Beverse Weetjes in een andere taal lezen klik hier.
Dropbox
Druk op onderstaande knop om een foto en bijhorende tekst te versturen.
E-mail Beverse Weetjes
Uw vereniging organiseert een activiteit, u hebt iets te vieren, u hebt een nieuwtje te melden... Druk op onderstaande knop en stuur uw activiteit...., door.
E.H. Luc Suys was de laatste pastoor in Beveren-Leie. Van 1990 tot eervol ontslag in 2011. Eind april 2014 ging hij zich in zijn geboortedorp, Lauwe vestigen. Overleden op 12 december 2016.
Schijn bedriegt...
Schijn bedriegt soms zozeer dat je zou willen dat mensen, net als levensmiddelen, voorzien waren van een etiket met de ingrediënten.
Bron: Blog Valerieke's Ditjes en Datjes
Plaatselijke info
Onderwijs
Beverse verenigingen
Leonard Lodewijk De Bo Beveren-Leie 27-09-1826 Poperinge 25-08-1885 Klik hier om het Westvlaamsch Idioticon te lezen
Uit de voorbereidende teksten voor de gemeenteraad van dinsdag 11 januari 2011 die betrekking hebben met Beveren-Leie De overige teksten zijn te lezen in bijlage. 11. weg- en rioleringswerken verkaveling Schoolstraat - Roestraat: goedkeuren stedelijk aandeel In zitting van 2 februari 2010 heeft de gemeenteraad het convenant tussen de Stad en Wagso goedgekeurd ter realisatie van de verkaveling. In dit convenant is bepaald dat de kosten voor de aanleg van de riolering ten laste is van de stad Waregem. Door het studiebureau Grontmij werd in opdracht van Wagso een ontwerp opgemaakt. De werken omvatten: -opbreken van bestaande rioleringen en verhardingen allerhande -aanleggen van rioleringen -aanleggen rijweg in kws verharding -aanleggen parkeerstroken en voetpaden in betonstraatstenen -aanleggen groenzone Uitvoeringstermijn: 70 werkdagen Wijze van gunnen:openbare aanbesteding Raming van de kostprijs der werken; Bedrag exclusief btw Bedrag btw inbegrepen Aandeel stad Waregem 164.706,98 199.295,45 Aandeel Wagso 133.049,24 160.989,58 Totaal 297.756,22 360.285,02 Financieel advies: gunstig mits interne kredietaanpassing op artikel 877/732-60 (budget 2011) Aan de gemeenteraad wordt gevraagd het ontwerp met een stedelijk aandeel van 164.706,98 euro, exclusief btw (btw mede-contractant) goed te keuren.
15. aanvullende verkeersreglementen wegverkeer blijvend karakter: a) invoeren tonnagebeperking Waregem-Deerlijk-Harelbeke b) invoeren kortparkeren in de Vijfseweg c) invoeren van 2 parkeerplaatsen voor personen met een handicap in de Albert Servaeslaan a) Invoeren tonnagebeperking Waregem-Deerlijk-Harelbeke In het centrum van Deerlijk en in het landelijk gebied van Waregem ten zuiden van de Gentseweg zijn er klachten over het doorgaande zwaar vervoer. Naar aanleiding van deze klachten is er een verkeerstelling georganiseerd. Alle bedrijven in het onderzoeksgebied zijn bevraagd over het vrachtverkeer van en naar hun bedrijf. Uit deze onderzoeken blijkt dat 48% van het zwaar vervoer in de Sprietstraat bovenlokaal zwaar vervoer is. De N36 en de N382 zijn de aangewezen routes voor het zwaar vervoer tussen de E17 en de Gentseweg (N43). Het voorstel is om een zonale tonnagebeperking (+5t5) in te voeren die afgebakend wordt door de N36, N43, Sprietestraat (inbegrepen), de Breestraat (niet inbegrepen) en E17.
Dit voorstel is besproken op de verkeerscommissie in Desselgem op 24 augustus 2010, op de verkeerscommissie in Waregem van 9 september 2010 en in Beveren-Leie van 16 september 2010. Dit voorstel kadert ook in het thema zwaar vervoer‟ van het verbreden en verdiepen van het mobiliteitsplan. Het gemeentebestuur van Deerlijk en het stadsbestuur van Harelbeke gaan akkoord om op hun wegen binnen de afgebakende zone deze tonnagebeperking in te voeren. Elk bestuur plaatst de nodige signalisatie op hun gemeentewegen. Het Agentschap Wegen en Verkeer zorgt voor de voorsignalisatie op het kruispunt Gentseweg-Sprietestraat-Liebaardstraat.
Deze maatregel wordt ter kennis gebracht aan de weggebruikers door de plaatsing van zonale borden C23 met onderschrift +5t5‟ en onderschrift uitgezonderd laden en lossen‟.
Op 1 juli 2010 werd een samenwerkingsovereenkomst afgesloten met de Vlaamse Regering voor het maken van een startersconvenant voor de oprichting van een integratiedienst in Waregem.
Binnen dit starterconvenant werd overeengekomen dat een beleidsplan integratie voor de periode 2010-2013 uiterlijk op 31 december 2010 ingediend moet worden. Dit beleidsplan moet goedgekeurd worden door het college van burgemeester en schepenen en de Gemeenteraad. Het ABB (Vlaamse Agentschap Binnenlands Bestuur) is op speciaal verzoek van Waregem akkoord gegaan om uitstel tot de goedkeuring van de gemeenteraad van 11 januari 2011.
Het plan bevat de krachtlijnen van het integratiebeleid voor de komende drie jaar. Deze werden in overleg met de verschillende belanghebbenden uitgetekend na een uitgebreide omgevingsanalyse. Op basis van de knelpunten en opportuniteiten werden de doelstellingen voor de volgende drie jaar uitgewerkt.
Voor Beveren-Leie betekent dit dat er geen zwaar doorgaand verkeer meer zal toegelaten worden van en naar Deerlijk in de Spijkerlaan, Paanderstraat, Beveren-Dries en de Stagestraat en voor Desselgem in de Sprietestraat (nvdr).