Presently do I receive a lot of E-mails with request to obtain clarification about the FTDT at EU level via the EASA???
However also via some personel contacts with some persons involved in ; EP-TRAN, DG-MOVE , EASA and also in the AVIATION EXPERTS in the EU-COUNCIL do I ..NOT.. obtain a clair vieuw what the final version will be..and what will be te effect for the AIRCREWS on the efective operations ???
Regelmatig stellen PILOTEN of EIGENAARS van LUCHTVAARTUIGEN mij informatie
Normaal zou ik ze verwijzen naar AOPA-BELGIUM via WWW.IAOPA.ORG
maar AOPA-BELGIUM bestaat schijnbaar enkel nog op papier maar is verder NIET AKTIEF
NEDERLANDSTALIGE vaewijs ik naar WWW.AOPA.NL
Voor de VLAAMSE personen kan het ook zeer intresant zijn om zich lid te maken van WWW.VVMV.BE gezien dit de VLAAMSCHE VLIEGCLUBS zijn en ook dat met de huidige toestand in BELGIE de VLAAMSCHE OVERHEDEN ook een aantal iniatieven in de LUCHTVAART ontplooien
Ook vind men daar informatie tot de opleidingen van PRIVAAT PILOOT
Voor BEROEPSPILOOT raad ok aan via WWW.MOBILIT.FGOV.BE de lijst der FTO te raadplegen
Hoop dat deze beperkte informatie u van nut kan zijn
Gezien mijn leeftijd en mijn aktieve betrokkenheid in de MILITAIRE en BURGERLUCHTVAART van 1954 tot 2011op NATIONAAL,EUROPEES (EU) en INTERNATIONAL( ICAO) volg ik heden de veranderingen via EASA (EU) niet meer regelmatig
over de EU problemen een reportage maar die de WERKELIJKE achtergronden van het huidige EU project niet voor 100% weergaf
Zal trachten deze straks toe te lichten???
Toen ik via IAOPA werdt ingebracht in het toenmalige EC in 1980 ( met 12 lidstaten) had ik de eer en voorrecht ontmoetingen te hebben met enkele van de VADERS van de EC ( nu EU) welk voordien ook nog aktief waren geweest in de EGKS
De toenmalige DOELSTELLINGEN tussen hen was
NOOIT GEEN OORLOG !!!
Later werdt de EC, EEC, en nu EU
Sedert 1980 tit 2011 zijn deze grondlegers verdwenen door MEP en NATIONALE POLITIEKERS welk deze gruwelijke periode niet meer hebben aan de lijve ondervonden maar enkel kennen uit BOEKEN en DOCUMENTEN
Voor hen is dit nu een BEROEPSAKTIVITEIT die zij trachten te behouden tijdens de regelmatige terugkerende VERKIEZINGEN in hun respektievelijke LIDSTAAT door de NATIONALE KIEZERS
Gezien zij op NATIONAAL vlak moeten herkozen worden is het zeer menselijk en normaal dat er de huidige manier van doen is om de POSITIEVE ontwikkelingen op NATIONAAL vlak te plaatsen en de NEGATIEVE gevolgen op de EU te BRUSSEL
Zij moeten NATIONAAL worden herkozen, daarbij komt nog het aantal verschillende POLITIEKE PARTIJEN in de 27 EU lidstaten een belangrijke rom spelen alsook de NATIONALE belangen voor hun KIEZERS
Dit is een korte en mischien nogal simplistische zienswijze....maar denk daar maar eens over na hoe men in de toekomstige EU dat kan aanpassen om te zorgen dat het IMAGO van de EU bij de EUROPESE INGEZETENE gaat verbeteren
In a TEXT of LLC dit I notice a very intresting information about the NEW AIRSPACE USER in
MILITARY OPERATIONS
RASP, UAV,UAS or DRONE are denomination for this NEW MILITARY AIRSPACE USER from witch VERY SOON whe will see activity in to the CIVILIAN OPERATIONS for AERIAL WORK OPERATIONS
On request can I transmit YOU this information via E-MAIL