Lengte over alles: 14.99 m Lengte waterlijn: 12.20 m Breedte: 4.50 m Diepgang: 1,22 m Gewicht, ca.: 18 ton Doorvaart hoogte: 3.48 m Inhoud brandstoftanks: 2400 l Inhoud watertanks: 675 l Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l Standaard motoren: Vovo Penta D6 2 x 435 pk (2 x 320kW) Andere motoren op aanvraag Ontwerper: John A. Bennett & Associate
Wanneer u een Atlantic 50 in al haar pracht op het water ziet , het gemakkelijk is om te vergeten enkel hoeveel organisatie , ervaring en techniek in haar bouw zijn gegaan .
Embleem Atlantic Moteryachts BV
Suderséleane 15 8711 GX Workum Nederland
Embleem van . Vlaamse vereniging voor watersport.
VVW . Telt 120 Clubs en meer dan 13000 Leden .
Embleem van de Koninklijke Nederlandse Motorboot club
De KNMC is een landelijke club van actieve en enthousiaste motorbootvaarders. Van mensen die van het water en het varen houden.
De No Limit IV heeft 2 vierblads schroeven 1 links en 1 rechts draaiend
Zwanen die de naam van de thuishaven proberen te lezen
Beoordeel dit blog
Windroos
Een windroos of windkruis is een Kruis dat de windrichting , Noord , Oost , Zuid , en West aanduidt.
Een windroos kan teruggevonden worden op een Kompas of onder een Windhaan .
De Atlantic 38 een luxe motorjacht
Technische omschrijving Lengte over alles: 11.51 m Lengtre waterlijn: 9.90 m Breedte: 4.05 m Diepgang: 1.10 m Gewicht ca.. 11 ton Doorvaarthoogte: 3.40 m Inhoud brandstoftanks: ca. 950 l Inhoud watertank: ca. 450 l Inhoud vuilwatertank: ca. 175 l Standaard motorisering: 78 kW (106 hp), 1x Vetus-Deutz DT 43
Optioneel:
117 kW (160 pk) Volvo Penta D3-160 132 kW (180 pk) Volvo Penta D4-180 Designer: John A. Bennett & Associates
Het interieur van de Atlantic 42 is stylvol, praktisch maar bovenal gezellig.
De ruime achterhut is gezellig en indien gewenst van alle gemakken zoals bijvoorbeeld tv voorzien. Uiteraard beschikt de achterhut over een douche- en toiletruimte. De voorhut is voorzien van een frans bed. Net als de achterhut is ook hier gedacht aan een gecombineerde douche en toiletruimte. Er is zelfs de mogelijkheid om v oor een derde hut te kiezen. De dinette komt dan te vervallen
Atlantic 460
De opvolger van de succesvolle Atlantic 444, de Atlantic 460! De Atlantic 460 heeft vaak bewezen dat ze zeer zeewaardig is. Op open zee valt de stabiliteit en koersvastheid op. Niet alleen op open water, maar zeker ook op binnenwater is de Atlantic 460 een heerlijk jacht om mee te varen.
Technische omschrijving
Lengte over alles: 14.30 m
Lengte waterlijn: 11.20 m
Breedte: 4.50 m
Diepgang: 1.25 m
Doorvaarthoogte: 3.40 m
Gewicht: ca. 16 ton
Snelheid: 25 tot 28 kts
Inhoud brandstoftanks: 2 x ca. 900 l
Inhoud watertank: ca. 675 l
Inhoud vuilwatertank: ca. 250 l
Standaard motoren: 2 x 320 kW (2 x 435 hp)
Volvo Penta D6 435 andere motoren op aanvraag
CE categorie A Ontwerper: John A. Bennett & Associates
Voor wie in het dagelijkse leven alleen genoegen neemt met het allerbeste mag dit ook verwachten aan boord van zijn jacht. Deze stelling is volledig toepasbaar op het concept van de Atlantic 460.
Met een lengte van minder dan 15 meter hoeft u geen geristraties aan te vragen voor het bevaren van sommige vaarwegen.
Nieuwe optie voor 2007: Volledig electrisch cabriosysteem en radarbeugel
ATLANTIC 56
Innovatie: De Atlantic 56 Twin Deck. In opdracht van Atlantic Motoryachts ontwikkelt Vripack Naval Architects uit Sneek een totaal nieuwe Atlantic, de 56. In een markt waar veel aanbod is, maar ook veel van hetzelfde, komt Atlantic Motoryachts met een revolutionair ontwerp:
Voordek met groot zonnedek, waaronder bergruimte is voor landvasten e.d.
lengte over alles 17.00 meter
lengte waterlijn 13.40 meter
maximale breedte 4.86 meter
diepte 0,98 meter
CE categorie B (kustvaart)
Inrichting salon / achterdek: Centraal in het schip de besturing, heeft de regie over het schip vanuit een luxe
stuurstoel; Aan bakboord bevindt zich de luxe rondzit met aan stuurboord twee luxe clubs. Ruim achterdek met riante kuipbank waarin de salontafel opgeborgen kan worden.
Inrichting onderdeks: Midscheeps bevindt zich de eigenaarshut met eigen gescheiden douche en toiletruimte. Voor in het schip bevindt zich een gastenverblijf met luxe 2-persoons Frans bed. In het voorschip bevindt zich een tweede natte cel, voorzien van douche, toilet en wasmachine.
Tender Garage met 3m30 Diesel Tender, Jet Propulsion;
Uitgerust met twee nieuwe innovatieve 6 cyl. Volvo Penta IPS 600 motoren, 435 pk per motor. Volvo Penta IPS – Inboard Performance System is een inboard innovatie.
ATLANTIC 56HT
Gebouwd volgens onze hoge standaard.
Technische Details
Lengte over alles: 18.50 m
Breedte: 4.85 m
Diepgang: 1,30 m
Gewicht, ca.: 23 ton
Doorvaart hoogte: 3.48 m
Inhoud brandstoftanks: 2564 l
Inhoud watertanks: 790 l
Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l
Standaard motoren: Volvo Penta D12 2 x 675 pk
Andere motoren op aanvraag Ontwerper: John A. Bennett & Associate
Naast de layout van het interieur verteld de styling veel over de persoonlijke smaak van de eigenaar. Het is echter ook mogelijk om gebruik te maken van zeer moderne vormen, materialen en stoffen.
Een Schip Op Maat
DE ATLANTIC MOTORJACHTEN
De meest bekende Piraten Vlag Jolly Roger
Piraten Vlag Edward England
Piraten Vlag Edward Teach Zwartbaard
Piraten Vlag Emanuel Wynne
Piraten Vlag Henry Every
Piraten Vlag Jack Rackham
Piraten Vlag Stede Bonnet
Piraten Vlag Thomas Tew
Piraten Vlag Christopher Condent
No Limit IV
Informative Site Voor De Watersporter
21-02-2008
Klaar voor het nieuwe watersport seizoen?
Klaar voor het nieuwe watersport seizoen? Het watersport seizoen gaat weer beginnen Het watersportseizoen staat (gelukkig) al weer voor de deur, het wordt tijd dat u uw boot klaar gaat maken voor het nieuwe watersport seizoen. Veel onderhoud aan uw boot kunt u zelf doen, een aantal zaken kunt u beter door watersportspecialisten laten doen. Maar, zelf klussen aan uw boot is niet alleen leuk, maar het bespaart u ook nog eens een hoop geld. Bovendien weet u dan precies hoe uw schip er bij staat.
Antifouling en het onderwaterschip Antifouling beschermt uw schip tegen ongewenste aangroei van algen etc. Een snelle inspectie van de antifouling leert u al snel of u een nieuwe laag moet aanbrengen. Dit is sterk afhankelijk van uw ligplaats.
Antifouling en zoet water Ligt u op zoetwater dan kunt u beslissen een jaartje over te slaan en de schilderbeurt naar volgend jaar te verschuiven. Op zoet water heeft u beduidend minder last van ongewenste aangroei. Er moet wel voldoende antifouling op de romp aanwezig zijn. Deze beslissing is mede afhankelijk van de soort antifouling die u hebt gebruikt.
Antifouling op zout water Ligt het schip het grootste gedeelte van het jaar in zoutwater dan is het aanbrengen van een nieuwe laag antifouling absoluut een must. Het aanbrengen van een dunne laag is veelal voldoende om de aangroei in een vaarseizoen te beteugelen.
Extra aandachtspunten onderwaterschip:
Anodes wel of niet vervangen Voor dat het schip het water in gaat zijn er nog een paar extra aandachtpunten. De anodes moeten worden beoordeeld. Anodes bestaan vaak uit zink, soms uit aluminium en zorgen ervoor dat er geen galvanische corrosie ontstaat aan andere delen door electrolyse. De anode bestaat uit een minder edel metaal en zal als eerste worden aangevreten, een soort lokaas dus. In een jaar tijd kan een ande een flink eind gereduceerd zijn en moet dan ook vervangen worden.
Schroef en schroefas Ook de schroef en schroefas van uw boot moeten aan een scherp oordeel worden onderworpen. Hebben deze geen overdadige speling, zijn de watergesmeerde lagers in de uithouder nog in takt. Zijn de schroefbladen vrij van aangroei en pokken? Ook het roer wordt op een zelfde manier beoordeeld. Het is raadzaam om de sensor van de snelheidsmeter te controleren en het schoepenradje van antifouling te voorzien. Zolang de boot op het droge staat is het handig om alle uitneembare sensoren te controleren en van nieuw siliconenvet te voorzien. Let hierbij op de dunne O ringen. Deze moeten onbeschadigd zijn.
Boven de waterlijn Wat hier gebeuren moet is sterk afhankelijk waar het schip van gemaakt is en de leeftijd. Een 2 jaar jong polyester zeilschip zal nadat zij is schoongemaakt van een nieuwe waslaag worden voorzien en na gepoetst te zijn weer als nieuw te voorschijn komen. Een vijftig jaar oude stalen bakdekkruiser daar in tegen zal weer eens van een nieuwe verflaag moeten worden voorzien. Let wel op dat schilderen in het voorjaar wel bij de juiste temperatuur moet gebeuren. Een nieuwe waterlijn aanbrengen staat wel erg netjes.
Het dek Wanneer de werkzaamheden aan het onderwaterschip en boven de waterlijn klaar zijn kan het schip het water in. Voor veel schepen is de klus nu grotendeels geklaard. Als het een zeilschip betreft waar de mast nog op moet worden gezet moet er nog veel werk verzet worden. Het plaatsen van een mast is zeer nauwkeurig werk dat u ook aan specialisten kunt overlaten. Afhankelijk van de wijze waarop de verstaging loopt zal alles zo moeten worden aangespannen worden dat de mast weer in de juiste positie staat. Voor iedere boot is hiervoor een eigenwerkwijze voorgeschreven die ongetwijfeld in de gebruiksaanwijzing of op internet is terug te vinden. Let op dat de mast aan alle kanten in de juiste positie komt te staan. Veelal begint het met het vast- en doorzetten van het onderwant waarna het topwant volgt en dan pas zijn de voor- en achterstag aan de beurt. Over de trim van de mast zijn dikke boeken geschreven en het is dan ook niet mogelijk om in het kort een nauwkeurige beschrijving te geven. Om het maximum uit uw boot halen is dit wel een belangrijk onderdeel van het vaarklaar maken. Wanneer dit alles is gebeurd kan natuurlijk het dek ook nog een goed poetsbeurt krijgen.
Zeilen Wanneer de mast goed staat wordt het tijd voor de zeilen. Hopelijk heeft u ze aan het eind van het vaarseizoen gecontroleerd en indien nodig laten repareren. Zeilmakers hebben het in het begin van het seizoen altijd erg druk en wacht- en levertijden lopen dan snel op. Ook een wasbeurt is, mits professioneel gedaan, soms op zijn plaats. Indien er sprake van een rolfok is zet u de fokkeval niet te strak door. Het zeil heeft geen voorkabel, dus kan het gaan rekken wanneer er te veel spanning op komt te staan. Bij zeilen met leuvers ligt dit anders. Het grootzeil wordt gezet en gecontroleerd of zeillatten, reeflijnen, reefknuttels en cunninghamlijn allemaal op hun plaats zitten.
Motor Heeft u, voor dat het schip de wal op ging, de motorolie ververst en nieuwe filters geplaatst dan hoeft u zich hier geen zorgen meer over te maken. Wel moet het antivries nog uit het motorblok in het geval van een motor met open koeling. Indien mogelijk vangen we dit op om het milieu te sparen. Controleer de V-snaren op slijtage en breng ze op de juiste spanning. Slippende v-snaren geven weinig kracht en slijten onnodig. Controleer ook of u reserve snaren aan boord heeft. Test ook even of de gaskabels gemakkelijk bewegen en onbeschadigd zijn. Een reserve gaskabel aan boord kan u een hoop ellende besparen.
Impeller Indien u de motor een servicebeurt door een specialist laat geven zal deze vrijwel altijd de impeller vervangen. De impeller is een schoepenwiel dat zorgt voor voldoende koelwatertoevoer naar de motor en is zeer belangrijk. Brandstoffilters dienen gecontroleerd te worden op vervuiling en zonodig vervangen.
Schroefasafdichting Tijdens het te water laten controleert u natuurlijk het glandlager op lekkage. Glandlagers zorgen voor de afdichting van de schroefas. Er zijn vele soorten glandlagers, die allen op hun eigen wijze de afsluiting maken. Indien mogelijk tornen we de motor eerst een paar maal met de handslinger rond, hiermee komt er weer olie op de plaatsen waar het moet zijn. Als alle afsluiters weer openstaan en de accu ook weer verbonden is kan er gestart worden. Raadpleeg in ieder geval het instructieboekje en volg de aanwijzingen op.
Het interieur Binnen is natuurlijk veel te doen. Om niet tijdens de zomerse tripjes voor verrassingen te komen staan is het zinvol om van voor naar achteren te werken. Op deze wijze krijgt iedere kooi, bakkist, lade, kastje etc. even de volle aandacht. Wanneer er zaken aan boord zijn die in de afgelopen jaren nooit gebruikt zijn, haal ze dan van boord, een schip is geen bergplaats voor overbodige zaken. Na een grondige schoonmaakbeurt ruikt uw schip weer helemaal fris.
Veiligheidsmiddelen aan boord Een aantal veiligheidsmiddelen vragen om een speciale behandeling. Pyrotechnisch materiaal (noodsignalen), zoals fakkels en lichtkogels moeten op hun houdbaarheidsdatum worden gecontroleerd. Ook reddingsvesten en vlotten dienen binnen de keuringseisen te vallen, let ook even op de zouttabletten in de vesten en zorg voor reservemateriaal.
Touwen, landvasten en schoten Controleer aan het begin van het watersport seizoen ook even de landvasten, schoten en ander touwwerk aan boord. Oud, maar onbeschadigd touwwerk, kunt u vaak prima wassen in de wasmachine op een lage temperatuur.
Gas en elektriciteit aan boord Controleer de elektrische aansluitingen, de walstroomaansluiting (denk om randaarde), de verlichting en de acculader. Vervang roestige stekers, het geeft een slechte verbinding die brandgevaar oplevert. De gasslang dient geheel onbeschadigd te zijn en niet ouder dan 2 jaar. Ook al lijken ze onbeschadigd, vervang ze. Het gaat om uw eigen veiligheid.
Als warme en koude lucht op elkaar botsen dan ontstaat er een front. Bij een koufront hoort lage bewolking met veel wind alsook regenbuien of onweer. Bij een warmtefront zien we meer hoge bewolking met motregen en mist of nevel.
Windrichting: Noord tot Noordoost
Luchtsoort: Continentaal arctische lucht
Brongebied: Komt van het landgebied Scandinavië en de Oostzee
Weerbeeld: Koud en guur weer , soms met sneeuw of hagelbuien komt in de zomer zelden of niet voor
Windrichting: Oost tot Noordoost Luchtsoort: Continentaal polaire lucht Brongebied: Komt van het landgebied Midden Europa en Rusland Weerbeeld: Droog en mooi weer vrijwel geen bewolking in de winters lage en de zomers hoge temperaturen
Windrichting: Oost tot Zuidoost Luchtsoort: Continentaal gematigde lucht
Brongebied: Komt van het landgebied Zuidoost Europa (Balkan)
Weerbeeld: Droog en mooi weer vrijwel geen bewolking in de winters lage en de zomers hoge temperaturen
Windrichting: Zuid tot Zuidoost.
Luchtsoort: Continentaal tropische lucht.
Brongebied: Subtropisch Noord Afrika en Middellandse Zee.
Weerbeeld: Hete en droge alsook een stabiele lucht geven weinig bewolking en zelden regen.
Windrichting: Zuid tot Zuidwest.
Luchtsoort: Maritiem tropische lucht.
Brongebied: Het subtropisch zeegebied bij de Azoren.
Weerbeeld: Warme en vochtige lucht, vaak regenluchten vooral in het najaar veel mist en regen.
Windrichting: West tot Zuidwest.
Luchtsoort: Maritiem gematigde lucht.
Brongebied: Het zuidwestelijk deel van de Atlantische oceaan.
Weerbeeld: Veranderlijk weer met egale lage bewolkingmet regen en afgewisseld met droge perioden .
Windrichting: West tot Noordwest.
Luchtsoort: Maritiem polaire lucht.
Brongebied: Het noordwestelijk deel van de Atlantische oceaan.
Weerbeeld: Veranderlijk weer met lage bewolkingbuien of regen afgewisseld met droge perioden.
Windrichting: Noord tot Noordwest.
Luchtsoort: Maritiem arctische lucht.
Brongebied: Het zeegebied bij de noordpool (Arctica).
Weerbeeld: Koud en wisselvallig weer met stapelwolkenmeestal regenbuien, afgewisseld met zon.
Spoorbrug in Koningshaven Rotterdam met boven de Radar