Lengte over alles: 14.99 m Lengte waterlijn: 12.20 m Breedte: 4.50 m Diepgang: 1,22 m Gewicht, ca.: 18 ton Doorvaart hoogte: 3.48 m Inhoud brandstoftanks: 2400 l Inhoud watertanks: 675 l Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l Standaard motoren: Vovo Penta D6 2 x 435 pk (2 x 320kW) Andere motoren op aanvraag Ontwerper: John A. Bennett & Associate
Wanneer u een Atlantic 50 in al haar pracht op het water ziet , het gemakkelijk is om te vergeten enkel hoeveel organisatie , ervaring en techniek in haar bouw zijn gegaan .
Embleem Atlantic Moteryachts BV
Suderséleane 15 8711 GX Workum Nederland
Embleem van . Vlaamse vereniging voor watersport.
VVW . Telt 120 Clubs en meer dan 13000 Leden .
Embleem van de Koninklijke Nederlandse Motorboot club
De KNMC is een landelijke club van actieve en enthousiaste motorbootvaarders. Van mensen die van het water en het varen houden.
De No Limit IV heeft 2 vierblads schroeven 1 links en 1 rechts draaiend
Zwanen die de naam van de thuishaven proberen te lezen
Beoordeel dit blog
Windroos
Een windroos of windkruis is een Kruis dat de windrichting , Noord , Oost , Zuid , en West aanduidt.
Een windroos kan teruggevonden worden op een Kompas of onder een Windhaan .
De Atlantic 38 een luxe motorjacht
Technische omschrijving Lengte over alles: 11.51 m Lengtre waterlijn: 9.90 m Breedte: 4.05 m Diepgang: 1.10 m Gewicht ca.. 11 ton Doorvaarthoogte: 3.40 m Inhoud brandstoftanks: ca. 950 l Inhoud watertank: ca. 450 l Inhoud vuilwatertank: ca. 175 l Standaard motorisering: 78 kW (106 hp), 1x Vetus-Deutz DT 43
Optioneel:
117 kW (160 pk) Volvo Penta D3-160 132 kW (180 pk) Volvo Penta D4-180 Designer: John A. Bennett & Associates
Het interieur van de Atlantic 42 is stylvol, praktisch maar bovenal gezellig.
De ruime achterhut is gezellig en indien gewenst van alle gemakken zoals bijvoorbeeld tv voorzien. Uiteraard beschikt de achterhut over een douche- en toiletruimte. De voorhut is voorzien van een frans bed. Net als de achterhut is ook hier gedacht aan een gecombineerde douche en toiletruimte. Er is zelfs de mogelijkheid om v oor een derde hut te kiezen. De dinette komt dan te vervallen
Atlantic 460
De opvolger van de succesvolle Atlantic 444, de Atlantic 460! De Atlantic 460 heeft vaak bewezen dat ze zeer zeewaardig is. Op open zee valt de stabiliteit en koersvastheid op. Niet alleen op open water, maar zeker ook op binnenwater is de Atlantic 460 een heerlijk jacht om mee te varen.
Technische omschrijving
Lengte over alles: 14.30 m
Lengte waterlijn: 11.20 m
Breedte: 4.50 m
Diepgang: 1.25 m
Doorvaarthoogte: 3.40 m
Gewicht: ca. 16 ton
Snelheid: 25 tot 28 kts
Inhoud brandstoftanks: 2 x ca. 900 l
Inhoud watertank: ca. 675 l
Inhoud vuilwatertank: ca. 250 l
Standaard motoren: 2 x 320 kW (2 x 435 hp)
Volvo Penta D6 435 andere motoren op aanvraag
CE categorie A Ontwerper: John A. Bennett & Associates
Voor wie in het dagelijkse leven alleen genoegen neemt met het allerbeste mag dit ook verwachten aan boord van zijn jacht. Deze stelling is volledig toepasbaar op het concept van de Atlantic 460.
Met een lengte van minder dan 15 meter hoeft u geen geristraties aan te vragen voor het bevaren van sommige vaarwegen.
Nieuwe optie voor 2007: Volledig electrisch cabriosysteem en radarbeugel
ATLANTIC 56
Innovatie: De Atlantic 56 Twin Deck. In opdracht van Atlantic Motoryachts ontwikkelt Vripack Naval Architects uit Sneek een totaal nieuwe Atlantic, de 56. In een markt waar veel aanbod is, maar ook veel van hetzelfde, komt Atlantic Motoryachts met een revolutionair ontwerp:
Voordek met groot zonnedek, waaronder bergruimte is voor landvasten e.d.
lengte over alles 17.00 meter
lengte waterlijn 13.40 meter
maximale breedte 4.86 meter
diepte 0,98 meter
CE categorie B (kustvaart)
Inrichting salon / achterdek: Centraal in het schip de besturing, heeft de regie over het schip vanuit een luxe
stuurstoel; Aan bakboord bevindt zich de luxe rondzit met aan stuurboord twee luxe clubs. Ruim achterdek met riante kuipbank waarin de salontafel opgeborgen kan worden.
Inrichting onderdeks: Midscheeps bevindt zich de eigenaarshut met eigen gescheiden douche en toiletruimte. Voor in het schip bevindt zich een gastenverblijf met luxe 2-persoons Frans bed. In het voorschip bevindt zich een tweede natte cel, voorzien van douche, toilet en wasmachine.
Tender Garage met 3m30 Diesel Tender, Jet Propulsion;
Uitgerust met twee nieuwe innovatieve 6 cyl. Volvo Penta IPS 600 motoren, 435 pk per motor. Volvo Penta IPS – Inboard Performance System is een inboard innovatie.
ATLANTIC 56HT
Gebouwd volgens onze hoge standaard.
Technische Details
Lengte over alles: 18.50 m
Breedte: 4.85 m
Diepgang: 1,30 m
Gewicht, ca.: 23 ton
Doorvaart hoogte: 3.48 m
Inhoud brandstoftanks: 2564 l
Inhoud watertanks: 790 l
Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l
Standaard motoren: Volvo Penta D12 2 x 675 pk
Andere motoren op aanvraag Ontwerper: John A. Bennett & Associate
Naast de layout van het interieur verteld de styling veel over de persoonlijke smaak van de eigenaar. Het is echter ook mogelijk om gebruik te maken van zeer moderne vormen, materialen en stoffen.
Een Schip Op Maat
DE ATLANTIC MOTORJACHTEN
De meest bekende Piraten Vlag Jolly Roger
Piraten Vlag Edward England
Piraten Vlag Edward Teach Zwartbaard
Piraten Vlag Emanuel Wynne
Piraten Vlag Henry Every
Piraten Vlag Jack Rackham
Piraten Vlag Stede Bonnet
Piraten Vlag Thomas Tew
Piraten Vlag Christopher Condent
No Limit IV
Informative Site Voor De Watersporter
06-12-2008
Terneuzen krijgt een zeesluis van 100.000 ton
Terneuzen krijgt een zeesluis van 100.000 ton
.. donderdag 04 december 2008
Koning Boudewijn (links) en koningin Juliana zetten beiden hun handtekening in een boek tijdens de opening van het Terneuzense sluizencomplex in 1968. foto Camile Schelstraete
Na vijf jaar onderhandelen lijken de meer dan twintig belanghebbende partijen eruit te zijn: Terneuzen krijgt er een gloednieuwe zeesluis bij Een nieuwe, grotere zeesluis in Terneuzen zal de economische ontwikkeling van de Kanaalzone een geweldige duw in de goeie richting geven.
De regio zal er decennia achtereen profijt van hebben. Burgemeester Jan Lonink van Terneuzen is daar vast van overtuigd, zeker na het zoveelste overleg over de nautische toegang tot het Kanaal Gent-Terneuzen.
De meer dan twintig belanghebbende partijen zijn na vijf jaar bakkeleien nu eindelijk volop bezig met de afronding van de slepende discussie. Dat moet uitmonden in een unaniem advies aan de ministers van Verkeer en Waterstaat in Nederland en Belgie, dat midden januari 2009 officieel wordt gepresenteerd.
Al die partijen, verenigd in het Stakeholders Forum (SAF), lijken nu op een lijn te zitten: de bouw van een nieuwe zeesluis met een capaciteit van rond de 100.000 ton pal oostelijk van de huidige 80.000 tonssluis. De nieuwe situatie zou vergelijkbaar zijn met die van het sluizencomplex in Antwerpen, waar de Zandvliet- en Berendrechtsluis broederlijk naast elkaar liggen. De sluis in Terneuzen wordt aangelegd binnen de grenzen van het huidige sluizencomplex, tussen de huidige zeesluis en de monumentale middensluis, die in de toekomst moet gaan fungeren als spuisluis én overloopsluis voor de binnenvaart. De bestaande binnenvaartsluis blijft ook in de nieuwe opzet gewoon functioneren.
Dinsdag werd de nieuwe variant, die is ingebracht door de directie van Rijkswaterstaat Zeeland, besproken door het SAF. Maar natuurlijk leidde dat niet direct tot een akkoord. Met name de Nederlandse gesprekspartners kwamen op de proppen met tal van aanvullende voorwaarden. Het antwoord op de vraag waarom die nu zijn geformuleerd, is heel simpel, vindt Lonink. ,,Wat goed is voor de Belgen, moet dit keer ook goed zijn voor ons", zegt hij, mede namens het college van Terneuzen.
De Zeeuwse partners binnen het SAF willen niet alleen die nieuwe zeesluis, zij willen ook dat de Vlamingen nu eindelijk eens meewerken aan de aanleg van de al zo lang gewenste spoorverbinding Axelse Vlakte-Zelzate, dat ze zorgen voor een goede aansluiting van de verdubbelde Tractaatweg op de R4-West bij Zelzate en dat ze niet langer meer dreinen over verbreding van het kanaal. Ook moeten de Belgen ervoor zorgen dat er een eind komt aan de bestaande concurrentievervalsing op de spoorlijn Terneuzen-Gent. De Belgen hanteren op dit traject, de zogenoemde Dow-lijn op de westoever van het Kanaal Gent-Terneuzen, nog steeds hogere vervoerstarieven dan elders in België.
De gemeente Terneuzen en de ZMF hebben naast die hele lijst voorwaarden ook nog aanvullende wensen op milieugebied geformuleerd. Zij willen niet dat woongemeenschappen in de Kanaalzone op termijn belast zullen worden met de gevolgen van grotere verkeersbewegingen op het water, de weg en het spoor. In de rapportages, die binnen het SAF aan de orde zijn geweest, zijn de milieugevolgen van de nieuwe sluis en de nieuwe spoor- en wegverbindingen niet naar behoren uitgewerkt. De twee partijen hebben dan ook gevraagd om een second opinion. Door dit verzoek is de definitieve besluitvorming over de sluis een maand opgeschort.
Dat de Nederlandse partijen nu met aanvullende voorwaarden komen heeft alles te maken met de ervaringen die eerder werden opgedaan bij de discussie over de verdieping van de Westerschelde. Toen werd aanvankelijk nagelaten een aantal belangrijke voorwaarden in te bouwen in de overeenkomst. Lonink: ,,Bij dat zogenaamde Proses-proces is de toegankelijkheid van Antwerpen wel goed geregeld, maar worstelen we in Zeeland nu nog steeds met de gevolgen van de verdieping voor de veiligheid en, wat dan heet, de natuurlijkheid. Nu proberen we soortgelijke discussies achteraf te voorkomen."
De nieuwe zeesluis in Terneuzen gaat om en nabij een miljard euro kosten. Dat is exclusief de nodige aanpassingen van het kanaalprofiel, de tunnels en de bruggen.
Eén ding staat, wat dat betreft, zo goed als vast: de oude tunnel bij Zelzate verdwijnt. Belgen hebben met het wegpoetsen van dat soort obstakels geen enkele moeite. Ervoor in de plaats komt een tunnel, dichter bij Gent.
Wie opdraait voor de kosten van de nieuwe sluis en de aanpassing van het kanaal is nog onduidelijk. Bij de laatste kanaalwerken, die in 1968 werden afgerond met de opening van het sluizencomplex door koning Boudewijn en koningin Juliana, betaalden de Nederlanders een kwart en de Belgen de rest. Nu moet het anders, oordelen de Belgen. Als het aan hen ligt, wordt het een 60-40-verdeling, maar over 70-30 valt vermoedelijk ook wel te praten.
Met name in Gent draait de lobby voor een nieuwe zeesluis momenteel op volle toeren. Gisteren nog cirkelde havenschepen Sas van Rouveroij in een helikopter boven het sluizencomplex. Hij was in het goede gezelschap van de nieuwe ambassadeur van Nederland in België, Hannie Pollmann-Zaal.
Het Belgische binnenvaartverkeer op Frankrijk zal de komende 25 jaar bijna verdubbelen. De haven van Gent verwacht de overslag van binnenvaart al in tien jaar te verdubbelen. Dat blijkt uit schattingen van Waterwegen en Zeekanaal, de beheerder van Vlaamse waterwegen, en de Gentse havenautoriteiten.
In Parijs werden de plannen voorgesteld voor het nieuwe kanaal "Seinie-Nord Europe" dat vanaf 2011 moet worden aangelegd. Het 106 kilometer lange kanaal verbindt de regio Parijs met de Benelux en maakt het voor het eerst mogelijk voor grote binnenvaartschepen om door Noord-Frankrijk te varen. In België wordt de Leie uitgegraven, tussen Noord-Frankrijk en Gent.
Belgische transporteurs verwachten meer efficiëntie en kostenbesparingen. "Nu moeten we nog 29 sluizen door naar Parijs, straks nog maar vier", zegt Marc Dullaers van transporteur Beltank. (belga/tdb)
Alle watersportvaarwegen leiden naar Drachten Er zijn goede mogelijkheden om de watersportmogelijkheden in en rond Drachten te versterken. Daardoor kan de werkgelegenheid met enige honderden arbeidsplaatsen groeien en zullen voor ettelijke miljoenen aan particuliere investeringen worden uitgelokt. Dat blijkt uit het rapport "Alle vaarwegen leiden naar Drachten", dat in opdracht van het college is opgesteld door de Grontmij.
Toerisme is in Nederland een belangrijke groeisector. In 2007 was ca. 11% van de totale werkgelegenheid in Friesland toe te rekenen aan de toeristische sector. Watersport is één van de belangrijkste onderdelen binnen die sector. Volgens het rapport zijn er goede kansen voor Smallingerland om te profiteren van de economische dynamiek in het toerisme.
Drachten wordt het middelpunt van het Fries merengebied Nu nog is Drachten vooral het beginpunt van het Fries merengebied. Door te investeren in het verbeteren van vaarverbindingen naar Groningen en Drenthe kan Drachten op termijn een sterke schakelfunctie krijgen in het vaarwegennet in de drie noordelijke provincies. De Grontmij wijst in dat verband op het belang van het Polderhofdkanaal, de Drachtstervaart, het Berenat, de Lits-Lauwersmeerroute en de mogelijkheid een vaarweg naar Groningen te realiseren via onder meer de Leijen en het dorp Rottevalle. Deze projecten hebben ieder op zich een gunstig economisch effect. Maar het is vooral de samenhang tussen deze projecten die ervoor kan zorgen dat er een vliegwiel effect optreedt.
De Grontmij ziet naast economische effecten ook andere positieve gevolgen. Zo zullen de recreatiemogelijkheden voor inwoners van Smallingerland sterk toenemen, zal de druk op de bestaande natuurgebieden verminderen, kunnen er nieuwe natuurgebieden ontstaan en zal de leefbaarheid in de omliggende dorpen toenemen.
Het rapport "Alle vaarwegen leiden naar Drachten" is een onderdeel van de integrale visie op recreatie en toerisme, die volgend jaar zal verschijnen. Het college zal de deelnotitie ter informatie voorleggen aan de raadscommissie RIM en de gemeenteraad.
De Vormt blijft een "botenvanger" Een luxe motorkruiser raakte donderdagmiddag rond kwart over twaalf vast op De Vormt. Omdat de schipper op kanaal 16 hulp inriep waren een paar opstappers van KNRM-Station Urk al onderweg naar de ligplaats van de beide reddingboten nog voordat de piepers gingen. Meteen werd met beide boten van wal gestoken en koersten de Kapiteins Hazewinkel en de Willemtje naar De Vormt die naar het lijkt steeds droger begint te worden.
Omdat de Hazewinkel niet ter plaatse kon komen werd de hele lengte van de sleeptros door de Willemtje overgebracht naar de onfortuinlijke kruiser waarbij het laatste stuk wadend moest worden afgelegd. De kruiser stond zo droog dat de sleeptros zelfs verlengd moest worden met een tweetal extra meertrossen. Nadat de sleepverbinding naar wens was en een pomp stand-by werd gehouden omdat er wat water binnen kwam, werd begonnen met de klus waarbij de kruiser met horten en stoten los kwam.
Het onfortuinlijke schip werd met haar beide bemanningsleden afgemeerd in de Westhaven waarna Klaas Post van Post Watersport zich met de nasleep van het vastlopen kon bezighouden. Het roer reageerde namelijk slecht en ook leek het niet uitgesloten dat de schroefas schade had opgelopen.
Voor de kust van Jemen is een cruiseschip ontkomen aan Somalische piraten. Toen de Amerikaanse Nautica werd belaagd door piraten, probeerde de kapitein door tezigzaggen te ontsnappen.
Toch konden de piratenop zon 300 meter van het schip komen. Een van de twee piratenbootjes begon op het cruiseschip teschieten.
De Nautica voerde de snelheid op naar 43 km/u en was daarmee de piraten te snel af.
Ongedeerd Het schip is uiteindelijk zonder schade aangekomen op plaats van bestemming Oman. De 684 passagiers en 400 man personeel bleven ongedeerd.
De kust van Jemen wordt bewaakt door een internationale anti-pirateneenheid. Volgens het Internationaal Maritiem Bureau is het de eerste keer dat een cruiseschip aangevallen is door rovers.
Er zijn wel een paar keer passagiersschepen aangevallen, maar die waren veel kleiner, zegt een woordvoerder. Vaker zijn grotere vrachtschepen hetdoelwit van piraterij.
Inmiddels is de Nautica weer onderweg naar een volgende bestemming.
Als warme en koude lucht op elkaar botsen dan ontstaat er een front. Bij een koufront hoort lage bewolking met veel wind alsook regenbuien of onweer. Bij een warmtefront zien we meer hoge bewolking met motregen en mist of nevel.
Windrichting: Noord tot Noordoost
Luchtsoort: Continentaal arctische lucht
Brongebied: Komt van het landgebied Scandinavië en de Oostzee
Weerbeeld: Koud en guur weer , soms met sneeuw of hagelbuien komt in de zomer zelden of niet voor
Windrichting: Oost tot Noordoost Luchtsoort: Continentaal polaire lucht Brongebied: Komt van het landgebied Midden Europa en Rusland Weerbeeld: Droog en mooi weer vrijwel geen bewolking in de winters lage en de zomers hoge temperaturen
Windrichting: Oost tot Zuidoost Luchtsoort: Continentaal gematigde lucht
Brongebied: Komt van het landgebied Zuidoost Europa (Balkan)
Weerbeeld: Droog en mooi weer vrijwel geen bewolking in de winters lage en de zomers hoge temperaturen
Windrichting: Zuid tot Zuidoost.
Luchtsoort: Continentaal tropische lucht.
Brongebied: Subtropisch Noord Afrika en Middellandse Zee.
Weerbeeld: Hete en droge alsook een stabiele lucht geven weinig bewolking en zelden regen.
Windrichting: Zuid tot Zuidwest.
Luchtsoort: Maritiem tropische lucht.
Brongebied: Het subtropisch zeegebied bij de Azoren.
Weerbeeld: Warme en vochtige lucht, vaak regenluchten vooral in het najaar veel mist en regen.
Windrichting: West tot Zuidwest.
Luchtsoort: Maritiem gematigde lucht.
Brongebied: Het zuidwestelijk deel van de Atlantische oceaan.
Weerbeeld: Veranderlijk weer met egale lage bewolkingmet regen en afgewisseld met droge perioden .
Windrichting: West tot Noordwest.
Luchtsoort: Maritiem polaire lucht.
Brongebied: Het noordwestelijk deel van de Atlantische oceaan.
Weerbeeld: Veranderlijk weer met lage bewolkingbuien of regen afgewisseld met droge perioden.
Windrichting: Noord tot Noordwest.
Luchtsoort: Maritiem arctische lucht.
Brongebied: Het zeegebied bij de noordpool (Arctica).
Weerbeeld: Koud en wisselvallig weer met stapelwolkenmeestal regenbuien, afgewisseld met zon.
Spoorbrug in Koningshaven Rotterdam met boven de Radar