INTRODUCTION of APROCHE CHARGES to VFR operations at EU level
In the past GERMANY has introduced VFR CHARGES for ANY flight and is collecting this via a GERMAN NATIONAL SERVICE
Regently THE NETHERLAND has been introducing APROCHE CHARGES to any VFR flight in to a CTR and collecting them via CRCO-EUROCONTROL
BELGIUM via BELGOCONTROL has not introduced APROCHE CHARGES ........BUT
Via rumors from THE NETHERLANDS and AUSTRIA is the BELGIAN GOVERNEMENT of introducing a FEE from 50 to any VFR FLICHT ENTERING for a CROSSING or making a APROCHE at any CTR be it at a CIVILIAN or MILITARY TWR or AFIS bij a MOTORISED AIRCRAFT inVFR wit a EXEMPTION for VFR flights operated by a EU located FTO This has been made up in consulation with the in VFR operating AIRSPACE USERS
I could not locate the originating authority of this in french introduced proposal and there seems no introduction at EC-DG-MOVE or at CRCO-EUROCONTROL , but the COREPER 1 and BENELUX and the MILTARY are involved, the latest in the project of the INTIGRATION of the MILITARY ATC including BELGACONTROL SEMMERZAKE in to the BELGOCONTROL ATC
Vooral aktief in het geven van ADVIES voor JONGEREN in VLAANDEREN welk belang stellen in een loopbaan in DE LUCHTVAART in een van de 192 gespecialiseerde JOBS
Alhoewel ik niet meer regelmatig persoonlijk deel neem aan de INTERNATIONALE of EUROPESE vergaderingen
Gaan mijn opmerkingen en voorstellen met resultaat voor GENERAL AVIATION & AERIAL WORK OPERATION nog via e-mail naar ICAO(MONTREAL) , IAOPA en FAA ( WASHINGTON)ICAO-EUR(PARIJS),NATO(EVERE),EASA( FRANKFURT),EU-INSTELLINGEN ( BRUSSEL en LUXEMBURG)
Het is wel zoo dat deze inbreng niet onmidelijk in voege komen maar eerst hun gevolgen veel later wegens de vele overlegorganen en consultaties die er nodig zijn alvorens zij in voege komen
op ICAO vlak zie de invoering 20 tot soms 30 jaar later in de EU-ARENA reken ik tussen de 8 tot 10 jaar en soms zijn deze dan niet meer 100% van nut en toepaselijk in de OPERATIONELE LUCHTVAART WERELD
I also like to THANK and express my apreciation to al the PERSONS who have assited me in my LOBBYING task in AVIATION for GENERAL AVIATION & AERIAL WORK OPERATIONS
Heden is er een afname van BUITENLANDSE BEZOEKERS, ook is er een AFNAME van E-MAILTJES omdat ik hen verwijs naar de bestaande aktieve LUCHTVAART ORGANISATIES in de EU-ARENA
Volgens een gesprek met een politieman van de BOB blijkt dat er een tweetal personen gebruik maken van ZINGENDE KINDEREN met een NIEUWJAARS WENS bij avond of zelfs bij dag om daarbij in het huis van oudere bewoners binnendringen en op strooptocht te gaan.
Het is een zeer lief en mooie uitgedost koppel van kinderen welke aanbellen en uw aandacht afleiden
Als MILITAIR heb ik natuurlijk het gebruik van WAPENS aangeleerd;
Initieel in de OPLEIDING te TERVUREN gingen wij naar de TIR NATIONAL te BRUSSEL voor het gebruik van -DE MAUSER -STEN -VINGERON -FN/GP 9mm
later naar LEOPOLDSBURG voor gebruik van -MG -BREN -ENERGA
Tijdens verblijf in MEERDAAL, hadden wij regelmatig oefening met de GP op de lokale schietstand, ook enkele malen de GP gebruikt bij aanhouden van ilegale betredders van de MUNUTIEDEPOT ( STROPERS, JEUGDIGE VANDALEN )
Te AIRCENT; -Regelmatig oefening met GP 9mm -Conversion door USAF naar COLT45
Bij opdracht voor de CRS bijkomende opleiding van -FN/FAL te HERSTAL
Als PILOOT waren wij gewapend met GP 9MM op de ALII bij L'ALAT heb ik geoefend met ANTITANK..TOW