Inhoud blog
  • VILLA TE KOOP OP TOPLOCATIE HEIDE WAASMUNSTER
  • Foto's genomen te Heusden Noord-Brabant
  • Volgende trip naar Weesp
  • Van Spakenburg varen we naar Almere met als vaarwater het Eemmeer en het Gooimeer.
  • Spakenburg een voormalig vissersdorp aan de Zuidzee.
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     





      



    3 D  Afbeelding  :  Atlantic 50

    Technische Details
      Lengte over alles: 14.99 m
    Lengte waterlijn: 12.20 m
    Breedte: 4.50 m
    Diepgang: 1,22 m
    Gewicht, ca.: 18 ton
    Doorvaart hoogte: 3.48 m
    Inhoud brandstoftanks: 2400 l
    Inhoud watertanks: 675 l
    Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l
    Standaard motoren:
    Vovo Penta D6 
     2 x 435 pk (2 x 320kW)
     Andere motoren op aanvraag

    Ontwerper:
    John A. Bennett & Associate




    Wanneer u een Atlantic 50 in al haar
    pracht op het water ziet ,
    het gemakkelijk is om te
    vergeten enkel hoeveel organisatie ,
    ervaring en techniek
    in haar bouw zijn gegaan .





    Klik op de afbeelding om de link te volgen


















    Embleem
    Atlantic Moteryachts BV

    Suderséleane 15 
    8711 GX Workum
    Nederland

                    







    Embleem van .
    Vlaamse vereniging voor
    watersport.


    VVW . Telt 120 Clubs
    en meer dan 13000 Leden .






    Embleem van de
    Koninklijke Nederlandse
    Motorboot club

     

    De KNMC is een landelijke club
    van actieve en enthousiaste
    motorbootvaarders.
    Van mensen die van het water
     en het varen houden.






    De No Limit IV
    heeft 2 vierblads schroeven
    1 links en 1 rechts draaiend


    Zwanen die de naam van de thuishaven proberen te lezen
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     





    Windroos

    Een windroos of windkruis is een
    Kruis dat de windrichting , Noord ,
    Oost , Zuid , en West  aanduidt.

    Een windroos kan teruggevonden
    worden op een Kompas of onder
     een Windhaan .
     




    De Atlantic 38 een luxe motorjacht

    Technische omschrijving
    Lengte over alles: 11.51 m
    Lengtre waterlijn: 9.90 m
    Breedte: 4.05 m
    Diepgang: 1.10 m
    Gewicht ca.. 11 ton
    Doorvaarthoogte: 3.40 m
    Inhoud brandstoftanks: ca. 950 l
    Inhoud watertank: ca. 450 l
    Inhoud vuilwatertank: ca. 175 l
    Standaard motorisering:
    78 kW (106 hp), 1x Vetus-Deutz DT 43

    Optioneel:

    117 kW (160 pk) Volvo Penta D3-160
    132 kW (180 pk) Volvo Penta D4-180
    Designer: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum





    De enige Atlantic die wordt gebouwd als
    verdringer is de   ATLANTIC 38.







    Nieuw in de Atlantic range,
    De Atlantic 40.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 12.10 m
  • Lengte waterlijn: 10.00 m
  • Breedte: 4.05 m
  • Diepgang: 1.20 m
  • Doorvaart hoogte: 3.40 m
  • Gewicht: ca. 12 ton
  • Inhoud brandstoftanks: ca. 950 l
  • Inhoud watertank: ca. 450 l
  • Inhoud vuilwatertanks:
     1x ca. 100 l & 1x ca. 80 l
  • Standaard motoren:
    2x 191 kW (260 pk)
    Volvo Penta D4 260
    andere motoren op aanvraag
  • CE Categorie B

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum



  • De gezellige dinette bied veel privacy.
    De ovale salonramen geven veel lichtinval
     en een prachtig uitzicht naar buiten.




    Het interieur is ruim genoeg
    om lange reizen te maken
    zowel op zee als op binnenwater. 

    Door het hele schip is
    veel kastruimte te vinden.








    De Atlantic 42 is een motorjacht bij uitstek.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 13.10 m 
  • Lengte waterlijn: 10.41 m 
  • Breedte: 4.25 m
  • Diepgang: 1.20 m
  • Doorvaart hoogte: 3.45 m
  • Gewicht: ca. 12 ton
  • Inhoud brandstoftanks: ca. 1340 l
  • Inhoud watertank: ca. 550 l
  • Inhoud vuilwatertanks:
    ca. 100 & ca. 80 l
  • Standaard motoren:
    2 x 272 kW (370 pk)
    Volvo Penta D6 370
    andere motoren op aanvraag
  • Maximale snelheid
    afhankelijk van belading ca. 25 knts
  • CE Categorie B

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates


    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum



  • Het interieur van de Atlantic 42
    is stylvol, praktisch maar bovenal gezellig.




    De ruime achterhut is gezellig en indien
    gewenst van alle gemakken zoals
    bijvoorbeeld tv voorzien.
    Uiteraard beschikt de achterhut over een
     douche- en toiletruimte.
    De voorhut is voorzien van een frans bed.
    Net als de achterhut is ook hier gedacht
     aan een gecombineerde
    douche en toiletruimte.
    Er is zelfs de mogelijkheid om v
    oor een derde hut te kiezen.
    De dinette komt dan te vervallen







    Atlantic 460

    De opvolger van de succesvolle Atlantic 444,
    de Atlantic 460!
    De Atlantic 460 heeft vaak bewezen
    dat ze zeer zeewaardig is.
    Op open zee valt de
    stabiliteit en koersvastheid op.
    Niet alleen op open water,
    maar zeker ook op binnenwater
    is de Atlantic 460
    een heerlijk jacht om mee te varen.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 14.30 m
  • Lengte waterlijn: 11.20 m
  • Breedte: 4.50 m
  • Diepgang: 1.25 m
  • Doorvaarthoogte: 3.40 m
  • Gewicht: ca. 16 ton
  • Snelheid: 25 tot 28 kts
  • Inhoud brandstoftanks: 2 x ca. 900 l
  • Inhoud watertank: ca. 675 l
  • Inhoud vuilwatertank: ca. 250 l
  • Standaard motoren:
    2 x 320 kW (2 x 435 hp)
  • Volvo Penta D6 435
    andere motoren op aanvraag
  • CE categorie A

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum




  • Voor wie in het dagelijkse leven alleen
    genoegen neemt met het allerbeste mag dit
    ook verwachten aan boord van zijn jacht.
    Deze stelling is volledig toepasbaar
    op het concept van de Atlantic 460.





    Met een lengte van minder dan
    15 meter hoeft u geen geristraties aan
    te vragen voor het bevaren
    van sommige vaarwegen.

    Nieuwe optie voor 2007:
    Volledig electrisch cabriosysteem
    en radarbeugel



    ATLANTIC  56

    Innovatie: De Atlantic 56 Twin Deck.
    In opdracht van Atlantic Motoryachts
    ontwikkelt Vripack Naval Architects
    uit Sneek een totaal nieuwe Atlantic, de 56.
    In een markt waar veel aanbod is,
    maar ook veel van hetzelfde,
    komt Atlantic Motoryachts
    met een revolutionair ontwerp:




    Voordek met groot zonnedek,
    waaronder bergruimte is voor landvasten e.d.

    • lengte over alles 17.00 meter
    • lengte waterlijn 13.40 meter
    • maximale breedte 4.86 meter
    • diepte 0,98 meter
    • CE categorie B (kustvaart)




    Inrichting salon / achterdek:
    Centraal in het schip de besturing,
    heeft de regie over het schip vanuit een luxe
    stuurstoel;
    Aan bakboord bevindt zich de luxe rondzit
    met aan stuurboord twee luxe clubs.
    Ruim achterdek met riante kuipbank waarin
    de salontafel opgeborgen kan worden.




    Inrichting onderdeks:

    Midscheeps bevindt zich de eigenaarshut met
     eigen gescheiden douche en toiletruimte.
    Voor in het schip bevindt zich een
    gastenverblijf met luxe 2-persoons Frans bed.
    In het voorschip
    bevindt zich een tweede natte cel,
    voorzien van douche, toilet en wasmachine.




    Tender Garage
    met 3m30 Diesel Tender, Jet Propulsion;


    Uitgerust met twee nieuwe innovatieve
    6 cyl. Volvo Penta IPS 600 motoren,
    435 pk per motor. Volvo Penta IPS –
    Inboard Performance System is
    een inboard innovatie.



    ATLANTIC 56HT

    Gebouwd volgens onze hoge standaard.




    Technische Details
    • Lengte over alles: 18.50 m
    • Breedte: 4.85 m
    • Diepgang: 1,30 m
    • Gewicht, ca.: 23 ton
    • Doorvaart hoogte: 3.48 m
    • Inhoud brandstoftanks: 2564 l
    • Inhoud watertanks: 790 l
    • Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l
    • Standaard motoren: Volvo Penta D12 2 x 675 pk
    • Andere motoren op aanvraag
      Ontwerper: John A. Bennett & Associate

      Atlantic Motoryachts bv
      Suderséleane 15
      8711 GX Workum




    Stijl en details

    Naast de layout van het interieur verteld de
    styling veel over de
     persoonlijke smaak van de eigenaar.
    Het is echter ook mogelijk om gebruik
    te maken van zeer moderne vormen,
    materialen en stoffen.




    Een Schip Op Maat

    DE ATLANTIC MOTORJACHTEN








    De meest bekende
    Piraten Vlag
    Jolly  Roger




    Piraten Vlag
    Edward  England




    Piraten Vlag
    Edward Teach Zwartbaard




    Piraten  Vlag
    Emanuel  Wynne




    Piraten  Vlag
    Henry  Every




    Piraten  Vlag
    Jack  Rackham




    Piraten  Vlag
    Stede  Bonnet




    Piraten  Vlag
    Thomas  Tew





    Piraten Vlag
    Christopher Condent

    No Limit IV
    Informative Site Voor De Watersporter
    28-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vaaratlas 2009: ideale kaartenset voor de watersport
    Watersport

    Vaaratlas 2009: ideale kaartenset voor de watersport

    Bron: WatersportAlmanak | Datum: 28-02-2009

    Vaaratlas 2009: ideale kaartenset voor de watersport
    Met ingang van 1 maart is de nieuwe serie Vaaratlassen voor de watersport verschenen.
    De Vaaratlas is samengesteld door Eurocartografie en bevat zeer uitgebreide informatie voor de watersport.

    Alle vaarkaartenin één album
    Daar waar de watersporter in het verleden voor ieder vaargebied een nieuwe kaart moest aanschaffen vindt u in de Vaaratlas een veel groter assortiment aan kaarten en plaatselijke informatie.

    Naast een zeer gedetailleerde kaart bevat de Vaaratlas ook alle informatie over bruggen, doorvaarthoogten, bedieningstijden, sluizen, jachthavens, marifoonkanalen, tankstations etc.
    Naast alle vaargegevens bevat de Vaaratlas ook veel toeristische informatie.

    Drie delen: Noord Nederland, Midden Nederlanden Zuid Nederland
    De Vaaratlas bestaat uit drie delen, de kaarten zijn gebonden en bieden per pagina in één overzicht alle informatie voor het betreffende gebied.
    De volgende delen zijn ontwikkeld: Noord-, Midden- en Zuid-Nederland:
    deel Noord-Nederland bedekt praktisch heel Friesland, Groningen en Drenthe;
    de Nederlandse kust en het IJsselmeer zijn geïntegreerd
    in deel Midden-Nederland evenals de Gelderse IJssel,
    deel Zuid-Nederland bedekt het vaarwater van Zeeland en een deel van de grote rivieren en de Maas.

    Per deel kost de Vaaratlas 2009 € 39,95.

    28-02-2009 om 19:53 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NAVO-top stremt Rijnvaart
    Rotterdam Bron : schuttevaer

    NAVO-top stremt Rijnvaart

    Voor de op 3 en 4 april geplande NAVO-top in Baden-Baden, Kehl en Strassbourg zijn de veiligheidsmaatregelen zo omvangrijk dat de Rijn regelmatig wordt gestremd. Dat meldt Kantoor Binnenvaart namens de WSD Südwest.

    Zaterdag 4 april wordt de Rijn tussen kmr. 290,36 (Wehrarm Altenheim vanaf de Kulturwehr Kehl-Strassbourg) en kmr. 309,100 (Stuw Rheinau-Freistett) van 6 uur tot naar verwachting 10 uur voor alle scheepvaart gestremd.

    Het invaren van bovengenoemde Strecke is op 4 april vanaf sluis Strassbourg Neuhof toegestaan tot uiterlijk 4.30 uur in de dalvaart en in de bergvaart vanaf sluis Gambsheim tot uiterlijk 4 uur. Schippers moeten vooraf berekenen of ze nog voldoende tijd hebben om de Strecke geheel te bevaren.

    Haven uit
    Alle schepen moeten de omgeving (het Bereich) van de stuw in Gambsheim om 6 uur verlaten hebben.
    Het in- en uitvaren van de havens die zich in de genoemde Strecke bevinden is van 4 tot naar verwachting 10 niet toegestaan.
    Scheepvaart binnen de Duitse havens en op de Kinzig vanaf de stuw in Neumühl tot de monding is alleen toegestaan op aanwijzing van de Wasserschutzpolizei. Hetzelfde geldt voor het bedrijfsmatig verhalen op overslagplaatsen.

    Op de bovengenoemde Strecke geldt op zaterdag 4 april van 4 tot naar verwachting 10 een afmeerverbod voor alle schepen.
    Het afmeerverbod geldt voor het gehele gebied, inclusief steigers en overslagplaatsen.

    Het opheffen van de stremming en het ligplaatsverbod wordt over de bekende marifoonkanalen van de Revierzentrale, CARIN Gambsheim en door de WSP bekend worden gemaakt.

    27-02-2009 om 15:25 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Project Varen doe je samen!

    Project Varen doe je samen!

    Varen doe je samen is een project van Rijkswaterstaat, alle provincies, de havenbedrijven van Amsterdam, Rotterdam en Groningen, HISWA Vereniging, Watersportverbond, Koninklijke Schuttevaer, ANWB en Stichting Recreatietoervaart Nederland en heeft als doel risico’s te beperken die ontstaan als de beroeps- en recreatievaart in elkaars vaarwater zitten.
    Het door deze partijen getekende Convenant Varen doe je samen!
    loopt van 2008 tot 2014.
    Watdoen wij voor uw veiligheid
    "De risico's beperken die ontstaan als de beroeps- en recreatievaart in elkaars vaarwater zitten".
    Dat is het doel van het project Varen doe je samen!

    Vorig jaar zijn voor heel Nederland tien zogenaamde Knooppuntenboekjes gemaakt waarin door middel van kaartmateriaal en een toelichting mogelijk gevaarlijke situaties tussen beroeps- en recreatievaart worden beschreven.
    Tijdens de HISWA Amsterdam Boat Show in Amsterdam RAI zal Varen doe je samen! aanwezig zijn in de verbindingshal tussen hal 6 en hal 7, standnummer 06.101.
    Daar kunnen bezoekers alle geactualiseerde Knooppuntenboekjes gratis verkrijgen. De boekjes worden ook online beschikbaar op www.varendoejesamen.nl.












    Foto's Van Joke .

    http://blog.seniorennet.be/image/
    http://blog.seniorennet.be/fotovanjoke/

    http://blog.seniorennet.be/pouwerpointvanjoke/

    http://blog.seniorennet.nl/photogalery/



    26-02-2009 om 15:49 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op de bres voor poepende zeiler
    Op de bres voor poepende zeiler

    DEN HAAG (ANP) – Het Friese Tweede Kamerlid Lutz Jacobi (PvdA) wil weten waar zeilers en andere watersportliefhebbers op de Wadden of het IJsselmeer komend seizoen hun uitwerpselen moeten achterlaten.
    Zij heeft daar vrijdag samen met haar collega Jan Boelhouwer schriftelijke vragen over gesteld aan de minister van Milieu en de staatssecretaris van Verkeer en Waterstaat.

    Pleziervaartuigen mogen vuil water niet meer vrij lozen.
    Tijdens de jaarvergadering van Vereniging de Wadvaarders bleek dat er onvoldoende lozingspunten zijn in de jachthavens.
    Jacobi wil dat de bewindspersonen hun best doen om nog voor aanvang van het watersportseizoen te zorgen voor voldoende plekken waar varend Nederland uitwerpselen kwijt kan.

    Bron destentor.nl

    26-02-2009 om 14:13 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Campagne '˜Ik pas op het wad' gaat van start
    Campagne ‘Ik pas op het wad’ gaat van start

    Tijdens de HISWA van 3 tot en met 8 maart in de RAI Amsterdam, wordt het startsein gegeven voor de campagne ‘Ik pas op het wad’.
    Met deze campagne worden vaarrecreanten op het wad opgeroepen om bij het varen en droogvallen rekening te houden met de kwetsbare Waddennatuur.

    Wat vaarrecreanten beter wel en liever niet kunnen doen staat aangegeven in de Erecode voor Waddenliefhebbers die onderdeel uitmaakt van het Convenant Vaarrecreatie Waddenzee.
    De Erecode staat ook tijdens de campagne centraal.

    De campagne is een initiatief van samenwerkende organisaties Convenant Vaarrecreatie Waddenzee waar ook het Watersportverbond als mede-initiatiefnemer en ondertekenaar deel van uit maakt.

    Voor meer informatie over de campagne en over het wad in het algemeen, vind u op www.ikpasophetwad.nl.

    Bron :
    Watersportverbond

    26-02-2009 om 14:08 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voorlichtingscampagnes voor watersporters
    Voorlichtingscampagnes voor watersporters

    Vier nieuwe campagnes voor watersporters
    HISWA Vereniging presenteert tijdens de HISWA 2009 vier nieuwe campagnes voor watersporters.
    In het HISWA Paviljoen krijgen beursbezoekers informatie over onder andere werken in de watersportindustrie,
    boten kopen en verkopen,
    het project varen doe je samen en het lozingsverbod op toiletwater.
    Voorlichting hierover is broodnodig volgens de brancheorganisatie van de watersportindustrie.
    Veel watersporters zijn onvoldoende bekend met ontwikkelingen en wetgeving die hen raken.

    Leren en werken in de watersportindustrie
    Leren en werken in de watersportindustrie is afwisselend en veelzijdig.
    HISWA Vereniging verwacht - ondanks de recessie - een groot personeelstekort vanaf 2010.
    Een actueel aanbod van alle opleidingen en banen in bijvoorbeeld de jachtbouw, dienstverlening of detailhandel is te vinden in het

    HISWA Makelaars
    Watersporters die een boot willen kopen of verkopen zijn beter af bij een HISWA Makelaar.
    Zij zetten kwaliteit en zekerheid voorop bij de bemiddeling in gebruikte jachten.
    De HISWA Makelaars onderscheiden zich door hun HISWA-lidmaatschap,
    door te voldoen aan bepaalde eisen en door de HISWA Bemiddelingsvoorwaarden met de daar aan gekoppelde geschillenregeling van de onafhankelijke Geschillencommissie Waterrecreatie te hanteren.
    Bezoekers kunnen in het paviljoen gratis advies inwinnen en het botenaanbod online bekijken

    Vuilwater
    Per 1 januari 2009 geldt het lozingsverbod voor toiletwater van pleziervaartuigen.
    In het paviljoen kunnen bezoekers gratis informatie en advies verkrijgen over de wetgeving en de mogelijkheden om toiletwater op te vangen.

    Varen doe je samen
    Varen doe je samen is een project van samenwerkende organisaties waaronder HISWA Vereniging, ANWB, Watersportverbond, Rijkswaterstaat en alle provincies, en heeft als doel risico’s te beperken die ontstaan als de beroeps- en recreatievaart in elkaars vaarwater zitten.
    In het paviljoen kunnen bezoekers alle geactualiseerde 'Knooppuntenroutes' verkrijgen.
    Het brochuremateriaal is ook online beschikbaar,
    op www.varendoejesamen.nl.

    De HISWA Amsterdam Boat Show is in Amsterdam RAI
    van dinsdag 3 tot en met zondag 8 maart.
    Het HISWA Paviljoen bevindt zich in de verbindingshal tussen hal 6 en hal 7, standnummer 06.101

    Bron: HISWA

    26-02-2009 om 14:01 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Watersport wordt gemangeld door maatregelen
    Watersport wordt gemangeld door maatregelen

    Hiswa wil registratie watersport
    Hiswa Vereniging pleit voor een versnelde invoering van registratie van pleziervaartuigen.
    De watersport is al jaren angstig voor een registratie.
    Met name de in het vooruitzicht gestelde vaarbelasting versterkt terecht deze angst. Watersporters worden al jarenlang gepiepeld door de overheid.
    Een registratie van vaartuigen voor de watersport is op zich een goede zaak, vrijwel geen enkele boot staat geregistreerd.
    Bij diefstal, verkoop, grensoverschrijdingen en verzekeringen zou dit zonder meer handig zijn.

    Volgens de directeur van Hiswa Vereniging, André Vonk, kunnen met een registratie criminele activiteiten en ernstige overtredingen beter worden aangepakt.
    Een verplichte registratie sluit ook aan bij de overvaltechniek die de Belastingdienst toepast op het IJ.
    Daar worden regelmatig strenge controles gehouden waarbij eigenaren wordt verzocht uit te leggen waar ze de boot van betaald hebben.

    Watersport wordt gemangeld door maatregelen
    Helaas wordt de watersport al jarenlang lastig gevallen door de overheid die ondertussen ook nog even het watersporttoerisme wil promoten.
    Anti-fouling was ook een typisch voorbeeld van het nemen van besluiten zonder kennis.
    Koperhoudende anti-fouling werd verboden voor de pleziervaart, de beroepsvaart mocht het gewoon blijven gebruiken.
    De maatregel is gelukkig weer teruggedraaid door de Europese Unie en versoepeld.

    Vaarbelasting
    Maar de overheid heeft een nieuw stokpaardje weer van stal gehaald:
    de vaarbelasting.
    Toegegeven: het wordt geen vaarbelasting genoemd want dat staat negatief,
    het gaat Blauwfonds heten.
    Hiertoe wordt een nieuwe organisatie opgezet die van het geld dat er overblijft na de kosten van deze organisatie, “iets” gaat doen voor de watersport.

    Vuilwatertanks
    Vuilwatertanks is ook een mooi voorbeeld van ondoordachtzaamheid.
    Natuurlijk dienen we met zijn allen het milieu te sparen, maar daar waar boeren het land bemesten met de natuurlijke uitwerpselen van vee, moet de shit van de watersporter worden opgevangen en naar zuiveringsinstallaties worden getransporteerd.
    Het percentage uitwerpselen wat door de waterport in het water wordt geloosd is te verwaarlozen en de (weer) beroepsvaart wordt hiervan vrijgesteld.
    Voor de watersporter levert dit problemen op:
    dekosten van een tank en de beschikbare ruimte.

    Ook de controle hierop gaat niet functioneren, tenzij de watersport geregistreerd wordt en men moet aangeven waar en wanneer men vuilwater heeft geloosd in de weinige afzuiginstallaties…

    Bron: Redactie WatersportAlmanak

    26-02-2009 om 13:55 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Einde van StaandeMastroute door Groningen
    Einde van StaandeMastroute door Groningen

    Trambaan in Groningen gaat watersporttoerisme onmogelijk maken
    Met de mogelijke komst van een trambaan in de stad Groningen komt een abrupt einde aan het groeiende watersporttoerisme in de provincie Groningen.
    Met name de Staande-mastroute wordt veel gebruikt door zeilschepen die van Friesland naar Groningen willen varen.
    Met veel moeite is deze route tot stand gekomen waardoor schepen met een staande mast van Vlissingen tot Delfzijl kunnen varen.
    Diverse provincies hebben veel geld geïnvesteerd in deze route om het watersporttoerisme mogelijk te maken.
    Ook de grote bedragen die de provincie Groningen heeft gestoken in het bevorderen van vaartoerisme kunnen wel als verloren worden beschouwd als de trambaan daadwerkelijk tot stand komt.

    Overdag geen brugbediening mogelijk in Groningen
    Al direct bij de start van de trambaan aan het hoofdstation in Groningen komt een brug die iedere 7 minuten een tram laat oversteken.
    De tram wordt als trein beschouwd en heeft volgens de regels voorrang op het recreatieve scheepvaartverkeer.
    Hierdoor is het overdag vrijwel niet meer mogelijk de brug te openen.

    Als dit miljoenenproject doorgang vindt is het niet ondenkbeeldig dat er weer een waarschuwing in de ANWB Wateralmanak moet komen dat er voor de doorvaart van de Stad Groningen weer een hele dag mag worden uitgetrokken.
    Ook in Amsterdam zijn dergelijke taferelen:
    Daar kan de watersporter met een staande mast alleen ’s nacht tussen 02.00 en 02.15 uur de stad passeren.

    Nieuw station bij het Verbindingskanaal?
    Als de tram er dan toch moet komen waarom dan geen leuk stationnetje aan de andere zijde van het Verbindingskanaal.
    Dit biedt een enorme hoeveelheid voordelen.
    De aanleg van ingewikkelde en kostbare infrastructurele werken in en om het NS station zijn niet nodig.
    De verbouwing van de Herebrug met alles wat dat met zich meebrengt blijft achterwege.
    Maar er zijn meer voordelen.
    De Ubbo Emmiussingel krijgt een nieuwe impuls.
    Zij wordt de draaischijf tussen het NS station en het tramstation met als verbinding alleen de H.N. Werkmanbrug.
    Veel reizigers zullen worden geconfronteerd met het Groninger museum.
    En ook van hieruit kan lijn 2 naar het UMCG en Kardinge probleemloos starten. En de watersport, charter- en de beroepsvaart kunnen rustig door blijven varen en de stad aandoen als toerist.
    Zo blijft Groningen Waterstad.

    Bron: Watersportalmanak

    26-02-2009 om 13:49 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KNRM op zoek naar bemanning reddingsboot

    EEMSHAVEN - De reddingsboot van de KNRM in de Eemshaven is op zoek naar nieuwe vrijwillige bemanningsleden.
    Het nieuwe personeel is nodig vanwege doorstroming van de huidige vrijwilligers en verjonging van het team.

    Om nieuwe bemanningsleden te vinden start de KNRM binnenkort een wervingsactie.
    Op woensdagavond 4 maart is er in het reddingsstation in de Eemshaven een voorlichtingsbijeenkomst.






    Bron : rtvnoord.nl

    24-02-2009 om 18:13 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onverwachte gast in Eemshaven


    Onverwachte gast in Eemshaven


    EEMSHAVEN - De Eemshaven heeft zondagnacht onverwacht bezoek gekregen. Rond één uur liep het pas afgebouwde cruiseschip de Aidaluna de haven binnen.

    Het schip was voor een testvaart op weg naar Emden, maar begon tijdens de reis te trillen.
    Wat er precies mankeert aan de Aidaluna is nog niet bekend.
    Mogelijk heeft de schroef averij opgelopen.

    Doorvaren naar Emden werd als een te heikele onderneming beschouwd.
    Het gevaarte moet daar namelijk nog door een sluis.
    Hoe lang de Aidaluna nog in de Eemshaven blijft, is onduidelijk.






    Bron : rtvnoord.nl

    24-02-2009 om 18:09 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Binnenvaartschip ramt plezierjachten , in Haven van Arnhem
    Gelderland.
     

    Binnenvaartschip ramt plezierjachten

    Een binnenvaartschip heeft maandagavond een enorme ravage aangericht in de haven van Arnhem.

    Het schip wilde omstreeks 23.45 uur in de haven aan de Westervoortsedijk keren, maar kwam daarbij in botsing met negen plezierjachten die daar aangemeerd lagen.
    Een aantal jachten zijn grotendeels verwoest.
    De schade loopt waarschijnlijk in de tonnen.
    De politie heeft een onderzoek ingesteld.

    Foto: archief Hart van Nederland

    24-02-2009 om 16:52 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zonder alarmering vaart een reddingboot niet uit.
    Alarmering

    Zonder alarmering vaart een reddingboot niet uit.
    Alle vrijwilligers dragen een alarmontvanger (pieper) en zijn binnen tien minuten beschikbaar.
    Zij hebben daarvoor toestemming van hun werkgever.
    Alarmering wordt gedaan vanuit het Kustwachtcentrum en de regionale alarmcentrales (van brandweer, politie en ambulancediensten) via het P2000 pagersysteem.
    Na alarmering gaat de bemanning aan boord en neemt contact op met het Kustwachtcentrum voor details omtrent de noodmelding.
    Het Kustwachtcentrum coördineert de reddingsactie, maar de reddingbootschipper heeft een belangrijke inbreng en beslissingsbevoegdheid.

    Bij hulpverleningen werkt de KNRM samen met:
    -Kustwacht en Kustwachtcentrum
    -Ambulancediensten
    -Reddingsbrigades (strandwacht)
    -Koninklijke Marine
    -Koninklijke Luchtmacht
    -Brandweer
    -Bergingsmaatschappijen
    -Politie
    -Rijkswaterstaat
    -Havenautoriteiten

    Hoe verloopt een hulpverlening/redding?
    Natuurlijk is elke keer wanneer een reddingboot uitvaart het verloop anders.
    Toch zit er een patroon in de hulpverleningen en reddingen,
    dat telkens terugkomt. Wat doet de bemanning van een reddingboot?

    Elk alarm wordt beantwoord
    Ongeacht de boodschap in de alarmering reageert de bemanning door te verzamelen aan boord, informatie in te winnen en vervolgens uit te varen.
    Liever tien keer te veel dan één keer te weinig.

    De melder in nood wordt gerustgesteld
    Zodra er contact met de mensen in nood op zee kan worden opgenomen,
    zorgt de reddingbootbemanning voor een geruststellend woord.
    Informatie wordt uitgewisseld, een verwachte aankomsttijd wordt doorgegeven en nuttige tips worden gegeven om de komst van de reddingboot voor te bereiden.

    Een redder wordt overgezet
    Wanneer de mensen in nood op een schip verblijven wordt een redder overgezet,
    zo lang de omstandigheden dit mogelijk maken,
    om aan boord de situatie te kunnen inschatten.
    Een redder toevoegen aan de scheepsbemanning in nood brengt vaak rust.
    Het geeft betere mogelijkheden tot communicatie dan uitsluitend via de marifoon.

    Er wordt een oplossing geboden
    Aan boord of langszij het schip in nood wordt overlegd wat de oplossing van de problemen kan zijn.
    Dat kan het van boord halen van bemanning of gewonde zijn.
    Dat kan het verhelpen van een technische storing zijn.
    Dat kan het aan boord brengen van pompen zijn.
    Voor elk probleem weten de KNRM-bemanningen een oplossing te vinden.

    Er is aandacht voor mensen, dieren en tenslotte materiaal
    De opvarenden van een schip in nood worden als eerste veiliggesteld.
    Hetzij aan boord van hun eigen schip, hetzij op de reddingboot.
    Dat geldt ook voor alle andere levende have aan boord. Wanneer het schip,
    of andere materialen veilig geborgen of weggesleept kunnen worden,
    zal de KNRM hier ook voor zorgen.
    Dit laatste kan ook door een berger worden gedaan.

    Er wordt opvang en nazorg geregeld
    Op zee wordt voor de terugreis al contact opgenomen met de walploegen,
    om te zorgen voor opvang van geredden.
    Eventueel wordt een ambulance, soms een taxi of soms familie van de geredden gewaarschuwd voor verder vervoer.
    Terug in het boothuis is er voor geredden ruimte om op verhaal te komen.
    Er wordt voor droge kleding gezorgd en eventueel onderdak voor de eerste nacht.

    Er wordt geen rekening opgemaakt
    Hulpverleningen en reddingen door de KNRM zijn kosteloos.
    Na afloop wordt weliswaar een rapport opgemaakt, maar dat is niet voor een rekening.
    Het staat de geredden vrij een gift te geven, zelfs een handdruk is voldoende.
    Het past in de filosofie van het reddingwerk, dat je iemand helpt zonder tegenprestaties.
    Uit de reddingrapporten worden leermomenten gehaald voor het preventieprogramma
    ‘Zeevast’ dat de KNRM aanbiedt aan watersporters en beroepsvaarders.

    Bron KNRM.nl

    23-02-2009 om 20:37 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Havenmanoeuvres zijn ieders passie
    Rotterdam . Bron : Schuttevaer.nl

    Havenmanoeuvres zijn ieders passie

    Kunnen kapiteins en stuurlui van zeeschepen eigenlijk wel manoeuvreren?
    Hoe staat het met hun stuurmanskunst?
    Zomaar een vraag uit de binnenvaart, waar men vaststelt dat loodsen en havenslepers te hulp schieten zodra het zeeschip een haven nadert.
    We hebben deze vraag ‘van de werkvloer' voorgelegd aan een aantal mensen van de werkvloer in de zeevaart.



    Waar zeeschepen met een lengte boven de 76 meter loodsplichtig zijn, varen er in de binnenvaart koppelverbanden van pakweg 185 meter probleemloos en zonder beloodsing in alle hoeken en gaten van de haven.
    De meeste binnenschippers beschouwen dat als de kunst van hun vak.
    Het is hun lust en hun leven. Rechtuit varen kan iedereen.

    Master van de Volendam
    De reactie van kapitein Pieter Visser, master van het 240 meter lange cruiseschip Volendam van de Holland America Line:
    ‘Manoeuvreren is ook voor mij mijn lust en mijn leven.
    En neem van mij aan: ik manoeuvreer mijn schip altijd zelf, of ik laat dit over aan de eerste stuurman, want die moet ook ervaring opdoen en kennis bijhouden.
    Ik heb tot voor zeven jaar bij de Koninklijke Marine gevaren en daar is het credo: je geeft nóóit de ‘con' (controle) over, deze blijft bij de officier van de wacht of de commandant.
    Ook al heb je een loods aan boord.
    Ook bij de koopvaardij blijft de kapitein altijd de eindverantwoordelijke.
    Bij het aanlopen en verlaten van een haven hebben wij altijd een loods aan boord, maar de aanloop en het afmeren doe ik altijd en heel graag zelf.

    ‘Mijn schip is overigens nog nooit in Rotterdam geweest.
    De Volendam heeft als vaargebied Alaska en down under,
    Nieuw-Zeeland en Australië.
    Down under is kortgeleden in de plaats gekomen voor het Caribisch Gebied.
    Wij doen toch per week wel vijf maal een haven aan, dat is dus vijf maal erin en eruit.
     Er komt soms heel wat manoeuvreerwerk bij kijken.
    Wij hebben een boeg- en hekschroef, dus in principe hebben we geen sleepboten nodig.
    Alleen bij Wellington wil het nog wel eens spoken qua wind en dan doen we er wel een beroep op.

    ‘Ik heb trouwens bewondering voor de schippers uit de binnenvaart.
    Ze kunnen geweldig met hun schip overweg.
    Maar wij manoeuvreren dus ook echt heel veel.

    Kapitein Visser over de loodsen:
    ‘Wij zijn loodsplichtig over heel de wereld, dit is ook een verzekeringstechnische kwestie.
    Het is net als in elk ander beroep: er zijn goede en minder goede loodsen.
    Maar de loods is vooral aan boord als adviseur.
    Hij is ter plaatse bekend en is ook de aangewezen persoon voor de communicatie met de wal en de omgeving.
    Soms komen er ook leerling-loodsen mee.
    Ik wil daar graag aan meewerken.

    ‘De loods geeft de roerorders en de roerganger volgt die orders.
    Maar als we een nauw gaatje door moeten en er staat stroom, dan doe ik dat zelf. De meeste Alaska-loodsen weten dat ook al lang: als de Volendam gaat dokken, neemt de master het over.'

    Master van Bro Gazelle
    Vanuit de haven van Eastham bij Liverpool doet kapitein Cor Verheul van de gloednieuwe, 116 meter lange chemicaliëntanker Bro Gazelle van Marin Shipmanagent in Groningen zijn verhaal.
    De Bro Gazelle is, ook al vanwege de gevaarlijke ladingen, altijd loodsplichtig.
    Ze is bezig aan haar maidentrip.
    Ze zit prachtig in de verf en dat wil kapitein Verheul graag zo houden.
    Het schip als een eitje langs de kant leggen, dat is altijd zijn streven.
    ‘Het mooiste is als de machinist boven komt en zegt: Goh, zijn we er al?!'

    Dat spreekt al voor zich: ook voor hem is het manoeuvreren met een schip het mooiste wat er is.
    Verheul (20 jaar op zee):
    ‘Je hebt aan boord tegenwoordig een vrachtwagen aan papierwerk om in te vullen, dus dan is het niet zo gek dat je als kapitein toch graag zelf stuurt.
    De loods is aan boord als adviseur en hij weet de weg op de rivieren.
    Maar het eigenlijke manoeuvreren doe ik zelf, dat laat ik me niet afpakken.
    We lopen per jaar zo'n 200 havens aan.

    ‘Er zijn binnenschepen die langer en breder zijn dan deze tanker, maar haar massa reageert toch anders dan een binnenschip, langzamer om te beginnen.
    Het verschil zit hem onder meer in de diepgang.
    Wij steken 6,75 meter diep.
    De Bro Gazelle is het negende schip van een serie van tien G-schepen.
    Ik ken de zusterschepen, maar elk schip reageert toch net weer even anders.
    Ons vaargebied is West-Europa.
    De Bro Gazelle mag ook het ijs in.
    Sleepboten hebben wij niet nodig.
    Alleen in een van de Noorse havens is dat vereist, dat is een plaatselijke regel.'

    Loods Rotterdam-Rijnmond
    Tot slot loods Margriet Torpstra van Loodswezen Rotterdam-Rijnmond:
    ‘Het is de kunst om de kapitein of stuurman zó bij je navigatie te betrekken dat hij altijd met je mee kan beslissen over je handelen.
    Uiteindelijk is het heel erg afhankelijk van jouw stijl van communiceren wat daarvan terechtkomt.
    Maar dat is wel een heel belangrijk facet van ons werk.
    De boot uiteindelijk langs de kant frommelen is dan vaak geen probleem.
    Maar hoe kom je bij de goede ligplaats?
    Een beeld hoe iets eruit ziet, is niet aanwezig.
    Daarin zijn wij de bevestiging, raadgever en wegwijzer.
    In een haven als Rotterdam is dat toegevoegde waarde.

    ‘Ik heb altijd veel achting voor "doe het zelvers" en binnenvaartschippers.
    Hoe die op de vierkante centimeter kunnen manoeuvreren is verbazingwekkend en indrukwekkend.' (LR)

    23-02-2009 om 14:51 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wie wil werken kan snel carrière maken in A'werpen
    Antwerpen .Bron Schuttevaer.nl 

    Wie wil werken kan snel carrière maken in A'werpen

    Wie wil werken kan zich als beginneling in twee jaar opwerken tot sleepbootkapitein. Dat zegt bedrijfsleider ing. Julien Claus van het Sleepbedrijf dat in Antwerpen de zeevaart assisteert achter de sluizen.

    Het Sleepbedrijf, onderdeel van het autonome Havenbedrijf , kampt met een schrijnend personeelstekort.
    Er is nu een tekort aan 25 matrozen en aan de top kijkt men aan tegen vergrijzende sleepbootkapiteins.
    Een vicieuze cirkel, want als er een tekort aan matrozen is, kunnen zij ook niet doorgroeien tot stuurman en het zijn de stuurlui die later kapitein worden.
    De doorgroeimogelijkheden in het bedrijf zijn dus groot.

    Om iets te doen aan het tekort aan matrozen zijn het Havenbedrijf en het leerwerkbedrijf Levanto samen een opleidingsproject begonnen dat over een periode van drie jaar 48 nieuwe gediplomeerde matrozen moet opleveren, die inzetbaar zijn zowel in het sleepbedrijf, de baggerdienst, de vlotkranen en in de binnenvaart.

    Het project richt zich tevens op langdurig en ongeschoolde werklozen.
    Maritieme kennis is niet vereist; die wordt gedurende de eerste drie maanden van de cursus bijgebracht door Levanto en het Havenbedrijf.
    In die cursus wordt ook veel aandacht besteed aan sociale contacten en aan de juiste arbeidsmoraal.
    Ook de veiligheidsvoorschriften zijn belangrijk en daarvoor is dan weer een goede beheersing van het Nederlands vereist.


    Wie wil werken kan snel carrière maken in A'werpen


    De sleepbootvloot in de Antwerpse haven bestaat uit twintig eenheden in trekkracht variërend van 24 tot 55 ton; de ‘Twintigers' genoemd.
    Van dit type zijn er drie nieuwe eenheden in aanbouw, die geleidelijk de 24 tons-boten gaan vervangen.
    Daarnaast worden vier slepers gebouwd met een trekkracht van zeventig ton, die bedoeld zijn om megacontainerschepen aan te kunnen.
    De eerste eenheid daarvan komt eind 2010 in de vaart.
    Het Sleepbedrijf boekte de twee jongste jaren tien procent meer sleeptaken.
    In januari 2009 werden echter negentien procent minder sleepopdrachten geboekt. (Foto Justin Gleissner)

    23-02-2009 om 14:32 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schepen op elkaar in Irenesluis
    Wijk bij Duurstede . Bron Schuttevaer.nl 

    Schepen op elkaar in Irenesluis

    Een lege binnenvaarttanker is vrijdag 20 februari in de Prinses Irenesluis bij Wijk bij Duurstede op een met sojameel geladen drogelading schip gevaren.
    De schipper van de tanker kreeg een proces-verbaal omdat hij niet alle voorzorgsmaatregelen had genomen die volgens het goede zeemanschap of door de omstandigheden nodig waren.

    Het drogelading schip lag rond 22 uur voor in de kleine kolk van de Irenesluis. Tien minuten later voer de lege tanker de sluis in.
    Toen na het schutten de lichten op groen sprongen voer de tanker naar voren om de sluis te verlaten.
    Daarbij voer hij vol op het achterschip van zijn voorligger.
    De sluismeester zag het op zijn beeldscherm gebeuren en probeerde via de marifoon nog te waarschuwen maar hij kreeg geen reactie.
    De 26-jarige tankerschipper verklaarde dat hij niet gezien had dat er nog een schip voor hem in de sluis lag.
    Het schip zat in zijn dode hoek.

    Zware schade
    Het drogelading schip kon na de aanvaring niet meer verder varen.
    Het achterschip was ontzet en het roerwerk zwaar beschadigd.

    De tankerschipper kreeg een proces-verbaal omdat hij onvoldoende rekening had gehouden met zijn dode hoek.
    Het schip had geen spiegels of camera's om in de dode hoek te kunnen kijken en de schipper had ook niet iemand als uitkijk naar voren gestuurd.

    23-02-2009 om 14:29 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Warkumer Trekfeart en Jan Broerskanaal op diepte gebracht
    Warkumer trekfeart en Jan Boerskanaal op diepte gebracht.

    Opnieuw baggerwerkzaamheden Friese Merenproject afgerond
    Het verdiepen van de Warkumer Trekfeart (over 12,5 km van Workum tot aan Bolsward) en het Jan Broerskanaal (over 2,5 km van De Morra tot aan Koudum) is afgerond.
    De Warkumer Trekfeart van Workum tot Tjerkwerd is op een diepte van 2.20 m. gebracht, het gedeelte van Tjerkwerd tot Bolsward is evenals het Jan Broerskanaal verdiept tot 2.00 m.
    De vaarwegen zijn in het kader van Het Friese Merenproject van de Provincie Fryslân verdiept en gebaggerd.
    Daarmee kunnen watersporters met diepstekende vaartuigen komend watersportseizoen zonder problemen van deze vaarten gebruik maken.
    Werk met werk maken

    In totaal is er ongeveer 88.500 m3 baggerspecie uit beide vaarwegen verwijderd. Een deel daarvan wordt gebruikt voor het realiseren van een vooroever in De Fluezen, in samenwerking met It Fryske Gea.
    Een ander deel van de baggerspecie is afgevoerd naar provinciaal depot Trije Hûs.

    Friese Meren.nl

    22-02-2009 om 18:15 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Start verdieping Prinses Margrietkanaal en ophogen kade
    Fryslân

    Start verdieping Prinses Margrietkanaal en ophogen kade

    donderdag, 19 februari 2009
    Provincie Fryslân en Wetterskip Fryslân starten half februari met het project verruiming, kade- en oeververbetering van het Prinses Margrietkanaal.
    Het gaat om het deel tussen de Krúswetters bij Warten en de brug Ald Skou. Op een gedeelte wordt gebaggerd, langs de westzijde wordt de bestaande oeverconstructie vervangen en worden de kaden hoger gemaakt.
    De werkzaamheden duren tot eind oktober 2009.


    Provincie Fryslân verdiept en verbreedt het Prinses Margrietkanaal vanaf het Pikmar bij Grou tot aan de brug Ald Skou.
    Het kanaal wordt geschikt gemaakt voor grotere schepen.
    Daarnaast worden gezamenlijk de oevers en kaden langs de westzijde van het Prinses Margrietkanaal (tussen de Krúswetters en Grou) aangepakt.
    De bestaande houten oeverconstructie wordt vervangen en de kaden worden verhoogd.
    Wetterskip Fryslân verhoogt ook de kaden langs de opvaarten die uitkomen in dit deel van het kanaal.
    Na het ophogen voldoen de kades weer aan de veiligheidsnormen.
    Voor het ophogen gebruikt Wetterskip Fryslân de grond die vrijkomt bij het verdiepen van het kanaal.
    Tijdens de werkzaamheden kan op enig moment de doorvaart voor schepen bij de spoorbrug Grou beperkt worden (dit wordt aangekondigd via de scheepvaartberichten).

    Watersport Fryslân.nl

    22-02-2009 om 00:00 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vaarseizoen 2009 met Nieuwe Thuishaven de WIEL in Heusden .

    Bij de
    start van het nieuwe vaarseizoen 2009 veranderen we van Jachthaven .
    Na vele jaren verlaten we Jachthaven Marina Port Zélande ,
    en gaan we naar Jachthaven de Wiel in Heusden .
    Voor ons een wat rustiger haven in een gezellige pittoreske vestiging stad  .

    Dat we al meermaals als passant hebben bezocht .
    Vrijwel centraal gelegen voor tochten naar het IJsselmeer ,
    De Rijn in Duitsland of naar de Oosterschelde en Belgische kust .

    Onze reisweg er naar toe blijft 120 km , maar de reistijd rekening houdende met wanneer men vertrekt is korter .

    Jachthaven de Wiel is ideaal gelegen in het recreatiegebied
    "Het land van Heusden
    en Altena" aan de Maas.
    Van uit de haven stapt u zo in de prachtige pittoreske vestingstad Heusden,
    waar elke zondag de winkels geopend zijn.


    De haven telt 110 ligplaatsen van 6 tot 40 meter en 10 passantenplaatsen,
    het geheel
    verdeeld over 3 hoofdsteigers.
    De breedte van de ligplaatsen en de ruimte om de box
    in- en uit te varen zijn zeer royaal.
    Alle boxen zijn voorzien van een eigen zijsteiger.


    Jachthaven de Wiel is voorzien van elektra- aansluiting per schip
    (6 tot 3x64 amp.), leidingwater, brandblusapparaten, toilet en gratis douches.
    De haven is vanaf de straatzijde geheel door poorten en hekken afgesloten en zodoende alleen toegankelijk
    voor ligplaatshouders.
    Tevens is de jachthaven voorzien van een eigen afgesloten parkeerterrein.
    Ook is er een afgesloten fietsenstalling aanwezig.





















    21-02-2009 om 18:02 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ANWB Wateralmanak 2009 nu leverbaar voor watersport


    ANWB Wateralmanak 2009 nu leverbaar voor de watersport.

    Terwijl het ijs nog op het water ligt en de eerste watersportbeurzen vechten om de gunsten van de watersporter is het vaarseizoen weer begonnen.
    Voor veel watersporters is het aanschaffen van de ANWB Wateralmanak 2009 de eerste actie.
    Inmiddels zijn de volledig vernieuwde ANWB Wateralmanakken 2009 leverbaar.

    Wateralmanak 2009 Deel 1

    De herziene ANWB Wateralmanak 1 (2009-2010) bevat voor de watersport zeer veel informatie zoals de meest recente vaarreglementen waaronder ook het nieuwe binnenvaartpolitiereglement (BPR).
    Deze reglementen dient men in Nederland en België verplicht aan boord moet hebben.
    Verder heeft deze uitgave een schat aan praktische informatie als vaaraanwijzingen, vlagvoering en ‘watersport en de wet’.
    Tevens is toegevoegd het uittreksel ‘Handboek Marifonie in de binnenvaart’.
    Dit is verplicht aan boord voor schepen uitgerust met marifoon.

    Wateralmanak 2009 Deel 2

    De vernieuwde ANWB Wateralmanak 2 (2009) bevat de meest recente informatie over de Nederlandse en Belgische vaarwegen.
    Met actuele gegevens zoals bedieningstijden van bruggen en sluizen
    (brug- en sluisnummers zijn terug te vinden op de ANWB/VVV Waterkaarten)
    en uitgebreide gegevens over jachthavens, inclusief een overzicht van alle faciliteiten en tarieven.
    In deze zeer praktische gids zijn beschrijvingen van de vaarwegen en de voorzieningen in aparte gedeeltes opgenomen.
    Ook de getijdentabellen, radiofrequenties en marifoonkanalen zijn opgenomen in de nieuwe Wateralmanak 2009

    Bron : watersportalmanak.nl

    17-02-2009 om 18:30 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Renovatie Mercatorschip mooi op schema

    Renovatie Mercatorschip mooi op schema

    OOSTENDE - De Mercator wordt eind maart weer op zijn ligplaats in Oostende verwacht.
    Ondertussen zoekt vzw Zeilschip Mercator extra geld.

    De Mercator verliet in oktober vorig jaar zijn vaste stek in het gelijknamige dok tussen het Oostendse stadhuis en het station voor dringende herstellingen.
    Zes maanden zouden de werkzaamheden duren, en die planning blijkt vandaag te kloppen.
    Zonder extra problemen wordt de driemaster, die momenteel wordt genoveerd op de scheepswerf IDP, opnieuw in het Mercatordok verwacht tegen eind maart of begin april.

    'De eerste mast werd al opnieuw bevestigd.
    Donderdag volgt een tweede mast.
    Als alles volgens plan verloopt, moet de Mercator eind maart weer op zijn vaste stek liggen', zegt Jo Dielman, afgevaardigd beheerder van vzw Zeilschip Mercator.

    De Oostendenaars en de dagjesmensen in de badstad zijn de Mercator nog niet vergeten.
    In afwachting van de verhuizing van het schip, dat in 1936 het stoffelijk overschot van Pater Damiaan naar België overbracht, lopen de reservaties al vlotjes binnen voor de nieuwe Mercator.

    'Onze organisatie is volop bezig met de voorbereidingen.
    Er zijn ondertussen al heel wat reservaties binnen, en dat doet ons plezier.
    Het gaat om gewone bezoeken, maar ook om feesten en recepties', vertelt Dielman.

    Vzw Zeilschip Mercator is daarom op zoek naar partners of sponsors als extra financiële steun.
    'Het is onmogelijk om dit stukje maritiem erfgoed te onderhouden enkel en alleen met de inkomsten van de bezoekers.
    We kwamen onlangs in contact met de Groep Delhaize, en die warenhuisketen stelde voor om als samenwerking wijn te bottelen met een etiket van de Mercator', zegt Dielman.
    '6.000dergelijke flessen zullen ze in de rekken plaatsen aan 4,99euro per fles.
    Per fles die verkocht wordt, stort Delhaize 0,50euro aan de Mercator.
    Als alle flessen de deur zijn uitgegaan, betekent dat voor ons een creatieve vorm van sponsoring die 3.000euro opbrengt.
    Dat geld wordt dan gebruikt om in het dagelijks onderhoud van het schip te voorzien.
    Hoe meer wijn er dus wordt gekocht, hoe meer verf er kan worden aangekocht.
    Het is een prachtig initiatief en we hopen nog meer dergelijke partners te vinden', besluit Dielman.

    De wijn ligt vanaf donderdag 19februari in de rekken van de Delhaize in Oostende. (dji)

    Bron : De Standaard.be

    17-02-2009 om 18:12 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe website haven van Brussel online

     

    Nieuwe website haven van Brussel online

    Sinds vrijdag is de nieuwe website van de haven van Brussel operationeel.
    Naast een Franstalige en een Nederlandstalige versie komt er deze week nog een Engelstalige versie bij.

    Buiten de algemene informatie over de haven van Brussel beschikt de website www.havenvanbrussel.be voortaan over twee specifieke ruimten:
    één voor de professionals, ttz. de klanten van de haven en de professionele scheepvaart;
    en een ruimte voor het watertoerisme en ontspanning,
    met o.m. het culturele aanbod dat in de haven aanwezig is.

    Bron : Navingo.nl

    17-02-2009 om 18:03 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Paviljoen bij jachthaven HOOGVLIET
    Paviljoen bij jachthaven dinsdag,

    HOOGVLIET - De jachthaven in Hoogvliet moet een paviljoen krijgen.
    De deelgemeente wil er horeca mogelijk maken om inwoners meer te laten genieten van de groene gordel om Hoogvliet en de Oude Maas.

    Het voornemen staat in de horecanota 2008-2011 die vorige week door de deelraad is vastgesteld.

    Hoogvliet wil ook meer kwaliteit van de horeca in het stadshart.

    Bron: AD / Rotterdam

    17-02-2009 om 17:59 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vaargeulen IJsselmeergebied gered.
    Vaargeulen IJsselmeergebied Gered.

    Rijkswaterstaat gaat dit jaar alsnog het noodzakelijk baggeronderhoud aan de vaargeul in Monnickendam uitvoeren.
    De vaargeulen Volendam, Broekerhaven, Edam, Marken en Workum worden in 2010 aangepakt.
    HISWA Vereniging is verheugd over deze beslissing.
    “Dit is heel goed nieuws.
    Al jaren is er getouwtrek over het onderhoud van de geulen.
    Vooral de geul in de Gouwzee slibt snel dicht en moet daarom zeker éénmaal per jaar aangepakt worden.
    Watersportbedrijven lijden veel schade door een slechte bereikbaarheid.”, aldus Gerdina Krijger, regiomanager midden bij HISWA Vereniging.
    In een convenant uit 1932 staat dat Rijkswaterstaat verantwoordelijk is voor het baggeronderhoud.
    HISWA Vereniging heeft jaarlijks veel druk uitgeoefend om met geld uit calamiteitenpotjes van Rijkswaterstaat de klus geklaard te krijgen. Krijger “Eind vorig jaar kregen wij te horen dat er voor de zes vaargeulen in IJsselmeergebied geen opdracht was gegeven.
    De prioriteit van het op diepte zijn van de geulen werd te laag bevonden.
    Ook bleek er geen geld voor te zijn. Wij hebben vervolgens gerechtelijke stappen voorbereid en tegelijkertijd onze ernstige zorg bij Rijkswaterstaat.
    En deze gewezen op eerdere toezeggingen.”

    Bron : Navingo.nl

    17-02-2009 om 17:53 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MET HET NIEUWE VAARSEIZOEN IN HET VOORUITZICHT.

    Na een afwezigheid van een vijftal weken , is er aan mijn blog niet gewerkt .

    Ik ga de draad weer op nemen en met het nieuwe vaarseizoen in het vooruitzicht zal dat wel lukken .

    Veel kijk en lees plezier aan mijn blog .

    Georges

    17-02-2009 om 17:46 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)





    Foto

       



    De Vlaamse Vlag




    Provincie Vlag
    OOST- VLANNDEREN




    Vlag van WAASMUNSTER




    Vlag van EUROPA



    We zijn de 01de week van 2024
    Blog als favoriet !


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.




    Archief per maand
  • 03-2014
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 10-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 09-2006
  • 08-2006
  • 07-2006
  • 05-2006
  • 04-2006
  • 03-2006




    Windrichting :
    Variabele wind rondom een front.

    Als warme en koude lucht op
     elkaar botsen dan ontstaat er een front.
    Bij een koufront hoort lage bewolking
    met veel wind alsook
    regenbuien of onweer.
    Bij een warmtefront zien we
     meer hoge bewolking met
    motregen en mist of nevel.




    Windrichting:
    Noord tot Noordoost

    Luchtsoort:
    Continentaal arctische lucht

    Brongebied:
    Komt van het landgebied
    Scandinavië en de Oostzee

    Weerbeeld:
    Koud en guur weer ,
    soms met sneeuw of
     hagelbuien komt in de
    zomer zelden of niet voor










    Windrichting:
    Oost tot Noordoost

    Luchtsoort
    :
    Continentaal polaire lucht

    Brongebied
    :
    Komt van het landgebied  
    Midden Europa en Rusland

    Weerbeeld
    :
     Droog en mooi weer
    vrijwel geen bewolking in de
     winters lage en de zomers
    hoge temperaturen





    Windrichting:
    Oost tot Zuidoost

    Luchtsoort
    :
    Continentaal gematigde lucht

    Brongebied:
    Komt van het landgebied
    Zuidoost Europa (Balkan)

    Weerbeeld:
    Droog en mooi weer 
    vrijwel geen bewolking
    in de winters lage en de
    zomers hoge temperaturen

     


    Windrichting:
    Zuid tot Zuidoost.

    Luchtsoort:
    Continentaal tropische lucht.

    Brongebied:
     Subtropisch Noord Afrika
    en Middellandse Zee.

    Weerbeeld:
    Hete en droge alsook een stabiele lucht
    geven weinig bewolking en zelden regen.



    Windrichting:
    Zuid tot Zuidwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem tropische lucht.

    Brongebied:
    Het subtropisch zeegebied bij de Azoren.

    Weerbeeld:
    Warme en vochtige lucht,
    vaak regenluchten vooral in het
    najaar veel mist en regen.


    Windrichting:
    West tot Zuidwest.

    Luchtsoort:
     Maritiem gematigde lucht.

    Brongebied:
     Het zuidwestelijk deel
    van de Atlantische oceaan.

    Weerbeeld:
    Veranderlijk weer met egale
     lage bewolkingmet regen en
    afgewisseld met droge perioden .

     



    Windrichting:
    West tot Noordwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem polaire lucht.

    Brongebied:
    Het noordwestelijk deel
    van de Atlantische oceaan.

    Weerbeeld:
     Veranderlijk weer met lage
     bewolkingbuien of regen
     afgewisseld met droge perioden.


    Windrichting:
    Noord tot Noordwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem arctische lucht.

    Brongebied:
    Het zeegebied bij de
    noordpool (Arctica).

    Weerbeeld:
    Koud en wisselvallig weer met
     stapelwolkenmeestal regenbuien,
    afgewisseld met zon.






















    Spoorbrug in Koningshaven
    Rotterdam met boven de Radar









    Alva




    Bravo





    Charlie





    Delta





    Echo





    Foxtrot





    Golf





    Hotel





    India




    Juliett




    Kilo




    Lima




    Mike




    November




    Oscar




    Papa




    Quebec




    Romeo





    Sierra





    Tango





    Uniform




    Victor




    Whisky





    X-ray





    Yankee




    Zulu



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!