Foto
Welkom op mijn blog!
Inhoud blog
  • September
  • Imogen Thomas
  • E. Heatherton
  • Natuur
    Gastenboek
  • Lieve groetjes vanwege DEWESTHOEK
  • :)
  • Vrolijk Paasfeest gewenst van Valerieke en familie
  • Lieve lollig leuke lentegroentjes vanwege F
  • fluisterzachte nachtgroetjes na een zonnige dag

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Tiens suiker...het beste! - - - - - - Tiens suiker...het beste! - - - - - - Tiens suiker...het beste!
    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    shm
    blog.seniorennet.be/shm
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Welkom op mijn blog!
    Favorieten
  • Senoirennet.be
  • Viegtuigen
  • Vlaams Gewest
  • Brussels Airlaines
  • Recepten
  • VML-Modelvliegtuigen
  • Belga
  • De Lijn
  • Gazet van Tienen
  • Ministerie van Financiën
  • NMBS
  • Routeplan
  • Staatsblad
  • Stad Tienen
  • Witte Gids
  • Stamboom
  • Beleggingsadvies
  • Routeplanner
  • Lifestyle
  • Vakantie bij Belgen in het buitenland
  • Cartoons
  • Tienen draait rond
  • Nieuws HLN
  • KIJK. Verlamde man die als eerste hersenchip van Elon Musk kreeg, kan computer besturen met gedachten: “Heeft mijn leven veranderd”
  • Onbekende componist klopt ABBA en is meest gestreamde Zweedse muzikant op Spotify
  • Je iPhone beter beschermen tegen diefstal? Deze Apple-functie kan je helpen
  • Ook problemen met de wekker op je iPhone? Apple-fans in rep en roer, update op komst
  • “AI zal volgend jaar al slimmer zijn dan eender welke mens”, voorspelt Elon Musk
  • Tienduizenden WhatsApp-gebruikers melden storing, problemen bij Facebook en Instagram opgelost
  • Proximus lanceert alles-in-één-app
  • Amerikaanse regering spant proces aan tegen Apple wegens monopoliepraktijken bij iPhone
  • Nieuwste iPads getest: het scherm is verbluffend en slimme pen voelt als echte pen
  • KIJK. Eerste helikopter op fossielvrije brandstof ter wereld is Belgisch: prijs en topsnelheid onthuld
    Zoeken met Google


    ZUCHEROKE!
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
  • Foto
    Foto
    Stamboom nog niet klaar!
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    WWWWW
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    ZUCHEROKE
    TIENEN DRAAIT ROND
    Tienen - Tintelende stad - Suikerstad -mijn stad -
    17-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Cartoon

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Navigatiesateliet

    Elfjarige Belg geeft naam aan Europese navigatiesatelliet

    Een van de eerste twee Europese navigatiesattelieten uit het Galileo-programma krijgt de naam 'Thijs'. De elfjarige Thijs Paelman won daarvoor een tekenwedstrijd en zal nu vereerd worden met een eigen satelliet, die op 20 oktober gelanceerd wordt. Dat meldt de Europese Commissie.

     

    De Europese Commissie organiseert een tekenwedstrijd in de 27 EU-lidstaten voor kinderen van negen tot elf. In elke lidstaat mag het kind met de mooiste tekening over de ruimte of ruimtevaart zijn of haar naam aan een satelliet van het Galileo-programma geven.
     
    Lidstaten
    De eerste twee satellieten, waarvan de lancering voor 20 oktober is gepland, zullen de namen dragen van de prijswinnaars uit België (Thijs) en Bulgarije (Natalia). De commissie gaf donderdag het startsein voor de wedstrijd in de overige 25 lidstaten. Het zal tot 2019 duren voordat alle 30 Galileo-satellieten gelanceerd zijn.
     
    Thijs werd gekozen uit meer dan 300 kandidaten. In de jury zaten onder meer ex-astronaut Dirk Frimout en minister van Wetenschapsbeleid Sabine Laruelle, die bevoegd is voor het ruimtevaartbeleid.
     
    Galileo moet de concurrent worden van het Amerikaanse GPS. Normaal zou het systeem vanaf 2014 operationeel moeten zijn. (belga/sg)


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ruimteafval

    Hoeveelheid ruimteafval bereikt kritiek punt

    Astronauten van in het internationaal ruimtstation ISS konden in juni maar nipt een botsing met ruimteafval vermijden en volgens een nieuw rapport zal de situatie er niet op beteren. De Amerikaanse National Research Council waarschuwt dat de hoeveelheid puin dat rond de Aarde zweeft een alarmerend peil heeft bereikt. Het roept de NASA op snel een oplossing te vinden voor het probleem en vraagt de VS de hulp in te roepen van andere landen om mee naar oplossingen te zoeken.

    "We gaan steeds meer en steeds vaker botsingen krijgen", zegt een voormalige NASA-wetenschapper die meeschreef aan het rapport. "Het zijn niet alleen astronauten die een risico lopen. Ook satellieten die miljoenen dollars hebben gekost kunnen onbruikbaar worden als ze in botsing komen met rondzwevend puin, hoe klein ook. Dat zorgt dan weer voor een vicieuze cirkel, want hoe meer botsingen er gebeuren, hoe meer puin er gecreëerd wordt. (hlnsydney/sps)

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.D Lloyd

    Danielle Lloyd

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thalys-verbinding

    Brussels Airport krijgt directe Thalys-verbinding met Parijs


    De hogesnelheidstrein Thalys zal vanaf 30 oktober dagelijks Parijs verbinden met Brussels Airport, via Brussel-Zuid. De luchthaven in Zaventem komt zo op 1.47 uur te liggen van de Franse hoofdstad. De luchtvaartmaatschappijen Brussels Airlines en Jet Airways, die deelnemen aan het project, bieden combitickets trein-vliegtuig aan.

    De Thalysverbinding werd vandaag voorgesteld op Brussels Airport. Vanaf eind oktober zal er elke dag een Thalys vertrekken in Parijs-Noord om 6.25 uur. De hst komt aan op Brussels Airport om 8.12 uur. De Thalys in omgekeerde richting vertrekt om 9.46 uur op de luchthaven en komt aan in Parijs om 11.35 uur.

    Dankzij de nieuwe verbinding krijgen reizigers vanuit Parijs rechtstreekse toegang tot 25 internationale bestemmingen van Brussels Airlines (zoals het Afrikanetwerk) en Jet Airways (India en Noord-Amerika) via Brussels Airport. "Op die manier hebben we het station van Parijs-Noord omgevormd tot een echte luchthaven", zegt de spoorwegmaatschappij NMBS, die ook partner is in het project.

    Brussels Airlines en Jet Airways bieden de combitickets sinds vandaag aan. Reizigers kunnen ook tickets kopen alleen voor de treinrit tussen Brussels Airport en Parijs-Noord. Zo'n ticket is er vanaf 59 euro in eerste klasse en 25 euro in tweede klasse.

    Brussels Airport hoopt in de toekomst via Thalys verbonden te worden met andere steden, zoals bijvoorbeeld Amsterdam. Andere luchtvaartmaatschappijen zouden kunnen aansluiten bij het project. Momenteel ligt Brussels Airport op 1.59 uur van Parijs-Noord, met een overstap in Brussel-Zuid. (belga/kve) hln

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Cartoon

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Botsing met vriendin

    Piloot komt om na botsing met vriendin boven Alaska


    Bij een botsing van twee vliegtuigjes boven de Amerikaanse staat Alaska is een van de piloten om het leven gekomen. Het andere vliegtuigje werd bestuurd door de vriendin van de onfortuinlijke piloot. Hun vleugels kwamen met elkaar in contact terwijl ze samen op weg waren naar Bethel, meldt Foxnews.

    De twee stegen afgelopen vrijdag op vanop verschillende vliegvelden en hadden afgesproken om elkaar onderweg te ontmoeten en samen verder te vliegen naar Bethel. Het koppel stond volgens de luchtvaartautoriteiten in contact met elkaar.

    Onderweg liep het mis, toen ze elkaar raakten met hun vleugels. De 26-jarige pilote was nog in staat een noodlanding te maken met haar gehavende Cessna, maar haar partner stortte met zijn toestel te pletter.

    Beiden waren piloot van beroep. De vrouw is in dienst van een vrachtmaatschappij. Het 24-jarige slachtoffer werkte voor een bedrijf gespecialiseerd in luchttaxi's en goederenvervoer. (hlnsydney/sps)

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Piloten afhankelijk van boordcomputer

    Alarmerend: "Piloten kunnen niet meer vliegen"


    Piloten zijn zo afhankelijk geworden van boordcomputers dat ze amper nog weten hoe ze moeten vliegen, zo waarschuwen specialisten. Hierdoor neemt het aantal ongevallen door menselijke fouten schrikbarend toe. Dit blijkt uit onderzoek van de Federal Aviation Administration (FAA) waar de Britse krant The Telegraph uitvoerig over bericht.

    Het FAA bestudeerde 46 vliegtuigongevallen en incidenten, 734 rapporten opgesteld door piloten en meer dan 9.000 vluchten om tot deze onthutsende conclusie te komen. In meer dan 60 procent van de ongelukken hadden piloten moeite met het zelf besturen van het vliegtuig. "We zijn vergeten hoe we moeten vliegen", vertelt Rory Kay, piloot en bestuurslid van de FAA. Deze ongelukken hebben al honderden mensen het leven gekost.

    Het navigeren door het drukke luchtruim vindt tegenwoordig voornamelijk geautomatiseerd plaats. Daardoor doet een nieuwe generatie piloten niet genoeg ervaring op met zelf vliegen en neemt het aantal ongelukken door controleverlies gestaag toe.

    Automatiseringsverslaving

    "Het is met name te wijten aan piloten die op het laatste moment de verkeerde beslissing nemen uit onervarenheid. De vliegtuigindustrie lijdt aan een automatiseringsverslaving", aldus Rory Kay. Zowel vliegtuigmaatschappijen als controleorganen ontmoedigen of verbieden dat gezagvoerders de automatische piloot uitschakelen tijdens de vlucht. Hierdoor missen voornamelijke jonge piloten de nodige ervaring om adequaat op te treden als de boordcomputer tilt slaat.

    Een ongeluk in Buffalo in de Verenigde Staten (2009), waarbij 45 mensen om het leven kwamen, werd veroorzaakt door een piloot die verkeerde informatie invoerde in de boordcomputer. Daardoor vloog het vliegtuig te langzaam, met alle rampzalige gevolgen van dien. Er waren geen mechanische- of structurele problemen met het vliegtuig.

    Onbetrouwbaar

    Ook de raadselachtige crash van de vlucht Rio-Parijs twee jaar geleden boven de Atlantische Oceaan is volgens een rapport te wijten aan een reeks opeenvolgende fouten van de piloten. Hoewel ze hadden vastgesteld dat de snelheid die door de boordcomputers werd getoond onbetrouwbaar was, volgden de twee copiloten de standaardprocedures niet. Ze hadden geen opleiding op vlieghoogte gekregen in de procedure voor 'onbetrouwbare IAS' (onbetrouwbare luchtsnelheid op de meetinstrumenten) en het daarop met de hand te besturen toestel, aldus een rapport.

    Onoplettendheid

    Ook het ongeluk in Nederland met de Boeing 737 van Turkish Airline, met 9 doden en 120 gewonden, werd volgens AAF veroorzaakt door miscommunicatie tussen de computer en de piloot, evenals door de onoplettendheid van de gezagvoerder. De hoogtemeter gaf verkeerde informatie door aan de computer, waardoor de snelheid van het vliegtuig drastisch afnam. Het toestel viel letterlijk uit de lucht. Volgens onderzoek heeft de piloot "verzuimd regelmatig de snelheid van de machine te monitoren".

    De AAF pleit voor meer vluchten tijdens het trainingsprogramma. Bovendien moeten de piloten minder op de automatische piloot en meer zelf gaan vliegen, zodat de vaardigheden op peil blijven. (kve) hln

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vliegtuigen

    Vliegtuigen

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Cartoon

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Scherpenheuvel

    Scherpenheuvel

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kledinginzameling

    Hoe oplichters kledinginzameling misbruiken en wat je ertegen kan doen


    Nieuw is het niet, maar dat maakt het niet minder pijnlijk: organisaties die vragen afgedankte kledij te schenken aan een goed doel, zijn niet altijd betrouwbaar. In het Gentse werd in 2007 al gewaarschuwd voor oplichters die de ingezamelde kledij op vlooienmarkten doorverkochten, afgelopen zomer liep in de regio Laarne-Wetteren weer een gelijkaardige oplichter tegen de lamp. Op tweedehandssites werden intussen duizenden mensen het slachtoffer.

    Dat effect blijft niet beperkt tot ons land. In Groot-Brittannië kwamen gelijkaardige oplichterijen aan het licht met mogelijks miljoenen gedupeerden tot gevolg. Uit cijfers daar blijkt dat slechts 30 procent van de gedoneerde kleren echt naar goede doelen gaan, de rest wordt terug verkocht.

    65 procent van de donateurs was hiervan niet op de hoogte en wist niet dat het opgebrachte geld niet altijd naar de liefdadigheidsorganisatie gaat. 85 procent voelt zich belogen en bedrogen.

    Georganiseerde oplichterij

    En de oplichters zijn niet altijd ongure individuen...

    Volgens het onderzoek wordt 70 procent van de oproepen gedaan door bestaande liefdadigheidsorganisaties, die voor de inzameling samenwerken met commerciële bedrijven, die een (groot) deel van de ingezamelde kledij achterhouden en verkopen met winst in het buitenland.

    Geld niet naar de juist

    Op zich niets mis mee, maar het geld gaat zo goed als niet naar de liefdadigheidsorganisaties die hun goede naam lenen aan het project. Zij krijgen maar een (klein) deel van de opbrengst, soms zelfs maar vijf procent.

    Dat handeltje is oplichterij voor wie met een groot hart kleren wegschenkt, maar is eveneens schadelijk voor de liefdadigheidsorganisaties. De afgelopen twee jaar liepen ze zo bijna 5 miljoen euro mis, om nog maar te zwijgen over het wantrouwen dat is opgebouwd tegenover liefdadigheid in het algemeen.

    Gevraagd: correcte informatie

    In Groot-Brittannië gaan stemmen op om de mensen ten minste correct te informeren. "De commerciële bedrijven moeten gedwongen worden om verantwoordelijk en doorzichtig om te gaan met de inzamelzakken. Ze moeten bekend maken hoeveel winst naar de organisatie zal gaan. De gulle schenkers hebben recht om te weten wat er met hun donatie gebeurt."

    Nu nog leeft vaak de illusie dat de kledij rechtstreeks naar de armen of behoeftigen gaat, wat dus niet blijkt te kloppen. Op die manier geld inzamelen is niet illegaal, maar de perceptie bij de mensen klopt niet en dat is dodelijk voor liefdadigheid.

    Slachtoffers

    Zeker liefdadigheidsorganisaties die zelf kledij, speelgoed en eten 'verkopen' aan democratische prijzen, lijden onder die negatieve perceptie en reclame. "Wij houden 100 procent van de opbrengsten binnen de organisatie, die zo kan voortbestaan én mensen kan blijven helpen."

    Voor de man in de straat maakt dat weinig uit: zij verliezen in sneltempo het vertrouwen in álle liefdadigheidsorganisaties en weten niet meer wie te geloven of te vertrouwen.

    Wat kan je doen als je toch wil doneren en de kans op oplichting wil verkleinen?

    1) Check
    Als je een papiertje of een inzamelzak in de bus krijgt, zoek dan informatie op over de vermelde organisatie. Bestaat ze wel, werkt ze met inleveringen, wat doet ze met de kleren en/of het geld? Vind je de informatie niet online, aarzel dan niet om te bellen met de organisatie en uit te vissen of zij de actie coördineren of niet.

    2) Speel op zeker
    Is dat te veel moeite, speel dan op zeker: geef kleding mee aan vrienden en kennissen die naar een derdewereldland reizen of werken voor een liefdadigheidsorganisatie. Je kan ook altijd terecht bij de kringloopwinkel, kledingcontainers of het containerpark.

    3) Besef
    Besef dat het eigenlijk niet altijd om de kleding zelf gaat, maar wel om wat ze kan opbrengen. Veel liefdadigheidsorganisaties geven arme mensen niet echt jouw versleten kleren, maar gebruiken het geld dat ze opbrengen wel om de mensen te helpen. Dat is legaal en al bij al ook redelijk logisch. Zeg nu zelf: je wil toch nog altijd je eigen kleren kiezen, niet?

    4) Verkoop
    Een andere optie is dat versleten kledij versteld wordt en doorverkocht wordt aan armen, behoeftigen of op de derde wereld. Dit lijkt oplichterij, maar er zit wel een logica aan: armen en behoeftigen hebben hun trots. Door hen te laten betalen voor kledij (al is het een halve euro), blijft hun zelfbeeld beter intact. Bovendien kost kledij verstellen ook (een beetje) geld: dat moet ook terugverdiend worden. In de derde wereld is het een economie op zich: huisvrouwen verstellen westerse kledij, of gebruiken ze kleren om er nieuwe mee te maken. Zij verkopen die op de markt en verdienen zo geld voor hun gezin. Op die manier steun je een hele economie.

    5) Kritiek
    Wie geeft aan liefdadigheid, krijgt niet zelden kritiek te slikken van vrienden, familie of kennissen die je 'naïef' of 'onnozel' noemen. Daardoor beginnen veel mensen te twijfelen en geven ze niets meer. Wapen jezelf tegen deze kritiek met bovenstaande tips.

    6) Het milieu
    Tot slot: kledij een tweede of derde leven schenken is goed voor het milieu. Kledij produceren is vervuilend en door deze niet weg te gooien als je het niet nodig hebt, verleng je de levensduur ervan en verklein je dus de ecologische voetafdruk. Wens je je versleten of overbodige kledij niet te schenken aan liefdadigheid, gooi deze dan niet in de vuilbak maar zamel deze dan in op de daartoe bestemde punten zodat ze op een goede manier kunnen gerecycleerd worden. (edp) hln

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hond waakt

    Hond waakt aan doodskist van gesneuvelde soldaat


    Dierenliefde kent geen grenzen. Dat bewijst de Labrador-retriever Hawkeye die waakt bij de doodskist van zijn baasje. Dit pakkende beeld werd genomen tijdens de begrafenis van de Navy Seals Jon Tumilson.

    Deze 35-jarige Amerikaanse soldaat kwam op 19 augustus om het leven tijdens een aanslag op een Chinook-helikopter in Afghanistan. Tumilson was één van de achttien gesneuvelde Seals tijdens dit bloedbad.

    Jon Tumilson werd begraven in zijn thuisstad Rockford in de staat Iowa. De plechtigheid werd door ruim 1.500 mensen bijgewoond. (eb) hln

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Natuur

    Natuur

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Duurste hotelkamers

    Nederland heeft duurste hotelkamers van eurozone


    Met een gemiddelde prijsstijging van 4 procent voor hotelkamers in het eerste halfjaar is Nederland het duurste land van de eurozone, gevolgd door Italië. Dat blijkt uit de Hotel Price Index (HPI) van Hotels.com, zo meldt de Volkskrant.

    De gemiddelde prijs voor een hotelkamer in Nederland bedroeg 110 euro per nacht. Amsterdam blijft de duurste Nederlandse stad. De gemiddelde kamerprijs steeg er met 8 procent van 116 naar 124 euro vanwege een groeiend aantal bezoekers. Den Haag staat op de tweede plaats, gevolgd door Zaandam.

    Wereldwijd staat Nederland op de dertiende plaats. Zwitserland is het duurste land ter wereld voor reizigers. De gemiddelde prijs voor een kamer steeg daar met 9 procent tot 151 euro. Brazilië staat op de tweede plek, gevolgd door Israël.

    Egypte

    De grootste prijsdaling deed zich voor in Egypte. De hotelkamerprijzen daalden met maar liefst 25 procent, nadat er in januari hevige protesten waren uitgebroken tegen het regime van de toenmalige president Hosni Mubarak. De toeristen bleven weg als gevolg van de onlusten, waardoor hoteliers gedwongen waren hun kamerprijzen te verlagen om bezoekers te trekken.

    In Japan was sprake van een prijsdaling van 16 procent vanwege de verwoestende aardbeving en tsunami en de daaropvolgende ramp in de kerncentrale Fukushima I die het Aziatische land afgelopen maart troffen. (kve) hln

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verkeerd hotel

    Koppel boekt verkeerd hotel op 20.000 km van bestemming

     











         Eastbourne in Nieuw-Zeeland                                  Eastbourne in Engeland.

    Een koppel Zuid-Afrikaanse toeristen keek raar op toen ze in Eastbourne, Nieuw-Zeeland, de weg vroegen naar het hotel dat ze via internet hadden geboekt. "Hier is helemaal geen hotel, meneer", klonk het. Bleek dat het stel een kamer had gereserveerd in Eastbourne, Engeland. Een foutje van 'amper' 20.000 kilometer. Dat meldt de krant Dominion Post.

    Michael en Sunette Adendorff dachten dat er iets niet pluis was met de gps van hun huurauto toen ze maar bleven rondjes maken, op zoek naar het Majestic Hotel op de Royal Parade. Dan maar de weg gevraagd in een kruidenierszaak, dachten ze. Winkelbediende Linda Burke bracht al snel opheldering. "Hier is geen hotel en nog minder een straat die Royal Parade heet", zei de winkeljuffrouw.

    Britse ponden: vreemd

    Bij nader inzien bleken het bewuste hotel en de straat in het Engelse Eastbourne te liggen. "Ik vond het al vreemd dat ze ons de rekening in Britse ponden lieten betalen", klonk het bij de verbaasde toeristen.

    Alles volzet

    Juffrouw Burke wilde de Zuid-Afrikanen best helpen aan een onderkomen. Ze belde al de bed & breakfasts van de streek af. Daar bleek echter geen enkel plaatsje meer vrij. Ze bood het koppel dan maar een bed voor de nacht in haar huis aan.

    Juist hotel, verkeerd land

    "Ik boekte het juiste hotel, maar in het verkeerde land", relativeert Michael Adendorff. Het koppel streek neer in Niew-Zeeland om de Zuid-Afrikaanse rugbyploeg te volgen op het WK dat daar aan de gang is. Geld foetsie Tot overmaat van ramp krijgen ze het geld voor hun boeking in Engeland - 105 euro per nacht - niet terug omdat ze hun reservering te laat hebben geannuleerd. (eb) hln

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BB

    BB

    >> Reageer (0)
    14-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mooiste luchthavens

    De mooiste luchthavens ter wereld

    Kuala Lumpur International Airport (Maleisië)

    Luchthavens zijn niet altijd even aangenaam om te vertoeven. Vaak hebben ze een wat militaire look en haasten passagiers zich er snel doorheen op zoek naar hun gate. Gelukkig lijkt daar stilaan verandering in te komen. Meer en meer steden trekken beroemde architecten aan om een sensationeel luchthavengebouw te ontwerpen. Bovendien zijn de mooiste luchthavens ter wereld er niet alleen voor de show. Ze blijken ontzettend functioneel en overzichtelijk. Met andere woorden, de luchthavens in dit lijstje zullen je niet enkel perplex doen staan omwille van hun geweldige design maar je eveneens comfortabel en tijdig naar je gate leiden. Wachten op je vlucht zal je minder zwaar vallen in deze architecturale parels! Onderaan het lijstje kan je de mooie foto's bekijken.

    1. Beijing International Airport (China) De prachtige nieuwe terminal 3 opende haar deuren net op tijd voor de Olympische Spelen in 2008. Het gebouw is meer dan drie kilometer lang en stelt een draak voor. Het dak bestaat uit rode en gele zones die het zonlicht meesterlijk filteren.

    2. Denver Airport (Verenigde Staten) Deze luchthaven is al een paar keer verkozen tot de beste van Noord-Amerika en is vooral geliefd omwille van haar golvende en kegelvormige plafond. Het dak stelt een indianendorp voor met tippi's, een briljant idee van Architect Curtis Fentress.

    3. Bilbao Sondika Airport (Spanje) Dit gebouw is zeer herkenbaar als een ontwerp van de wereldberoemde architect Santiago Calatrava. Het geeft de indruk dat je in een enorme kathedraal rondloopt met die ritmische betonnen zuilen. De luchthaven doet ook denken aan Gaudi en de stijl kan je omschrijven als modern barok.

    4. Osaka Kansai International Airport (Japan) De luchthaven van Osaka is gebouwd op een kunstmatig eiland voor de kust van de stad en is echt wonderlijk. Architect Renzo Piano (ook bekend van Centre pompidou in Parijs) heeft het ontworpen in de vorm van een supergroot vliegtuig met een dak dat zich als een golf lijkt voort te bewegen in de ruimte.

    5. Madrid Barajas Airport (Spanje) Terminal 4 opende in 2006 en werd met veel fantasie ontworpen door Richard Rogers en partners. De kleurrijke pillaren ondersteunen een adembenemend plafond waar je niet op uitgekeken geraakt. Terminal 4 lijkt wel één grote regenboog die je naar de juiste gate leidt.

    6. Kuala Lumpur International Airport (Maleisië) Dit luchthavengebouw is ontzettend eclectisch en daarmee onmiddellijk herkenbaar. Zo is er werkelijk maar één luchthaven in de hele wereld. De Japanse architect Kisho Kurokawa heeft een meesterwerk afgeleverd. (hlnsydney/kve) hln


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vliegtuigen

    Vliegtuigen

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Cartoon

    >> Reageer (0)



    Foto



    ZUCHEROKE
    ZUCHEROKE
    ZUCHEROKE



    Foto

    Mijn favorieten
  • CARTOONS
  • WEERBERICHT
  • KAARTSPEL
  • DAG OP DAG
  • DE HUIDIGE MAAND
  • NUTTELOZE INFORMATIE
  • 1000 LIEDJES
  • GESCHIEDENIS VAN TIENEN
  • RADIOZENDERS
  • Wesp333

    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    coureurke
    blog.seniorennet.be/coureur
    Mijn favorieten
  • DIAREEKS-
  • People painting
  • Borgloon
  • CLARA-POWERPOINTS
  • BLOGTIPS
  • b9500_karel
  • MANDY
  • Wandelgroetjes uit Borgloon
  • Natuurfreek
  • Eten en drinken

    Mijn favorieten
  • seniorennet.be
  • de westhoek
  • patje1957

  • Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    TIENEN.....TINTELENDE STAD
    Archief per maand
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Welkom op mijn blog!
    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!