De Noordzee bruist een lied dat brandt De zeewind draagt het mede Het zingt van vrijheid over 't land Van vreugd' in dorp en stede De zonne vuurt de blijheid aan Langs velden, weiden, stromen Waar steden met hun torens staan Waar woud en heide dromen Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart O schone steden, trots en vroom Vol heilige feestvisioenen O stille dorpkens langs de stroom Waar veld en weide groenen Ik min U, stad vol klokgetril En dorp ik min U beide En 't is er, als ik dromen wil Zo vreedzaam in de heide Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart
Willem Gijssels (1875 - 1945)
SCHOOLPERIKELEN (Vroeger)
Avonturen met schooldirecties, leerkrachten, ouders, leerlingen, clb'ers. Vertellingen over vroeger en nu. En ook nog een beetje actualiteit met een korreltje zout.
21-08-2016
Concentratiescholen
Soms vraag ik me af hoe het nu gaat met de zoon van schrijver Tom Naegels. Vijf jaar geleden, februari 2011, besloot Tom om zijn oudste zoon Eli (3,5) naar de dichtstbijzijnde kleuterschool, een concentratieschool, te sturen, een doelbewuste schoolkeuze. Hij was de school niet eerst gaan bezoeken, maar was blind overtuigd van de voordelen van een sociaal gemixte school. En dat de aanwezigheid van allochtonen op school geen indicator is voor de onderwijskwaliteit, voegde hij eraan toe.
De verhalen die de ronde deden over de taal- en leerachterstanden die je kind opdoet in een multiculturele klas, wees hij naar de fabeltjesafdeling.
"Wij wilden geen witte school! Wij wilden dat onze kinderen opgroeiden in het echte Antwerpen! Men had ons gezegd dat deze school een gezonde sociale mix had... Van jongsaf aan komen ze in contact met andere culturen, andere talen, andere religies... We willen graag een afspiegeling van de buurt zijn. Er wonen 30% kansrijken in deze buurt, dan willen we ook graag 30% kansrijke kinderen in onze school. Het is niet goed dat zij zich afzonderen in aparte scholen..."
Ik heb vroeger nog zo'n ouders gekend die uit snobisme hun kind bewust onderdompelden in een multiculturele klas, om het te 'verrijken', om het kennis te laten maken met vreemde talen en vreemde culturen, en om zich interessant te maken bij familie en vrienden. Exotische spanningen en sociale vibraties dropen van hun verhalen af. Maar dat was toen ook de tijd dat een migrant op school een curiosum was. Nu ligt dat helemaal anders, nu hebben migranten hun naam gemaakt in het onderwijs. En dat is geen meevaller.
De uitholling van ons onderwijs begon toen de eerste multiculturele scholen, en later de concentratiescholen, door de overheid fors gesubsidieerd en in de watten gelegd werden. Opmerkingen als zou het lesniveau dalen als er allochtonen in de klas zitten, werden als racistisch bestempeld. En toch zijn er bewijzen dat Vlaamse leerlingen slechter presteren in een klas met allochtonen een, dat er een kloof is tussen de schoolprestaties van autochtonen en allochtonen.
De schoolloopbaan van Vlaamse leerlingen in een concentratieschool verloopt doorgaans onopvallend. Een vlekkeloos parcours wordt afgelegd doorheen kleuter- en lagere school, met behoorlijke rapportcijfers en onberispelijk gedrag.
De problemen openbaren zich later, in de loop van het secundair onderwijs, vaak al in het eerste middelbaar waar de klassenraad probleemleerlingen signaleert die met onvoldoende leerstofbagage gestart zijn in het middelbaar. Deze kinderen kregen vanuit het lager onderwijs in de concentratieschool te weinig basis mee om het middelbaar onderwijs aan te kunnen.
En dan mogen ouders die de multicultuur, diversiteit, sociale mix... bejubelen, blij zijn dat hun kind niet thuiskomt en met een Turks accent begint te spreken. Ach, dat is een lichte 'verrijkende' bijwerking van multicultureel onderwijs.
Een willekeurige greep uit de Gulden Hoorn des Overvloeds van minister Crevits: 120 miljoen euro voor extra schoolplaatsen... 1,2 miljoen euro voor extra personeel... 3 miljoen euro voor Nederlandse lessen aan vreemde kleutertjes... 160 miljoen euro voor nieuwe scholen... Vlaams Geld voor anderstalige kindjes! Miljoenen euro's voor de vloedgolf van nieuwe vreemde kindjes!
En dan:
9 op de 10 leerkrachten betalen jaarlijks 260 euro lesmateriaal uit eigen zak... Leerkrachten springen gratis in voor zieke collega omdat er geen geld is, het geld is opgemaakt aan asielertjes en allochtoontjes...
'Links addergebroed'... Geen fraaie titel, maar het schoot me als een flits te binnen bij het lezen van een artikel over de Jeugdboekenmaand 2017. De organisatoren deinzen er niet voor terug om kleuters en schoolkinderen te indoctrineren met valse denkbeelden om hen politiek en maatschappelijk naar links te oriënteren.
De Jeugdboekenmaand is een initiatief - gesubsidieerd door de Vlaamse overheid - van de louche club 'Iedereen Leest'. Onze Vlaamse centen gaan dus naar de hersenspoeling van onze kinderen met links gedachtegoed.
Het thema waarmee de Jeugdboekenmaand volgend jaar uitpakt is: 'Transgenders'. Jonge kinderen en zelfs kleuters zullen kennismaken met transgenders als normale wezens die hun seksualiteit beleven op hun eigen manier en waarvoor wij allen respect zouden moeten tonen.
Op deofficiële website staat te lezen: Onder de noemer 'M/V/X' zullen we het hebben over jongens en meisjes, gender, rolpatronen en stereotypen. Bestaan er typische jongens en meisjes? En bestaan er dan ook ‘echte’ jongens- en meisjesboeken? Houden alle meisjes van roze en prinsessen? En alle jongens van draken en ridders? Wat betekent het om jongen of meisje te zijn? Wat als je je geen van beide of net allebei voelt? Dat, en veel meer, in boeken natuurlijk. Want jeugdliteratuur biedt jonge lezers en al wie met boeken aan de slag wil gaan een schat aan verhalen, veel stof tot nadenken en uitgelezen kansen om hokjes te doorbreken.
Het thema 'Transgenders' maakt jonge kinderen bang en onzeker. Voor hen is een jongen een jongen, en een meisje een meisje, d'r is geen grijze zone, geen tussengevallen of andere twijfelgeslachten. Hun jonge wereld wordt op z'n kop gezet als hokjes doorbroken worden, als ze te horen krijgen dat er meerdere soorten meisjes en meerdere soorten jongens bestaan. Hoe gaat dat in een kinderhoofdje verwerkt worden?!
Transgenderisme is een psychische stoornis, een geestesziekte, en nu tracht de Jeugdboekenmaand van transgenders normale mensen te maken. Terwijl geslachtsveranderingen aanstellerige kuren zijn van labiele onevenwichtigen die aan alles in hun leven twijfelen, dus ook aan hun geslacht.
Nog iets over het linkse clubje 'Iedereen Leest'. De organisator van Jeugdboekenmaand 2017 is sp.a kopstuk Jo Vermeulen, en een pikant deatil is de voorzitter Koen Jaspaert, docent KULeuven. Koen Jaspaert is al eerder op m'n blog aan de beurt geweest en nog wel in een duistere glansrol. Wie herinnert zich niet het NT2-project in het migrantenonderwijs waar brandhout gemaakt werd van het traditionele vak Nederlands? Waar de Nederlandse taal op de tweede plaats kwam, ondergeschikt aan de vreemde thuistaal? Wel, Koen Jaspaert, de bedenker van het NT2-project, is nu de promotor van clowneske transgenders!...
Over de Gruwelijke Impact van Pesterijen op je Kinderjaren
"Ik heb het opgegeven": jongen schrijft vlak voor zelfmoord hartbrekende brief
Een dertienjarige jongen in New York beroofde zich afgelopen donderdag van het leven. De familie van de overleden Danny Fitzpatrick is woedend nadat ze zijn afscheidsbrief lazen. De jongen werd gepest en zijn leerkrachten hebben niks gedaan om hem te helpen.
Hartbrekende Brief
"Ik heb het opgegeven." In de brief, die zijn familie op Facebook deelde, beschrijft Danny hoe de pesters in de Holy Angels Catholic School hem het leven zuur maakten. "Hij pestte me", schreef Danny over een van zijn voormalige vrienden.
Het begon allemaal goed voor Danny op de school, maar dat draaide uit op een nachtmerrie toen het pesten begon. "Ik had eerst veel vrienden, goede punten, een goed leven. Maar toen verhuisde ik, en toen ik terug ging was het helemaal anders. Mijn oude vrienden veranderden, ze wilden zelfs niet meer met mij praten. Ze pestten me constant tot ik met hen begon te vechten." Tijdens een van die gevechten liep Danny verwondingen op aan zijn pink. Maar de leerkrachten weigerden hem te helpen. "Ze deden helemaal niets.Er was er eentje die het wel probeerde, het was niet genoeg. Zij was de liefste leerkracht. Zij begreep het."
De brief eindigt met de hartbrekende woorden: "Ik wilde weg, ik heb gesmeekt en gesmeekt."
Een vriend van de familie van Danny bevestigt dat de jongen gepest werd, en dat de leerkrachten niet genoeg gedaan hebben om hem te helpen. "Kijk naar Danny's glimlach, maar tegelijkertijd had hij pijn, deed hij wanhopige pogingen om hulp in te roepen. Hij verstopte zijn pijn van alle pesterijen en vechtpartijen." De familie plant maandag een begrafenis. Met een crowdfundingactie willen ze geld inzamelen voor een gepast herdenkingsmoment om de bewustwording rond pesten te vergroten.
Begeleiding van Pestslachtoffers
In de berichtgeving staat er geen woord over de daders, over de pesters, geen namen, niets... En ik geloof best dat de leerkrachten het jongetje niet goed geholpen hebben. Want ook leerkrachten, ook volwassenen vrezen pestkoppen. Pestkoppen zijn in-slechte wezens die ook volwassenen onderuit kunnen en durven halen. Talloze projecten zijn er om pestslachtoffertjes te begeleiden, maar wie 'begeleidt' er de pestkoppen? Wie pakt de pestkoppen aan? Wie durft het aan om pesterijen op school, in huiselijke kring, hardhandig aan te pakken? Al te vaak kunnen pesters hun gang gaan terwijl hen niets in de weg gelegd wordt. Zij gaan gewoon door met hun vernietigende plagerijen... Aanhoudende plagerijen, dagelijks terugkerende wrijvingen en vernederingen tekenen de 'slachtoffers' voor hun hele leven. Hun jeugd wordt gestolen... omdat volwassenen niet tussenbeide komen.
Bij E.J. Bron las ik dat in Zweden 4 van de 5 allochtone jongeren niet slagen in het basisonderwijs. Wel, dat verwondert me helemaal niet, het is zelfs oud nieuws. Niet alleen in Zweden, in álle scholen die zichzelf respecteren en de lat leggen waar die moet liggen, en dus geen minderwaardige leerstof aanbieden, daar kan de meerderheid van migrantenkinderen niet voldoen aan de vereiste criteria om over te gaan naar de volgende klas.
Taal- en leerachterstanden bij migrantenkinderen heeft men lange tijd kunnen verdoezelen en wegstoppen, maar een lespeil eindeloos verlagen kan niet ongestraft blijven. Slechts een kleine minderheid allochtone jongeren is bekwaam voor hoger onderwijs, het gevolg van een tolerante aanpak, met zijden handschoenen, geen eisen stellen, buigen en knielen voor De Migrant, angst voor racisme... We zijn er ver mee gekomen.
Het begint al in de kleuterschool. Allochtone kleutertjes zijn kampioenen in het spijbelen, ze zitten meer thuis in een vreemd en anderstalig milieu, dan op het schoolbankje waar ze de juiste leerprikkels zouden meekrijgen. Door hun talrijke afwezigheden missen ze de vaardigheden om de leerstof van het eerste leerjaar aan te kunnen.
Daarom moeten zoveel allochtoontjes het derde kleuterklasje overdoen, ofwel het eerste leerjaar, en vaak ook het tweede leerjaar. Ondertussen zijn de meesten al een paar kalenderleeftijden ouder dan hun blanke klasgenootjes. Als ze dan al struikelend en strompelend tot in het vierde leerjaar geraken - en dan zwijgen we nog over de vereiste bagage - zijn de meesten al 12 jaar oud, en daarom heeft een onderwijsminister - 'k weet niet meer wie - besloten om allochtoontjes het vijfde en zesde leerjaar te laten overslaan (!) om dan over te schakelen naar de aanpassingsklas, een soort voorbereiding op het secundair onderwijs. In de praktijk betekende dat altijd dat de meeste allochtone leerlingen in het beroepsonderwijs belandden waar de hardnekkigste spijbelaars ook nog eens op hun twintigste of zo, de school verlieten zonder diploma... Ach, ze ambieerden toch niets bijzonders, totaal niet gemotiveerd om iets te bereiken in de samenleving. Een studie-attitude gekenmerkt door weinig prestatiegerichtheid, onvoldoende motivatie, onvoldoende aandacht tijdens de lessen... Dat is een ingesteldheid bij migrantenleerlingen waaraan geen enkel project, geen enkele hulpverlening noch begeleiding iets kan verhelpen. Het verschil met eigen leerlingen IS er gewoon. Alleen een strenge genadeloze aanpak en harde sancties zijn nodig, maar dat noemen ze dan weer 'Racistisch'...
Dan zijn er ook nog de sociale gewoontes die in stand gehouden worden en waaraan niet 1 migrantenwerkster iets aan heeft kunnen veranderen, het gaat dan om een ongeletterde moeder en een moslimvader die liever met z'n poep in de lucht hangt dan zijn kinderen te helpen met huiswerk.
Behalve de lamentabele studiehouding en sociale gewoontes is er de taalachterstand die alsmaar groeit bij het koppig vasthouden aan de thuistaal.
De verknochtheid aan eigen taal en cultuur maakt dat allochtonen niet passen in ons traditionele onderwijssysteem, nooit gepast hebben, maar men heeft dat altijd krampachtig willen ontkennen.
Is het nog nodig om weer eens te pleiten voor de schoolplicht vanaf het eerste kleuterklasje, en de koppeling van schoolplicht aan kindergeld, om alzo schoolbezoek af te dwingen?
"Om de openbare orde te vrijwaren" bant de burgemeester van Cannes, David Lisnard, burkini's van de stranden. "Burkini's staan symbool voor islamextremisme en kunnen de rust verstoren nu Frankrijk doelwit is geworden van terroristische acties"...
Mensenrechtenorganisaties en moslimorganisaties willen de nieuwe regel aanvechten voor de rechter. Het is niet de eerste keer dat er in Frankrijk dergelijk kledingverbod wordt opgelegd. Het is sinds 2011 ook al verboden om in niqab in het openbaar te verschijnen.
Als alle burgemeesters van alle Europese badsteden het voorbeeld zouden volgen van hun collega in Cannes, zullenn onze stranden er weer uitzien zoals het hoort: gezuiverd van moslimtuig.
Lezer, kijk eens naar de moslima op het strand. Het ligt er vingerdik op dat ze zich wat komt aanstellen en provoceren. Ze gedraagt zich asociaal en respectloos jegens haar westerse medemensen door zich te omzwachtelen met carnavalskleding. Alsof dat mens regelrecht uit de woestijn komt.
Mijn 'jihadistje', zo zal ik haar noemen, is in het kader van haar journalistenopleiding op zoek gegaan naar een activist die zich bezighoudt met racisme en discriminatie in België. In haar zoektocht naar een antiracisme activist kwam ze uit op Bleri Llhesi, een politiek filosoof met Albanische wortels (foto).
De werkelijke naam van mijn 'jihadistje' is Jihane. Jihane is haar naam, een Arabische naam en 'jihane' betekent: universum, heelal, kosmos. Ga met zo'n naam door het leven, dan neemt je eigendunk extreme proporties aan en til je jezelf op tot een onverbeterlijke wereldverbeteraar.
Lezer, schrik niet van de foto, het is tegenwoordig een hype om met zo'n terroristensmoel rond te lopen. Jongemannen op tv doen niets anders dan provoceren met hun terroristenkop, een symbool van de sluipende islamisering.
Bleri Llhesi is zijn naam, een politiek filosoof met Albanische wortels, amper 35 jaar en al luid komen verkondigen dat "Het Onderwijs faalt", en dat leerlingen beter geïnformeerd moeten worden over racisme: "Willen we verandering dan moeten we deze thema's zo dringend mogelijk bespreekbaar maken binnen het onderwijs. Zo worden onze jongeren kritischer en bewuster over racisme... Indien we bewust zijn over racisme dan beseffen we dat we zelf ook een rol te spelen hebben door racisme niet te tolereren en ertegen op te treden. Racisme is een zaak die ons allen aanbelangt en die we dus samen moeten bestrijden."... Een beetje puberaal gezwets.
Wel, deze jongeman lag nog in de luiers en aan de Albanese moedermelk toen ons Vlaamse onderwijs zich uit de naad werkte om het de migrantjes naar hun zin te maken, om hen in te lichten over racisme, om hen de weg te wijzen naar het Centrum Racismebestrijding. Miljoenen en miljarden zijn er verkwanseld aan het migrantenonderwijs. Parels voor de Zwijnen. Het onderwijs heeft zich eindeloos uitgesloofd om sociaal achtergestelden, minderheidsgroepen, kansarmen, risicoleerlingen... om hen een reikende hand toe te steken. En dan komt een vreemde filosoof helemaal vanuit Albanië ons vertellen hoe verkeerd ons onderwijs bezig is.
Hoezo Llhesi, "het onderwijs faalt"? Heb je lessen bijgewoond in concentratiescholen, waar allochtone leerlingen om de oren geslagen worden met 'racisme' en 'discriminatie'?... Heb je de bordjes tegen de muren van witte scholen niet gezien met de tekst 'School zonder Racisme'?... Weet je niet dat witte leerlingen uitgescholden worden voor 'racist' als ze zich negatief uitlaten over hun bruine klasgenootjes?... Neen, anders zou je weten dat 'racisme' in het onderwijs een regelmatig gespreksonderwerp is, en dat niet het onderwijs faalt, maar onze regeringsleiders.
"Zeventien scholen weigeren kinderen met beperking te helpen"
Dat is krasse taal van UNIA, het Interfederaal Gelijkekansencentrum, dat afgelopen schooljaar 17 scholen op de vingers tikte omdat die scholen zogezegd weigerden maatregelen te nemen voor kinderen met een beperking.
Ik leef echt mee met die 17 scholen, en ik geloof nooit dat ze van slechte wil zijn, maar eerder onwetend, onervaren en onkundig in de omgang met gehandicapten en gestoorden. Nog maar 1 schooljaar volgen kinderen met een beperking het gewone onderwijs, en dat is zeker niet genoeg voor leerkrachten om zich te bekwamen in de aanpak van bijzondere kinderen.
Het is jammer en onjuist om deze kinderen geen gedifferentieerd onderwijs meer te laten volgen in het buitengewoon onderwijs, daar waar ze thuishoren.
Door het M-decreet (= Maatregelen voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften) komen leerkrachten onverwacht voor nieuwe uitdagingen te staan, plotseling zitten er in hun klas nieuwe kinderen met een handicap of stoornis. Hulpeloos kijken ze in het rond, niet goed wetende hoe die kinderen aanpakken in klassikaal verband. Het is totaal nieuw, en toch staat UNIA al meteen ongeduldig klaar om scholen te betrappen op discriminatie!... Terwijl het precies de normaal begaafde leerlingen zijn die gediscrimineerd worden door de aanwezigheid van kinderen met een beperking...
Minister Crevits zal in het najaar het M-decreet evalueren. Hopelijk komt ze tot een herziening en herwaardering van het buitengewoon onderwijs om het gewoon onderwijs te ontlasten van kinderen die individuele en bijzondere aandacht nodig hebben. Als gewone scholen deze kinderen niet kunnen helpen, is het misplaatst om hen van Discriminatie te beschuldigen.
Ik zal nu eens mijn gedacht zeggen over Inclusief Onderwijs (Vroeger heette dat Geïntegreerd Onderwijs, maar in deze tijden past die naam niet meer).
Hoé zal het gewone onderwijs zich kunnen aanpassen aan de gebreken van gehandicapte nieuwkomers, hoe daarmee omgaan, hoe de specifieke onderwijsbehoeften leren kennen/herkennen? Van leerkrachten zullen krachttoeren verwacht worden!
De overlast van mentaal gestoorden in een gewone klas is niet te onderschatten. Voor de leerkracht is het een hele klus om het lespeil aan te passen aan de hele waaier van verstandelijke begaafdheden. In de praktijk komt het er op neer dat het lespeil zal zakken en dat de slimmeriken geen volwaardig onderwijs zullen krijgen. Het gevaar bestaat dus dat de minstbegaafden de meeste aandacht zullen krijgen in de klas. Extreme illustratie: zie je het mongooltje al op de eerste bank zitten dat alle aandacht van de leerkracht opeist?
En... hoe gaan normaalbegaafden en genieën reageren op hun achterlijke klasgenootjes, zullen zij wel aan hun trekken komen in een klas met minderbegaafden?
En het gehandicapte kind zelf! Het zal dagelijks geconfronteerd worden met eigen tekortkomingen, met eigen minderwaardigheid, het zal non-stop moeten vaststellen dat het ergens iets mankeert. Erg! De aanwezigheid van normaalbegaafden zal het doen wentelen in zijn eigen handicap.
Alle bootuitvallers en buitenbeentjes samen in de klas bij normale leerlingen, bij slimmeriken en bij bollebozen. Wat zal nog allemaal verzonnen worden om ons onderwijs naar de knoppen te helpen?
De terreuraanslag met een machete door een moslimextremist in Charleroi, die twee politieagenten zwaargewond achterliet, blijft voor schokgolven zorgen. De dader blijkt een illegale vreemdeling te zijn, die net als duizenden andere illegalen al verschillende papiertjes kreeg om het grondgebied te verlaten; maar omdat de regering die papieren verder niet opvolgt, blijven ze dode letter en lopen tienduizenden illegalen ongestoord rond.
Het regeringslid bevoegd voor asiel en immigratie, Theo Francken (N-VA), reageerde dat hij ‘werkt aan een strenger beleid’. Maar is dat wel zo? Kamerlid Barbara Pas van Vlaams Belang maakte bekend dat illegale vreemdelingen dan al papiertjes mogen krijgen om hen te bevelen het grondgebied te verlaten, maar dat ze toch ongestoord gebruik kunnen maken van alle onderdelen van onze ruim uitgebouwde gezondheidszorg.
De modewereld gaat een heropleving kennen en nooit geziene bloeiende tijden tegemoet gaan. Voor meisjes en dames van alle leeftijden zal een nieuwe wereld opengaan, zij zullen zich vergapen aan etalages, snuffelen in modebladen, het internet afschuimen op zoek naar pikante modelletjes van het allernieuwste ondergoed dat hen en hun intieme delen moet beschermen tegen onverlaten en crapuleus uitschot dat zonder geweten en zonder scrupules meent een vrouw te mogen betasten, verkrachten, beroven... De Kuisheidsgordel!
Kuisheidsgordels bestaan er in alle maten en gewichten, in alle kleuren en geuren, in alle vormen en contouren, in alle soorten stoffen en weefsels, en in alle uitvoeringen, gaande van een sensueel stringske tot een bomma-onderbroek, van een tangaslipje naar een midi slipje, van een maxi slipje naar een uitgebreide sloggi met pijpjes om de billen te verstrakken.
Kuisheidsgordels zullen in de toekomst meer dan ooit verkocht gaan worden. Minister van Volksgezondheid Maggie De Block (Open VLD) overweegt zelfs om De Kuisheidsgordel als verplicht ondergoed op te leggen aan elk lid van het vrouwelijk geslacht, inclusief transgenders en travestieten. En jaarlijks moeten alle dames zich dan melden op een technische keuring die moet oordelen of het slot van de gordel nog goed marcheert en of er nergens roestplekjes te bespeuren zijn. In geval van gebreken krijgt elk meisje/vrouw een gloednieuwe pikante kuisheidsgordel volgens de allerlaatse mode.
Nadat het de afgelopen maanden steeds vaker tot overvallen is gekomen, adviseert de Duitse minister van Binnenlandse Zaken, Thomas de Maizière, alle vrouwen om met onmiddellijke ingang een afsluitbare kuisheidsgordel te dragen zodra ze het huis verlaten. Van deze maatregel verwacht de Duitse regering eveneens een opleving van de economie. Maar ook Saoedi-Arabië en Turkije, waarmee al desbetreffende deals werden gesloten, zouden hiervan kunnen profiteren.
'NEET-jongeren' zijn actueel. Eerst even uitleggen wat NEET betekent, een NEET is geen luizenei of armoedzaaier, maar 't scheelt niet veel. NEET staat tegenwoordig voor: "Not in Education, Employment or Training".
'k Ga het niét serieus nemen, 'k ben moe van al die loze berichten om ons wijs te maken dat de regering goed bezig is, dus vanavond ga ik eens goed lachen met het recente bericht dat 1 op de 5 jongeren niet werkt, geen les volgt, niet opgeleid is. Zij zijn dus allemaal als luiaards en dommeriken ons land binnengekomen. En door de immigratiecrisis die niet van ophouden weet, zal het aantal leeghangende jongeren alleen maar stijgen.
We hoeven ons dus niet af te vragen wie die uitzichtloze jongeren zijn zonder opleiding, zonder werk, en zonder ambities.
Minister Crevits zegt trots dat steeds minder Vlaamse leerlingen de schoolbanken verlaten zonder diploma, dankzij de koppeling van leren aan werken: duaal leren. Maar het diploma van die schoolverlaters laat minder slaagkansen toe in hoger onderwijs omdat de klemtoon ligt op de arbeidsmarkt. En dat vertelt Crevits er niet bij.
En dan ga ik nú op de satirische toer. Maar vergeet niet dat satire ernstig genomen moet worden!
'k Zou zeggen tegen de jongeren op de Vlaamse schoolbankjes: "Jullie moeten moslim worden, de toekomst is aan de moslims, als je moslim bent ben je alles, mag je alles, de toekomst is aan moslims en terroristen, zij mogen plunderen en verkrachten, het hoort bij hun cultuur, zo wordt ons toch wijsgemaakt. Desnoods ga je als illegaal door het leven, het bespaart je een fortuin aan medische kosten. Onlangs onthulde het Vlaams Belang dat de Vlaamse belastingbetaler jaarlijks miljoénen euro's uitgeeft aan de medische kosten van illegalen. Het statuut van illegaal, moslim en terrorist moet nagestreefd worden, dáár ligt de toekomst van Vlaamse jongeren!"
Door de opwarming van de aarde was het gisteren 10 augustus de koudste dag sinds... heel lang geleden. Ook mensen kunnen warm lopen voor een zaak, de oververhitting nabij, de aarde onder hun voeten hoeft geeneens op te warmen.
Neem nu Jihane Sliti, een 20-jarig meiske met Tunesische wortels, ze studeert journalistiek aan de Erasmushogeschool Brussel en is op zoek naar extreemrechtse individuen in Vlaanderen. Allah weet waarom.
In haar speurtocht naar racisme, discriminatie, rechtsextremisme en nog zo van die verwerpelijke dingen, kan ik haar een handje helpen en verwijzen naar een berichtje over 'Soldiers of Odin', een extreemrechtse groepering die de westerse waarden verdedigt, zich ziet als het verlengstuk van de politie op straat en zich afzet tegen de toestroom van asielzoekers. Wat is er mis met deze edele doelstellingen Jihane?
Staatsveiligheid viseerde 'Soldiers of Odin', en nu zijn vier militairen op het matje geroepen omdat ze lid zijn van de Belgische tak van 'Soldiers of Odin'. Misschien kan Jihane tips geven aan Staatsveiligheid om de vier militairen te betrappen op haatberichten of racistische uitspraken? Beste Jihane, zou jij niet beter gaan solliciteren bij de Staatsveiligheid? Die viseren ook de verkeerde mensen.
Beste jihane, er hapert iets fundamenteels aan jouw zoektocht naar rechtse bloggers en hun achtergronden. Hou je handjes af van details en onderzoek liever de algemene toestanden, migratie, multicultuur, racisme en discriminatie in z'n geheel en zoek naar hun ontstaan en evolutie.
Heb je ook al onderzoek gedaan naar linksextremisme, naar linkse bloggers, linkse politici? Als goede journalist moet je alle kanten van een onderwerp onderzoeken en uitpluizen. Jouw eenzijdige visie op rechts racisme, rechtse discriminatie, rechtsextremisme flatteert echt niet jouw journalistieke kwaliteiten. Maar we willen je graag op de goede weg helpen.
Vroeger in de nonnenschool leerden we breien met twee naalden en een bolletje wol, er werd ons ook geleerd dat er rechtse en linkse steken zaten in een breiwerk, en die we tegelijk onder de knie moesten krijgen, alle twee evenwaardig maar toch zo verschillend.
'k Wens je veel succes bij je studie en je nieuwe speurwerk naar linksextremisme, islamitisch terrorisme, en nog zo van die akelige dingen die nu elke dag op ons afkomen, vanuit linkse hoek, vanuit jouw hoek... Daaaaaag!
Een Genkenaar ???... Dat is weer eens de taal van onze journalisten. Neen, hij is géén Genkenaar, hij is een achterlijke idioot die vanuit de woestijn of toch van heel ver naar ons land is gekomen om zijn geluk te zoeken, toevallig woont ie in Genk, misschien wel gratis, het soort voor wie wij allemaal langer moeten gaan werken om hen in leven te houden en ons te laten uitschelden voor'ongelovige honden'.
De 'Genkenaar' bedreigde een politieagent met onthoofding toen hij door een politiepatrouille aangehouden werd wegens verdacht gedrag. Toen zei hij tegen een van de agenten dat hij in Syrië een opleiding zou gaan volgen en dat hij daarna de agent zou komen onthoofden in naam van zijn God. Tijdens de bedreiging maakte hij met zijn vinger een snijbeweging over zijn hals.
Het Minderhedenforum, onder leiding van Wouter Van Bellingen (foto), start een affichecampagne waarop 'Vlamingen' met een migratie-achtergrond te zien zijn (Vlamingen???)... Met een tekst erbij: "Ik ben Vlaming, mag ik ook fier zijn?", en een typisch Vlaams logo onderaan de foto.
Er bekruipt me een onbehaaglijk gevoel bij het aanschouwen van de twee buitenlanders die bij de haren getrokken worden om toch maar een Vlaming te kunnen zijn. Hen wordt een kunstmatige Vlaamse identiteit opgedrongen. Ik krijg de indruk dat het woord 'Vlaming' verkracht wordt en al zijn glans verliest.
Dan is er ook nog de uitdrukking 'Vlamingen met een migratie-achtergrond'. 'Migranten' lijkt me een duidelijker en geschikter woord. Een echte Vlaming heeft helemaal geen migratie-achtergrond. Zijn achtergrond is Vlaanderen en niets anders.
Voor de echte Vlamingen is de affichecampagne een kaakslag. We mogen ons terecht ergeren aan de afbeeldingen op de affiche, het lijken wel karikaturen van mensen. Wij, echte Vlamingen, hebben helemaal geen affiniteit met de personen op de affiche. Zij zijn en blijven vreemdelingen die zich van ons onderscheiden door hun etnische afkomst.
Gedeeld burgerschap, nieuwe Vlamingen, ons Vlaming-gevoel delen met nieuwkomers... Zucht... Het zal allemaal nog wel meer aan bod gaan komen in de toekomst.
Minderhedenforum start affichecampagne na racisme op internet: "Ik ben Vlaming. Mag ik ook fier zijn?"
Beschaving versus OnderontwikkelingToch mooi hé, zo'n ingetogen zelfbeheersing? Deze foto's heb ik geleend van http://blog.seniorennet.be/rechts.
In Rio traden gisteren twee vrouwenteams aan in de strijd voor het beste beachvolleyteam. Egyptische vrouwen tegen Duitse vrouwen. De Egyptische meisjes droegen een boerkini, een verhullend kledingstuk dat volgens het islamitisch bijgeloof moslima's toelaat om te sporten, terwijl de Duitse meisjes het traditionele beachvolley-outfit droegen, waarin hun vrouwelijke vormen tot hun recht kwamen, en waardoor ze vlotter konden bewegen en manoeuvreren. Dankzij de ode aan hun Schepper hebben de Duitse meisjes de wedstrijd gewonnen.
Midden in de nacht wandelt er een 15-jarig jongetje door de donkere straten van Verviers. Helemaal alleen, zonder ouders. Het lijkt of hij Arabische gebedjes prevelt, maar dan blijken het pure haatboodschappen te zijn die hij uitroept: "O Allah, vernietig de vreselijke christenen, O Allah, dood hen allen. Spaar geen enkele."...
Waar zitten de ouders van dit gevaarlijke jochie? Of is hij helemaal alleen zonder ouderbegeleiding ons land mogen binnenkomen? Om aan te zetten tot moord. Om aan te zetten tot haat. Om aan te zetten tot geweld. Om aan te zetten tot discriminatie van christenen!... Ach, laat mij op m'n brave blogje maar wat vertellen over de verschillen tussen autochtonen en allochtonen, over rassenverschillen en zo, dat is minder gevaarlijk dan het moordend geschreeuw van die Allah-gek in Verviers. Het jongetje zal als psychisch gestoorde de beste begeleiding krijgen, zijn ouders worden ongemoeid gelaten en het Centrum zal struikelen over mijn onschuldige prozaatjes...
Ik zal nog eens mijn pijlen richten op een van de grootste ondingen die onze democratie overwoekert en ons tot in de ziel raakt – het zogenaamde Centrum voor de Gelijkheid van Kansen en voor Racismebestrijding, nu met nieuwe naam UNIA om haar verleden te camoufleren.
Voor elke rechtgeaarde democraat is het bestaan van zo’n centrum een ongekende schandvlek op een van de basiswaarden van onze samenleving – de vrijheid van meningsuiting. Deze vrijheid is een van de mooiste vruchten van de eeuwenlange strijd die de Europese Verlichting heeft gevoerd tegen de knevelarij van de autoritaire overheid en het godendom van de religieuze breinpolitie.
Geef toe – wat is het Centrum? Een met belastinggeld betaald instituut dat bepaalt wat vrije burgers al dan niet mogen denken of zeggen – welke echte vrijdenker en kosmopoliet kan zo’n monstruositeit ooit aanvaarden?
Een open en democratische samenleving die beweert gebaseerd te zijn op de vrijheid van de burgers en op de vrije meningsuiting is absoluut niet verenigbaar met een door belastinggeld gefinancierde breinpolitie – die bovendien al te vaak de schijn wekt met twee maten en twee gewichten te meten.
Het zogenaamde Centrum voor de Gelijkheid van Kansen en voor Racismebestrijding, nu UNIA, schendt door zijn bestaan zelf de fundamentele basisrechten van elke vrije burger in dit land. Het bestrijden van een door de overheid goedgekeurd en gefinancierd “instituut voor correct denken” is daarom een absolute plicht voor elke democraat.