De tocht gaat verder van Haarlem naar Gouda .
We bevaren vandaag de volgende vaarwaters , we vertrekken van het Binnen Spaarne naar het zuider buiten spaarne , de Ringvaart van de Haarlemmermeerpolder , de Oude Wetering , het Braassemermeer , Heimans Wetering , de Oude Rijn , Nieuwe Gouwe en onze enige sluis voor het Centrum van Gouda de Ir. De Cock Van Leeuwensluis
Om negen uur nemen we kontact op met de havendienst die de brugbediening regelt , Van zodra de beroepsvaart de brug passeert kunnen we aansluiten samen met twee zeilboten . De brugbediening gaat vlot door de brugbedieners die zich verplaatsen per fiets en brommer naar de te bedienen brug . Bij de schouwbroekerbrug kan de beroepsvaart er onder door , samen met de zeilboten lukt ons dat niet wij moeten iets langer wachten op de bediening .
Daardoor is de beroepsvaart bij de Cruquiusbrug aangekomen en krijgt vlot zijn bediening .
Bij onze aankomst aan deze brug vragen wij ook een bediening maar moeten wachten daar de brug pas geopend is geweest . Dit scenario herhaalt zich nog viermaal tot aan de Lisserbrug , de volgende bruggen zijn hoog genoeg voor doorvaart zonder bediening . Vanaf de Cruquiusbrug tot en met de Lisserbrug hebben we veel tijd aan wachten verloren wat me nog niet zoveel is overkomen in Nederland . We zien de beroepsvaart nog aanmeren en wij zetten onze tocht verder richting Gouda .
|