Deze Foto is al her en der gepubliseerd geweest. Dank zij zulke mannen herleeft de rallysport van weleer. Meer en meer rallyfanaten komen op de historicwedstrijden af voor het spektakel dat deze oudjes ten beste brengen.

    Foto: Wilfried Geerts     Met deze Porsche Carrera komt Schewe naar de Ieperse Rally 2007

    05-03-2007 om 23:26 geschreven door morris

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (24 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    BEZOEK OOK ETIENNEWILLEMS TOFFE NOSTALGIE OUDE MOTO'S

    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!