Lengte over alles: 14.99 m Lengte waterlijn: 12.20 m Breedte: 4.50 m Diepgang: 1,22 m Gewicht, ca.: 18 ton Doorvaart hoogte: 3.48 m Inhoud brandstoftanks: 2400 l Inhoud watertanks: 675 l Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l Standaard motoren: Vovo Penta D6 2 x 435 pk (2 x 320kW) Andere motoren op aanvraag Ontwerper: John A. Bennett & Associate
Wanneer u een Atlantic 50 in al haar pracht op het water ziet , het gemakkelijk is om te vergeten enkel hoeveel organisatie , ervaring en techniek in haar bouw zijn gegaan .
Embleem Atlantic Moteryachts BV
Suderséleane 15 8711 GX Workum Nederland
Embleem van . Vlaamse vereniging voor watersport.
VVW . Telt 120 Clubs en meer dan 13000 Leden .
Embleem van de Koninklijke Nederlandse Motorboot club
De KNMC is een landelijke club van actieve en enthousiaste motorbootvaarders. Van mensen die van het water en het varen houden.
De No Limit IV heeft 2 vierblads schroeven 1 links en 1 rechts draaiend
Zwanen die de naam van de thuishaven proberen te lezen
Beoordeel dit blog
Windroos
Een windroos of windkruis is een Kruis dat de windrichting , Noord , Oost , Zuid , en West aanduidt.
Een windroos kan teruggevonden worden op een Kompas of onder een Windhaan .
De Atlantic 38 een luxe motorjacht
Technische omschrijving Lengte over alles: 11.51 m Lengtre waterlijn: 9.90 m Breedte: 4.05 m Diepgang: 1.10 m Gewicht ca.. 11 ton Doorvaarthoogte: 3.40 m Inhoud brandstoftanks: ca. 950 l Inhoud watertank: ca. 450 l Inhoud vuilwatertank: ca. 175 l Standaard motorisering: 78 kW (106 hp), 1x Vetus-Deutz DT 43
Optioneel:
117 kW (160 pk) Volvo Penta D3-160 132 kW (180 pk) Volvo Penta D4-180 Designer: John A. Bennett & Associates
Het interieur van de Atlantic 42 is stylvol, praktisch maar bovenal gezellig.
De ruime achterhut is gezellig en indien gewenst van alle gemakken zoals bijvoorbeeld tv voorzien. Uiteraard beschikt de achterhut over een douche- en toiletruimte. De voorhut is voorzien van een frans bed. Net als de achterhut is ook hier gedacht aan een gecombineerde douche en toiletruimte. Er is zelfs de mogelijkheid om v oor een derde hut te kiezen. De dinette komt dan te vervallen
Atlantic 460
De opvolger van de succesvolle Atlantic 444, de Atlantic 460! De Atlantic 460 heeft vaak bewezen dat ze zeer zeewaardig is. Op open zee valt de stabiliteit en koersvastheid op. Niet alleen op open water, maar zeker ook op binnenwater is de Atlantic 460 een heerlijk jacht om mee te varen.
Technische omschrijving
Lengte over alles: 14.30 m
Lengte waterlijn: 11.20 m
Breedte: 4.50 m
Diepgang: 1.25 m
Doorvaarthoogte: 3.40 m
Gewicht: ca. 16 ton
Snelheid: 25 tot 28 kts
Inhoud brandstoftanks: 2 x ca. 900 l
Inhoud watertank: ca. 675 l
Inhoud vuilwatertank: ca. 250 l
Standaard motoren: 2 x 320 kW (2 x 435 hp)
Volvo Penta D6 435 andere motoren op aanvraag
CE categorie A Ontwerper: John A. Bennett & Associates
Voor wie in het dagelijkse leven alleen genoegen neemt met het allerbeste mag dit ook verwachten aan boord van zijn jacht. Deze stelling is volledig toepasbaar op het concept van de Atlantic 460.
Met een lengte van minder dan 15 meter hoeft u geen geristraties aan te vragen voor het bevaren van sommige vaarwegen.
Nieuwe optie voor 2007: Volledig electrisch cabriosysteem en radarbeugel
ATLANTIC 56
Innovatie: De Atlantic 56 Twin Deck. In opdracht van Atlantic Motoryachts ontwikkelt Vripack Naval Architects uit Sneek een totaal nieuwe Atlantic, de 56. In een markt waar veel aanbod is, maar ook veel van hetzelfde, komt Atlantic Motoryachts met een revolutionair ontwerp:
Voordek met groot zonnedek, waaronder bergruimte is voor landvasten e.d.
lengte over alles 17.00 meter
lengte waterlijn 13.40 meter
maximale breedte 4.86 meter
diepte 0,98 meter
CE categorie B (kustvaart)
Inrichting salon / achterdek: Centraal in het schip de besturing, heeft de regie over het schip vanuit een luxe
stuurstoel; Aan bakboord bevindt zich de luxe rondzit met aan stuurboord twee luxe clubs. Ruim achterdek met riante kuipbank waarin de salontafel opgeborgen kan worden.
Inrichting onderdeks: Midscheeps bevindt zich de eigenaarshut met eigen gescheiden douche en toiletruimte. Voor in het schip bevindt zich een gastenverblijf met luxe 2-persoons Frans bed. In het voorschip bevindt zich een tweede natte cel, voorzien van douche, toilet en wasmachine.
Tender Garage met 3m30 Diesel Tender, Jet Propulsion;
Uitgerust met twee nieuwe innovatieve 6 cyl. Volvo Penta IPS 600 motoren, 435 pk per motor. Volvo Penta IPS – Inboard Performance System is een inboard innovatie.
ATLANTIC 56HT
Gebouwd volgens onze hoge standaard.
Technische Details
Lengte over alles: 18.50 m
Breedte: 4.85 m
Diepgang: 1,30 m
Gewicht, ca.: 23 ton
Doorvaart hoogte: 3.48 m
Inhoud brandstoftanks: 2564 l
Inhoud watertanks: 790 l
Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l
Standaard motoren: Volvo Penta D12 2 x 675 pk
Andere motoren op aanvraag Ontwerper: John A. Bennett & Associate
Naast de layout van het interieur verteld de styling veel over de persoonlijke smaak van de eigenaar. Het is echter ook mogelijk om gebruik te maken van zeer moderne vormen, materialen en stoffen.
Een Schip Op Maat
DE ATLANTIC MOTORJACHTEN
De meest bekende Piraten Vlag Jolly Roger
Piraten Vlag Edward England
Piraten Vlag Edward Teach Zwartbaard
Piraten Vlag Emanuel Wynne
Piraten Vlag Henry Every
Piraten Vlag Jack Rackham
Piraten Vlag Stede Bonnet
Piraten Vlag Thomas Tew
Piraten Vlag Christopher Condent
No Limit IV
Informative Site Voor De Watersporter
06-07-2008
Michiel de Ruyterhaven te Vlissingen
Mooie ligplaatsen in Vlissingen .
Tijdens onze tocht in Zeeland brengen we een bezoek aan een gezellige Luxe Jachthaven.
Het varen op de Westerschelde en Noordzee geeft een enorm gevoel van vrijheid, omdat men door geen enkel obstakel, zoals bruggen, dammen of sluizen wordt opgehouden.
Michiel de Ruyterhaven is de ideale uitvalsbasis voor iedere watersporter die graag een bezoek wil brengen aan Vlissingen . De Oranjemolen , de dichts bij de zee staande molen van Nederland herkenningspunt dat men de haven naderd . Bij de invaart naar Michiel de Ruyterhaven kan het druk zijn door Loodsboten, houdt u daar rekening mee. In de Koopmanshaven vindt u aan de achterzijde de jachthaven Michiel de Ruyter. Om die te bereiken dient u door de keersluis te varen met twee draaibruggen, deze worden overdag bediend door de Havenmeester s Nachts staan de bruggen open . Van 1 Nov. Tot 1 April is de keersluis gesloten en is de haven niet toegankelijk . In het voor en na seizoen kan de sluis eventueel op verzoek worden bediend door de Havenmeester. Bij laagwater is de doorvaart beperkt tot ca 90 cm, de drempeldiepte van de sluis is 1m bij gemiddeld LLWS . Bij hoogwater geen enkel probleem. Borden bij de ingang geven de diepte van dat moment aan, binnen in de sluis in de Jachthaven is een peilschaal aangebracht . De jachthaven is gelegen in het centrum van Vlissingen. Vanuit de jachthaven kunt u een prachtige wandeling maken langs de promenade van Vlissingen. Daar vindt u ook diverse restaurants voor een prefect diner met uitzicht over de Westerschelde. Elk jaar bezoeken meer dan 3000 passanten de Michiel de Ruyterhaven.
De nieuwe sanitaire voorzieningen zijn zeer gebruikersvriendelijk en praktisch ingericht. De douches en toiletten zijn ook s' nachts te bereiken, via een codeslot. Er is een wasserette met een wasmachine en een droger.
vrijdag 04 juli 2008 | 07:32 | Laatst bijgewerkt op: zaterdag 05 juli 2008 | 11:40
Tekstgrootte
VLISSINGEN - ; Een zeiljacht uit Oslo heeft gisterochtend vier uur lang de jachthaven in Vlissingen geblokkeerd.
De eigenaar had zich vergist in de diepgang van zijn nieuwe schip en was tijdens te laag water vertrokken uit de haven. Dat gebeurde rond half zeven gisterochtend. Volgens de havenmeester komt het gemiddeld eens in de acht jaar voor dat een dergelijke vergissing door een schipper wordt gemaakt. Andere schepen in of buiten de jachthaven hebben van het incident geen hinder gehad, meent de havenmeester. De schade aan het schip was klein. foto Ruben Oreel
Groot alarm Op donderdagmiddag 03 juli rond 1630 uur wordt KNRM station Elburg gepiept voor een persoon te water. Locatie is het Wolderwijd nabij het viaduct voor Harderwijk.
Door meerdere passanten, op het druk bevaren randmeren, wordt melding gemaakt van een omgeslagen kano. Zij kunnen geen opvarenden in het water bespeuren en hierop besluiten de AC's Noord-Oost Gelderland en Flevoland alsmede het Kustwachtcentrum te Den Helder om groot alarm te geven voor een zoekactie. Naast de KNRM worden 3 brandweerkorpsen met duikers en een politiehelikopter met een infrarood scanner gealarmeerd.
Sticker met telefoonnummer Een van de eerste passanten ter plaatse is de schipper van station Elburg. Hij is met een nieuw werkschip onderweg vanuit Utrecht naar Elburg en toevallig als eerste ter plaatse. Hij communiceert als OSC (commandant ter plaatse) rechtstreeks met Den Helder Rescue op kanaal 16 alsmede met de OVD van de brandweer op het water. De kano wordt door de brandweerduikers van Harderwijk, welke als eerste hulpdienst ter plaatse zijn, geborgen en op het dek van het werkschip gelift. Na inspectie van de kano vindt men een sticker met het telefoonnummer van de eigenaar. Na contact door de OVD met de eigenaar blijkt dat de kano normaal gesproken in de haven van Zeewolde had moeten liggen en dus moet zijn losgeslagen. Hierop is de kano enkele mijlen verdaagd op het Wolderwijd mede door het slechte weer van de afgelopen 24 uur. Er zijn dus gelukkig geen vermisten opgegeven waarnaar gezocht dient te worden.
Hierop wordt door de OVD en Den Helder Rescue de inzet van alle hulpdiensten afgeblazen. De Orca neemt in overleg met Rijkswaterstaat de kano over van het werkschip en levert deze af in de Harderhaven op de locatie van Rijkswaterstaat. Hierop keren zowel het werkschip met onze schipper als de Orca retour naar de haven van Elburg.
Kaartverkoop previewavond Hiswa te water binnenkort van start
Kaartverkoop previewavond Hiswa te water binnenkort van start
Bron: HISWA
De HISWA te water maakt zich op voor de 25e editie Dat gaat feestelijk gevierd worden met een exclusieve preview op maandag 1 september. De avond voordat de bootshow de poorten opent voor het grote publiek, kan een select gezelschap in alle rust als eerste de ruim 500 fonkelnieuwe boten aan de steigers bewonderen. Vanaf half juli gaat een beperkt aantal kaarten voor deze exclusieve preview in de voorverkoop via www.hiswa.nl. Entertainment, een glas champagne, drankjes en heerlijke bits & bites zijn bij de toegangsprijs van 110,- per kaart inbegrepen. Crème de la crème De HISWA te water staat te boek als de meest complete in-water bootshow van Europa. De crème de la crème van de Nederlandse en internationale jachtbouw presenteert er haar nieuwste modellen. In totaal meren ruim 500 zeiljachten, motorkruisers, sloepen en sportboten af aan de steigers van Marina Seaport IJmuiden. Seriegebouwd of (semi)custom-built: het overzicht van schepen is zonder meer indrukwekkend te noemen. Alle boten bij elkaar vormen een lengte van bijna zes kilometer.
Voor bezitters van de Digitale vaaratlas is weer een gratis update beschikbaar. Ongeveer 1200 horecagelegenheden aan het water zijn gratis te downloaden. Indien u een Digitale vaaratlas op uw TomTom Navigatiesysteem heeft staan kunt u steeds de nieuwste updates gratis downloaden.
Uw navigatiesysteem laat dan een horeca icoontje zien op de plekken waar de terrassen/restaurants/cafés etc zich bevinden. U kunt op deze icoontjes klikken en dan ziet u de naam, type horeca, eventueel type keuken, en een telefoonnummer om te reserveren. De locaties liggen verspreid over heel Nederland.
Hotels binnenkort ook op de Digitale vaaratlas voor TomTom Binnen twee weken volgen ook nog een paar honderd hotels aan het water, handig voor overnachtingen met sloepjes of andere kleine bootjes.
De lijst met horeca gelegenheden hebben wij geselecteerd uit diverse openbare bronnen en daarna hebben we deze aangevuld en opgeschoond.
Scheepvaartreglement Westerschelde vernieuwd op Digitale vaaratlas
Ook de scheepvaartreglementen voor de Westerschelde zijn inmiddels van een update voorzien op Mijn Vaaratlas.
Nog geen Digitale Vaaratlas? Bovengenoemde updates zijn gratis voor bezitters van een Digitale Vaaratlas 2008. Met behulp van een licentienummer en uw e-mailadres kunt u een eigen account aanmaken, waarna u de updates probleemloos kunt installeren.
Drinkwater aan boord pleziervaartuigen vaak bedorven
Drinkwater aan boord pleziervaartuigen vaak bedorven
Bron: ANWB
Een waarschuwing De Waterkampioen doet momenteel onderzoek naar de kwaliteit van het drinkwater aan boord van pleziervaartuigen. De resultaten van het onderzoek zullen in het septembernummer worden gepubliceerd. Nu blijkt dat het dramatisch slecht gesteld is met het water aan boord. De redactie vindt het niet verantwoord om tot september te wachten met een algemene waarschuwing aan de watersporters. De waarschuwing luidt: 'gebruik het water aan boord niet als drinkwater. En alleen nadat het gekookt is, of er een geschikt conserveringsmiddel voor de watertank wordt gebruikt'.
Ruim 70% niet in orde De Waterkampioen deed eind mei van dit jaar in Gouda en Muiden onderzoek naar het drink- en douchewater aan boord van 28 pleziervaartuigen. Een gekwalificeerd laboratorium deed de bemonstering en de kwaliteitsanalyse. Ruim 70% van de onderzochte schepen uit de steekproef had water in de tank dat niet voldoet aan de kwaliteitseisen die aan drinkwater op schepen gesteld worden. Bij 28% was de bacteriële vervuiling zo groot dat er sprake is van bedorven water. Ondanks dat in de steekproef geen 'officiële' ziekmakende bacteriën zijn aangetroffen is het niet aan te raden water aan boord ongekookt te gebruiken.
Niet eerder is onderzoek gedaan naar de kwaliteit van het drinkwater aan boord van pleziervaartuigen. De kwaliteitseisen die worden gesteld zijn de dezelfde eisen die aan drinkwater aan boord van schepen in de beroepsvaart worden gesteld. Die eisen zijn lager dan voor het drinkwater dat uit de kraan op de wal komt.
Geen representatieve steekproef De steekproef van metingen op 28 schepen is geen representatieve steekproef op een vloot van circa 250.000 pleziervaartuigen. De schepen in de steekproef werden gebruikt door ervaren watersporters. Dit gegeven doet vermoeden dat op andere jachten de situatie niet veel beter zal zijn. In het septembernummer van de Waterkampioen worden de resultaten van het onderzoek uitgebreid gepresenteerd. Ook wordt daarbij uitgebreid ingegaan op de problematiek van het schoonhouden en in conditie houden van de tanks aan boord en het tegengaan van bederf van het water.
tot zo ver de persdiens van de ANWB.
Watersportalmanak heeft wel enkele tips om grote problemen te voorkomen.
Gebruik veel water aanboord. Zorg dat het water aanboord niet oud kan worden. Grote watertanks, die niet al te veel gebruikt worden, maar ten dele vullen. Neem een apart plastic tankje voor drinkwater mee. Halfvolle tanks liever niet bijvullen. De laatste restjes water in de tank niet gebruiken maar over boord pompen.
Wat ook mogelijk is is om actieve koolfilters te plaatsen. Ook zijn er toevoegmiddelen op de markt maar deze geven het water soms een smaakje.
Als warme en koude lucht op elkaar botsen dan ontstaat er een front. Bij een koufront hoort lage bewolking met veel wind alsook regenbuien of onweer. Bij een warmtefront zien we meer hoge bewolking met motregen en mist of nevel.
Windrichting: Noord tot Noordoost
Luchtsoort: Continentaal arctische lucht
Brongebied: Komt van het landgebied Scandinavië en de Oostzee
Weerbeeld: Koud en guur weer , soms met sneeuw of hagelbuien komt in de zomer zelden of niet voor
Windrichting: Oost tot Noordoost Luchtsoort: Continentaal polaire lucht Brongebied: Komt van het landgebied Midden Europa en Rusland Weerbeeld: Droog en mooi weer vrijwel geen bewolking in de winters lage en de zomers hoge temperaturen
Windrichting: Oost tot Zuidoost Luchtsoort: Continentaal gematigde lucht
Brongebied: Komt van het landgebied Zuidoost Europa (Balkan)
Weerbeeld: Droog en mooi weer vrijwel geen bewolking in de winters lage en de zomers hoge temperaturen
Windrichting: Zuid tot Zuidoost.
Luchtsoort: Continentaal tropische lucht.
Brongebied: Subtropisch Noord Afrika en Middellandse Zee.
Weerbeeld: Hete en droge alsook een stabiele lucht geven weinig bewolking en zelden regen.
Windrichting: Zuid tot Zuidwest.
Luchtsoort: Maritiem tropische lucht.
Brongebied: Het subtropisch zeegebied bij de Azoren.
Weerbeeld: Warme en vochtige lucht, vaak regenluchten vooral in het najaar veel mist en regen.
Windrichting: West tot Zuidwest.
Luchtsoort: Maritiem gematigde lucht.
Brongebied: Het zuidwestelijk deel van de Atlantische oceaan.
Weerbeeld: Veranderlijk weer met egale lage bewolkingmet regen en afgewisseld met droge perioden .
Windrichting: West tot Noordwest.
Luchtsoort: Maritiem polaire lucht.
Brongebied: Het noordwestelijk deel van de Atlantische oceaan.
Weerbeeld: Veranderlijk weer met lage bewolkingbuien of regen afgewisseld met droge perioden.
Windrichting: Noord tot Noordwest.
Luchtsoort: Maritiem arctische lucht.
Brongebied: Het zeegebied bij de noordpool (Arctica).
Weerbeeld: Koud en wisselvallig weer met stapelwolkenmeestal regenbuien, afgewisseld met zon.
Spoorbrug in Koningshaven Rotterdam met boven de Radar