De Noordzee bruist een lied dat brandt De zeewind draagt het mede Het zingt van vrijheid over 't land Van vreugd' in dorp en stede De zonne vuurt de blijheid aan Langs velden, weiden, stromen Waar steden met hun torens staan Waar woud en heide dromen Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart O schone steden, trots en vroom Vol heilige feestvisioenen O stille dorpkens langs de stroom Waar veld en weide groenen Ik min U, stad vol klokgetril En dorp ik min U beide En 't is er, als ik dromen wil Zo vreedzaam in de heide Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart
Willem Gijssels (1875 - 1945)
SCHOOLPERIKELEN (Vroeger)
Avonturen met schooldirecties, leerkrachten, ouders, leerlingen, clb'ers. Vertellingen over vroeger en nu. En ook nog een beetje actualiteit met een korreltje zout.
31-08-2016
'Vluchtelingen' worden steeds jonger!
"We zijn vluchtelingenkinderen, dus we mogen nog niet werken. We mogen wel verkrachten en stelen"... Voor alle minderjarigen geldt morgen de schoolplicht. Zie je deze 'pubers' morgen al op de schoolbanken zitten?
De corruptie in de landen waar de groepen migranten vandaan komen, is gebruikelijk en doodnormaal! En de goedgelovigheid van de westerse zieligheidsindustrie is onderhand spreekwoordelijk! Dit is een open deur voor de gelukzoekers!
Overal staat in de linkse leugenmedia dat 2/3 van de “vluchtelingen” minderjarig is! Dit heeft zich als een lopend vuurtje bij de “asielzoekers” verspreid en die hebben dus massaal hun identiteitsbewijzen “verloren”.
Ondanks het feit dat forensisch onderzoek hun ware leeftijd kan aantonen, wordt dit onderzoek overal (bewust?) verzaakt!
Twee spreekwoorden zijn hier van toepassing: 1. Te dom om voor de duvel te dansen 2. De kat op het spek binden
Er is iets aan het rommelen in het onderwijs. De Vlaamse bisschoppen willen godsdienstlessen inhoudelijk versterken. Zij willen leerlingen meer vertrouwd maken met de fundamenten van het christendom. De invoering van een 'canon' wil de leerlingen meer kennis bijbrengen van christelijke tradities, katholieke feestdagen, gebeden, geboden, sacramenten, deugden...
Ik voel het aan als een reactie op het dialoogonderwijs dat christenen en moslims samen wil brengen, een ontmoeting waarbij uiteindelijk de katholieken de grote verliezers zullen zijn. De verwoestende islamitische invloeden worden alsmaar sterker en opdringeriger, en het aantal moslimkinderen blijft gestaag stijgen.
Als er niets gebeurt met de godsdienstlessen zal het katholiek onderwijs platgewalst en vermorzeld worden door het islamonderwijs.
En de hervorming van godsdienstlessen is zeker een geruststelling voor bezorgde ouders die nu weten dat ook de katholieke vastentijd aandacht gaat krijgen op school, en niet alleen de ramadan... En om onze beschaving en tradities te redden moet het islamonderwijs helemáal afgeschaft worden!
Belgische studente “aan hoofd van terreurorganisatie” opgepakt in Turkije
Een dwaze journalist noemt dit onschuldig ogend meiske een "Belgische studente", een 24-jarige "Brusselse", die rechten studeerde in Brussel. In feite is ze een Turkse die in Brussel woonde en studeerde, en zich ontpopte tot terroriste. Dat komt ervan als je slap in je schoenen staat en met foute vrienden op stap gaat. Maar in Turkse milieus is dat niet zo moeilijk, om uit te glijden en de weg des misdaads te volgen. Rechten studeren, ja ja. Het onschuldige kopke op de foto ziet er toch geen studiehoofd uit? En op je 24ste nog aan een rechtenstudie in Parijs beginnen is compleet verdacht. Komt daarbij nog die 'vakantie' in Turkije... Turks gesjoemel!
Bilen Ceyran is de naam van het Turkse meiske. Ze is gearresteerd in Turkije omdat ze aan het hoofd blijkt te staan van de 'Belgische' tak van een communistische terreurorganisatie, zo staat in de Turkse media. Moeder Meryam bevestigde dit aan Knack. Ze heeft al een Turkse advocaat gesproken en weet zeker dat alles goed komt. Haar dochter is actief bij een socialistische studentenvereniging en heeft vrienden bij de Turkse jongerenorganisatie SDGF... Omdat moeders hun kinderen het slechtst kennen, mogen we gerust een slechte afloop verwachten van het hele Turkse avontuur... En wanneer heeft dat rare kind nog tijd over om te studeren?
“Wij maken ons zorgen om onze kinderen in de oorlog in Syrië”
Ach . . . maken jullie je ZORGEN om jullie kinderen? Dan heb ik slechts één vraag. . . WAAROM ZIJN JULLIE LAFFE SMEERLAPPEN HEM DAN ZONDER HEN GESMEERD???
Geert Wilders wil Nederland "de-islamiseren" met partijprogramma van één A4'tje... Een A4'tje dat eveneens toepasselijk is op Vlaanderen.
De Nederlandse Partij voor de Vrijheid (PVV) van Geert Wilders heeft een verkiezingsprogramma dat past op slechts één A4'tje, met daarop elf punten. Het meest uitgebreide eerste punt: Nederland volledig de-islamiseren door alle moskeeën, alle islamitische scholen en alle asielzoekerscentra te sluiten.
Geert Wilders: "De PVV gaat de islam bestrijden, wil de grenzen sluiten, uit de Europese Unie en alle miljarden euro's die we daarmee besparen teruggeven aan de bevolking... Nederland moet weer van ons worden."... En ook: Vlaanderen aan de Vlamingen!
En nog meer oorstrelende geluiden:
geen enkele asielzoeker mag het land nog in - radicale moslims moeten preventief opgesloten worden - alle moskeeën moeten dicht - een verbod op de koran - hoofddoekenverbod - alle asielzoekerscentra op slot - Syriëgangers mogen niet meer terugkeren - alle voorlopige verblijfsvergunningen worden ingetrokken - uit de EU stappen - extra geld voor politie en defensie - geen bezuinigingen in de ouderenzorg.
Terwijl hele horden gemaskerde tentwijven onze stranden bezoedelen om te provoceren en zich aan te stellen, om zich te manifesteren en de samenleving te verstoren met hun asociale onaangepaste kleding, zal ik het nu hebben over een ander soort spoken: minderjarige illegalen zonder verblijfsvergunning en over het misdadig gedrag van hun ouders, eveneens zonder verblijfsvergunning.
Francken: “Jammer dat minderjarig kind slachtoffer wordt van gedrag ouders”
Neen, niét jammer! Illegalen denken dat ze hier kunnen blijven als hun kinderen naar school gaan. Dat is kindermisbruik!
Een 16-jarig Kosovaars meisje dat altijd hier gewoond heeft en school gelopen heeft, is het slachtoffer van haar eigen ouders die al die tijd liefst 8 bevelen om het grondgebied te verlaten, negeerden. Haar onverantwoordelijke ouders zouden zwaar vervolgd moeten worden voor kindermishandeling omdat ze hun kind meesleepten in een uitzichtloze situatie.
Ik begrijp niet hoe het 16-jarige meisje ooit een school binnengeraakt is, hoe ooit een school haar heeft kunnen inschrijven zonder persoonsbewijzen. Iemand zou mij eens moeten uitleggen hoe het mogelijk is dat kinderen-zonder-papieren er toch in slagen om jarenlang regulier onderwijs te volgen. Zonder verblijfspapieren zijn het spoken, zij bestaan niet, zij hebben geen van-hier-identiteit... en toch kunnen ze ingeschreven worden in een school?
In 2010 werd er zelfs geprutst en geknutseld aan gelijke onderwijskansen voor kinderen van illegalen. Nieuwe decreten, nieuwe regelingen, manipulatiekes van de regering... trucjes om illegaliteit legaal te maken!
En vorig jaar was er een overleg tussen onderwijsminster Crevits en Theo Francken om uitgeprocedeerde illegale leerlingen de kans te geven hun schooljaar af te ronden. Het resultaat van dit overleg is onbekend, maar heel waarschijnlijk is het op niets uitgelopen, en kunnen illegaaltjes ongestoord blijven schoollopen...
Vorige maandag hielden de regeringsleiders van Duitsland, Frankrijk en Italië een koffiekransje om te palaveren over de toekomst van de EU zonder de Britten.
Merkel, Hollande en Renzi nipten ontspannen aan hun koffie-met-borreltje toen spelbreker en pretbederver Hollande begon te stoken met opruiende taal. Hij zette aan tot het bestrijden van 'nationalistische tendensen', waarmee hij meteen een nieuw begrip lanceerde dat de 'afkeer van het eigene' subtiel camoufleert.
Hollande houdt niet van 'nationalistische tendensen'. Lieve wel. Ik hou van een volk dat zich verzet tegen Europanisering, van een volk dat opkomt voor zichzelf en zijn eigenheden, dat eigen cultuur en gebruiken in ere houdt, een volk dat van zichzelf houdt en van zijn eigen buurt. Chauvinisme en patriottisme! Lieve houdt van 'nationalistische tendensen'. Hollande niet.
Hollande is een oikofoob. Dat zou strafbaar moeten zijn. Eerst komen nieuwe bevolkingsgroepen via de open grenzen onze vertrouwde leefomgeving verprutsen en ons 'thuisgevoel' aantasten, en dan komt Hollande ons vertellen dat we van iedereen moetenhouden, hoe vreemder hoe liever. Naastenliefde op Europees niveau. Europees Gezeik.
Ongeschoren jongemannen en terroristensmoelen heb ik al genoeg gezien op tv. Nu komen er ook nog andere vedetten aan de beurt, de bergbeklimmers, jongemannen die als geroutineerde klimmers vrachtwagens bestormen om ongegeneerd en gewetenloos er beslag op te leggen om hen gratis naar andere delen van Europa te vervoeren. Alleen Allah weet waar naartoe en waarom.
Jongelui die uit de brousse komen, wildemannen uit een achterlijke wildernis, zijn vaardig in het klauteren, dat hebben ze van nature in zich, om in bomen te klimmen, om aan lianen te hangen en te slingeren van de ene boom naar de andere, zoals hun soortgenoten de rasechte apen allemaal bedreven zijn in het wroeten en klimmen doorheen de wildgroei. Een handige vaardigheid die hen nu van pas komt bij de verovering van het westen. Een nieuwe generatie met nieuwe talenten is opgestaan in onze samenleving. De klauteraars, slingeraars en klimmeraars, hele zwermen gedesoriënteerde vluchtelingen verspreiden zich over alle Europese landen. Jihadisten, zwarte ramptoeristen en bruine gelukzoekers, heel Afrika en alle conflictgebieden zijn al leeggelopen, en toch blijven ze van alle kanten komen.
Telkens er een nieuw bootje ergens aanmeert, brokkelt er een stukje Europa af. Ons continent stevent af op brousseachtige toestanden met onderontwikkelde bewoners en onontgonnen, braakligende vlakten. In hun vlucht naar Europa importeren de sukkelaars hun roerige gedachtegoed, hun ziektes, hun eigenaardigheden, waarna Europa langzaam zal evolueren naar één groot conflictgebied, met armoede en instabiliteit.
De Europese identiteit zal onherstelbaar beschadigd worden. We keren terug naar de brousse en naar onderontwikkelde toestanden. Losers, marginalen, gelukzoekers, met zwermen strijken ze hier neer en verspreiden zich over heel Europa. Ons continent is op weg naar één groot conflictgebied, als inwijkelingen hun miserie en hun gedachtegoed in hun rugzakje meebrengen.
Jeugdzorg kiest voor geduld en begrip in plaats van isoleercel
Geen isoleercel meer voor jonge geradicaliseerden, maar wel heel veel begrip en geduld. En op kousenvoeten alternatieven voorstellen voor hun radicale ideeën. Er mag ook niet tegenin gegaan worden en hun ideeën mogen niet verworpen worden... Dat is zowat de nieuwe aanpak van de Vlaamse jeugdinstellingen. Een betere hulpverlening, denken ze. Jonge radicalen worden ook verdeeld over de gewone leefgroepen met anderen, maar als ze betrapt worden op het ronselen van nieuwe jihadrecruten worden ze weer apart gezet.
Vlaamse Jeugdzorg heeft gisteren te lang in het zonnetje gezeten.
Karim Ben Ali steelt en fraudeert al 25 jaar, maar niemand krijgt hem het land uit.
Karim Ben Ali, een vermoedelijke Algerijn zonder verblijfsdocumenten die bij de politie en de Dienst Vreemdelingenzaken gekend staat voor 85 misdrijven en al zeven keer het land werd uitgewezen, is al sinds vorig jaar voortvluchtig.
De Dienst Vreemdelingenzaken noemt hem “een gevaar voor de openbare orde” en zijn terugkeer naar Algerije na bijna een kwarteeuw “nog altijd een prioriteit”. Hij drijft overheid en politie tot wanhoop omdat hij het land niet uitgezet kan worden.
“Het probleem is dat hij van begin jaren 90 heel inventief is geweest met zijn identiteit”, zegt directeur Freddy Roosemont. “Ben Ali duikt op onder 18 aliassen. Om te weten naar waar we hem moeten sturen, moeten we zekerheid hebben over zijn nationaliteit.Ondertussen is het 25 jaar geleden dat hij uit Algerije weg is, als hij al uit dat land afkomstig is.”
De zaak zit de politie hoog. Zeker sinds twee weken geleden in Charleroi een Algerijn twee agentes te lijf ging met een machete. Ook die man was al twee keer uitgewezen, en hij stond bekend voor criminele feiten.
Dan is Karim Ben Ali nog een veel zwaardere klant. Zijn dossier bulkt van de diefstallen, drugsdelicten en frauduleuze praktijken van Antwerpen tot aan de Semois. Hij werd in 2000 veroordeeld tot 19 maanden cel en tot nog eens 37 maanden in 2010. Zijn laatste celstraf, toen hij 18 maanden had gekregen, dateert van 2013. In al die jaren kreeg de man al minstens zeven keer het bevel om het land te verlaten, de laatste keer op 16 juli, de dag nadat hij was geïdentificeerd op videobeelden.
Atheneum, voorjaar 1993. Het was een mooie lente-ochtend en ik genoot van de stilte in het schoolgebouw. De lessen waren in volle gang. Even een luchtje scheppen en ademen nu het nog kan, want dadelijk begint de speeltijd en dan is het te laat om jezelf nog terug te vinden te midden van buitenlands geweld. In de bomen en op de speelplaats floten vrolijke vogeltjes hun lieflijke deuntje, maar er was er wel eentje bij dat vals kwekte en me waarschuwde voor naderend onheil. Vogeltjes zijn slimmer dan wij denken.
Achter de speelplaats lag een bijgebouwtje waar allochtone leerlingen van de beroepsafdeling theoretische lessen volgden. Vanuit één van die klasjes klonken dolle kreten en uitbundig gelach. Ik wilde weten wat er aan de hand was en toen zag ik een leraar verward en hulpeloos achter zijn bureau zitten, wachtend op het verlossende belsignaal. Ondertussen gingen zijn leerlingen, opgeschoten Turken en Marokkanen, als losgeslagen wildemannen tekeer. Het kabaal zwol aan en was al hoorbaar tot op de speelplaats.
"Als leraar ben ik niet opgewassen tegen deze jongens... Er scheelt altijd iets, agenda vergeten, huiswerk niet gemaakt, je wordt uitgelachen als je hen straf geeft, geen greintje discipline, ik strompel van het ene lesuur naar het andere, we zijn achteruitgeboerd op de maatschappelijke ladder, we zijn naar de bodem getuimeld..."
Allochtone pubers manifesteren zich in groep, tateren er zomaar wat op los, zonder enig respect voor de lesgever. Ze voelen zich onderling sterk verbonden. De bendeleiders spelen de baas en in alle geharrewar slepen ze hun zwakke schakels mee in het bazige geheel. Dan ontstaat er een collectieve chaos waarin geen plaats is voor discipline en respect. Om nog maar te zwijgen over concentratie, prestatiedrang, ijverzucht, en nog zo van die vaardigheden die noodzakelijk zijn om wat op te steken van wat de leerkracht vooraan in de klas vertelt.
De allochtone massa is een sterk samenhangend geheel, maar elk apart schakeltje is slechts een slap individu en deze enkelingen putten uit de kracht van de groep.
Naïeve migrantenwerksters koesterden de pijnlijke illusie dat tucht en discipline aangeleerd konden worden. Zij onderschatten de onderlinge solidariteit bij allochtonen. Aan de eigenheden van Turken en Marokkanen valt niet te prutsen. Het sterke groepsgevoel wordt zichtbaar als een allochtoon een berisping krijgt op de speelplaats en er onmiddellijk een allochtone gemeenschap zich schaart rondom de berispte leerling...
Verdeeldheid moet er gezaaid worden! De onderlinge band moet doorbroken worden. Het is een uitdaging om moslims, vluchtelingen, asielzoekers... onderling te verdelen. Een taak van de overheid!
- Fragmentje gepikt van Houzee: http://blog.seniorennet.be/rechts :"Het is een publiek geheim dat Albert niet tevreden is met z'n huidige dotatie... Het is meteen de reden waarom hij nauwelijks nog verschijnt op officiële gelegenheden, hij vindt dat hij te weinig betaald wordt. En toch, met z'n 923.000 euro per jaar zouden veel mensen op hun oude dag bijzonder gelukkig zijn..."
- 130.000 Belgen hebben vorig jaar aangeklopt bij voedselbanken omdat ze zelf niet genoeg geld hadden om eten te kopen. Dat zijn er 8.000 meer dan een jaar voordien, de grootste stijging van de afgelopen jaren. Alfons De Vadder van de Belgische Federatie van Voedselbanken: "Vaak zijn het mensen die het met 50 euro per week moeten doen."
Soms vraag ik me af hoe het nu gaat met de zoon van schrijver Tom Naegels. Vijf jaar geleden, februari 2011, besloot Tom om zijn oudste zoon Eli (3,5) naar de dichtstbijzijnde kleuterschool, een concentratieschool, te sturen, een doelbewuste schoolkeuze. Hij was de school niet eerst gaan bezoeken, maar was blind overtuigd van de voordelen van een sociaal gemixte school. En dat de aanwezigheid van allochtonen op school geen indicator is voor de onderwijskwaliteit, voegde hij eraan toe.
De verhalen die de ronde deden over de taal- en leerachterstanden die je kind opdoet in een multiculturele klas, wees hij naar de fabeltjesafdeling.
"Wij wilden geen witte school! Wij wilden dat onze kinderen opgroeiden in het echte Antwerpen! Men had ons gezegd dat deze school een gezonde sociale mix had... Van jongsaf aan komen ze in contact met andere culturen, andere talen, andere religies... We willen graag een afspiegeling van de buurt zijn. Er wonen 30% kansrijken in deze buurt, dan willen we ook graag 30% kansrijke kinderen in onze school. Het is niet goed dat zij zich afzonderen in aparte scholen..."
Ik heb vroeger nog zo'n ouders gekend die uit snobisme hun kind bewust onderdompelden in een multiculturele klas, om het te 'verrijken', om het kennis te laten maken met vreemde talen en vreemde culturen, en om zich interessant te maken bij familie en vrienden. Exotische spanningen en sociale vibraties dropen van hun verhalen af. Maar dat was toen ook de tijd dat een migrant op school een curiosum was. Nu ligt dat helemaal anders, nu hebben migranten hun naam gemaakt in het onderwijs. En dat is geen meevaller.
De uitholling van ons onderwijs begon toen de eerste multiculturele scholen, en later de concentratiescholen, door de overheid fors gesubsidieerd en in de watten gelegd werden. Opmerkingen als zou het lesniveau dalen als er allochtonen in de klas zitten, werden als racistisch bestempeld. En toch zijn er bewijzen dat Vlaamse leerlingen slechter presteren in een klas met allochtonen een, dat er een kloof is tussen de schoolprestaties van autochtonen en allochtonen.
De schoolloopbaan van Vlaamse leerlingen in een concentratieschool verloopt doorgaans onopvallend. Een vlekkeloos parcours wordt afgelegd doorheen kleuter- en lagere school, met behoorlijke rapportcijfers en onberispelijk gedrag.
De problemen openbaren zich later, in de loop van het secundair onderwijs, vaak al in het eerste middelbaar waar de klassenraad probleemleerlingen signaleert die met onvoldoende leerstofbagage gestart zijn in het middelbaar. Deze kinderen kregen vanuit het lager onderwijs in de concentratieschool te weinig basis mee om het middelbaar onderwijs aan te kunnen.
En dan mogen ouders die de multicultuur, diversiteit, sociale mix... bejubelen, blij zijn dat hun kind niet thuiskomt en met een Turks accent begint te spreken. Ach, dat is een lichte 'verrijkende' bijwerking van multicultureel onderwijs.
Een willekeurige greep uit de Gulden Hoorn des Overvloeds van minister Crevits: 120 miljoen euro voor extra schoolplaatsen... 1,2 miljoen euro voor extra personeel... 3 miljoen euro voor Nederlandse lessen aan vreemde kleutertjes... 160 miljoen euro voor nieuwe scholen... Vlaams Geld voor anderstalige kindjes! Miljoenen euro's voor de vloedgolf van nieuwe vreemde kindjes!
En dan:
9 op de 10 leerkrachten betalen jaarlijks 260 euro lesmateriaal uit eigen zak... Leerkrachten springen gratis in voor zieke collega omdat er geen geld is, het geld is opgemaakt aan asielertjes en allochtoontjes...
'Links addergebroed'... Geen fraaie titel, maar het schoot me als een flits te binnen bij het lezen van een artikel over de Jeugdboekenmaand 2017. De organisatoren deinzen er niet voor terug om kleuters en schoolkinderen te indoctrineren met valse denkbeelden om hen politiek en maatschappelijk naar links te oriënteren.
De Jeugdboekenmaand is een initiatief - gesubsidieerd door de Vlaamse overheid - van de louche club 'Iedereen Leest'. Onze Vlaamse centen gaan dus naar de hersenspoeling van onze kinderen met links gedachtegoed.
Het thema waarmee de Jeugdboekenmaand volgend jaar uitpakt is: 'Transgenders'. Jonge kinderen en zelfs kleuters zullen kennismaken met transgenders als normale wezens die hun seksualiteit beleven op hun eigen manier en waarvoor wij allen respect zouden moeten tonen.
Op deofficiële website staat te lezen: Onder de noemer 'M/V/X' zullen we het hebben over jongens en meisjes, gender, rolpatronen en stereotypen. Bestaan er typische jongens en meisjes? En bestaan er dan ook ‘echte’ jongens- en meisjesboeken? Houden alle meisjes van roze en prinsessen? En alle jongens van draken en ridders? Wat betekent het om jongen of meisje te zijn? Wat als je je geen van beide of net allebei voelt? Dat, en veel meer, in boeken natuurlijk. Want jeugdliteratuur biedt jonge lezers en al wie met boeken aan de slag wil gaan een schat aan verhalen, veel stof tot nadenken en uitgelezen kansen om hokjes te doorbreken.
Het thema 'Transgenders' maakt jonge kinderen bang en onzeker. Voor hen is een jongen een jongen, en een meisje een meisje, d'r is geen grijze zone, geen tussengevallen of andere twijfelgeslachten. Hun jonge wereld wordt op z'n kop gezet als hokjes doorbroken worden, als ze te horen krijgen dat er meerdere soorten meisjes en meerdere soorten jongens bestaan. Hoe gaat dat in een kinderhoofdje verwerkt worden?!
Transgenderisme is een psychische stoornis, een geestesziekte, en nu tracht de Jeugdboekenmaand van transgenders normale mensen te maken. Terwijl geslachtsveranderingen aanstellerige kuren zijn van labiele onevenwichtigen die aan alles in hun leven twijfelen, dus ook aan hun geslacht.
Nog iets over het linkse clubje 'Iedereen Leest'. De organisator van Jeugdboekenmaand 2017 is sp.a kopstuk Jo Vermeulen, en een pikant deatil is de voorzitter Koen Jaspaert, docent KULeuven. Koen Jaspaert is al eerder op m'n blog aan de beurt geweest en nog wel in een duistere glansrol. Wie herinnert zich niet het NT2-project in het migrantenonderwijs waar brandhout gemaakt werd van het traditionele vak Nederlands? Waar de Nederlandse taal op de tweede plaats kwam, ondergeschikt aan de vreemde thuistaal? Wel, Koen Jaspaert, de bedenker van het NT2-project, is nu de promotor van clowneske transgenders!...
Over de Gruwelijke Impact van Pesterijen op je Kinderjaren
"Ik heb het opgegeven": jongen schrijft vlak voor zelfmoord hartbrekende brief
Een dertienjarige jongen in New York beroofde zich afgelopen donderdag van het leven. De familie van de overleden Danny Fitzpatrick is woedend nadat ze zijn afscheidsbrief lazen. De jongen werd gepest en zijn leerkrachten hebben niks gedaan om hem te helpen.
Hartbrekende Brief
"Ik heb het opgegeven." In de brief, die zijn familie op Facebook deelde, beschrijft Danny hoe de pesters in de Holy Angels Catholic School hem het leven zuur maakten. "Hij pestte me", schreef Danny over een van zijn voormalige vrienden.
Het begon allemaal goed voor Danny op de school, maar dat draaide uit op een nachtmerrie toen het pesten begon. "Ik had eerst veel vrienden, goede punten, een goed leven. Maar toen verhuisde ik, en toen ik terug ging was het helemaal anders. Mijn oude vrienden veranderden, ze wilden zelfs niet meer met mij praten. Ze pestten me constant tot ik met hen begon te vechten." Tijdens een van die gevechten liep Danny verwondingen op aan zijn pink. Maar de leerkrachten weigerden hem te helpen. "Ze deden helemaal niets.Er was er eentje die het wel probeerde, het was niet genoeg. Zij was de liefste leerkracht. Zij begreep het."
De brief eindigt met de hartbrekende woorden: "Ik wilde weg, ik heb gesmeekt en gesmeekt."
Een vriend van de familie van Danny bevestigt dat de jongen gepest werd, en dat de leerkrachten niet genoeg gedaan hebben om hem te helpen. "Kijk naar Danny's glimlach, maar tegelijkertijd had hij pijn, deed hij wanhopige pogingen om hulp in te roepen. Hij verstopte zijn pijn van alle pesterijen en vechtpartijen." De familie plant maandag een begrafenis. Met een crowdfundingactie willen ze geld inzamelen voor een gepast herdenkingsmoment om de bewustwording rond pesten te vergroten.
Begeleiding van Pestslachtoffers
In de berichtgeving staat er geen woord over de daders, over de pesters, geen namen, niets... En ik geloof best dat de leerkrachten het jongetje niet goed geholpen hebben. Want ook leerkrachten, ook volwassenen vrezen pestkoppen. Pestkoppen zijn in-slechte wezens die ook volwassenen onderuit kunnen en durven halen. Talloze projecten zijn er om pestslachtoffertjes te begeleiden, maar wie 'begeleidt' er de pestkoppen? Wie pakt de pestkoppen aan? Wie durft het aan om pesterijen op school, in huiselijke kring, hardhandig aan te pakken? Al te vaak kunnen pesters hun gang gaan terwijl hen niets in de weg gelegd wordt. Zij gaan gewoon door met hun vernietigende plagerijen... Aanhoudende plagerijen, dagelijks terugkerende wrijvingen en vernederingen tekenen de 'slachtoffers' voor hun hele leven. Hun jeugd wordt gestolen... omdat volwassenen niet tussenbeide komen.
Bij E.J. Bron las ik dat in Zweden 4 van de 5 allochtone jongeren niet slagen in het basisonderwijs. Wel, dat verwondert me helemaal niet, het is zelfs oud nieuws. Niet alleen in Zweden, in álle scholen die zichzelf respecteren en de lat leggen waar die moet liggen, en dus geen minderwaardige leerstof aanbieden, daar kan de meerderheid van migrantenkinderen niet voldoen aan de vereiste criteria om over te gaan naar de volgende klas.
Taal- en leerachterstanden bij migrantenkinderen heeft men lange tijd kunnen verdoezelen en wegstoppen, maar een lespeil eindeloos verlagen kan niet ongestraft blijven. Slechts een kleine minderheid allochtone jongeren is bekwaam voor hoger onderwijs, het gevolg van een tolerante aanpak, met zijden handschoenen, geen eisen stellen, buigen en knielen voor De Migrant, angst voor racisme... We zijn er ver mee gekomen.
Het begint al in de kleuterschool. Allochtone kleutertjes zijn kampioenen in het spijbelen, ze zitten meer thuis in een vreemd en anderstalig milieu, dan op het schoolbankje waar ze de juiste leerprikkels zouden meekrijgen. Door hun talrijke afwezigheden missen ze de vaardigheden om de leerstof van het eerste leerjaar aan te kunnen.
Daarom moeten zoveel allochtoontjes het derde kleuterklasje overdoen, ofwel het eerste leerjaar, en vaak ook het tweede leerjaar. Ondertussen zijn de meesten al een paar kalenderleeftijden ouder dan hun blanke klasgenootjes. Als ze dan al struikelend en strompelend tot in het vierde leerjaar geraken - en dan zwijgen we nog over de vereiste bagage - zijn de meesten al 12 jaar oud, en daarom heeft een onderwijsminister - 'k weet niet meer wie - besloten om allochtoontjes het vijfde en zesde leerjaar te laten overslaan (!) om dan over te schakelen naar de aanpassingsklas, een soort voorbereiding op het secundair onderwijs. In de praktijk betekende dat altijd dat de meeste allochtone leerlingen in het beroepsonderwijs belandden waar de hardnekkigste spijbelaars ook nog eens op hun twintigste of zo, de school verlieten zonder diploma... Ach, ze ambieerden toch niets bijzonders, totaal niet gemotiveerd om iets te bereiken in de samenleving. Een studie-attitude gekenmerkt door weinig prestatiegerichtheid, onvoldoende motivatie, onvoldoende aandacht tijdens de lessen... Dat is een ingesteldheid bij migrantenleerlingen waaraan geen enkel project, geen enkele hulpverlening noch begeleiding iets kan verhelpen. Het verschil met eigen leerlingen IS er gewoon. Alleen een strenge genadeloze aanpak en harde sancties zijn nodig, maar dat noemen ze dan weer 'Racistisch'...
Dan zijn er ook nog de sociale gewoontes die in stand gehouden worden en waaraan niet 1 migrantenwerkster iets aan heeft kunnen veranderen, het gaat dan om een ongeletterde moeder en een moslimvader die liever met z'n poep in de lucht hangt dan zijn kinderen te helpen met huiswerk.
Behalve de lamentabele studiehouding en sociale gewoontes is er de taalachterstand die alsmaar groeit bij het koppig vasthouden aan de thuistaal.
De verknochtheid aan eigen taal en cultuur maakt dat allochtonen niet passen in ons traditionele onderwijssysteem, nooit gepast hebben, maar men heeft dat altijd krampachtig willen ontkennen.
Is het nog nodig om weer eens te pleiten voor de schoolplicht vanaf het eerste kleuterklasje, en de koppeling van schoolplicht aan kindergeld, om alzo schoolbezoek af te dwingen?
"Om de openbare orde te vrijwaren" bant de burgemeester van Cannes, David Lisnard, burkini's van de stranden. "Burkini's staan symbool voor islamextremisme en kunnen de rust verstoren nu Frankrijk doelwit is geworden van terroristische acties"...
Mensenrechtenorganisaties en moslimorganisaties willen de nieuwe regel aanvechten voor de rechter. Het is niet de eerste keer dat er in Frankrijk dergelijk kledingverbod wordt opgelegd. Het is sinds 2011 ook al verboden om in niqab in het openbaar te verschijnen.
Als alle burgemeesters van alle Europese badsteden het voorbeeld zouden volgen van hun collega in Cannes, zullenn onze stranden er weer uitzien zoals het hoort: gezuiverd van moslimtuig.
Lezer, kijk eens naar de moslima op het strand. Het ligt er vingerdik op dat ze zich wat komt aanstellen en provoceren. Ze gedraagt zich asociaal en respectloos jegens haar westerse medemensen door zich te omzwachtelen met carnavalskleding. Alsof dat mens regelrecht uit de woestijn komt.
Mijn 'jihadistje', zo zal ik haar noemen, is in het kader van haar journalistenopleiding op zoek gegaan naar een activist die zich bezighoudt met racisme en discriminatie in België. In haar zoektocht naar een antiracisme activist kwam ze uit op Bleri Llhesi, een politiek filosoof met Albanische wortels (foto).
De werkelijke naam van mijn 'jihadistje' is Jihane. Jihane is haar naam, een Arabische naam en 'jihane' betekent: universum, heelal, kosmos. Ga met zo'n naam door het leven, dan neemt je eigendunk extreme proporties aan en til je jezelf op tot een onverbeterlijke wereldverbeteraar.
Lezer, schrik niet van de foto, het is tegenwoordig een hype om met zo'n terroristensmoel rond te lopen. Jongemannen op tv doen niets anders dan provoceren met hun terroristenkop, een symbool van de sluipende islamisering.
Bleri Llhesi is zijn naam, een politiek filosoof met Albanische wortels, amper 35 jaar en al luid komen verkondigen dat "Het Onderwijs faalt", en dat leerlingen beter geïnformeerd moeten worden over racisme: "Willen we verandering dan moeten we deze thema's zo dringend mogelijk bespreekbaar maken binnen het onderwijs. Zo worden onze jongeren kritischer en bewuster over racisme... Indien we bewust zijn over racisme dan beseffen we dat we zelf ook een rol te spelen hebben door racisme niet te tolereren en ertegen op te treden. Racisme is een zaak die ons allen aanbelangt en die we dus samen moeten bestrijden."... Een beetje puberaal gezwets.
Wel, deze jongeman lag nog in de luiers en aan de Albanese moedermelk toen ons Vlaamse onderwijs zich uit de naad werkte om het de migrantjes naar hun zin te maken, om hen in te lichten over racisme, om hen de weg te wijzen naar het Centrum Racismebestrijding. Miljoenen en miljarden zijn er verkwanseld aan het migrantenonderwijs. Parels voor de Zwijnen. Het onderwijs heeft zich eindeloos uitgesloofd om sociaal achtergestelden, minderheidsgroepen, kansarmen, risicoleerlingen... om hen een reikende hand toe te steken. En dan komt een vreemde filosoof helemaal vanuit Albanië ons vertellen hoe verkeerd ons onderwijs bezig is.
Hoezo Llhesi, "het onderwijs faalt"? Heb je lessen bijgewoond in concentratiescholen, waar allochtone leerlingen om de oren geslagen worden met 'racisme' en 'discriminatie'?... Heb je de bordjes tegen de muren van witte scholen niet gezien met de tekst 'School zonder Racisme'?... Weet je niet dat witte leerlingen uitgescholden worden voor 'racist' als ze zich negatief uitlaten over hun bruine klasgenootjes?... Neen, anders zou je weten dat 'racisme' in het onderwijs een regelmatig gespreksonderwerp is, en dat niet het onderwijs faalt, maar onze regeringsleiders.
"Zeventien scholen weigeren kinderen met beperking te helpen"
Dat is krasse taal van UNIA, het Interfederaal Gelijkekansencentrum, dat afgelopen schooljaar 17 scholen op de vingers tikte omdat die scholen zogezegd weigerden maatregelen te nemen voor kinderen met een beperking.
Ik leef echt mee met die 17 scholen, en ik geloof nooit dat ze van slechte wil zijn, maar eerder onwetend, onervaren en onkundig in de omgang met gehandicapten en gestoorden. Nog maar 1 schooljaar volgen kinderen met een beperking het gewone onderwijs, en dat is zeker niet genoeg voor leerkrachten om zich te bekwamen in de aanpak van bijzondere kinderen.
Het is jammer en onjuist om deze kinderen geen gedifferentieerd onderwijs meer te laten volgen in het buitengewoon onderwijs, daar waar ze thuishoren.
Door het M-decreet (= Maatregelen voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften) komen leerkrachten onverwacht voor nieuwe uitdagingen te staan, plotseling zitten er in hun klas nieuwe kinderen met een handicap of stoornis. Hulpeloos kijken ze in het rond, niet goed wetende hoe die kinderen aanpakken in klassikaal verband. Het is totaal nieuw, en toch staat UNIA al meteen ongeduldig klaar om scholen te betrappen op discriminatie!... Terwijl het precies de normaal begaafde leerlingen zijn die gediscrimineerd worden door de aanwezigheid van kinderen met een beperking...
Minister Crevits zal in het najaar het M-decreet evalueren. Hopelijk komt ze tot een herziening en herwaardering van het buitengewoon onderwijs om het gewoon onderwijs te ontlasten van kinderen die individuele en bijzondere aandacht nodig hebben. Als gewone scholen deze kinderen niet kunnen helpen, is het misplaatst om hen van Discriminatie te beschuldigen.
Ik zal nu eens mijn gedacht zeggen over Inclusief Onderwijs (Vroeger heette dat Geïntegreerd Onderwijs, maar in deze tijden past die naam niet meer).
Hoé zal het gewone onderwijs zich kunnen aanpassen aan de gebreken van gehandicapte nieuwkomers, hoe daarmee omgaan, hoe de specifieke onderwijsbehoeften leren kennen/herkennen? Van leerkrachten zullen krachttoeren verwacht worden!
De overlast van mentaal gestoorden in een gewone klas is niet te onderschatten. Voor de leerkracht is het een hele klus om het lespeil aan te passen aan de hele waaier van verstandelijke begaafdheden. In de praktijk komt het er op neer dat het lespeil zal zakken en dat de slimmeriken geen volwaardig onderwijs zullen krijgen. Het gevaar bestaat dus dat de minstbegaafden de meeste aandacht zullen krijgen in de klas. Extreme illustratie: zie je het mongooltje al op de eerste bank zitten dat alle aandacht van de leerkracht opeist?
En... hoe gaan normaalbegaafden en genieën reageren op hun achterlijke klasgenootjes, zullen zij wel aan hun trekken komen in een klas met minderbegaafden?
En het gehandicapte kind zelf! Het zal dagelijks geconfronteerd worden met eigen tekortkomingen, met eigen minderwaardigheid, het zal non-stop moeten vaststellen dat het ergens iets mankeert. Erg! De aanwezigheid van normaalbegaafden zal het doen wentelen in zijn eigen handicap.
Alle bootuitvallers en buitenbeentjes samen in de klas bij normale leerlingen, bij slimmeriken en bij bollebozen. Wat zal nog allemaal verzonnen worden om ons onderwijs naar de knoppen te helpen?
De terreuraanslag met een machete door een moslimextremist in Charleroi, die twee politieagenten zwaargewond achterliet, blijft voor schokgolven zorgen. De dader blijkt een illegale vreemdeling te zijn, die net als duizenden andere illegalen al verschillende papiertjes kreeg om het grondgebied te verlaten; maar omdat de regering die papieren verder niet opvolgt, blijven ze dode letter en lopen tienduizenden illegalen ongestoord rond.
Het regeringslid bevoegd voor asiel en immigratie, Theo Francken (N-VA), reageerde dat hij ‘werkt aan een strenger beleid’. Maar is dat wel zo? Kamerlid Barbara Pas van Vlaams Belang maakte bekend dat illegale vreemdelingen dan al papiertjes mogen krijgen om hen te bevelen het grondgebied te verlaten, maar dat ze toch ongestoord gebruik kunnen maken van alle onderdelen van onze ruim uitgebouwde gezondheidszorg.
De modewereld gaat een heropleving kennen en nooit geziene bloeiende tijden tegemoet gaan. Voor meisjes en dames van alle leeftijden zal een nieuwe wereld opengaan, zij zullen zich vergapen aan etalages, snuffelen in modebladen, het internet afschuimen op zoek naar pikante modelletjes van het allernieuwste ondergoed dat hen en hun intieme delen moet beschermen tegen onverlaten en crapuleus uitschot dat zonder geweten en zonder scrupules meent een vrouw te mogen betasten, verkrachten, beroven... De Kuisheidsgordel!
Kuisheidsgordels bestaan er in alle maten en gewichten, in alle kleuren en geuren, in alle vormen en contouren, in alle soorten stoffen en weefsels, en in alle uitvoeringen, gaande van een sensueel stringske tot een bomma-onderbroek, van een tangaslipje naar een midi slipje, van een maxi slipje naar een uitgebreide sloggi met pijpjes om de billen te verstrakken.
Kuisheidsgordels zullen in de toekomst meer dan ooit verkocht gaan worden. Minister van Volksgezondheid Maggie De Block (Open VLD) overweegt zelfs om De Kuisheidsgordel als verplicht ondergoed op te leggen aan elk lid van het vrouwelijk geslacht, inclusief transgenders en travestieten. En jaarlijks moeten alle dames zich dan melden op een technische keuring die moet oordelen of het slot van de gordel nog goed marcheert en of er nergens roestplekjes te bespeuren zijn. In geval van gebreken krijgt elk meisje/vrouw een gloednieuwe pikante kuisheidsgordel volgens de allerlaatse mode.
Nadat het de afgelopen maanden steeds vaker tot overvallen is gekomen, adviseert de Duitse minister van Binnenlandse Zaken, Thomas de Maizière, alle vrouwen om met onmiddellijke ingang een afsluitbare kuisheidsgordel te dragen zodra ze het huis verlaten. Van deze maatregel verwacht de Duitse regering eveneens een opleving van de economie. Maar ook Saoedi-Arabië en Turkije, waarmee al desbetreffende deals werden gesloten, zouden hiervan kunnen profiteren.
'NEET-jongeren' zijn actueel. Eerst even uitleggen wat NEET betekent, een NEET is geen luizenei of armoedzaaier, maar 't scheelt niet veel. NEET staat tegenwoordig voor: "Not in Education, Employment or Training".
'k Ga het niét serieus nemen, 'k ben moe van al die loze berichten om ons wijs te maken dat de regering goed bezig is, dus vanavond ga ik eens goed lachen met het recente bericht dat 1 op de 5 jongeren niet werkt, geen les volgt, niet opgeleid is. Zij zijn dus allemaal als luiaards en dommeriken ons land binnengekomen. En door de immigratiecrisis die niet van ophouden weet, zal het aantal leeghangende jongeren alleen maar stijgen.
We hoeven ons dus niet af te vragen wie die uitzichtloze jongeren zijn zonder opleiding, zonder werk, en zonder ambities.
Minister Crevits zegt trots dat steeds minder Vlaamse leerlingen de schoolbanken verlaten zonder diploma, dankzij de koppeling van leren aan werken: duaal leren. Maar het diploma van die schoolverlaters laat minder slaagkansen toe in hoger onderwijs omdat de klemtoon ligt op de arbeidsmarkt. En dat vertelt Crevits er niet bij.
En dan ga ik nú op de satirische toer. Maar vergeet niet dat satire ernstig genomen moet worden!
'k Zou zeggen tegen de jongeren op de Vlaamse schoolbankjes: "Jullie moeten moslim worden, de toekomst is aan de moslims, als je moslim bent ben je alles, mag je alles, de toekomst is aan moslims en terroristen, zij mogen plunderen en verkrachten, het hoort bij hun cultuur, zo wordt ons toch wijsgemaakt. Desnoods ga je als illegaal door het leven, het bespaart je een fortuin aan medische kosten. Onlangs onthulde het Vlaams Belang dat de Vlaamse belastingbetaler jaarlijks miljoénen euro's uitgeeft aan de medische kosten van illegalen. Het statuut van illegaal, moslim en terrorist moet nagestreefd worden, dáár ligt de toekomst van Vlaamse jongeren!"
Door de opwarming van de aarde was het gisteren 10 augustus de koudste dag sinds... heel lang geleden. Ook mensen kunnen warm lopen voor een zaak, de oververhitting nabij, de aarde onder hun voeten hoeft geeneens op te warmen.
Neem nu Jihane Sliti, een 20-jarig meiske met Tunesische wortels, ze studeert journalistiek aan de Erasmushogeschool Brussel en is op zoek naar extreemrechtse individuen in Vlaanderen. Allah weet waarom.
In haar speurtocht naar racisme, discriminatie, rechtsextremisme en nog zo van die verwerpelijke dingen, kan ik haar een handje helpen en verwijzen naar een berichtje over 'Soldiers of Odin', een extreemrechtse groepering die de westerse waarden verdedigt, zich ziet als het verlengstuk van de politie op straat en zich afzet tegen de toestroom van asielzoekers. Wat is er mis met deze edele doelstellingen Jihane?
Staatsveiligheid viseerde 'Soldiers of Odin', en nu zijn vier militairen op het matje geroepen omdat ze lid zijn van de Belgische tak van 'Soldiers of Odin'. Misschien kan Jihane tips geven aan Staatsveiligheid om de vier militairen te betrappen op haatberichten of racistische uitspraken? Beste Jihane, zou jij niet beter gaan solliciteren bij de Staatsveiligheid? Die viseren ook de verkeerde mensen.
Beste jihane, er hapert iets fundamenteels aan jouw zoektocht naar rechtse bloggers en hun achtergronden. Hou je handjes af van details en onderzoek liever de algemene toestanden, migratie, multicultuur, racisme en discriminatie in z'n geheel en zoek naar hun ontstaan en evolutie.
Heb je ook al onderzoek gedaan naar linksextremisme, naar linkse bloggers, linkse politici? Als goede journalist moet je alle kanten van een onderwerp onderzoeken en uitpluizen. Jouw eenzijdige visie op rechts racisme, rechtse discriminatie, rechtsextremisme flatteert echt niet jouw journalistieke kwaliteiten. Maar we willen je graag op de goede weg helpen.
Vroeger in de nonnenschool leerden we breien met twee naalden en een bolletje wol, er werd ons ook geleerd dat er rechtse en linkse steken zaten in een breiwerk, en die we tegelijk onder de knie moesten krijgen, alle twee evenwaardig maar toch zo verschillend.
'k Wens je veel succes bij je studie en je nieuwe speurwerk naar linksextremisme, islamitisch terrorisme, en nog zo van die akelige dingen die nu elke dag op ons afkomen, vanuit linkse hoek, vanuit jouw hoek... Daaaaaag!
Een Genkenaar ???... Dat is weer eens de taal van onze journalisten. Neen, hij is géén Genkenaar, hij is een achterlijke idioot die vanuit de woestijn of toch van heel ver naar ons land is gekomen om zijn geluk te zoeken, toevallig woont ie in Genk, misschien wel gratis, het soort voor wie wij allemaal langer moeten gaan werken om hen in leven te houden en ons te laten uitschelden voor'ongelovige honden'.
De 'Genkenaar' bedreigde een politieagent met onthoofding toen hij door een politiepatrouille aangehouden werd wegens verdacht gedrag. Toen zei hij tegen een van de agenten dat hij in Syrië een opleiding zou gaan volgen en dat hij daarna de agent zou komen onthoofden in naam van zijn God. Tijdens de bedreiging maakte hij met zijn vinger een snijbeweging over zijn hals.
Het Minderhedenforum, onder leiding van Wouter Van Bellingen (foto), start een affichecampagne waarop 'Vlamingen' met een migratie-achtergrond te zien zijn (Vlamingen???)... Met een tekst erbij: "Ik ben Vlaming, mag ik ook fier zijn?", en een typisch Vlaams logo onderaan de foto.
Er bekruipt me een onbehaaglijk gevoel bij het aanschouwen van de twee buitenlanders die bij de haren getrokken worden om toch maar een Vlaming te kunnen zijn. Hen wordt een kunstmatige Vlaamse identiteit opgedrongen. Ik krijg de indruk dat het woord 'Vlaming' verkracht wordt en al zijn glans verliest.
Dan is er ook nog de uitdrukking 'Vlamingen met een migratie-achtergrond'. 'Migranten' lijkt me een duidelijker en geschikter woord. Een echte Vlaming heeft helemaal geen migratie-achtergrond. Zijn achtergrond is Vlaanderen en niets anders.
Voor de echte Vlamingen is de affichecampagne een kaakslag. We mogen ons terecht ergeren aan de afbeeldingen op de affiche, het lijken wel karikaturen van mensen. Wij, echte Vlamingen, hebben helemaal geen affiniteit met de personen op de affiche. Zij zijn en blijven vreemdelingen die zich van ons onderscheiden door hun etnische afkomst.
Gedeeld burgerschap, nieuwe Vlamingen, ons Vlaming-gevoel delen met nieuwkomers... Zucht... Het zal allemaal nog wel meer aan bod gaan komen in de toekomst.
Minderhedenforum start affichecampagne na racisme op internet: "Ik ben Vlaming. Mag ik ook fier zijn?"
Beschaving versus OnderontwikkelingToch mooi hé, zo'n ingetogen zelfbeheersing? Deze foto's heb ik geleend van http://blog.seniorennet.be/rechts.
In Rio traden gisteren twee vrouwenteams aan in de strijd voor het beste beachvolleyteam. Egyptische vrouwen tegen Duitse vrouwen. De Egyptische meisjes droegen een boerkini, een verhullend kledingstuk dat volgens het islamitisch bijgeloof moslima's toelaat om te sporten, terwijl de Duitse meisjes het traditionele beachvolley-outfit droegen, waarin hun vrouwelijke vormen tot hun recht kwamen, en waardoor ze vlotter konden bewegen en manoeuvreren. Dankzij de ode aan hun Schepper hebben de Duitse meisjes de wedstrijd gewonnen.
Midden in de nacht wandelt er een 15-jarig jongetje door de donkere straten van Verviers. Helemaal alleen, zonder ouders. Het lijkt of hij Arabische gebedjes prevelt, maar dan blijken het pure haatboodschappen te zijn die hij uitroept: "O Allah, vernietig de vreselijke christenen, O Allah, dood hen allen. Spaar geen enkele."...
Waar zitten de ouders van dit gevaarlijke jochie? Of is hij helemaal alleen zonder ouderbegeleiding ons land mogen binnenkomen? Om aan te zetten tot moord. Om aan te zetten tot haat. Om aan te zetten tot geweld. Om aan te zetten tot discriminatie van christenen!... Ach, laat mij op m'n brave blogje maar wat vertellen over de verschillen tussen autochtonen en allochtonen, over rassenverschillen en zo, dat is minder gevaarlijk dan het moordend geschreeuw van die Allah-gek in Verviers. Het jongetje zal als psychisch gestoorde de beste begeleiding krijgen, zijn ouders worden ongemoeid gelaten en het Centrum zal struikelen over mijn onschuldige prozaatjes...
Ik zal nog eens mijn pijlen richten op een van de grootste ondingen die onze democratie overwoekert en ons tot in de ziel raakt – het zogenaamde Centrum voor de Gelijkheid van Kansen en voor Racismebestrijding, nu met nieuwe naam UNIA om haar verleden te camoufleren.
Voor elke rechtgeaarde democraat is het bestaan van zo’n centrum een ongekende schandvlek op een van de basiswaarden van onze samenleving – de vrijheid van meningsuiting. Deze vrijheid is een van de mooiste vruchten van de eeuwenlange strijd die de Europese Verlichting heeft gevoerd tegen de knevelarij van de autoritaire overheid en het godendom van de religieuze breinpolitie.
Geef toe – wat is het Centrum? Een met belastinggeld betaald instituut dat bepaalt wat vrije burgers al dan niet mogen denken of zeggen – welke echte vrijdenker en kosmopoliet kan zo’n monstruositeit ooit aanvaarden?
Een open en democratische samenleving die beweert gebaseerd te zijn op de vrijheid van de burgers en op de vrije meningsuiting is absoluut niet verenigbaar met een door belastinggeld gefinancierde breinpolitie – die bovendien al te vaak de schijn wekt met twee maten en twee gewichten te meten.
Het zogenaamde Centrum voor de Gelijkheid van Kansen en voor Racismebestrijding, nu UNIA, schendt door zijn bestaan zelf de fundamentele basisrechten van elke vrije burger in dit land. Het bestrijden van een door de overheid goedgekeurd en gefinancierd “instituut voor correct denken” is daarom een absolute plicht voor elke democraat.
Winkels en etalages wedijveren met elkaar om schoolgerief en allerhande nieuwe spullen op z'n mooist uit te stallen. De verleidelijk etalages en eindeloze rayons puilen uit van overbodige snufjes, tierlantijntjes en hebbedingetjes voor de scholiertjes. Het is moeilijk voor de moedertjes om niet te zwichten voor al dat moois voor hun oogappeltjes en daarom kopen ze maar alles tegelijk en overstelpen ze hun lievelingen met alle zinloze overvloed.
Er ontbréékt iets in het winkelaanbod! Ik mis iets! Ik zie nergens gepaste kleding voor scholieren die in deze roerige tijden voorbereid moeten zijn op mogelijke aanvallen van moslims of van psychisch gestoorden... Ach, 1 pot nat, moslims zijn psychisch gestoord, en psychisch gestoorden zijn islamgevoelig.
Als scholen ooit het doelwit gaan worden van terreuraanslagen, zijn leerlingen niet beschermd tegen kogels en messteken, ze zijn levende schietschijven en daarom moeten ze kogelvrije schooluniformen gaan dragen. Gepantserde kleding, steek- en snijwerende vestjes, t-shirts, onderhemdjes, handschooentjes... alles in een hippe uitvoering en het kan er zo stoer uitzien.
Ik zal het nog eens opnieuw vertellen. Bij de geboorte van elke verse spruit: géén kindergeld. Pas als dat spruitje gaat presteren in het derde kleuterklasje, kan het in aanmerking komen voor kindergeld, eerder niet.
Als ouders hun kleutertjes niet elke dag naar school sturen, maken ze hun kindjes zélf achtergesteld, kansarm, taalarm, en houden ze hun kindjes zélf dom... Het is de schuld van de ouders en van niemand anders. Als ouders hun kleuters niet elke dag naar school laten komen zijn ze zelf schuldig als hun kind gediscrimineerd wordt. De schuld van de ouders en van niemand anders. En door het vasthouden aan eigen taal, cultuur en religie, versterken ze hun zwakke thuismilieus. De schuld van de ouders en van niemand anders.
Kleuteronderwijs is niet meer een 'bewaarschool' zoals vroeger. Het is een driejarige intensieve voorbereiding op de lagere school, een voorbereiding op het leren lezen, rekenen en schrijven. In de kleuterschool worden de fundamenten gelegd van later studiesucces, en daarom moet kleuteronderwijs verplicht worden, vanaf de eerste dag, het eerste uur, elke dag. Regelmatig kleuterschoolbezoek is de eerste voorwaarde om te slagen op school en in het leven.
En daarom moet verplicht kleuteronderwijs gekoppeld worden aan kindergeld. Zo wordt dagelijks schoolbezoek afgedwongen.
't Schoentje knelt bij allochtone ouders die moeilijk te overtuigen zijn van de noodzaak van kleuteronderwijs. Kleuters met een andere taal en cultuur hebben er meer nood aan en toch schitteren ze door hun afwezigheden op school. Daarom zijn er zoveel schoolonrijpe alochtoontjes en zoveel allochtoontjes die het eerste leerjaar moeten overdoen.
Einde derde kleuterklasje moet er een 'kleuter-examen' komen, om te zien of de eindtermen kleuteronderwijs behaald zijn, een schoolrijpheidsexamen op maat van de kleuter. Dat moet een officieel examen worden waarbij kleuters opgespoord worden die uit de boot dreigen te vallen, en ook welke de hiaten in hun ontwikkeling zijn. De inhoud van het examen gaat over: lees-, reken- en schrijfvoorwaarden, motorische en sociale vaardigheden, tijdsbegrippen, lichaamsbesef, ruimtelijke oriëntatie, visuele en auditieve waarneming...
De geslaagde kleuter krijgt een diplomaals hij voldoet aan alle voorwaarden gesteld voor de overgang kleuteronderwijs-lager onderwijs, als alle eindtermen gehaald zijn. Die eindtermen zijn duidelijke criteria voor de toekenning van kinderbijslag.Geen diploma? Geen kindergeld!
Er komen steeds meer vluchtelingen en asielzoekers ons land binnengewaaid. Er komt geen eind aan de stroom gelukzoekers en ze hebben allemaal een diploma op zak dat ze hier erkend willen zien.
Om de toevloed aan erkenningsaanvragen te kunnen verwerken krijgt NARIC, de dienst die de waarde onderzoekt van buitenlandse diploma's, 200.000 euro extra. Daar gaan onze Vlaamse centjes weer naar buitenlanders die niet weten van ophouden met hier hun geluk te zoeken.
Minister Crevits: "Als mensen snel duidelijkheid krijgen over de gelijkwaardigheid van hun diploma, vergroot dat de kansen op een job en versnelt het de inburgering." Fijn zo, iedereen vlug ingeburgerd en lekker geïintegreerd. We hebben weer iets om naar uit te kijken.
De tv doet er nog een schepje bovenop door te doen uitschijnen dat het allemaal geleerde koppen zijn die hier hun asiel komen aanvragen en dat wij blij moeten zijn met hun komst.
Nu Groot-Brittannië weg is uit de EU, pleiten de Verenigde Vlaamse en Nederlandse taaladviseurs voor een gestandaardiseerde eenheidstaal in het gewijzigde Europa.
Woordvoerder Jef Labiel: "Na deze Brexit moeten we de kans grijpen om met onze mooie Vlaamse taal een stempel te drukken op de EU. We moeten met z'n allen 1 taal gaan spreken: de Nederlandse taal." ... In de EU is er toch ook maar 1 munt: de euro, maar die is allang een beetje ziekjes.
De Vereniging van Taaladviseurs roept alle Vlamingen op om massaal te kiezen voor het Nederlands als officiële gemeenschappelijke taal in Europa, en dat kan gebeuren op: website van de Europese Unie.
Onderwijshervormingen moeten alle tweede, derde en vierte talen van het lesrooster schrappen om plaats te maken voor Nederlandse spelling, grammatica, woordenschat, zinsbouw, Vlaamse gezegden en spreuken, Vlaamse gedichten en literatuur van eigen bodem.
Controleurs en inspecteurs moeten op pad gestuurd worden om bij migrantengezinnen boetes uit te delen als deze gezinnen betrapt worden op het gebruik van hun thuistaal.
Over vier weken zwaaien alle schoolpoorten wagenwijd open om alle kindertjes van de hele wereld welkom te heten. Zonder onderscheid, iedereen gelijk... De scholen zitten smachtend uit te kijken naar kindjes uit alle windstreken van de hele aardbol, uit alle vergeten uithoekjes en donkere plekjes van de hele wereld. Zonder onderscheid, iedereen gelijk... Kindertjes van alle landen en alle continenten, verenigt u om samen onze Vlaamse scholen te bestormen en ons traditionele Vlaams onderwijs naar de knoppen te helpen... Zonder onderscheid, iedereen gelijk.
Alle rassen, alle soorten, alle strekkingen, religies en wijde afkomsten, alle culturen en barbaren, hoe gekleurder hoe liever, hoe diverser hoe beter, alle jihadietjes en kleine geradicaliseerdjes, anderstaligertjes en ongeletterdjes, kortom alles wat onze onderwijskwaliteit in 't gedrang brengt zal hier vertroeteld en verwend worden op de voorste rijen in de klas waar ze alle mogelijke aandacht krijgen van de leerkracht terwijl de Vlaamse kindjes achteraan in de klas verkommeren en niets bijleren... Ja, dat is nu echt de doelstelling van ons Vlaamse onderwijs geworden : iedereen gelijk en niemand mag met kop en schouders uitsteken boven de grauwe massa. We moeten streven naar een klimaat van eenwording, van eensgezindheid waar niemand uit de toon valt en alle snaren gelijk gestemd zijn.
Verval, nivellering, teloorgang, vernieling, verloedering... dát is de prijs die we betalen voor gelijke kansen voor alle kinderen. Niemand mag méér kansen krijgen dan een ander, iedereen moet gelijk zijn, ook als ze met nog natte kleertjes naar school komen, geurend naar het Middellandse Zeewater, ook al komen ze met strooien rokjes en zilverpapier in hun handjes aan de schoolpoort kloppen, of komen ze aanbellen met woestijnzand in hun oortjes.
De toekomstige losertjes van onze samenleving worden glansrijk opgevangen te midden van onze eigen Vlaamse leerlingen die zelf kunnen fluiten naar onderwijs op hoog niveau, naar kwaliteitsvolle lessen. Er is ook geen sprake meer van voorbereiding op hoger onderwijs, alleen de enkelingen die over de gave van zelfontwikkeling beschikken, kunnen de overstap naar hoger onderwijs wagen.
Is er wel plaats genoeg voor alle kleintjes en jongeren die massaal van zo ver gekomen zijn speciaal om hier veel bij te leren en stellig van plan zijn om onze pensioenen te gaan betalen, hartstochtelijk een bijdrage willen leveren aan de welvaart van ons land dat aan de afgrond van vernietiging staat?... Ach, dankzij de komst van kindertjes van over de hele wereld komt ons onderwijs er wel bovenop. En als die massa nieuwkomertjes geen plaatsje vinden op de schoolbanken, dan sjotten we toch een paar Vlaamse leerlingen naar buiten. Die trekken hun plan wel. 'Eigen leerlingen laatst' en zo. Dat gaat de slogan van de toekomst worden!
Het valt me moeilijk om mijn gedachten in een vorm te gieten, waarbij de zinnen elkaar vloeiend opvolgen en er een verhaaltje ontstaat, een geheel waarin precies staat wat ik te vertellen heb, zonder over mijn woorden te struikelen, zonder me suf te denken over het verwoorden van wat in mijn hoofd zit. Er zit veel in mijn hoofd, maar ik weet niet waaraan beginnen. En het einde ken ik evenmin. Komt erbij dat ik moet oppassen voor ambetante lezers die vanop de preekstoel hun ongenoegen uiten over de inhoud van mijn schrijfsels.
Ik schrijf wel eens berichtjes die niet passen bij het tintenschema van mijn blog. Zo zijn er de 'tussendoortjes' die best wat pikanter mogen zijn, of actuele nieuwsberichtjes die zonder korreltjes zout genomen moeten worden. Preutse lezers moet ik meer plagen. En tegen schenen stampen doe ik niet genoeg. Ik denk dat ik eens samen met mijn muze op bezinningsweekend moet gaan, ergens in de Ardennen in een verloren hotelletje, of in een wereldvreemd klooster... Liefst daar waar paters trappisten brouwen.
Voltaire, Franse filosoof en schrijver, 1694-1778, leefde als een talentvol parasiet, maar dan op eigen kosten... Verspreidde pamfletten, brochures, romans, brieven en kattenbelletjes die het geestelijk leven van Frankrijk en heel Europa beïnvloedden. Hij bekritiseerde de maatschappij en de geest van zijn tijd met bijzondere spiritualiteit en bijtende spot. De wijsgerige inzichten van zijn tijd werden door hem gepopulariseerd... In de latere jaren raakte hij echter verontrust over het probleem van het kwaad, de koran:
"De Koran leert angst, haat, minachting van anderen, moord als een legitiem middel voor de verspreiding en het behoud van deze satanische leer. De koran vindt vrouwen ziekelijk, deelt mensen in in klassen, vraagt om bloed en steeds meer bloed. Een kameelhandelaar doet vonken geven in zijn stam, als hij zijn medeburgers wil doen geloven dat hij sprak met de aartsengel Gabriël, dat hij pochte over het feit dat hij in de hemel opgenomen werd en daar een deel van zijn onverteerbare boek ontving, dat het gezond verstand op elke pagina op z'n grondvesten deed daveren, dat om respect te krijgen voor dit werk, hij zijn land bedekt met vuur en ijzer, dat hij vaders wurgt, dochters wegsleept, dat hij de verslagenen laat kiezen tussen de dood en zijn geloof: nu is dit zeker iets dat niemand kan verontschuldigen, tenzij hij als Turk geboren is, tenzij het bijgeloof alle natuurlijke licht van de rede in hem verstikt heeft."
Geert Bourgeois (N-VA): "... dat er nog veel werk is om tot een gedeeld burgerschap en een inclusieve samenleving te komen... In een inclusieve samenleving horen alle burgers erbij, ongeacht hun verschillen en met respect voor hun verscheidenheid. Iedereen geniet van gelijke rechten en kansen om gelijkwaardig te participeren."
Gelijke rechten en kansen? En de PLICHTEN? Bourgeois vergeet dat een geslaagde inclusie gebaseerd is op gelijke rechten, maar ook op gelijke PLICHTEN.
Europa zit in een impasse. Het wriemelt er overal van allerlei ongedierte dat zich nerveus een weg baant in een land dat niet het hunne is. Als ontheemde thuislozen kijken ze ontredderd om zich heen op zoek naar houvast, ze zijn zichzelf en hun controle kwijt. Toen ze allemaal massaal naar hier oprukten, de ontwortelden, lieten ze hun geweten en rechtvaardigheidszin, hun ziel en empathie achter in hun thuisland. Dat hoort zo bij een volksverhuizing die alle waarden en gedachten van voortvluchtigen vernietigt. Zij volgen daarna alleen nog hun lage instincten en geven zich over aan hun dierlijke driften. Zo werkt dat als je op een gloednieuwe plek belandt waar alle vertrouwdheid verdwenen is en je niets meer herkent van je thuisland, van je heimat . Heimwee naar het thuisland doet je belanden in een diep dressie-dal. 't Is echt om de kluts en evenwicht van kwijt te geraken. Een grote vatbaarheid voor psychische stoornissen en een scheefgetrokken geweten zijn de gevolgen. Wat is goed? Wat is slecht?... Het wordt dooreen gehaspeld. En dán is de stap naar de misdaad dan nog maar klein.
Islamisering van de Criminaliteit
Daarom mag de explosie van migrantencriminaliteit overal in Europa ons niet verwonderen. Migrantencriminaliteit loopt uit de hand. Dat de islam agressief maakt, merkte ik vroeger voor het eerst toen moslimleerlingen uitbundig, uitgelaten schreeuwend en tierend het islamklaslokaal verlieten...
Politiek en media lichten ons niet in over de aan gang zijnde islamisering van de criminaliteit. Zij ontkennen de islamitische terreurgolf, daders en hun motieven noemen ze niet bij naam, en daarom zijn politiek en mediamedeplichtig aan alle aanslagen en barbaarse praktijken in onze westerse samenleving.
Het verband tussen criminaliteit en moslimmigranten valt niet te ontkennen. Kijk eens aan, "migrantencriminaliteit". Nu het te laat is mogen we het woord uitspreken, we mogen tegenwoordig ongestraft de link leggen tussen migranten en criminaliteit. Die link is er altijd geweest, maar politiek correct was het een verboden link, een wegkijken van het dreigende gevaar dat massaal naar Europa kwam oprukken.
De eindeloze toestroom van migranten bracht ons geen verrijking, geen vrede, geen welvaart, geen vredig samenleven met nieuwe medemensen, zoals ons voorgespiegeld werd. Alleen maar ellende, droefenis en gewetenloosheid alom...