Lang geleden, toen ik nog bij Wyeth werkte, vertoonden wij op geregelde tijdstippen een van de beste motiveringsfilmpjes die ik ooit gezien heb. "FISH" noemde het en het ging erover hoe je in elke job door creativiteit en enthousiasme een aanstekelijk soort plezier in je werk kan leggen, dat de mensen aantrekt en aanzet tot kopen. Deze film werd opgenomen in de "Pike place Market", de boerenmarkt aan de waterfront van Seattle, in een van de aantrekkelijk ge-etaleerde viskramen. Dat bewuste viskraam werkt nog altijd op identiek dezelfde manier als in de film. De verkopers werpen met zalmen van 5 kilo, met reuzekrabben en zeespinnen, en gooien af en toe zo'n zespin tussen het verschrikte publiek (dat blijkt dan een plastieken te zijn). Zij roepen slogans, houden mekaar en het publiek voor de gek en pikken soms iemand uit het publiek om zalmen op te vangen. Het is absoluut de sterattractie van heel de Pike Place Market, die enorm veel volk trekt, zodanig zelfs dat eventuele kopers moeilijk tot aan het kraam geraken door de rijen fotograferende toeristen. Ze kopen dan maar hun vis bij het volgende kraam, maar dat komt in het filmpje niet voor...
|