Mijn vriend "Harpspeler" heeft nu een blog met deze naam... Bezoek je blog "harpspeler" ook eens???
Foto
Foto
Dochter Saroja was ook mee met de TGV naar Parijs ! ! !
Foto
Mijn dochter, die op 20 februari in Trier was, met me.  Natuurlijk met de trein : Veurne-Brussel-Luxembourg-Trier!
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
vier keer station Adinkerke, nu De Panne en één keer station Duinkerke, 20 km van Adinkerke, mààr in Frankrijk en in de 21ste eeuw dus bijna niet meer bereikbaar met de trein, maar wél met een Franse bus!!
Foto
Foto
De "Tour de France" stond, in 1956, voor de overweg van Station Veurne!!
Foto
Het laatste Franse station richting Adinkerke : Bray-Dunes (rond 1930), toen nog dagelijks in verbinding met de spoorlijn 73 van Adinkerke naar Gent en Brussel!!
Foto
Foto
Mijn twee Elzasser-vrouwen steunen Trekhaak ook ! ! !
WEEKENDTREIN = GOEDKOPE TREIN !! !! !!
Zoeken in blog

Foto
Ikke met oude kepi bij Sauwens, toen Minister van Verkeer....
Foto
Foto
Foto
Inhoud blog
  • Werkgroep wil spoorfiets op spoor van Adinkerke (b) naar Dunkerque (f).
  • spectaculaire stoomontwikkeling
  • Paul Delvaux en de trein
  • telegrafische afkortingen...
  • Haar naam is Nicole
  • Families De Coninck of Lievens uit Wilrijk!
  • Gezocht : inwoners van Wilrijk
  • stoomtreinen Maldegem
  • stoom in Maldegem
  • ESEN
  • stemmingsbeelden
  • toen reed de trein naar Duinkerke
  • studententrein
  • Kerst-vrede
  • Nieuwe dienstregeling
  • ledendag
  • BOM JEZUS (Portugal)
  • treinwinkelen?
  • Mooie foto...
  • minder dan 9 euro!
  • Stoomtrein tussen Libramont en Aarlen!
  • Ongelukken met de treinen!
  • Fons
  • in memoriam : Tom Compernolle
  • spoorbrug Veurne...
  • gesmeerd...
  • oude trams
  • Heide-Calmpthout
  • stations van weleer
  • Franse trein in Adinkerke
    Foto
    Saroja, mijn dochter, in Aix-en-Province, voor het huis van Cézanne.
    Foto
    Foto
    Station Veurne (1895) en stationskar (1904), nog in dienst te Veurne als bloembak!
    Foto
    zie het artikel van 30.11.05...
    Foto
    "Isenberghe" was met Veurne verbonden door de stoomtram.  "Izenberge" heeft de eerste Vlaamse "belbus" naar Veurne gekend.
    Foto
    1989 : Dunkerque (Fr) - trein naar
    Foto
    Veurne station : een gebouw als een kerk! Spring eens binnen!
    Foto
    Trekhaak 73
    Werkgroep ter bevordering van Openbaar Vervoer in de Westhoek
    OPENBAAR VERVOER VOOR IEDEREEN !! MAAR OOK NAAR HET NABIJGELEGEN (FRANSE) DUINKERKE !! NU OOK MET FOTO'S VAN LANG GELEDEN !!
    11-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Belbus
    Sta mij toe even terug te keren naar de "Belbus", die nu de streek van De Panne/Adinkerke teistert!!!!
    Ons probleem is het volgende : zoals jullie in vorige berichten vanwege "Trekhaak 73" wel hebben vernomen, werd de lijnbus 55 (De Panne-Adinkerke) vervangen door een belbus De Panne/Adinkerke naar Veurne.  De voor- en nadelen werden meermaals aangehaald!  Eén groot nadeel was de vroege en late verbindingen tussen bus/trein/bus die verdwenen!
    Onze Werkgroep was dan ook aangenaam verrast, toen 'de Lijn' ons, in de loop van vorige maand, na ons aandringen, liet weten dat de belbus, bij uitzondering, vanaf september om 5u40 zou starten vanuit De Panne, waardoor de trein van 5u58 uit De Panne (richting Gent, Brussel, en onze Nationale Luchthaven), kon bediend worden.  Een vroegere trein bleef daarmee nog steeds ontoegankelijk voor wie zich enkel met het openbaar vervoer verplaatst!!!
    In hetzelfde schrijven meldde 'de Lijn' hun latere kusttrams : in plaats van de laatste tram om 21u09, zal er nu, ook in de winter, een tram rijden om 22u09, om 23u09 en nog later vanuit station Adinkerke (De Panne).
    Trekhaak 73 kijkt op dat moment  verwonderd uit naar de plaatselijke (en nationale) pers : met véél poespas worden de late kusttrams aangekondigd, de reiziger wordt gedreven om die late trams te nemen.  Er is zelfs een reclamespot op de openbare radio...
    Maar géén woord over de vroegere belbus en géén woord over het ontbreken van kusttrams op zondagmorgen richting De Panne...
    Wat is de conclusie van onze Werkgroep??  Wat het ontbreken van vroege trams in het weekend is het eenvoudig : wie niet weet, niet deert : alleen "Trekhaak" is vragende partij.  Wij vragen die trams - uiteraard - voor de klagende reiziger, die in het weekend niet vroeg kan vertrekken!!  Maar die
    reiziger komt alleen bij ons terecht, en niet bij 'de Lijn'.  De Lijn lapt die paar reizigers - uiteraard - aan zijn laars!!  En Trekhaak is een lastige Werkgroep...
    Dat de belbus niet in het persbericht van 'de Lijn' voorkomt is eenvoudig : het is natuurlijk maar een kleinschalig project, bedoeld voor een kleine groep reizigers.  Maar er is meer : als die belbus van 5u40, gedurende de week, niet wordt gepromoot, is die niet bekend bij de gebruiker en zullen
    potentiële reizigers niet bellen voor die bus.  Als er niet gebeld wordt voor de bus, dan kan 'de Lijn' binnen twee maanden die belbus wéér afschaffen en met statistieken zwaaien naar "Trekhaak".  "Zie je wel, dat er geen belangstelling is...".  Natuurlijk heeft onze Werkgroep wél reklame gemaakt voor de vroege belbus, maar wij vrezen dat onze visie binnenkort wordt bewaarheid, en er weer minder belbussen zullen rijden op de vroegere lijn 55 in De Panne.
    Wie weet hoe we dit moeten aanpakken???
    Mag ik jullie danken om deze theorie te lezen en... eventueel te beantwoorden...


    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie *
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (1)

    13-09-2007
    een terechte vraag naar de lijn... niet dat ik er zelf gebruik van maak...

    maar zelf heb ik ook al een vraag naar de lijn gericht ivm dienstregelingen tijdens de Gentse Feesten en daar pas vorige week (dus 1,5 maand na de festiviteiten) een negatief antwoord gekregen...

    Welkom op het blog van fadista: Portugal-Lisboa-Fado

    nog een lieve groet

    13-09-2007 om 22:39 geschreven door fadista



    Foto

    "De grote Oorlog" (1914-18) heeft toen de Westhoek vernield!  Hier het station Nieuwpoort-bad : nog in het begin van die oorlog!
    Foto

    Mijn stokpaard : in 1910 reed deze loc reeds 120 km per uur!!!



    Misschien zullen sommigen onder u denken dat de schrijver van dit blog vooral leeft in het verleden.  Dit is zeker niet het geval !  Het blog van kunstschilder g bulcke moet het gewoon hebben van het verleden, omdat deze schilder geleefd heeft in de 20ste eeuw, en ik hem ook maar tijdens mijn jeugd heb gekend!  Daarentegen kijkt het blog van trekhaak vooral in de toekomst, terwijl de mooiste foto’s over het openbaar vervoer in het verleden werden gemaakt.  omdat ik medeschrijver ben van de “geschiedenis van het openbaar vervoer langs spoorlijn 73 van gent naar De Panne  (adinkerke), ben ik in het bezit van een enorm dossier met foto’s over het openbaar vervoer, wat ik aan de liefhebber graag meegeef via het blog van trekhaak 73!


    Foto

    affiche voor de wereldtentoonstelling in 1910 in Brussel
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Hoofdpunten blog kunstschilder_g_bulcke
  • Eindelijk nog een schilderij gevonden
  • claude manet
  • Omdat kinderen belangrijk zijn...
  • Omdat kinderen belangrijk zijn...

    Trekgastenboek
  • http //ij.start.cannon
  • ij.start.cannon
  • canon.com/ijsetup
  • ij.start canon
  • ij.start.canon

    Duwt een keer op het knoptje om een berichtje bij te steekn! Je zijt er altijd welkom hoor!!!



    Zoals je kan zien, gaat "Trekhaak 73" naar de politiek, zonder zich aan een partij te binden.

    Foto

    Bover : Fortem-statie : zonder "Trekhaak73" was Alveringem verbonden met de trein uit Veurne door... een tram!!!
    Foto

    Archief per maand
  • 05-2012
  • 08-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 05-2010
  • 03-2010
  • 12-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 11-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 08-2006
  • 07-2006
  • 06-2006
  • 05-2006
  • 04-2006
  • 03-2006
  • 02-2006
  • 01-2006
  • 12-2005
  • 11-2005


    Foto

    Foto

    Ons mooie station van De Panne, waar trein en tram NAAST ELKAAR komen, op wandelafstand van PLOPSALAND, waar dit jaar, jammer genoeg, wat minder kinderen met (groot-)ouders zijn naartoe geweest...
    Foto

    Foto

    Foto

    Marseille : "le Vieux Port" - om tot rust te komen...
    Foto

    Hierboven de spoorwegbrug van BUTGENBACH, mooi hé??
    Foto

    Nee, deze toren met (gevulde) champagneflessen zal niet omvallen... ik had op dit moment nog niets geproefd
    Foto

    ODE AAN DE CHAMPAGNE
    Foto

    Foto

    Foto

    DRIE MAAL STATION DIKSMUIDE : (van onder naar boven) in 1918, tot 1962 en daarna!!


    Foto

    Foto

    trein en personeel naar Duinkerke

    Kijk je ook wel eens naar "Een Belg in Frankrijk"??


    Laatste commentaren
  • Try (Philip kem)
        op stoomtreinen Maldegem
  • Get (Tony Mai)
        op Haar naam is Nicole
  • Thank you so much (Yimi Mai)
        op Werkgroep wil spoorfiets op spoor van Adinkerke (b) naar Dunkerque (f).
  • Stoomtrein in Roeselare (Christiaan Therry)
        op graag gedaan...
  • Foto

    Mijn dochter met "slapersmuts"... houdt van treinreizen!
    Foto

    Vanaf 1 februari : beter streekvervoer rond Diksmuide!!
    Dankjewel  "De Lijn".
    Image Hosted by ImageShack.us

    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!