A major dificulty for the EUROPEAN GENERAL AVIATION and AERIAL WORK OPERATORS
Thad the NATIONAL ORGANISATIONS are not realising thad it is very important to try to INFLUENCE their NATIONAL ADMINISTRATIONS in line with the RESOLUTIONS and ADVISE given by there INTERNATIONAL level at ICAO and given at the level of the EU
In vieuw of this I have been involved in IAOPA in developing a strong EGASF ( witch failed) and also a strong IAOPA-EU office in BELGIUM
Both projects where DECIDED at the IAOPA-EU REGINAL MEETINGS but the FINANCIEEL means where never made avaible by THE NATIONAL ORGANISATIONS
I also had a LETTER of AGREEMENT signed by the three presidents of IAOPA, EAS and EBAA but they where never used efectively
I ame HAPPY to see thad each organisation has obtained a input at EU level ...BUT this INPUT is not coordinated ???
Also are the NATIONAL ORGANISATIONS not making their INPUT in line with the EUROPEAN INPUT
Each NATIONAL ORGANISATION is stil folowing his OWN NATIONAL APROCHE and trying to have the PRESTIGE
This is also the situation with the NATIONAL CAA and ATSP
Onrechtstreeks was ik in 2010 betrokken bij een gesprek over de noodzaak om een paneel te vormen van EU INGEZETENE om te bepalen welk de wensen, vragen en problemen zijn waarmede de bevolking der 27 EU lidstaten zitten. Er werdt via de EU-STOA een voorstel tot een studie hoe men dat in de toekomst kan inrichten??
Een Belgische deelnemer stelde voor dit in BELGIE uit te proberen maar daar werdt op EU vlak niet verder op gereageerd dat vast te stellen dat dit een intresant voorstel was maar dat de EU dat niet kon uitvoeren
Een tijd nadien kreeg ik een mailtje dat mij vroeg hoedat ik dat zag en gaf ik een aantal mogelijke werkwijzen. Maar ik kon daar niet aan meewerken wegens mijn drukke agenda in het EU-LUCHTVAART gebeuren voor GENERAL AVIATION & AERIAL WORK OPERATIONS
Nadien kwam er aktie voor het G1000 project en was er enkele malen bij betrokken via e-mail
Volgens de bekomen informatie was de G1000 een succes
Voor meer informatie verwijs ik naar ; WWW.G1000.ORG
Heden bemerk ik veel NEGATIEVE berichten over de EU in de PERS, berichten in SENIORENNET en bekomen E-MAILS
MIJN ERVARING; ik werdt in 1980 zoals ik hier reeds vermelde ten behoeve van DE LUCHTVAART namelijk via IAOPA (GLOBAL) betrokken voor GENERAL AVIATION & AERIAL WORK OPERATIONS
Toen waren we nog de EEC met 15 lidstaten en 12 talen in gebruik Ik dacht toen dat heel wat problemen eenvoudig zouden zijn om op te lossen in functie van de initialen doelstellingen van de stichters van de EEC ( voordien EGKS) en in functie van de gevolgen van WWII.........OORLOG tussen de EUROPESE STATEN vermijden
Mijn initiele betrokkenheid met de verschillen EU INSTELLINGEN voor DE LUCHTVAART leerde ik heel wat AMBTENAREN, EXPERTS en MEP persoonlijk kennen en was ik regelmatig in contact met enkele COMMISARISEN
Langzaam begon ik niet enkel in DE LUCHTVAART maar ook vele andere aspecten in de EEC inzicht te bekomen
Later werd men van de 12 naar 15 en nu zelfs 27 lidstaten, een volgens mij en ook een aantal belangrijke personaliteiten hun zienswijze een te snel ondoordachte uitbreiding met lidstaten welk niet voldeden aan de voorziene voorwaarden
Was deelnemer aan heel wat POLITIEKE voordrachten en werkvergaderingen door mijn dagelijks aanwezigheid in de EU-INSTELLINGEN in BRUSSEL, alsook de vele ORGANISATIES en LOBBYISTEN in de omgeving van de EU met nu zijn 24 verschillende talen
Het spel over de MACHTSVERHOUDINGEN tussen de EU politiek en ADMINISTRATIES op EU en op NATIONAAL vlak spelen een zeer belangrijke rol
De NATIONALE belangen spelen een belangrijke rol en remmen heel wat positieve belangrijke EU voorstellen voor de EU burger sterk af en doen ze zelf verdwijnen in de vergeethoek
Volgens mijn opgedane ervaringen was de initiele doelstelling met de 6 lidstaten een zeer goed opgebouwde doel.........MAAR heden zijn de VADERS van deze verdwenen en vervangen door een aantal nieuwe personen en ook sterk beinvloed door de FINANCIELE belangen welk heel wat misbruik en problemen voor gevolg hebben
Dit is een korte en spontane reactie op een aantal berichten in DE PERS en tevens op bekomen E-MAILS
Steeds beschikbaar om verdere toelichtingen in functie van VRAGEN, BEMERKINGEN of VOORSTELLEN via SYLVAIN.D.W@GMAIL
Dit I have a schort conversation with a delegate of a CHINEES delegation on AVIATION and handed him a brochure o IAOPA on GA & AWO, the delegation also made a visit to HQ EUROCONTROL
Was present at the ENLARGED COMMITIE on ENROUTE CHARGES - Some memberstates are trying to impose a ATC-FLIGHT PLAN on al VFR flights entering any type of CONTROLLED AIRSPACE -Some memberstates seems to be charging VFR FLIGHTS below 2000 KGR via EUROCONTROL
A EU-TASK FORCE is involved in preparation of a ICAO ANNEXE-2, 11 and PANS-OPS in a EU version on witch NO EXEMPTIONS could be aplied by any of the 27 memberstate noticed the participation of ECA,IFATCA and EUROCONTROL experts
HQ EUROCONTROL is contacting AIRSPACE organisations in vieuw to organise from 2012 again the anual meeting at HQ EUROCONTROL in BRUSSELS for GENERAL AVIATION & AERIAL WORK OPERATIONS
A EXPERT of HQ EUROCONTROL is trying to be avaible at the meetings of WORLD AVIATION ORGANISATIONS if invited
Heden morgend een intresant gesprek met een LUCHTVAART COLLEGA welk onlangs van ANTWERPEN naar een belangrijke vergadering moest bij EASA in KEULEN
Hiervoor ging hij dat eens met de TREIN doen via de ICE van de DUITSE SPOORWEGEN
Resultaat vertrokken om 0800 uur aankomst om 1500 uur
de terugreis was wel iets sneller
Vertrek om 1700 uur aankomst ANTWERPEN om 1930
Een REIS van 200KM en zeggen dat THE GREENS in het EP trachten te bekomen dat vluchten van minder dan 400 KM met het SPOOR worden uitgevoerd in de EU ....???
Tijdens de oorlog heb ik nogal sporadisch school gevolgd bij SINT EDUARDUS in MERKSEM , maar ook enkele jaren naar school geweest in FRANKRIJK
Heb in DE ANTWERPSE STADSCHOOL mijn 7st en 8st studie jaren afgesloten met mijn DIPLOMA
Nadien opleiding RIJWIELMAKER met een LEERCONTRACT bij de firma BRUGGEMAN en wat vervolmaking via L'EXPRESS als WIELRENNER
1954 LUCHTMACHT vervoegd als SOLDAAT (SM) OPLEIDING MP te TERVUREN MOTORIJDER AUTOVOERDER
opleiding HONDENSTALMEESTER via de LANDMACHT
Vervoegde HQ AIRCENT te FONTAINBLEAU/FRANCE 1955 Cursusen; -Fotografie -Zelfverdediging - Criminal Investigator -Duiker -Zweefvlieg -Interogator -Motorvliegen -Training DORNIER -NBC - FN Wapenexpert voor CRS -Drug Iniation Franse CRS Terug in BELGIE 1961 -Heropvoeding MP te EVERE -EPE basis opleiding op SV4 -PPL, CPL en CFI FAA via SOTRAMAT -Opleiding PILOOT LT/AVN L18C te EBBT -Opleiding INSTRUCTEUR FW te EBBT -SURVIVAL Land en ZEE -Opleiding PILOOT HELICOPTER -TELEX operator - VIDEO operator BRT -Examens BOO te ZEDELGEM - Conversie Secretaris te PEUTIE -Opleiding ICAO Acident Investigator -FAA GROUNDINSTRUCTER -FLIGHT SIMULATOR -Briefing PR by AOPA-USA -Cursus BRANDBESTRIJDING ... ZEEMACHT -Iniatie LOBBYIST 1980 Dit zijn een aantal zaken die ik uit mijn hoofd kan opsommen
Ik heb steeds het principe toegepast van zoveel mogelijk opleidingen en cursusen mee te pakken