Heden vernemen wij dat een bepaalde LUCHTVAARTCOMPAGNIE een 150 piloten
gaat afdanken!!!!!
MAAR eigenaardig allemaal van BELGISCHE en FRANSE nationaliteit ttz degene welk onderworpen zijn aan de Belgische of Franse SOCIALE WETGEVING, omdat deze piloten aan de werkgever veel meer kosten dan een aantal andere nationaliteiten
Het gaat zo ver dat in bepaalde TRAINING ORGANISATIES druk bezig is om piloten van andere nationalitieten een bijkomende opleiding te geven om deze piloten zo spoedig mogelijk te vervangen
The efect of the ELECTIONS in the USA are resulting in a number of E-mails from a number of USA friends of GENERAL AVIATION world and also a number of other NATIONALITY's...........
.WHO are having acording their knowledge at GLOBAL level a NEGATIVE APROCHE toward the
Wat kan men tegenwoordig nog GELOVEN wat er in de MEDIA wordt vermeld??
POLITIEKE MANDATARISEN maken verklaringen welk geheel NIET gestaafd worden door de nodige gegevens
WETENSCHAPPERS komen uit met rapporten die nadien geheel onjuist blijken te zijn maar NIET worden weerlegt
STATISTIEKEN worden MISBRUIKT met CONCLUSIES die geheel niet blijken te kloppen als men de gegevens verder uitdiept
SLOGANS worden gebruikt zonder dat daar de nodige feiten voor bestaan
INTERNATIONALE, EUROPESE ,NATIONALE , REGIONALE en LOKALE ORGANISATIES maken ronkende verklaringen in functie van hun eigen belangen en NIET ten behoeve van het ALGEMEEN BELANG
De gebruikte BEPALINGEN gebruikt bij de verschillende verklaringen zijn soms geheel verschillend in de ORGANISATIES of NATIONALE ADMINISTRATIES
Hoe kunnen we de WAARHEID
kennen ???
SYLVAIN.D.W@GMAIL.COM
EEN reactie welk ik hier bijna onmiddelijk terecht bekwam via E-MAIL van een sterk geintreseerde mandataris betrefd hetprobleem en de beinvloeding ten behoeve van de FINANCIELE VOORDELEN van bepaalde individuele personen ? groepen of organisaties
Heden zien we ook de FINANCIELE belangen tussen de 27 EU-Lidstaten invloed hebben op de NIEUWSVERSPREIDING via de MEDIA
Welk mij een zeer grondige ervaring aanleerde op het OPERATIONEEL, FORMATIE en deelname aan VLIEGMEETINGS aanleerde in 1965 toen ik mijn opleiding kreeg als volwaardig INSTRUCTEUR-PILOOT op L18C van het LICHTE VLIEGWEZEN te EBBT
Mijn ervaring met VLUCHTNABOOTSERS in het verleden bestaat uuide volgende waarop ik LES kreeg en later ook aktief was als PILOOT-INSTRUCTEUR
Te EPE/GOETSENHOVEN;...LINK TRAINER enkel bruikbaar voor wat wij noemde de opleiding van PSV dus enkel met VLIEGINSTRUMENTEN
Te EBBT:LT/AVN...LINK TRAINER/ADVANCED
ook voor PSV maar bijkomende ADF , VOR en R/T
Te EBAW FRASCA bij SOTRAMAT
dus ook PSV met RADIONAVIGATIE en Instrument naderingen waarbij ook ILS
Te EBGB met ATC simulator TEA
Later ook vluchten op de meer complexe FLIGHT SIMULATOR
-CARAVEL
-BOEING 737
-A 109
Ook een aantal vluchten met
-AIRBUS A320
-AIRBUS A340-600
-AIRBUS A380 EXPERIMENTAL bij AIRBUS TOULOUSE
-F16 demonstratie BAF
-GLIDER SIMULATOR
ORIGINEEL was het enkel PSV
( PILOTAGE SANS VISIBLITY)
Later kam er dus RADIONAVIGATIE
INSTRUMENT NADERINGEN
AUTOMATISCHE PILOOT
FLIGHT DIRECTOR
Heden zijn dit zeer complexe toestellen.......Maar volgens mijn persoonlijke ervaring kan dat niet de VLIEREVARING in VLUCHT vervangen maar enkel gebruik worden als SUPLEMENT
Volgens mijn ervaring is het ten zeerste noodzakelijk om in de OPLEIDING van PILOOT ook nog een onderdeel ACROBATIE tijdens de opleiding te voorzien ........en zelfs ocasioneel de PIC nog een bijkomende training van ACROBATIE op een licht VLIEGTUIG te voorzien
Heb in het verleden in de periode als EU-LOBBYIST verschillende vergaderingen en werkgroepen over de voordeelen en nadeelen van het overgaan van ZOMERUUR en WINTERUUR
Ik ga de bekomen E-MAILTJES niet beandwoorden maar verwijs u voor uitleg en reacties die ik in het verleden heb gemaakt naar mijn eerste BLOG;
HTTP://BLOG.SENIORENNET.BE/SYLVAIN70
Mijn persoonmijke indruk is dat de VOORDELEN opwegen tegen de NADEELEN voor de INGEZETENE van de 27 EU-LIDSTATEN
Ben wel akkoord dat het voor velen een minder aangename overgang telkens voor gevolg heeft...........MAAR NUTTIG !!!
Verneem hier in een gelezen E-mail het overlijden van een eener mijn ex-leerlingen piloot LT/AVN
Baron Loic de GRUBEN 1948-2012
HERINNER mij aan een zeer charmante en heerlijke persoon welk zich met 100% volharding inzette om de zo begeerde vleugen van PILOOT LT/AVN op L18C ( PA18) te behalen bij DE SCHOOL LICHTE VLIEGWEZEN na zijn opleiding bij de EPE te GOEDSENHOVEN op SV4 ( STAMPE)
In functie van een aantal E-mails van PILOTEN of EIGENAARS aktief in wat ik bepaal als NON CAT AIRSPACE USERS, heb ik de laatste 30 dagen getracht om uit te zoeken welk de beste stemkeuze is voor onze aktiviteiten in DE LUCHTVAART
Ik bekwam heel wat intresante reacties
Bepaalde KANDIDATEN staan positief ten opzichte van onze aktiviteiten....maar huiruit blijkt zeer verschillende zienswijze en onbegrip over het nut van NON CAT AIRSPACE USERS
Bij de POLITIEKE PARTIJEN krijg ik geheel GEEN POSITIEF ten opzichte van onze aktiviteiten, en de INDIVIDUELE STEMMEN der POSITIEF KANDIDATEN kunnen geen resultaat leveren in BELEIDS INIATIEF in de verschillende BESTUREN
DUS:...... GEEN ADVIES MOGELIJK
Ook op ICAO vlak blijkt dat er nog zeer grote MISCONCEPTION bij verschillende ICAO LIDSTATEN zie hiervoor het ingediende voorstel voor de 12e ICAO-ANC WWW.IAOPA.ORG over de SARPS van ICAO ANNEXE 6 deel 2 ten opzichte van ICAO ANNEXE 6 deel 1