Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
athea




28-07-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Frisse geurtjes in winkel doen ons meer kopen

Frisse geurtjes in winkel doen ons meer kopen


http://oi45.tinypic.com/2rw4wi9.jpg


De ultieme tip om meer klanten te lokken? Verspreid een heerlijk lavendel- of citroengeurtje in je winkel en je klanten blijven er binnenkort bij wijze van spreken kamperen. Zo leiden dergelijke geurtjes tot meer impulsaankopen, een hogere terugkeerintentie en een positievere winkelbeoordeling. Dat blijkt uit de masterscriptie over geurmarketing van communicatiewetenschapper Lisa Himpe (UGent).

Geurmarketing is een vorm van zintuiglijke marketing waarbij een product- of merkbeleving en de totale beleving tijdens het winkelen geoptimaliseerd worden door een aangename geur te verspreiden. Een nieuwe marketingdiscipline die in ons land nog in haar kinderschoentjes staat.

Tijdens een pre-test kregen twintig mensen tien verschillende geurstaaltjes onder hun neus geduwd. Vijf stalen (kokosnoot, lavendel, vanille, kamille en jasmijn) gaven een relaxerende geur, terwijl de andere (citroen, naaldboom, eucalyptus, pepermunt en appel) een stimulerende geur verspreidden. Uit de test bleek dat lavendel als meest relaxerend werd ervaren. De citroengeur duidden de proefpersonen dan weer aan als meest stimulerend.

Daarnaast kregen zestig nietsvermoedende klanten in een Brugse speciaalzaak drie weken na elkaar ofwel geen geur (controle), een lavendelgeur of een citroengeur aangeboden. Andere omgevingsstimulansen, zoals muziek, temperatuur, design, belichting en kleur liet de onderzoekster tijdens die weekends onveranderd.

Wat bleek na bevragingen achteraf? Klanten kochten niet meer toen er in de winkel een geurtje verspreid werd, wat allicht te wijten was aan de aard van de producten. Wel kon Himpe een stijging vaststellen in het aantal impulsaankopen, evenals in de terugkeerintentie. Daarnaast beoordeelden de klanten de winkel significant positiever. "De resultaten tonen aan dat door aanwezigheid van een aangename geur in een winkelomgeving de emoties van de consument intenser worden", besluit Himpe. (br.hln)




Geef hier uw reactie door
Uw naam *
Uw e-mail
URL
Titel *
Reactie *
  Persoonlijke gegevens onthouden?
(* = verplicht!)
Reacties op bericht (0)



Foto

Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 04-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 01-2019
  • 12-2018
  • 11-2018
  • 10-2018
  • 09-2018
  • 08-2018
  • 07-2018
  • 06-2018
  • 05-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 01-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!