Vechten in Syrië
Hoe zou het afgelopen zijn met de 21-jarige Isa Özdemir die vorig schooljaar na de paasvakantie niet meer in zijn school opdaagde, het Technisch Instituut Sint-Lodewijk in Genk? Hij zou er bijna zijn diploma elektromechanica gehaald hebben. Klasgenoten vermoedden dat hij was gaan vechten tegen het regime van Assad in Syrië. Directeur Jansen begreep het niet goed: "Isa was niet iemand die opviel of het voortouw nam." ...
Wel, dát soort onopvallende slappelingen zijn precies het meest vatbaar voor terroristisch gedachtegoed dat hen met een beetje overtuigingskracht aangepraat wordt... beïnvloedbaar en labiel, ontvankelijk voor manipulaties en valse voorstellingen... Hun psychische zwakte doet hen besluiten om te gaan 'vechten', om de held uit te hangen, in gedachten slaken ze al strijkreten en dromen van overwinningen. Hun zelfbeeld wordt opgekrikt. HIER beteken ze niets. In Syrië worden ze als helden met open armen ontvangen...
Islamonderricht en Radicalisme
En dan vraag ik me af in hoeverre islamlessen bijdragen tot het indoctrineren van weerloze jongeren? Wat vertellen islamleraars in de klas tegen hun moslimleerlingen? Heb ik nooit een antwoord op gekregen. Wat gebeurt er tijdens de islamlessen? Is er controle op de lesprogramma's van de islamleraars? Mijn afkeer voor het islamonderricht is er al vanaf de jaren 70, ik heb het al 100 keren verteld, toen een paar mafkezen in de regering de islam als godsdienst erkenden, gekken die de islam in het onderwijs wilden inbedden, gekken die minaretjes, koranverzen, bidmatjes en allerlei moslimprullaria als statussymbolen willen verheffen.
Islamleerkrachten maakten zich schuldig aan de mislukte integratie van moslimleerlingen in de normale leerlingenpopulatie. Ze waren tevens verantwoordelijk voor een buitenmaats zelfbewustzijn bij hun leerlingen. Ze stoomden hen klaar om uit te groeien tot een zelfverzekerde moslimgemeenschap, een gemeenschap die nu stapvoets onderweg is naar een islamheerschappij.
Brahim Laytouss, een voormalige islamleerkracht, klapte vorig jaar uit de biecht: "De slechte kwaliteit van de islamlessen draagt bij tot de radicalisering van moslimjongeren." ... Zijn pleidooi voor verbeteringen vonden geen gehoor bij de Moslimexecutieve.
Toen zei onderwijsminister Smet dat hij de inspectie zou inschakelen om radicale islamleraars te controleren. Moeilijk! Want in élke islamles zitten radicale elementen. Het radicalisme zit VERWEVEN in islamonderricht, radicalisme is inherent aan élke vorm van lesgeven aan moslimleerlingen! Daarom pleit ik voor een totale afschaffing van islamlessen in het onderwijs, ze zijn achtergehaald, middeleeuws en verhinderen elke vorm van integratie van moslimleerlingen in de gehele schoolbevolking. Laten we doen alsof er helemaal geen islam bestaat. Een opluchting en bevrijding voor ons Vlaamse onderwijs!
Ik hoop dat de nieuwe onderwijsminster Crevits niet vergeten is wat haar voorganger Smets beloofd heeft... Radicale islamleraars controleren!... ALLE islamleraars controleren! Mijn ervaring is dat ze allemáál iets radicaals invoeren in hun lessen.
|