Lengte over alles: 14.99 m Lengte waterlijn: 12.20 m Breedte: 4.50 m Diepgang: 1,22 m Gewicht, ca.: 18 ton Doorvaart hoogte: 3.48 m Inhoud brandstoftanks: 2400 l Inhoud watertanks: 675 l Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l Standaard motoren: Vovo Penta D6 2 x 435 pk (2 x 320kW) Andere motoren op aanvraag Ontwerper: John A. Bennett & Associate
Wanneer u een Atlantic 50 in al haar pracht op het water ziet , het gemakkelijk is om te vergeten enkel hoeveel organisatie , ervaring en techniek in haar bouw zijn gegaan .
Embleem Atlantic Moteryachts BV
Suderséleane 15 8711 GX Workum Nederland
Embleem van . Vlaamse vereniging voor watersport.
VVW . Telt 120 Clubs en meer dan 13000 Leden .
Embleem van de Koninklijke Nederlandse Motorboot club
De KNMC is een landelijke club van actieve en enthousiaste motorbootvaarders. Van mensen die van het water en het varen houden.
De No Limit IV heeft 2 vierblads schroeven 1 links en 1 rechts draaiend
Zwanen die de naam van de thuishaven proberen te lezen
Beoordeel dit blog
Windroos
Een windroos of windkruis is een Kruis dat de windrichting , Noord , Oost , Zuid , en West aanduidt.
Een windroos kan teruggevonden worden op een Kompas of onder een Windhaan .
De Atlantic 38 een luxe motorjacht
Technische omschrijving Lengte over alles: 11.51 m Lengtre waterlijn: 9.90 m Breedte: 4.05 m Diepgang: 1.10 m Gewicht ca.. 11 ton Doorvaarthoogte: 3.40 m Inhoud brandstoftanks: ca. 950 l Inhoud watertank: ca. 450 l Inhoud vuilwatertank: ca. 175 l Standaard motorisering: 78 kW (106 hp), 1x Vetus-Deutz DT 43
Optioneel:
117 kW (160 pk) Volvo Penta D3-160 132 kW (180 pk) Volvo Penta D4-180 Designer: John A. Bennett & Associates
Het interieur van de Atlantic 42 is stylvol, praktisch maar bovenal gezellig.
De ruime achterhut is gezellig en indien gewenst van alle gemakken zoals bijvoorbeeld tv voorzien. Uiteraard beschikt de achterhut over een douche- en toiletruimte. De voorhut is voorzien van een frans bed. Net als de achterhut is ook hier gedacht aan een gecombineerde douche en toiletruimte. Er is zelfs de mogelijkheid om v oor een derde hut te kiezen. De dinette komt dan te vervallen
Atlantic 460
De opvolger van de succesvolle Atlantic 444, de Atlantic 460! De Atlantic 460 heeft vaak bewezen dat ze zeer zeewaardig is. Op open zee valt de stabiliteit en koersvastheid op. Niet alleen op open water, maar zeker ook op binnenwater is de Atlantic 460 een heerlijk jacht om mee te varen.
Technische omschrijving
Lengte over alles: 14.30 m
Lengte waterlijn: 11.20 m
Breedte: 4.50 m
Diepgang: 1.25 m
Doorvaarthoogte: 3.40 m
Gewicht: ca. 16 ton
Snelheid: 25 tot 28 kts
Inhoud brandstoftanks: 2 x ca. 900 l
Inhoud watertank: ca. 675 l
Inhoud vuilwatertank: ca. 250 l
Standaard motoren: 2 x 320 kW (2 x 435 hp)
Volvo Penta D6 435 andere motoren op aanvraag
CE categorie A Ontwerper: John A. Bennett & Associates
Voor wie in het dagelijkse leven alleen genoegen neemt met het allerbeste mag dit ook verwachten aan boord van zijn jacht. Deze stelling is volledig toepasbaar op het concept van de Atlantic 460.
Met een lengte van minder dan 15 meter hoeft u geen geristraties aan te vragen voor het bevaren van sommige vaarwegen.
Nieuwe optie voor 2007: Volledig electrisch cabriosysteem en radarbeugel
ATLANTIC 56
Innovatie: De Atlantic 56 Twin Deck. In opdracht van Atlantic Motoryachts ontwikkelt Vripack Naval Architects uit Sneek een totaal nieuwe Atlantic, de 56. In een markt waar veel aanbod is, maar ook veel van hetzelfde, komt Atlantic Motoryachts met een revolutionair ontwerp:
Voordek met groot zonnedek, waaronder bergruimte is voor landvasten e.d.
lengte over alles 17.00 meter
lengte waterlijn 13.40 meter
maximale breedte 4.86 meter
diepte 0,98 meter
CE categorie B (kustvaart)
Inrichting salon / achterdek: Centraal in het schip de besturing, heeft de regie over het schip vanuit een luxe
stuurstoel; Aan bakboord bevindt zich de luxe rondzit met aan stuurboord twee luxe clubs. Ruim achterdek met riante kuipbank waarin de salontafel opgeborgen kan worden.
Inrichting onderdeks: Midscheeps bevindt zich de eigenaarshut met eigen gescheiden douche en toiletruimte. Voor in het schip bevindt zich een gastenverblijf met luxe 2-persoons Frans bed. In het voorschip bevindt zich een tweede natte cel, voorzien van douche, toilet en wasmachine.
Tender Garage met 3m30 Diesel Tender, Jet Propulsion;
Uitgerust met twee nieuwe innovatieve 6 cyl. Volvo Penta IPS 600 motoren, 435 pk per motor. Volvo Penta IPS – Inboard Performance System is een inboard innovatie.
ATLANTIC 56HT
Gebouwd volgens onze hoge standaard.
Technische Details
Lengte over alles: 18.50 m
Breedte: 4.85 m
Diepgang: 1,30 m
Gewicht, ca.: 23 ton
Doorvaart hoogte: 3.48 m
Inhoud brandstoftanks: 2564 l
Inhoud watertanks: 790 l
Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l
Standaard motoren: Volvo Penta D12 2 x 675 pk
Andere motoren op aanvraag Ontwerper: John A. Bennett & Associate
Naast de layout van het interieur verteld de styling veel over de persoonlijke smaak van de eigenaar. Het is echter ook mogelijk om gebruik te maken van zeer moderne vormen, materialen en stoffen.
Een Schip Op Maat
DE ATLANTIC MOTORJACHTEN
De meest bekende Piraten Vlag Jolly Roger
Piraten Vlag Edward England
Piraten Vlag Edward Teach Zwartbaard
Piraten Vlag Emanuel Wynne
Piraten Vlag Henry Every
Piraten Vlag Jack Rackham
Piraten Vlag Stede Bonnet
Piraten Vlag Thomas Tew
Piraten Vlag Christopher Condent
No Limit IV
Informative Site Voor De Watersporter
17-08-2010
Wachtplaats Schipholdraaibrug officieel in gebruik
Wachtplaats Schipholdraaibrug officieel in gebruik
dinsdag 17 augustus 2010
Op 16 augustus is de nieuwe wachtplaats bij de Schipholdraaibrug in de Oostelijke Ringvaart in gebruik genomen. Dit is het laatste project in een serie van wachtplaatsen die de provincie Noord-Holland het afgelopen jaar gerealiseerd heeft.
Door op een knop te drukken werd de aanlegsteiger met wachtende zeilboten op de Staande Mastroute door de heer J. (Jaap) Bond, gedeputeerde Provincie Noord-Holland (op de foto links) en de heer M.J.. (Michel) Bezuijen, wethouder RO, Mobiliteit en Sport in de Gemeente Haarlemmermeer(op de foto rechts) officieel met een confetti donderslag geopend.
Staande Mastroute overleg Het Watersportverbond klaagt al jaren over het ontbreken van goede en veilige wachtplaatsen bij bruggen. Bij het Staande Mastroute-overleg, waar vaarweg- en brugbeheerders om de tafel zitten met belangenorganisaties, heeft het Watersportverbond regelmatig aangedrongen op het realiseren van wachtplaatsen.
Beroepsvaart en pleziervaart De provincie heeft zowel het Watersportverbond als de Koninklijke Schuttevaer betrokken bij het ontwerp van de wachtplaatsen, zodat er een zo veilig mogelijke plek voor zowel de beroepsvaart als de pleziervaart gemaakt kon worden. De pleziervaart en beroepsvaart hebben gescheiden wachtplaatsen die elk geschikt zijn voor de doelgroep.
Belangrijk Goede wachtplaatsen zijn belangrijk. Vooral bij bruggen die zo hoog zijn dat een deel van het scheepvaartverkeer er onder door kan varen. Het is gevaarlijk om voor de brug rondjes te blijven varen als er doorgaand verkeer is. Bovendien is het uitzicht bij bruggen vaak slecht.
Tevreden Het Watersportverbond is dan ook erg tevreden met de wachtplaatsen. Er zijn nu wachtplaatsen gerealiseerd bij de Aalsmeerderbrug, de Cruquiusbrug, de Westfrieschesluis, de Kogepolderbrug en de Schipholdraaibrug.
Vaarregels Sail 2010 Tijdens de Sail watersportmanifestatie gelden er aangepaste regels voor het varen rondom Amsterdam.
In samenwerking met de Haven Amsterdam, de Dienst Binnenwaterbeheer van de gemeente Amsterdam (BBA) en het Korps landelijke politiediensten (KLPD) zijn tijdelijke vaarregels ingesteld.
Tijdens de Sail In Parade: Tijdens de intocht van de Tallships op donderdag 19 augustus geldt een stremming voor de sluizen van IJmuiden, het Noordzeekanaal, het IJ en de IJhaven. Ook is het verboden om in te halen en te kruisen of van vaarrichting te veranderen. Zeilen en roeien is tijdens de gehele Sail periode verboden op voornoemde wateren.
Boten dienen zich te verplaatsen middels motorkracht. U mag vrij rondvaren met een schip tot 15 meter, langere schepen dienen zich aan te melden bij het Nautisch Evenementen Bureau. De kosten hiervoor bedragen 25,- Afmeren is in het Sail gebied verboden voor alle schepen. Particuliere boten tot 15 meter zijn welkom in de IJhaven.
Diverse nautische maatregelen zijn getroffen om het scheepvaartverkeer tijdens SAIL veilig en vlot te laten verlopen. Zo is er eenrichtingsverkeer, zijn er stremmingen, een snelheidsbeperking en geldt er een aanmeerverbod. Alle maatregelen zijn terug te vinden in de folder 'Regels en tips voor veilig varen tijdens SAIL Amsterdam'.
Haven Amsterdam zet tijdens de opening van de achtste editie van SAIL op 19 augustus 2010 social media in om bezoekers en geïnteresseerden live te informeren over het nautische deel van dit spektakel. Op www.portofamsterdam.nl/sail kunnen bezoekers een uniek kijkje achter de schermen nemen bij dit evenement en daarnaast de Amsterdamse haven beter leren kennen als vestigingsgebied, als werkgever en om te recreëren.
Op 19 augustus, als de SAIL IN Parade de Amsterdamse haven passeert zijn er citizen journalists op pad in het gehele gebied. De teams brengen live verslag uit van de SAIL-In Parade via diverse social media platforms: Twitter, Hyves, Facebook, Flickr en YouTube. Daarnaast houdt Haven Amsterdam een eigen weblog bij. Hiermee wordt een rijke online beleving gecreëerd van het SAIL evenement en het bijbehorende havengebied, met interessante fotos, videos, nieuwsfeiten, interviews, weblogs en tweets.
Beeld & Blog Bezoekers van SAIL 2010 en fans van het Amsterdamse havengebied kunnen via www.portofamsterdam.nl/sail hun SAIL-ervaringen uitwissselen. Iedereen kan zelf actief deelnemen aan de netwerken via de verschillende social media platforms.
De adressen waarop blogs en beeld gemaakt en gedeeld worden: Twitter: http://twitter.com/SAILHaven Hyves: http://sailhavenamsterdam.hyves.nl Flickr: www.flickr.com/photos/sailhavenamsterdam YouTube: http://www.youtube.com/user/sailhavenamsterdam Weblog: www.sailhavenamsterdam.wordpress.com Facebook: http://www.facebook.com/haven.amsterdam
Slimme haven Haven Amsterdam is de vierde haven van Europa en wil een slimme haven zijn met als kern duurzame groei. Haven Amsterdam is als thuishaven van SAIL traditiegetrouw nauw betrokken bij de organisatie van het evenement. In samenwerking met andere partners vervult zij een nautische spilfunctie en is zij eindverantwoordelijk voor het reguleren, begeleiden en faciliteren van het scheepvaartverkeer. Dit betekent dat Haven Amsterdam ervoor zorgt dat het scheepvaartverkeer vlot, veilig en milieuverantwoord verloopt. Er worden ruim 600 deelnemende schepen en enkele duizenden pleziervaarten verwacht.
Jachthaven Texel uitgebreid met Waddenstrand De Jachthaven in Oudeschild op Texel is uitgebreid met een echt Waddenstrand. Aan de oostzijde achter de jachthaven is een leuk Waddenstrand gerealiseerd. Hierdoor hoeven watersporters die als passant in de jachthaven geen eindeloze trajecten meer af te leggen om even met de kinderen naar het strand te kunnen.
Het strandje dat bij hoogwater ook nog een behoorlijke breedte heeft is tot stand gekomen door diverse subsidies, met name vanuit het Waddenfonds, en is inmiddels in gebruik genomen.
In de jachthaven op Oudeschild zijn ook de windmolens verdwenen die vanaf grote afstand herkenbaar waren. Hierdoor is de geluidsoverlast van de zwiepende windmolens verdwenen.
Watersport - Jachthavenrestaurant De Dining Vlieland
Sinds de grote verbouwing van de jachthaven op Vlieland is voor de watersport ook een restaurant beschikbaar op de haven. In het verleden was er niets anders verkrijgbaar dan een frietje uit de smulwagen, voor het overige moesten watersporters naar het dorp Oost-Vlieland. Sinds 25 mei 2009 is restaurant de Dining gevestigd op het terrein van jachthaven Vlieland. Reden voor de Watersportalmanak om dit restaurant eens te bezoeken.
De eerste indruk die het restaurant maakt is uitstekend. Trendy en sfeervol. Een prachtig terras en een loungehoek met fraai uitzicht op de jachthaven. Bij redelijk weer kun je ook s avonds prima vertoeven achter de glazen windschermen en genieten van het uitzicht en het eten. De bediening wordt gevormd door één ervaren dame en voor de rest zijn het vakantiekrachten, die helaas (begrijpelijk) geen horeca-ervaring hebben.
De menukaart van restaurant de Dining is van standaard tot iets exclusiever. Mooie voorgerechten, maaltijdsalades en verder vis, vlees en vega. Een beetje jammer dat de viskaart vrijwel geen traditionele Hollandse vissoorten aanbiedt, dat zou uitstekend passen in een restaurant aan zee. De iets exclusievere gerechten brengen ook direct een ietwat exclusievere prijs met zich mee. Gevulde Zeebaars, Oosterse tonijnsteak, Bouillabaisse, kreeftensalade klinken allemaal goed, de vleesgerechten vinden we een beetje fantasieloos.
Op de dagkaart staan verse mosselen ( 18,50) en daar kiezen we voor als Hollanders. Deze worden opgediend in het pannetje en we ruiken de zeelucht. De mosselen zijn zonder meer smakelijk en wordt sfeervol opgediend met enkele sausjes, broodjes en een puntzak frieten. Naast het eten bestelden we een flesje mooie krachtige rosé en daarbij werd (gratis) een karaf water geserveerd.
Ook is er een uitgebreide menukaart voor de kinderen, met daarop soep, de betere frituurhappen, maar ook een fijne pasta. Diverse ijsjes staan ook het menu.
Na moeizaam jaar nu op koers De dag na het eten vragen we aan eigenaar Jaap Hamstra hoe het gaat met de zaken.
Jaap vertelt enthousiast en open: In het begin was het moeizaam, we werden pas heel laat geselecteerd om het restaurant te mogen exploiteren. Dan moet alles in zeer korte tijd. Het gebouw werd casco opgeleverd en moest helemaal ontworpen en ingericht worden. Kwalitatief personeel is lastig te vinden, dit is seizoenswerk. 2009, ons startjaar was best lastig.
Nu in 2010 hebben we onze draai gevonden en gaat het prima, we liggen op koers aldus Jaap Hamstra, die samen met zijn partner Frieda Jurjens ook nog het restaurant De Lutine in de Dorpsstraat exploiteert.
Beschikbare ligplaatsen voor watersport op Waddeneilanden
Beschikbare ligplaatsen voor watersport op Waddeneilanden
Bron:Wateralmanak.nl| Datum: 09-08-2010
Waddenhaven Oudeschild geeft volledige informatie Midden in de zomermaanden is het altijd druk in de havens van Texel, Vlieland en Terschelling. Helaas is het niet mogelijk om een plaatsje te reserveren. Met name de haven van Vlieland is regelmatig (over)vol en dan is de haventoegang geblokkeerd met een dubbele rode vlag. Invaren is dan niet toegestaan en daar lig je dan, een eind gevaren en dan weer terug of Terschelling proberen.
Voor veel watersporters is het een belemmering om naar de eilanden te varen in het hoogseizoen. Het risico om voor een volle haven te moeten wachten is voor velen de reden om dan maar niet naar Vlieland of Terschelling te varen. Volgens de havenmeesters van Terschelling en Vlieland liggen veel schepen daar veel te lang. Watersporters brengen hun boot al vroeg om vervolgens in de vakantietijd met de veerboot over te steken.
Informatiecentrum Texel Waddenhaven Texel geeft sinds enige tijd informatie over de beschikbare ruimte en de te verwachten drukte. Het systeem geeft aan of er voldoende boxen vrij zijn en voor welke lengte. Ook kunnen passanten hun boot alvast aanmelden zodat men weet wat er gaat komen aan passanten. Reserveren is niet mogelijk. Vlieland geeft op de website aan of er ruimte is, op de website van Terschelling staat geen beschilbaarheid.
Diverse webcams geven beeld van de drukte Alle drie de haven geven via een webcam informatie over de drukte op dat moment. Daar kunt u een overzicht van de jachthaven zien en inschatten of er ruimte is.
Nadat Jachtwerf Oost onlangs de Oostvaarder 1200 Motorsailer introduceerde, volgt nu de nieuwe Oostvaarder 1200 AK. Deze nieuwe Oostvaarder is wederom in samenwerking met Jan Visser Yacht Design uit Sneek vanaf de kielbalk opnieuw ontwikkeld, maar heeft de uitstraling van de authentieke Oostvaarder behouden.
Zoals alle Oostvaarders wordt de 1200 AK vanaf de standaarduitvoering bijzonder compleet geleverd met onder andere een Mastervolt installatie, Empirbus, Raymarine navigatie pakket, boegschroef, verwarming, boiler, steunmast, dubbele stuurstand. Bovendien kan het interieur worden afgestemd naar wens van de eigenaar. In de basisuitvoering wordt het schip geleverd met een Yanmar dieselmotor.
Jachtwerf Oost in Akkrum is al sinds 1968 bekend als bouwer van de markante Oostvaarder Kotterjachten: stoere, robuuste, stabiele en zeewaardige jachten die over uitstekende vaareigenschappen beschikken. Met een diepgang van slechts 1,05 m is het schip ook zeer geschikt voor het varen op het binnenwater. Het unieke aan deze schepen zijn de ronde vormen en daarmee de karakteristieke uitstraling.
Wij staan ook op de Hiswa te water 2010 (stand A22)!
Technische gegevens Oostvaarder 1200 AK:
Boottype: Kotterjacht Bouwer: Jachtwerf Oost Ontwerper: Jan Visser Yacht Design CE Categorie: B Lengte gehele schip: 12,20 m Lengte waterlijn: 10,40 m Breedte over alles : 4,24 m Breedte op spant: 3,99 meter Diepgang: 1,05 meter Kruiphoogte: 2,60 meter Breedte gangboorden: 45 cm Zeiloppervlak: 6 m2 Aantal slaapplaatsen: 4-6 Type kiel: Langskiel Brandstoftank: 700 liter Watertank: 380 liter Vuilwatertank: 200 liter Waterverplaatsing: 13,85 ton Ballast: 1000 kg Romp: 5 mm staal Opbouw en dekken: 4 mm Onderkant scheg: 10 mm Fundatie motor: 20 mm Spanten: 50 x 8 mm Dekspanten: 50 x 8 mm Vloerleggers (hoekprofiel): 50 x 50 x 5 mm
Als warme en koude lucht op elkaar botsen dan ontstaat er een front. Bij een koufront hoort lage bewolking met veel wind alsook regenbuien of onweer. Bij een warmtefront zien we meer hoge bewolking met motregen en mist of nevel.
Windrichting: Noord tot Noordoost
Luchtsoort: Continentaal arctische lucht
Brongebied: Komt van het landgebied Scandinavië en de Oostzee
Weerbeeld: Koud en guur weer , soms met sneeuw of hagelbuien komt in de zomer zelden of niet voor
Windrichting: Oost tot Noordoost Luchtsoort: Continentaal polaire lucht Brongebied: Komt van het landgebied Midden Europa en Rusland Weerbeeld: Droog en mooi weer vrijwel geen bewolking in de winters lage en de zomers hoge temperaturen
Windrichting: Oost tot Zuidoost Luchtsoort: Continentaal gematigde lucht
Brongebied: Komt van het landgebied Zuidoost Europa (Balkan)
Weerbeeld: Droog en mooi weer vrijwel geen bewolking in de winters lage en de zomers hoge temperaturen
Windrichting: Zuid tot Zuidoost.
Luchtsoort: Continentaal tropische lucht.
Brongebied: Subtropisch Noord Afrika en Middellandse Zee.
Weerbeeld: Hete en droge alsook een stabiele lucht geven weinig bewolking en zelden regen.
Windrichting: Zuid tot Zuidwest.
Luchtsoort: Maritiem tropische lucht.
Brongebied: Het subtropisch zeegebied bij de Azoren.
Weerbeeld: Warme en vochtige lucht, vaak regenluchten vooral in het najaar veel mist en regen.
Windrichting: West tot Zuidwest.
Luchtsoort: Maritiem gematigde lucht.
Brongebied: Het zuidwestelijk deel van de Atlantische oceaan.
Weerbeeld: Veranderlijk weer met egale lage bewolkingmet regen en afgewisseld met droge perioden .
Windrichting: West tot Noordwest.
Luchtsoort: Maritiem polaire lucht.
Brongebied: Het noordwestelijk deel van de Atlantische oceaan.
Weerbeeld: Veranderlijk weer met lage bewolkingbuien of regen afgewisseld met droge perioden.
Windrichting: Noord tot Noordwest.
Luchtsoort: Maritiem arctische lucht.
Brongebied: Het zeegebied bij de noordpool (Arctica).
Weerbeeld: Koud en wisselvallig weer met stapelwolkenmeestal regenbuien, afgewisseld met zon.
Spoorbrug in Koningshaven Rotterdam met boven de Radar