Op 76-jarige leeftijd is onze koning dit jaar zeer actief geweest. Onze vorst was goed voor 215 audiënties. Daarenboven ging hij naar Congo om de Onafhankelijkheid te vieren en woonde in Zwitserland de herdenkingsplechtigheid van zijn moeder bij. Hoeveel keer hij op reis vertrok naar het Zuiden of een bootreis maakte ergens in de wereld is mij onbekend. Laat mij te zeggen dat er in 2009 slechts 135 en in 2008 109 bij de koning op audiëntie gingen. Onze vorst moet dit alles doen voor een schamele 10.536.000 euro per jaar, zijnde 878.000 euro per maand, 210.720 euro per week of 42.144 euro (=1.700.085 BEF) per dag. Je moet het maar doen!
De bank Delta Lloyd heeft kleur bekend. Deze bank is niet voor de gewone man : overschrijvingen uitvoeren, geld ophalen en nog andere gewone verrichtingen uitvoeren is niet gewenst. Enkel grote sommen geld worden aanvaard. Tenminste een bank die zegt voor wat ze staat : grof geld verdienen met zo weinig mogelijk personeel! Om de poen is het te doen!!!
Niettegenstaande Bart D Wever in het weekblad "Der Spiegel" zwaar uithaalde naar de PS en Belgiëland, blijft hij verder onderhandelen met zijn tegenstrevers. Het is volgens De Wever allemaal de schuld van de Waalse socialisten dat de onderhandelingen zolang duren. Ik vraag mij dan ook af waarom hij blijft onderhandelen, als het toch geen nut heeft. Trek de stekker uit! Na zes maanden moet men allicht weten, waar men naar toe wil: de monarchie redden of eigen koers varen!
NMBS Wanneer er zich vertragingen voordoen op ons spoorwegnet, staat België op zijn kop. Men moet weten dat België één van de dichtste spoorwegnetten heeft van de wereld en dat de treinen soms wat vertraging hebben moet men er maar bijnemen. Voor mij is de trein één van de veiligste vervoermiddelen en buiten enkele uitzonderingen, reist men confortabel. Wanneer men de ellenlange files op onze wegen trotseert, vraag ik mij af waaom men zich drukt maakt als er iets misloopt bij de NMBS. Vergeten we ook niet de wekelijkse dodelijke ongevallen op de weg, met alle narigheden voor de naastbestaanden. Geef mij maar de trein!