Mijn ervaring met VLUCHTNABOOTSERS in het verleden bestaat uuide volgende waarop ik LES kreeg en later ook aktief was als PILOOT-INSTRUCTEUR
Te EPE/GOETSENHOVEN;...LINK TRAINER enkel bruikbaar voor wat wij noemde de opleiding van PSV dus enkel met VLIEGINSTRUMENTEN
Te EBBT:LT/AVN...LINK TRAINER/ADVANCED
ook voor PSV maar bijkomende ADF , VOR en R/T
Te EBAW FRASCA bij SOTRAMAT
dus ook PSV met RADIONAVIGATIE en Instrument naderingen waarbij ook ILS
Te EBGB met ATC simulator TEA
Later ook vluchten op de meer complexe FLIGHT SIMULATOR
-CARAVEL
-BOEING 737
-A 109
Ook een aantal vluchten met
-AIRBUS A320
-AIRBUS A340-600
-AIRBUS A380 EXPERIMENTAL bij AIRBUS TOULOUSE
-F16 demonstratie BAF
-GLIDER SIMULATOR
ORIGINEEL was het enkel PSV
( PILOTAGE SANS VISIBLITY)
Later kam er dus RADIONAVIGATIE
INSTRUMENT NADERINGEN
AUTOMATISCHE PILOOT
FLIGHT DIRECTOR
Heden zijn dit zeer complexe toestellen.......Maar volgens mijn persoonlijke ervaring kan dat niet de VLIEREVARING in VLUCHT vervangen maar enkel gebruik worden als SUPLEMENT
Volgens mijn ervaring is het ten zeerste noodzakelijk om in de OPLEIDING van PILOOT ook nog een onderdeel ACROBATIE tijdens de opleiding te voorzien ........en zelfs ocasioneel de PIC nog een bijkomende training van ACROBATIE op een licht VLIEGTUIG te voorzien
Heb in het verleden in de periode als EU-LOBBYIST verschillende vergaderingen en werkgroepen over de voordeelen en nadeelen van het overgaan van ZOMERUUR en WINTERUUR
Ik ga de bekomen E-MAILTJES niet beandwoorden maar verwijs u voor uitleg en reacties die ik in het verleden heb gemaakt naar mijn eerste BLOG;
HTTP://BLOG.SENIORENNET.BE/SYLVAIN70
Mijn persoonmijke indruk is dat de VOORDELEN opwegen tegen de NADEELEN voor de INGEZETENE van de 27 EU-LIDSTATEN
Ben wel akkoord dat het voor velen een minder aangename overgang telkens voor gevolg heeft...........MAAR NUTTIG !!!
Verneem hier in een gelezen E-mail het overlijden van een eener mijn ex-leerlingen piloot LT/AVN
Baron Loic de GRUBEN 1948-2012
HERINNER mij aan een zeer charmante en heerlijke persoon welk zich met 100% volharding inzette om de zo begeerde vleugen van PILOOT LT/AVN op L18C ( PA18) te behalen bij DE SCHOOL LICHTE VLIEGWEZEN na zijn opleiding bij de EPE te GOEDSENHOVEN op SV4 ( STAMPE)
In functie van een aantal E-mails van PILOTEN of EIGENAARS aktief in wat ik bepaal als NON CAT AIRSPACE USERS, heb ik de laatste 30 dagen getracht om uit te zoeken welk de beste stemkeuze is voor onze aktiviteiten in DE LUCHTVAART
Ik bekwam heel wat intresante reacties
Bepaalde KANDIDATEN staan positief ten opzichte van onze aktiviteiten....maar huiruit blijkt zeer verschillende zienswijze en onbegrip over het nut van NON CAT AIRSPACE USERS
Bij de POLITIEKE PARTIJEN krijg ik geheel GEEN POSITIEF ten opzichte van onze aktiviteiten, en de INDIVIDUELE STEMMEN der POSITIEF KANDIDATEN kunnen geen resultaat leveren in BELEIDS INIATIEF in de verschillende BESTUREN
DUS:...... GEEN ADVIES MOGELIJK
Ook op ICAO vlak blijkt dat er nog zeer grote MISCONCEPTION bij verschillende ICAO LIDSTATEN zie hiervoor het ingediende voorstel voor de 12e ICAO-ANC WWW.IAOPA.ORG over de SARPS van ICAO ANNEXE 6 deel 2 ten opzichte van ICAO ANNEXE 6 deel 1
PRESENTLY I have reacted to ALL my received E-MAILS, if YOU have not received a reply ...send your MESSAGE again !!!
Heden heb ik al mijn bekomen E-MAILS beandwoord , behalve voor de VRAGEN waarover ik reeds in het verleden een verklaring heb geplaats in mijn vorige BLOG HTTP://BLOG.SENIORENNET.BE/SYLVAIN70
Wat betrefd de bekomen adviezen en voorstellen voor DE LUCHTVAART wat betrefd GENERAL AVIATION & AERIAL WORK in BELGIE, kan ik uit de bekomen reacties geen duidelijk beeld vormen welk van DE PARTIJEN of KANDIDAAT MANDATARISSEN een duidelijk 100% positieve invloed kunnen hebben ten opzichte van onze LUCHTVAART AKTIVITEITEN
Heb deze week nog enkele persoonlijke kontakten en verwacht nog beloofde toelichtingen ...........
.MAAR ik heb de indruk dat vele van de MANDATARISSEN en ook in de betrokken POLITIEKE partijen in VLAANDEREN geheel geen beeld hebben welk de voordelen van DE LUCHTVAART zijn voor hun STEDEN , GEMEENTEN of PROVINCIE's
Heden verneem ik op DE ANTWERPSE LUCHTHAVEN dat bepaalde LUCHTVAART evenementen vermeld op INTERNET en waarvoor betaling vooraf noodzakelijk zijn geheel NIET BESTAANDE ZIJN??
Een aantal PERSONEN werden naar de POLITIE verwezen om deze toestand te doen stoppen, ..
op DE LUCHTHAVEN heeft men GEEN KENNIS van de vermelde FIRMA ..??? is welk deze evenementen blijkbaar zou organiseren.......
Schijnbaar is er een reukje van fraude aan deze aanbieding verbonden !!!!
Onlangs had ik een zeer intresant gesprek met een VOLWAARDIGE BEVOEGDE VLIEGTUIGTECHNIEKER en welk bekend staat voor zijn zeer hoge kwaliteit van zijn geleverde werk en welke mij zijn persoonlijke bevindingen toe lichte over de JONGEREN welk komen STAGE LOPEN tijdens hun opleiding
Een der punten welk zeer intresant zijn is de POSITIEVE LUCHTVAART INSTELLING van jongeren welk hun opleiding volgen aan de TU-DELFT, ten opzichte van deze van andere opleidingen.
Het is wel zo dat om toegang te krijgen tot TU-DELFT men moet voldoen aan bepaalde voorwaarden waarvan een die ik kon vast stellen tijdens een bezoek aan de TU-DELFT de instelling ten opzichte van het LUCHTVAARTBEROEP
Andere INSTELLINGEN volstaat het u in te schrijven
Bij de TU-DELFT is er een strenge SELECTIE en tevens steeds beperkte beschikbare plaatsen in de school NO QUANTITY but QUALITY is hun slogan