De moslimtroepen zitten alweer een stapje dichter bij hun doel: de verovering en de islamisering van het westen. Ik denk dat de ergste aanslagen allemaal nog moeten komen. Minutieuze beveiligingen en honderden terreurniveaus zullen niets uithalen. Het is onmogelijk om ons te wapenen tegen onverhoedse aanvallen met steekmessen, schietgeweren, bomontploffingen of crashende moordtrucks. Uit machteloosheid slaken we zinloze kreten als 'wij mogen niet toegeven aan terreur' of 'wij mogen ons niet bang laten maken', en ondertussen laten we ons vermoorden.
Het enige wat we kunnen doen is denken aan de toekomst door het islamonderwijs in vraag te stellen. In het islamonderwijs liggen de kiemen en het kwaadaardige zaad van terrorisme en radicalisering. In islamlessen zitten potentiële terroristen die geleidelijk aan gedurende hun schooltijd sympathie zijn gaan koesteren voor de extreme islam in al zijn gruwelijke vormen.
Dinsdag worden in vele Vlaamse scholen weer islamlessen gegeven. Hoe gaan islamleerkrachten de terreuraanslagen, en meer bepaald die in Londen, in hun leerstof verwerken? Moslimleerlingen zullen nieuwsgierige vragen stellen. En dan berust er bij de islamleraar een enorme verantwoordelijkheid. Welke zijn zijn opvattingen en zijn gedachten over terrorisme? Ik kan me goed voorstellen dat er islamleraars zijn die hun anti-westers gedachtegoed overdragen naar hun leerlingen.
Er moet veel meer Vlaams geld vrijkomen voor onderwijsinspectie. Er moeten meer controleurs op pad gestuurd worden om islamlessen bij te wonen, om de inhoud van islamlessen kritisch te bekijken, om islamleerkrachten én hun moslimleerlingen individueel te ondervragen om alzo ontluikende sympathieeën voor moslimextremisme op te sporen. Deze doorlichtingen moeten zich bijzonder focussen op alle concentratiescholen, daar waar jonge moslims in dichte drommen bijeen zitten en op elkaar aangewezen zijn bij hun meningvormingen.
Veel efficiënter zou het zijn om de erkenning van de islam als godsdienst af te schaffen. Dan is een radicale afschaffing van het hele islamonderwijs mogelijk. De islam hoort niet thuis in ons Vlaamse onderwijs. Moslimleerlingen kunnen dan 'gewone' leerlingen worden met meer kansen om te integreren in het alledaagse schoolleven zoals iedereen.
|