De Noordzee bruist een lied dat brandt De zeewind draagt het mede Het zingt van vrijheid over 't land Van vreugd' in dorp en stede De zonne vuurt de blijheid aan Langs velden, weiden, stromen Waar steden met hun torens staan Waar woud en heide dromen Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart O schone steden, trots en vroom Vol heilige feestvisioenen O stille dorpkens langs de stroom Waar veld en weide groenen Ik min U, stad vol klokgetril En dorp ik min U beide En 't is er, als ik dromen wil Zo vreedzaam in de heide Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart
Willem Gijssels (1875 - 1945)
SCHOOLPERIKELEN (Vroeger)
Avonturen met schooldirecties, leerkrachten, ouders, leerlingen, clb'ers. Vertellingen over vroeger en nu. En ook nog een beetje actualiteit met een korreltje zout.
Het woord 'zigeuner' ligt onder vuur. In Duitsland wordt 'zigeunersaus' vervangen door 'paprikasaus op Hongaarse wijze'... om zigeuners niet te discrimineren.
De ziekelijke zucht om niet te discrimineren en het streven naar gelijkheid kenmerken een diverse samenleving waarin uitschieters, buitenbeentjes en andere probleemgevallen hun plaats niet willen kennen, niet willen vinden en hun anders-zijn niet willen accepteren.
We moeten over gebarsten eieren lopen om niemand te kwetsen of te stigmatiseren. 't Is allemaal vlug gebeurd tegenwoordig, met al die kwetsbare groepen, andersgesocialiseerden en andersgestoorden. Integratie wordt allang niet meer verwacht van deze 'anderen' omdat ze niet kúnnen integreren want hun wortels zitten elders, daar waar ze vandaan komen. En opnieuw wortelschieten kan niet meer. Vluchten kan nog wel.
Het Duitse levensmiddelenbedrijf dat 'zigeunersaus' wil verbannen, kiest nu voor 'paprikasaus op Hongaarse wijze'. Ik stel een andere optie voor: 'rondreizende-personensaus', of 'zwervende-mensensaus', of 'rondtrekkende-zwerverssaus'.
Wat woordkeuze betreft i.v.m. 'zigeuner' heeft Vlaanderen ruim vijf jaar geleden de hoofdvogel afgeschoten!
Het Gelijkekansencentrum (nu Unia) en het Minderhedenforum, beiden overeind gehouden door Vlaams geld, protesteerden toen tegen het woordgebruik 'Zigeuner'. 'Zigeuner' mocht niet meer. Het moest vervangen worden door 'Woonwagenbewoner'.
We kennen deze instanties als het oorkussen des duivels, van waaruit zij etnische minderheden en kwetsbare bevolkingsgroepen bewieroken. Weg-met-ons pur sang. Wouter Van Bellingen was in die tijd het stamhoofd van het Minderhedenforum en Jozef De Witte was de bendeleider van het racismecentrum dat nu Unia heet. Beide heren bonden de strijd aan tegen het woord 'zigeuner'.
Ondertussen bewegen zigeuners zich zorgeloos verder en zeulen rond van de ene drassige weide naar het andere onherbergzame terrein. Zij zijn 'zigeuners' en zo willen ze zich blijven voelen.
Zuhal Demir heeft overschot van gelijk als ze zegt dat de massale vechtpartij van vorige week in Blankenberge niets te maken heeft met toerisme, maar alles met het wanbeleid in Brussel: " Er zijn criminele jeugdbendes van Brussel afgezakt om amok te maken in Blankeberge... In Brussel krijgen bendes vrij spel. Ook de politievakbonden klagen er over. Dat is al jaren bezig. En wat wordt daaraan gedaan?"
Op 9 mei jl., toen het samenscholingsverbod volop floreerde, las ik dat het Brusselse ongedierte, het allochtoon gespuis, massaal het samenscholingsverbod negeerde. Ongestraft samenscholen! Ze troepen samen in de straten om zich tegen de politie te keren, ook in coronatijden. En de politie grijpt niet in. Ze kúnnen niet ingrijpen, zeggen ze. Eigen volk controleren en coronaboetes uitdelen dat lukt wel, i.p.v. die bruin apen aan te pakken in Brussel. De politie uw vriend? Alleen in het wilde westen van Brussel!
Politievakbonden weten dat de rellen in Brussel angstvallig stilgezwegen worden. Het ergste vinden ze dat linkse lokale politici de kant van de bendes kiezen. Met fluwelen handschoenen. En zo komt het dat jeugdbendes van migrantenjongeren al decennialang mogen blijven bestaan in Brussel. Het begon al in 1990 toen jeugdbendes het Brusselse stadscentrum tot hun misdadig actieterrein maakten. Hoe is het mogelijk dat deze wantoestanden zo lang aanhouden en de allochtone criminaliteit mag blijven bestaan?!
We keren een half jaartje terug in de tijd. In de precoronische tijd. Toen we in volle vrijheid huppelend en dansend door het leven gingen met een onbegrensde bewegingsvrijheid. Het was den schoonen tijd van handjes schudden, knuffeltjes en kusjes uitwisselen, uitbundige feestjes, liederlijke omhelzingen, romantische etentjes tot diep in de nacht... zonder politiecontroles, zonder de gendarmenstreken van winkeliers, kassabediendes en cafébazinnen.
Een avondklok?... Nooit van gehoord. Dat was iets uit het stenen tijdperk toen de Flintstones op tijd thuis moesten zijn van hun vrouwen.
Vóór corona was ons leven eentje van falderie en faldera, en dat zalige leventje werd van ons afgepakt!
Van vrijblijvendheid naar verplichting
Wat nu aan de gang is zou een half jaar geleden op een horrorscenario geleken hebben, iets onwezenlijks. We zouden het nooit geloven.
In een korte tijdspanne is nu iedereen bijna gewend aan de ingrijpend gewijzigde samenlevingsvormen, aan een leven onder dictatuur met onredelijke vrijheidsbeperkingen. Velen hebben 't nog niet in de gaten, de schapen denken dat de overheid bezorgd is om onze gezondheid. Opstandelingen worden intimiderend bedreigd met torenhoge boetes. We staan met z'n allen met de rug tegen de muur, vanwaar we machteloos toezien hoe de overheid aan de touwtjes trekt. Alleen een massale opstand kan ons bevrijden, maar er lopen teveel schapen rond die niet kunnen revolteren.
Slechts enkele maanden volstonden om te leren leven met mondkapjes (het zal toch nooit wennen), social distancing, huisarrest, bubbels, en nog wat akelige dingen. De lockdown en de mondmaskerplicht kwamen er niet pardoes. Geleidelijk en glijdend ging het van adviezen naar verplichtingen. Van vrijblijvendheid naar dwang.
Het kantelmoment in de evolutie naar vrijheidsberovingen kwam er toen De Block verbaal agressief uit de hoek kwam: "Blijf in uw kot!".
Verstening
Ik vrees dat bij een nieuwe lockdown, of als coronamaatregelen te lang duren, dat ze 'vastgeroest' raken, gewoontevorming zet zich in gang, en een heleboel dingen zullen niet meer teruggeschroefd worden. De overheid heeft gemerkt hoe gemakkelijk het ging om beslag te leggen op onze vrijheden en een hele bevolking te onderdrukken. De verleiding zal groot zijn om vrijheidsberovende maatregelen te bestendigen en uit te breiden. Wellicht zal dan iedere crisis aangegrepen worden om stukjes vrijheid van ons af te pakken. Komt het ooit nog wel goed?
Hardwerkende Twentse ondernemer moet verplicht deuren sluiten i.v.m. #Corona. Politie pontificaal voor de deur. Ongelooflijk. Wat zou het toch mooi zijn als de politie dit zou doen tegen het tuig op het strand…
De uit het niets opgedoken viroloog Marc Van Ranst teistert al maandenlang ons tv-scherm waar hij niet van weg te slaan is. Op de Nederlandse tv is hij ook al verschenen en daar noemden ze hem een 'topviroloog'. Genoeg om van naast je schoenen te gaan lopen. Maar dat deed ie al langer. Zijn eigenwaan kent geen grenzen. Onverstoorbaar-stoïcijns en zelfverzekerd wimpelt hij iedere kritische aanval weg alsof hij de goddelijkheid en alwetendheid in eigen persoon is. Opwellingen en emoties zijn hem vreemd, doodbedaard en berekenend gaat hij tewerk.
Ik vind het zorgwekkend hoe hij zich opwerpt als 'wetenschapper' maar vooral als predikant die vanop zijn kansel mensen oproept om van de kust weg te blijven, om niet naar Antwerpen te komen, om allerlei regeltjes slaafs op te volgen in de strijd tegen Het Virus, om mensen bang te maken, om te dreigen met meer boetes en controles. Zo ontpopte hij zich als de verlosser van de mensheid. Dat denkt hij toch van zichzelf.
Deze man heeft geen enkele empathie met de gewone burger, met het gewone alledaagse leven. Zie maar hoe hij de feestende voetballers van Antwerp aanviel toen ze in elkaars armen vielen, toen de spelers, bedwelmd door de overwinningsroes, spontaan uiting gaven aan hun dolle vreugde. Als je iets tegen emotionele uitbarstingen hebt, dan heb je geen verstand van mensen, misschien wel van virussen.
Van Ranst houdt zijn hart vast als vele mensen veel te dicht bijeen komen, maar toen in Blankenberge het allochtoon uitschot op het strand samentroepte om heibel te maken, toen hoorde je de viroloog niet, hij moeide zich toen niet met het geboefte dat alle coronamaatregelen in de wind sloeg. Erger nog. Hij verkondigde: "Het strand hoort van iedereen te zijn."... 'Iedereen', een woord dat past in zijn linkse denkjargon. Dubbelzinnige uitleg: "Het strand is van iedereen, dus ook van herrieschoppers."
Politiek getinte uitspraak: "Als rechtse mensen omkomen door het coronavirus, is dat een vorm van natuurlijke selectie"... Wie controleert eigenlijk Van Ranst en de inhoud van zijn verhalen?
Beste lezers, geniet met volle teugen van het uitheemse spektakel op de video. We zien exotische wildemannen met apenmanieren hun dierlijke driften ontladen, bruine apen die alles wat hun pad kruist vernielen, achterlijk, agressief, onwezenlijk... Moeten wij veronderstellen dat het ménsen zijn?!
Het mooie Vlaamse strand van Blankenberge toverden ze om in een heus safaripark.
En zo staan we alweer een stapje dichter bij de verwildering van onze geciviliseerde samenleving.
Het is weer gebeurd. Een groep 'jongeren' dook op aan een plas om verkoeling te zoeken, maar vooral om kabaal te maken en rel te schoppen. En de media brachten daarover verslag uit in hun eigen gekende stijl om de etnische afkomst van de 'jongeren' te camoufleren in plaats van hen bij naam te noemen, zoals uitschot, crapuul, gespuis... of gewoon 'migrant', dat mag ook.
Gisteravond kreeg een man ruzie met een 60-tal 'jongeren' op het strand van de Plas in Houthalen. Houthalen, waar het krioelt van de allochtonen, en waar Alain Yzermans burgemeester is en tevens beschermheer van zijn allochtone burgers, vooral van de drugsdealers en criminelen van de wijk Meulenberg. Hij zelf specifieert de relschoppende 'jongeren' ook niet.
Burgemeester Yzermans besloot na crisisberaad dat vanaf vandaag de Plas voor onbepaalde duur gesloten wordt. Ook Jef en zijn Marie mogen niet meer komen zwemmen. Alle brave burgers worden gestraft. En de barbaren zullen straks wel een andere Plas vinden om er de rust te verstoren op vredige stranden.
Media zijn medeschuldig aan de capriolen van onze vreemde medemensen. Zij zouden in hun berichtgevingen alle excessen, baldadigheden, uitwassen en andere vormen van agressief gedrag van allochtonen extra in het zonnetje moeten zetten... Mensen moeten weten hoe het komt dat onze samenleving zo aan het verloederen is!
Ik las dat de laatste twee monniken van de Sint-Benedictusabdij, beter gekend als de Achelse kluis, verhuisd zijn naar de abdij van Westmalle. Broeder Gaby en broeder André waren de laatste twee trappisten. Ik hoop dat de Westmalle trappist hen even lekker smaakt als de Achelse trappist.
De Achelse trappist zal nog altijd gebrouwen worden in Achel en mag de naam 'trappist' behouden. Het accent in de abdij zal nu meer op het toerisme liggen en op het omliggende natuurgebied met wandelroutes. Een religieuze bestemming is er toch niet meer.
Ooit heb ik eens een retraitekamertje gehuurd in de Achelse trappistenabdij. Om mij te bezinnen over m'n blog. De muze had me in de steek gelaten, mijn inspiratie stond droog, nog geen drie zinnige zinnen kreeg ik na mekaar op papier om er een samenhangend verhaal mee te vormen, strompelend over stijl en taal vond ik niets nog de moeite waard om over te schrijven. Deze depri's komen wel meer voor, maar ik laat het de lezers niet altijd weten.
Toen ik op een mooie dag op de sukkeltoer zat te piekeren over woorden en zinnen, klonk er gebonk op de deur van m'n retraitekamertje. Het was broeder Jan die mij een schuimend trappistenbiertje kwam aanbieden. Geïnteresseerd loerde hij naar het krantenknipseltje dat voor me lag, over 'Werkloze vreemdelingen', een rapport waarin de beweringen van Paula D'Hondt over werkloze migranten krampachtig verdedigd werden. Het rapport was bedoeld om mythes te doorprikken zoals: "Alle migranten zijn profiteurs van onze sociale zekerheid"... "Er bestaat geen specifieke werkloosheid voor niet-Europese vreemdelingen"...
Paula D'Hondt was de suikerpatrones van alle migranten. Zij was een tijdgenoot en zielsverwant van Pater Leman, de eenzame kruisvaarder die vergeefs jacht maakte op Vlaamsblokkers.
'Dagjestoeristen' is de nieuwe benaming voor allochtoon gespuis dat aan onze Vlaamse kust herrie komt schoppen.
Journalisten geven een handige draai aan hun berichtgeving om de etniciteit van de terreurzaaiers te verbergen. Wij mogen niet weten welke huidskleur de baldadige 'jongeren' hebben die de politie aanvielen. Toch wijst alles in de richting van onaangepaste bruine apen die in groep de politie aanvielen op het strand van Blankenberge.
Velen onder hen zijn gekend bij het gerecht en hebben een waslijst aan strafbare feiten. Voeg daarbij het feit dat dat 40 'jongeren' zich IN GROEP tegen de politie keerden toen deze het bevel gaf om van de golfbreker af te komen. Een massale vechtpartij volgde... Ingrediënten voor een typisch portret van de Amokmakende Migrant. Onze eigen Vlaamse jeugd is minder bekwaam om zich te organiseren dan allochtonen die echt bedreven zijn in bendevorming en samenscholingen.
Vroeger, vóór de vreemdelingeninvasie, bouwden we zandkastelen op het strand, we zochten schelpjes, schreven onze namen in het zand, of deden mee aan balspelletjes... Het was vredig en aangenaam vertoeven op het strand in het mulle zand. Die zalige tijd is helaas voorgoed voorbij.
Deze bloedhete dagen en broeierige nachten doen me met weemoed terugdenken aan de legendarische zomer van 1976. Niet één zomer zal die ooit kunnen evenaren.
De aanhoudende tropische hitte was toen al voelbaar in 't voorjaar toen verse groene blaadjes aan de bomen al verdorden toen ze nauwelijks ontloken waren. Bloesems kwamen niet tot volle bloei, niets kon rijpen. De hele natuur snakte naar hemels vocht.
De zwoele zomer van 1976 is onvergetelijk. Dat was toen de gloeiend hete zon nooit wou ondergaan, toen vogeltjes de hele dag een middagdutje deden, toen de hele natuur in coma lag, alles lag stil, geen blaadje roerde zich, niets bewoog. Enkel de zon was aan 't werk met haar intens-brandende stralen midden in een staalblauwe lucht. Bermen langs autowegen lagen er een hele zomer lang verschroeid en vergeeld bij, als uitgedroogd stro. Kurkdroge grasvelden en dorstige akkers hunkerden zieltogend naar een regendruppeltje.
De allesverschroeiende zon van 1976 deed de alcohol in m'n pintjes verdampen terwijl ik d'r bij zat, toen ik jong was, en onbezonnen, en geen raad wist met mijn hormonen. Dat was in 1976.
De kracht van de verzengende zon deed het zand naast het water in m'n huid branden en grifte voor altijd een herinnering in m'n geheugen over mijn eerste echte liefde, pril en kwetsbaar. Het brandende zand en de gloeiend hete zon maakten van 1976 een ouderwetse nostalgische zomer. Zoals we er nooit meer eentje zullen kennen.
Heel vroeg in de ochtend kon ik nog genieten van de natuur, toen de zon nog niet wakker was, toen wandelde ik langs een beekje dat verscholen lag achter dicht struikgewas. Ik wandelde langs boerderijen en landerijen, verschroeide weilanden en dode akkers, verschraalde aardappelvelden, uitgestrekte koren- en maïsvelden om in te verdwalen.
En toen de zon genadeloos begon te schijnen in de loop van de ochtend, toen zocht ik verkoeling in de schaduw van grote canadabomen waar koeien lui en loom lagen te herkauwen, in stilte wachtend op de kilte van de nacht.
Het komt misschien toch nog goed met het nijpende lerarentekort. Neem nu een klas vol mondgesnoerde leerlingen, die zijn niet zo vlug geneigd om ambras te maken met elkaar want hun woorden gaan verloren in de vieze adem die in het voddeke voor hun mond zit. Ze hebben hun handen vol aan het snakken naar frisse lucht. En tijd voor gerommel en gestommel met medeleerlingen blijft er dan niet meer over.
Leerkrachten zullen opgelucht ademhalen bij de beelden van jongeren met mondmaskers in de klas. Mondmaskertjes zullen toegejuicht worden bij de heropnening der scholen. Leerkrachten herwinnen hun gezag, er is meer discipline en vooral rust in de klas. Getraumatiseerde leerlingen zijn rustige leerlingen die met andere dingen bezig zijn dan met de leerstof, nl. met ademen, en zoeken naar zuustof.
Het mondmasker in het onderwijs kan nieuwe injecties geven aan lerarenopleidingen. Leerkrachten zullen ook minder vlug afhaken. Zij zijn opnieuw de baas in de klas. Het beroep van leerkracht zal heropleven. Zij staan vooraan in een klas vol met leerlingen die het zwijgen opgelegd zijn... Collectieve benauwende stilte... Leerlingen kunnen wel hun gedacht zeggen, maar het blijft bij bescheiden gemompel. Ze raken getraumatiseerd en kunnen zich niet meer spontaan verbaal laten gaan. De leerkracht is de baas.
Deze onderdrukking en collectieve traumatisering zien we terug in de samenleving. De idiote mondkapjesplicht is er als symbool van onderdanigheid aan de overheid. Mensen met een mondkapje zijn minder taalvaardig, minder mondig... en dat is precies wat de machtswellustelingen willen.
De politiek bedreven en gestimuleerde coronawaanzin deinst nu ook niet meer terug voor de bewuste massatraumatisering van leerplichtige kinderen en jongeren: deelstaten zoals Hamburg, Nordrhein-Westfalen, Beieren of Mecklenburg-Vorpommern willen de leerlingen verplichten tot het dragen van mondmaskers op het schoolterrein of zelfs ook tijdens de les. Deze maatregelen worden gemotiveerd met verhoogde besmettingscijfers. Terwijl bekend is dat juist kinderen en jongeren uitermate immuun voor het virus zijn, wat ook bewezen wordt door een actueel onderzoek in de deelstaat Sachsen.
We mogen weer op onze beide oren slapen. Het offerfeest van de moslims is voorbij. Die mannen liggen nu allemaal met hun vier pootjes omhoog te bekomen van hun uitbundige illegale slachtingen van onschuldige schaapjes. Schaapjes die smachtend naar een laatste ademzucht genadeloos onthoofd werden. De onbarmhartige moslims liggen nu te slampampen om half bewusteloos te recupereren van hun achterlijke rituelen. De barbaren!
Beste lezer, zulke barbaarse geplogenheden worden hier toegelaten in onze beschaafde westerse wereld. Onvoorstelbaar! Illegaal slachten is wel verboden, maar oogluikend wordt het hier en daar toch toegestaan. D'r zijn moslims die bij het offerfeest vaak wel eens buiten de islamitische lijntjes kleuren. Maar dat is hen toegestaan door onze lakse overheid die sympathiseert met de moslimgemeenschap.
Om terug te komen op de bedenking van Tjenne: "Welke straffen zijn er bij niet naleven van het verbod op onverdoofd slachten. Geldboetes, gevangenisstraf of identiteitskaart inleveren?"
Over sancties lezen we nergens iets, wel over heel wat schapen die in beslag genomen werden, of die waren hun kopke al kwijt, of ze werden op tijd gered om hun kopke te verliezen.
En ook: "Politie doekt illegale slachterij op in Lille: 40 schapen voor offerfeest in beslag genomen... Illegale slachtplaatsen gesloten, schapen in beslag genomen... In Turnhout, Lille (gerechtelijke vervolging), Brussel... Politie Antwerpen en Brussel nam heel wat schapen in beslag: illegale slachtingen."
Om te beginnen, beste lezers, blijf weg van de Vlaamse kust. Het heeft geen zin om naar zee te gaan, je kan er de zeelucht niet meer opsnuiven, alleen je eigen toxische adem... Zelfs de zeelucht hebben ze ons afgepakt!
En dan bereiken ons druppelsgewijs onheilspellende berichten over praktijken om zgz het Virus te bestrijden. In werkelijkheid zijn het vrijheidsberovende maatregelen die telkens een stapje verder gaan, geleidelijk en onopvallend, sluipend en schuifelend, beetje bij beetje zijn we een stukje vrijheid kwijt. Denk maar aan 'undercover politiecontroles', of 'coronawachters', of andere detectives.
Het gaat de foute kant op. We gaan akelige tijden tegemoet. De jeugd zal er wel aan wennen, die groeit ermee op. Maar onze generatie heeft de zalige tijd vóór corona gekend, de precorona, met hemelse vrijheden, onbegrensde mogelijkheden om te reizen, met elkaar te communiceren, met ons op straat, in winkels, eet- en drankgelegenheden te bewegen. We leefden in het precoronische tijdperk waarin we ongeremd onszelf konden zijn zonder complexen en zonder hindernissen. In die precoronatijd leefden we in een altijddurende roes van bedwelmende losbandigheid... Bij wijze van spreken.
Nu zal er echter een nieuwe wereld voor ons opengaan, eentje van spionnen, gluurders en verklikkers, eentje van wetten, regeltjes, beperkingen en boetes. Ons dagelijkse leven zal vergald worden door telkens nieuwe verzinsels van de overheid om het volk in het gareel te houden... Tenzij we ons als kluizenaar opsluiten in ons eigen huis waar wél vrij zijn. Of misschien ooit niet meer?
Alle coronamaatregelen zullen zich de komende maanden en wellicht jaren gaan vastroesten in ons alledaagse leven. Om permanent geldig te kunnen blijven... Het komt nooit meer goed met onze vrijheid.
Marc Van Ranst ergert zich aan feestende Voetballers
Marc Van Ranst kan wel verstand hebben van virussen maar niet van mensen. Dat bleek uit zijn genadeloze kritiek op de Antwerp FC-voetballers die elkaar in de armen vlogen om samen hun overwinning te vieren.
Geërgerd reageerde hij op twitter:
Een bubbel van je huishouden en 5 vrienden, zeggen ze. Een barbecue in de tuin kan maximaal met 10 personen, zeggen ze. Anderhalve meter afstand houden, zeggen ze.Voor sommige beroepen gelden andere regels, en dat is verkeerd, zeg ik.
Iemand zou Van Ranst eens moeten uitleggen dat het vreugdefeest na de overwinning een spontane ontlading van emoties is, puur menselijk en niet te verhinderen.
Hij zou moeten klagen over het idiote coronabeleid van de overheid in plaats van voetballers aan te vallen.
In Vlaanderen geldt sinds 1 januari een absoluut verbod op onverdoofd slachten – dus ook voor rituele slachtingen. Wallonië volgde begin september. Alle schapen in Vlaanderen moeten vooraf door middel van elektronarcose verdoofd worden.22 okt. 2019.
Het offerfeest van de moslims is in volle gang. Daar konden we niet naast kijken, de media bazuinden het uit om ter luidst.
Zowat vijf jaar geleden schreef een onhandige journalist een stukje over 'Vlaamse moslims'. De moslimgemeenschap in Vlaanderen stelde toen voor om het onverdoofd slachten te laten erkennen als Vlaamse (?) culturele traditie. Om alzo onschuldige schaapjes ritueel te kunnen onthoofden. Het barbaarse onverdoofd slachten heeft niéts te maken met onze Vlaamse cultuur! Moslims en hun islamitische kapsones horen niet thuis in Vlaanderen, enkel in islamitische landen of in de woestijn.
In 2017 hebben moslimorganisaties klacht ingediend tegen het Vlaamse slachtverbod. Minister Ben Weyts beloofde niet te zwichten voor de islamitische druk. En Gaia beloofde te blijven strijden voor een totaalverbod op onverdoofd slachten.
Unia dwarsboomde de plannen van Gaia: "Het verbod op onverdoofd slachten is niet discriminerend, omdat ook de Europese wetgeving een uitzondering maakt voor slachtingen voorgeschreven voor religieuze rituelen."
Waarop Gaia: "Unia bestendigt dierenleed."
Vlaamse dierenartsen eisten in een open brief dat dieren voortaan enkel nog ritueel geslacht mogen worden met verdoving. Vanaf 2015 was ritueel slachten in de EU enkel toegelaten in erkende slachthuizen. De Vlaamse dierenartsen vonden die maatregel niet streng genoeg, omdat slachten zonder verdoving nog altijd mogelijk was. Dat gaat gepaard met pijn en stress. Dierenleed!!!
Ondanks het hevige verzet van Gaia, minister Ben Weyts, Vlaamse dierenartsen... kwamen de moslims triomfantelijk als overwinnaars uit de strijd. Lees hieronder het verdict.
"Mondkapjesplicht? 73% van de Nederlanders vindt het PRIMA".
Beste Nederlanders, geloof geen fluit van deze mededeling. De leugen is bedoeld om de schapen onder jullie te overtuigen van de populariteit van het mondkapje. Blijf je verzetten tegen het mondsnoerende vodje!
Gisteren... Oef! Wat een dag! Zucht, zucht... M'n drijfnat mondmasker heb ik boven de wasbak moeten uitwringen, het zweetvocht droop er zo van af. M'n hele make-up naar de knoppen. Het is onmenselijk om met zo'n voddeke voor de mond rond te lopen, terwijl je naar lucht moet happen. Op tv worden mensen met mondkapjes geïnterviewd en je verstaat ze niet. Ze staan daar wat te mompelen. Gelukkig zijn er ondertitels om te weten wat ze te vertellen hebben.
Lees hier bij E.J. Bron over het recht van levende wezens op frisse lucht.
‘Zodra regering en parlement met reces gingen kwam de Mondmasker Maffia pas echt goed op stoom’
Terwijl hijgerige Hugo in Zuid-Frankrijk op de camping ligt te bruinen nemen de vazallen van de toekomstige fascistische Staat der Nederlanden met verve de honneurs waar met Aboutaleb aan top als zelfbenoemde ongekroonde koning (‘Mag ik het zo zeggen? Rot Toch Op;) der ordehandhavers. Zodra regering en parlement met reces gingen kwam de Mondmasker Maffia pas echt goed op stoom. “Overal mondmaskers, zodra je de deur uit gaat, masker op”, betoogde Aboutaleb bij Nieuwsuur als antwoord op de zuigerige vraagstelling van Petra Grijzen. Het zat Aboutaleb dwars dat burgemeesters dit niet kunnen verplichten want: “Alleen de regering kan vrijheidsbeperkende maatregelen nemen”. Dan zijn we het over dié kwalificatie tenminste eens.