Inhoud blog
  • LUCHTVAART 2013
  • PLANNING SDW 10/11/2013
  • PLANNING SDW
  • DE SFINX
  • CORRECTION
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    LUCHTVAART-SDW

    01-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.INFORMATION AERONAUTIQUE
    Je recoi regulierement des questions sur l'activite des
    CAT -operations

    Un document gratuit en FRANCAIS tres intresant sont les 
    CHRONIQUE-JEAN-BELOTTI  mensuelle qui donne des clarification tres detaille sur des questions posse par des
     personne intresse dans l'aeronautique

    Prenes contact avec mes compliment 
    jean.belotti@gmail.com

    REGARDS
    SYLVAIN DE WEERDT  (SDW)

    01-03-2013 om 15:55 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.REQUEST for ASSISTANCE by PILOTS
    I still receive in function of my past activity as IAOPA
     ( GLOBAL) liaison officer at the EU in BRUSSELS a number of request from OPERATIONAL PILOTS 

    since 2004 IU ame no more involved in this function
    I advise to contact;
    WWW.IAOPA.ORG
    WWW.IAOPA.EU
    WWW.EUROPE-AIR-SPORTS.ORG
    www.pplir.org

    01-03-2013 om 14:55 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ITALIAANSE VERKIEZINGSUITSLAG
    Een aantal E-mailtjes stellen belang in de mogelijke gevolgen op de werking van de EU??

    Men mag niet uit het oog verliezen dat voorstellen van de EU-COMISIE moeten goedgekeurd worden door het EP en nadien tevens aanvaard moeten worden door de EU RAAD bestaande uit de NATIONALE AUTORITEITEN.
    Telkens er in NATIONALE VERKIEZINGEN veranderingen komen in de NATIONALE REGERING en samenstelling in andere NATIONALE POLITIEKE PARTIJEN worden de te aanvaarden voorstellen weer een andere benadering in de beslissingen van de  RAAD

    Heden zal er van ITALIAANSE  zijde een geheel andere standpunt worden ingenomen

    01-03-2013 om 14:12 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PLANNING WE- SDW
    SATERDAY 02/03/2013
    Will be ate EBAW from 0800 UTC until 1100 UTC

    SUNDAY 03/03/2013
    will be at EBAW ;
    -0800 UTC-0900 UTC at EUROPILOT CENTER
    -0900 UTC -1000 UTC  BELAIR CAFETARIA


    pleas confirm YOUR ETA <asap via
    SYLVAIN.D.W@GMAIL.COM 

    01-03-2013 om 11:31 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.IPMS
    ZATERDAG  09 MAART 2013
    zal ik vanaf 0900 a tot 1200 a  aanwezig zijn bij de
     IPMS EXPO in de DON BOSCO school
    Selesianlaan N° 1  te HOBOKEN

    Deze zeer intresante BEURS is GRATIS toegankelijk  zie;
    WWW.IPMS.ANTWERPEN.BE


    01-03-2013 om 00:00 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NAVIGATIE in een VLIEGTUIG
    Men stelde mij de vraag hoe VLIEGTUIGEN in VLUCHT hun weg vinden daarboven want er staan geen WEGWIJZERS??

    Mijn ervaring als INSTRUCTEUR PILOOT kan ik hier een korte beperkte toelichting geven;

    Initieel leert de kandidaat piloot gebruik te maken van speciale topografische luchtvaartkaarten welk de karakteristieke kenmerken op de grond weergeven

    Tevens maakt hij gebruik van een MAGNETISCH COMPAS  om zich in een wel vooraf bepaalde richting te verplaatsen

    Tevens kent hij in functie van het gebruikte motorvermogen welke  SNELHIED het VLIEGTUIG  zich zal verplaatsen

    In vlucht zal hij op de kaart kunnen bepalen welk de afgelegde reisweg is en vooraf bepalen hoeveel tijd hij nodig heeft om zich van de plaats van VERTREK naar de BESTEMMING te verplaatsen

    Het is wel te verstaan dat de vlucht in VFR gebeurt met zicht op de grond

    in functie van de heersende wind op zijn vlieghoogte die hij bekwam van de weerkundige diensten bij de voorbereiding van zijn vluchtplan zal hij in vlucht bepaalde aanpassingen van zijn vliegrichting ( KOERS) en de SNELHEID ten opzichte van de GROND (GROUNDSPEED) aanpassen

    Dit is de initieele VLUCHTNAVIGATIE

    later zal hij ook leeren om gebruik te maken van RADIONAVIGATIE systemen op de GROND( NDB,VOR,DME) en zodoende met gebruik van INSTRUMENTEN aan boord bepalen welke reisweg hij volgt en niet meer afhankelijk van het gebruik van de TOPOGRAFISCHE LUCHTVAART KAARTEN op zicht

    Er bestaan twee bepaalde manieren van VLIEGEN namelijk VFR ( vliegen op ZICHT) en
     IFR ( vliegen op INSTRUMENTEN)

    De meeste LICHTE VLIEGTUIGEN maken vooral gebruik van het VFR vliegen

    COMMERCIELE VLUCHTEN  en GROTERE VLIEGTUIGEN maken gebruik van IFR vluchten

    Heden worden de RADIONAVIGATIEBAKENS op de grond ook vervangen door signalen van 
    SATELIETEN ( GPS en GALILEO)

    Deze korte toelichting is het onderwerp van een uitgebereide opleiding in THEORIE en PRAKTIJK van NAVIGATIE door de kandidaat piloot

    Hierover zijn uitgebreide handboeken beschikbaar in de VLIEGSCHOLEN

    Steeds welkom met bijkomende vragen;
    SYLVAIN.D.W@GMAIL.COM

    20-02-2013 om 17:00 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WW II historiek
    Hier in bijlage een zeer intresante link over WWII  LUCHTVAART

    http://aircraft-crashes-belgium.jouwweb.be

    20-02-2013 om 07:05 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ADVISE

    http://blog.seniorennet.be/sylvain

    www.blog.seniorennet.be/sylvain

    20-02-2013 om 04:08 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WARNING
    THE AERODROME  of;

    SPA MALCHAMP  .....EBSP

    is under DANGER to be CLOSED PERMANENTLY

    16-02-2013 om 13:45 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TOELICHTING
    Heden heb ik al de 
    NEDERLANDSTALIGE  E-MAILS
    beandwoord

    Indien u geen reactie bekwam gelieve uw e-mail ASAP terug te zenden naar
    SYLVAIN.D.W@GMAIL.COM

    15-02-2013 om 16:56 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PLANNING WE
    Saterday 16/02/2013   NOT present at EBAW

    Sunday   17/02/2013  
    from 0900 till 1200 present at EBAW BELAIR

    13-02-2013 om 15:59 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LUCHTVAARTONGEVALLEN
    Even ter verduidelijking ;

    Bij een LUCHTVAARTONGEVAL zijn er twee verschillende ONDERZOEKEN;

    Het GERECHTELIJK onderzoek welk zich toespits op ; WIE IS VERANDWOORDELIJK uitgevoerd door het PARKET

    Een tweede onderzoek door de diensten van een speciale dienst welk in uitvoering van ICAO bepaalt wat de OORZAAK is en vooral om te bepalen hoe men zulk een ONGEVAL voorkomen en dus niet bepaald wie er VERANTWOORDELIJK voor is en det mogelijke SCHADECLAIMS zal moeten bekostigen???

    11-02-2013 om 07:01 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CLARIFICATION
    Ik herhaal hier duidelijk dat ik sedert 31/12/2004 IA0PA niet meer vertegenwoordig en mijn uitspraken na deze datum strikt persoonlijk zijn.

    WWW.IAOPA.ORG
    WWW.IAOPA.EU

    I like to inform YOU again thad ik since 31/12/2004 NO MORE REPRESENT IAOPA, any INFORMATION or TEKST after this DATE are my personnel vieuws!!!!

    HTTP://BLOG.SENIORENNET.BE/SYLVAIN70
    HTTP://BLOG.SENIORENNET.BE/SYLVAIN
    SYLVAIN.D.W@GMAIL.COM

    10-02-2013 om 17:48 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CESSNA ACIDENT te EBCI
    Concerning the Deatly acident of the CESSNA N240PW at CHARLEROI/GOSSELIES AIRPORT ( EBCI)  do I have no INFORMATION or COMMENTS avaible

    I noticed thad IAOPA has been mentioned but are not aware of the origin  of this information nor is the IAOPA delegate at the EU in BRUSSELS 

    For folow up on the EASA progres I advice to consult the NEWSLETTER at    WWW.IAOPA.EU

    Contact;  LUTZ DOMMEL
    IDEA@LUTZDOMMEL.COM
    WWW.IAOPA.EU
    WWW.LUTZDOMMEL.COM
    TELF;  32-473 602 108

    10-02-2013 om 17:31 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WARNING
    THIS WE  09 & 10 FEBRUARY 2013 will i......NOT be present at EBAW

    Tijdens dit WE van 9 &10/02/2013 zal ik ..NIET op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN aanwezig zijn!!

    SORRY 

    08-02-2013 om 05:11 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NOTIFICATION
    Since yestoday i have problems with my PC and i ame ocasionaly using the E-mail of my wife!

    Ik heb tijdelijk moeilijkheden met mijn PC en gebruik tijdelijk het E-MAIL van mijn echtgenote!

    ANNITTA.BRITS@gMAIL.COM

     SORRY   & THANKS

    07-02-2013 om 14:55 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NOTIFICATION
     201302040300 UTC

     FROM NOW ON the PC and the WWW.SENIORENNET.BE seems to be OPERATING again NORMAL

    For any aditional INFORMATION contact me again on;
    SYLVAIN.D.W@GMAIL.COM
    will try to react ASAP
    In my normal ROUTINE do I check my e-mails every day at 0400 UTC  BELGIUM time 0500 a ( UTC +1)

    05-02-2013 om 04:44 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WARNING
     I HAVE ...PROBLEMS with the  .........OC today

    SORRY

    04-02-2013 om 05:41 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LUCHTVAART EXPERT
    Volgens DE OPINIE van een LUCHTVAARTEXPERT in de MEDIA is ROOK  in de CABINE en COCKPIT maar een KINDERZIEKTE

    Ik ga hier niet de beoordeling van PILOTEN aktief in de CAT maar niet weer geven, maar verwijs naar het;
    SWISSAIR111 ongeval dat was ook maar wat ROOK in de COCKPIT!!!!

    02-02-2013 om 07:05 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TOELICHTING SDW
    DANK voor de vele reacties
    Even ter verduidelijking ;

    Ik ben geen LUCHTVERKEERSLEIDER ( ATCO) maar als PILOOT-INSTRUCTEUR in de MILITAIRE LUCHTVAART ( LT/AVN) en BURGERLUCHTVAART  voor 
    PPL, CPL,IFR,CFI   in ZWEEFVLIEGTUIGEN , VLIEGTUIGEN ( SEL) en HELICOPTER heb ik veel persoonlijk contact gehad met zowel de MILITAIRE als BURGERLIJKE ATCO alsook via EUROCONTROL en heb ik een inzicht in deze taak om de LUCHTVARENDE te begeleiden.
     Tevens heb ik de FIC en ARO bemant in MILITAIRE middens

    Onze ZOON was aktief als OPERATIONEEL  MILITAIRE ATCO ( TWR en GCA) bij de BAF

    Ik hoop dat deze toelichting volstaat om alle vergissingen te vermijden????


    01-02-2013 om 13:56 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!