Lengte over alles: 14.99 m Lengte waterlijn: 12.20 m Breedte: 4.50 m Diepgang: 1,22 m Gewicht, ca.: 18 ton Doorvaart hoogte: 3.48 m Inhoud brandstoftanks: 2400 l Inhoud watertanks: 675 l Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l Standaard motoren: Vovo Penta D6 2 x 435 pk (2 x 320kW) Andere motoren op aanvraag Ontwerper: John A. Bennett & Associate
Wanneer u een Atlantic 50 in al haar pracht op het water ziet , het gemakkelijk is om te vergeten enkel hoeveel organisatie , ervaring en techniek in haar bouw zijn gegaan .
Embleem Atlantic Moteryachts BV
Suderséleane 15 8711 GX Workum Nederland
Embleem van . Vlaamse vereniging voor watersport.
VVW . Telt 120 Clubs en meer dan 13000 Leden .
Embleem van de Koninklijke Nederlandse Motorboot club
De KNMC is een landelijke club van actieve en enthousiaste motorbootvaarders. Van mensen die van het water en het varen houden.
De No Limit IV heeft 2 vierblads schroeven 1 links en 1 rechts draaiend
Zwanen die de naam van de thuishaven proberen te lezen
Beoordeel dit blog
Windroos
Een windroos of windkruis is een Kruis dat de windrichting , Noord , Oost , Zuid , en West aanduidt.
Een windroos kan teruggevonden worden op een Kompas of onder een Windhaan .
De Atlantic 38 een luxe motorjacht
Technische omschrijving Lengte over alles: 11.51 m Lengtre waterlijn: 9.90 m Breedte: 4.05 m Diepgang: 1.10 m Gewicht ca.. 11 ton Doorvaarthoogte: 3.40 m Inhoud brandstoftanks: ca. 950 l Inhoud watertank: ca. 450 l Inhoud vuilwatertank: ca. 175 l Standaard motorisering: 78 kW (106 hp), 1x Vetus-Deutz DT 43
Optioneel:
117 kW (160 pk) Volvo Penta D3-160 132 kW (180 pk) Volvo Penta D4-180 Designer: John A. Bennett & Associates
Het interieur van de Atlantic 42 is stylvol, praktisch maar bovenal gezellig.
De ruime achterhut is gezellig en indien gewenst van alle gemakken zoals bijvoorbeeld tv voorzien. Uiteraard beschikt de achterhut over een douche- en toiletruimte. De voorhut is voorzien van een frans bed. Net als de achterhut is ook hier gedacht aan een gecombineerde douche en toiletruimte. Er is zelfs de mogelijkheid om v oor een derde hut te kiezen. De dinette komt dan te vervallen
Atlantic 460
De opvolger van de succesvolle Atlantic 444, de Atlantic 460! De Atlantic 460 heeft vaak bewezen dat ze zeer zeewaardig is. Op open zee valt de stabiliteit en koersvastheid op. Niet alleen op open water, maar zeker ook op binnenwater is de Atlantic 460 een heerlijk jacht om mee te varen.
Technische omschrijving
Lengte over alles: 14.30 m
Lengte waterlijn: 11.20 m
Breedte: 4.50 m
Diepgang: 1.25 m
Doorvaarthoogte: 3.40 m
Gewicht: ca. 16 ton
Snelheid: 25 tot 28 kts
Inhoud brandstoftanks: 2 x ca. 900 l
Inhoud watertank: ca. 675 l
Inhoud vuilwatertank: ca. 250 l
Standaard motoren: 2 x 320 kW (2 x 435 hp)
Volvo Penta D6 435 andere motoren op aanvraag
CE categorie A Ontwerper: John A. Bennett & Associates
Voor wie in het dagelijkse leven alleen genoegen neemt met het allerbeste mag dit ook verwachten aan boord van zijn jacht. Deze stelling is volledig toepasbaar op het concept van de Atlantic 460.
Met een lengte van minder dan 15 meter hoeft u geen geristraties aan te vragen voor het bevaren van sommige vaarwegen.
Nieuwe optie voor 2007: Volledig electrisch cabriosysteem en radarbeugel
ATLANTIC 56
Innovatie: De Atlantic 56 Twin Deck. In opdracht van Atlantic Motoryachts ontwikkelt Vripack Naval Architects uit Sneek een totaal nieuwe Atlantic, de 56. In een markt waar veel aanbod is, maar ook veel van hetzelfde, komt Atlantic Motoryachts met een revolutionair ontwerp:
Voordek met groot zonnedek, waaronder bergruimte is voor landvasten e.d.
lengte over alles 17.00 meter
lengte waterlijn 13.40 meter
maximale breedte 4.86 meter
diepte 0,98 meter
CE categorie B (kustvaart)
Inrichting salon / achterdek: Centraal in het schip de besturing, heeft de regie over het schip vanuit een luxe
stuurstoel; Aan bakboord bevindt zich de luxe rondzit met aan stuurboord twee luxe clubs. Ruim achterdek met riante kuipbank waarin de salontafel opgeborgen kan worden.
Inrichting onderdeks: Midscheeps bevindt zich de eigenaarshut met eigen gescheiden douche en toiletruimte. Voor in het schip bevindt zich een gastenverblijf met luxe 2-persoons Frans bed. In het voorschip bevindt zich een tweede natte cel, voorzien van douche, toilet en wasmachine.
Tender Garage met 3m30 Diesel Tender, Jet Propulsion;
Uitgerust met twee nieuwe innovatieve 6 cyl. Volvo Penta IPS 600 motoren, 435 pk per motor. Volvo Penta IPS – Inboard Performance System is een inboard innovatie.
ATLANTIC 56HT
Gebouwd volgens onze hoge standaard.
Technische Details
Lengte over alles: 18.50 m
Breedte: 4.85 m
Diepgang: 1,30 m
Gewicht, ca.: 23 ton
Doorvaart hoogte: 3.48 m
Inhoud brandstoftanks: 2564 l
Inhoud watertanks: 790 l
Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l
Standaard motoren: Volvo Penta D12 2 x 675 pk
Andere motoren op aanvraag Ontwerper: John A. Bennett & Associate
Naast de layout van het interieur verteld de styling veel over de persoonlijke smaak van de eigenaar. Het is echter ook mogelijk om gebruik te maken van zeer moderne vormen, materialen en stoffen.
Een Schip Op Maat
DE ATLANTIC MOTORJACHTEN
De meest bekende Piraten Vlag Jolly Roger
Piraten Vlag Edward England
Piraten Vlag Edward Teach Zwartbaard
Piraten Vlag Emanuel Wynne
Piraten Vlag Henry Every
Piraten Vlag Jack Rackham
Piraten Vlag Stede Bonnet
Piraten Vlag Thomas Tew
Piraten Vlag Christopher Condent
No Limit IV
Informative Site Voor De Watersporter
21-03-2010
Luxe jacht mikt ook op professionele markt , De NYX 56
Luxe jacht mikt ook op professionele markt
De NYX 56' is een bijzonder motorjacht waarmee de in Friesland wonende Engelse scheepsontwerper Nick Brown ook wil doorbreken op de professionele markt. De aluminium monohull die uitloopt in een trimaran is uniek. Leidraad die Brown hanteerde was: geen enkele concessie. De NYX is exact geworden zoals hij haar wilde hebben.
Door Heere Heeresma jr. Met een topsnelheid van zeventig kilometer per uur zou de NYX niet misstaan in een James Bond-film. Nick Brown (1949) vergelijkt de NYX - de naam verwijst zowel naar zijn voornaam als naar de Griekse godin van de nacht - graag met een ruimteschip.
Combinatie monohull en trimaran supersnel en stabiel
Control room geeft je gevoel door aliens te zijn ontvoerd'
Stel je dit diepzwarte schip bij nacht voor', zegt Brown. In de control room krijg je het gevoel door aliens ontvoerd te zijn.' Zo'n uitspraak zul je niet snel horen uit de mond van Nederlandse scheepsbouwers, die ongetwijfeld bekwaam en betrouwbaar zijn, maar soms wat tekort komen aan wat we bij Engelsen excentriciteit noemen. En Engels is Brown zeker, ook al woont hij sinds 1980 in Friesland. Maar die bevlogenheid komt ook voort uit frustratie over de gebruikelijke gang van zaken in de jachtbouw.
Unieke rompvorm Wie films wil maken gaat naar Hollywood, wie boten wil bouwen naar Friesland', zegt Brown. Want daar worden sommige van 's wereld beste boten gebouwd en kan ik werken met hoogopgeleide en gemotiveerde vaklieden.' In 1994 begon hij met zijn vrouw het scheepstimmerbedrijf Mediterranean Shipping Co Voor Makma Caribbean bouwde hij meer dan zeventig sloepen van 9,30 meter. In 2004 begon hij met de bouw van een sloep naar eigen ontwerp, de zeer snel varende CrossOver. In 2007 verkocht hij de zaak aan zijn partners en was eigenlijk niet meer van plan boten te bouwen. De manier waarop dat tegenwoordig gebeurt beviel hem niet. De luxe aan boord is belangrijker geworden dan de vaareigenschappen. Intussen werkte hij wel aan tekeningen voor een motorschip dat aan zijn ideaalbeeld beantwoordde: de NYX, een aluminium monohull uitlopend in een trimaran, voortgestuwd door drie waterjets. De unieke rompvorm moest het schip een ongekende stabiliteit verlenen, ook bij hoge snelheden.
Eind 2007 kreeg Brown bezoek van een man voor wie hij drie boten had afgebouwd. De man was zo onder de indruk van zijn tekeningen dat hij aanbood een schaalmodel te laten maken. Er werden sleepproeven mee gedaan bij het Marin en de resultaten waren dermate goed dat de man een bestelling voor een NYX van zeventien meter plaatste, waardoor Brown een prototype kon bouwen.
Rails van water Voor Brown draait alles om de romp, die moet perfect zijn. Er drijven al teveel badkuipen rond. Dat komt omdat jachtbouwers alleen commercieel denken. Als je toiletten en klerenkasten in elke slaapkamer wilt hebben, krijg je uiteindelijk een schip dat lijkt op een badkuip. En erger nog, dat vaart als een badkuip. Daarom wilde ik eerst de romp goed hebben. Als je dan toch een extra slaapkamer wilt, maken we het schip gewoon langer en de motoren sterker. Op die manier blijft het ontwerp intact en is elke versie van de NYX razendsnel en superstabiel.'
Uit proeven blijkt dat de NYX bij een snelheid van 27 knopen golven van anderhalve meter makkelijk weerstaat. Ze loopt over twee rails van water', zegt Brown. De NYX lijkt gebouwd voor actie en is schaamteloos hedonistisch en macho. Of zoals iemand zei: Het enige wat eraan ontbreekt, is James Bond.'
Besturen gaat met stuurwiel of muis via het Blue Arrow-computersysteem. De prijs is ernaar: 1.550.000 euro. Wie gaat de NYX in deze crisistijd kopen? Brown denkt aan een man van de wereld. En voor de vrouw van de wereld is er een Gaggenau-stoomoven aan boord. Maar ook bij politie of douane ziet hij een toekomst voor zijn geesteskind. Of in de offshore-industrie. Om de snelheid en zeewaardigheid van de NYX te demonstreren wil Brown er binnenkort mee naar Londen varen, een pint drinken en dezelfde dag in Nederland terugkeren.
Afgelopen vrijdag 5 maart is op de scheepswerf van Oceanco in Alblasserdam de Y705 gedoopt als Sunrays. Dit jacht is 85 meter lang en 14 meter breed. Het is de bedoeling dat het schip vandaag in internationale wateren wordt overgedragen aan de eigenaar.
Als warme en koude lucht op elkaar botsen dan ontstaat er een front. Bij een koufront hoort lage bewolking met veel wind alsook regenbuien of onweer. Bij een warmtefront zien we meer hoge bewolking met motregen en mist of nevel.
Windrichting: Noord tot Noordoost
Luchtsoort: Continentaal arctische lucht
Brongebied: Komt van het landgebied Scandinavië en de Oostzee
Weerbeeld: Koud en guur weer , soms met sneeuw of hagelbuien komt in de zomer zelden of niet voor
Windrichting: Oost tot Noordoost Luchtsoort: Continentaal polaire lucht Brongebied: Komt van het landgebied Midden Europa en Rusland Weerbeeld: Droog en mooi weer vrijwel geen bewolking in de winters lage en de zomers hoge temperaturen
Windrichting: Oost tot Zuidoost Luchtsoort: Continentaal gematigde lucht
Brongebied: Komt van het landgebied Zuidoost Europa (Balkan)
Weerbeeld: Droog en mooi weer vrijwel geen bewolking in de winters lage en de zomers hoge temperaturen
Windrichting: Zuid tot Zuidoost.
Luchtsoort: Continentaal tropische lucht.
Brongebied: Subtropisch Noord Afrika en Middellandse Zee.
Weerbeeld: Hete en droge alsook een stabiele lucht geven weinig bewolking en zelden regen.
Windrichting: Zuid tot Zuidwest.
Luchtsoort: Maritiem tropische lucht.
Brongebied: Het subtropisch zeegebied bij de Azoren.
Weerbeeld: Warme en vochtige lucht, vaak regenluchten vooral in het najaar veel mist en regen.
Windrichting: West tot Zuidwest.
Luchtsoort: Maritiem gematigde lucht.
Brongebied: Het zuidwestelijk deel van de Atlantische oceaan.
Weerbeeld: Veranderlijk weer met egale lage bewolkingmet regen en afgewisseld met droge perioden .
Windrichting: West tot Noordwest.
Luchtsoort: Maritiem polaire lucht.
Brongebied: Het noordwestelijk deel van de Atlantische oceaan.
Weerbeeld: Veranderlijk weer met lage bewolkingbuien of regen afgewisseld met droge perioden.
Windrichting: Noord tot Noordwest.
Luchtsoort: Maritiem arctische lucht.
Brongebied: Het zeegebied bij de noordpool (Arctica).
Weerbeeld: Koud en wisselvallig weer met stapelwolkenmeestal regenbuien, afgewisseld met zon.
Spoorbrug in Koningshaven Rotterdam met boven de Radar