Eerst even afrekenen met een lezer die niet weet van ophouden. Hij wil mijn blog een betere koers geven, hij wil me bekeren en me zeggen wat ik wel en wat ik niet mag schrijven. De griezel vergeet dat de blogger in volle vrijheid zijn eigen mening de vrije loop mag laten gaan op zijn blog. Het is de blogger gegund om kwallen, krengen en trollen door het slijk te sleuren. Een blog is als uitlaatklep en therapie voor de blogger als baas over zijn eigen blog. Zeurpieten en zaagtrienen raad ik aan om de Story of het parochieblad te lezen en weg te blijven van mijn blog.
Nu is Lieve vandaag in the mood om een dwarsligger uit het verleden verbrijzelen en vermorzelen tot er niets meer van overblijft, alleen een kleverige brij die tergend langzaam afglijdt langs een donkere afgrond, naar de hel met de eeuwige vlammen.
Eerst nog melden dat Lieve onschendbaar is en ontoerekeningsvatbaar voor alles wat ze vertelt. Ik vertel in de derde persoon.
De Turkse tolk werd in de concentratiescholen onthaald als een Bevrijder die orde kwam scheppen in exotische prietpraat. Een Reddende Engel die 'allochtonen in nood' onder haar beschermende vleugels neemt.
Naiëvelingen in scholen en CLB's dweepten met haar, gaven haar een gevoel van superioriteit en bejegenden haar alsof ze het vriendinnetje van Allah was. Als je van mensen een afgod maakt, word je zelf beduveld, bespot en bedot.
Velen zagen de Turkse tolk als een kleurrijke en leerzame toevoeging aan ons alledaagse leven, ze zouden haast buigen en knielen om hun verdraagzaamheid en bewondering overvloedig te laten blijken.
De afgoderij en dweperij maakten van haar een superwezen dat met haar snoet in de lucht liep, van verwaandheid, niet om onze Vlaamse lucht op te snuiven, maar om te genieten van alle voorrechten die zomaar in haar Turkse schoot geworpen werden.
In de scholen waar het allochtoontjes geregend had, zette ze Turkse zwanserijen om in Vlaams proza begroeid met hele bossen Turkse haren. Vlaamse verkrachtingen! Een beetje vertalen van Turks zwamgezeik was goed om misverstanden en vertroebelingen op te lossen, dacht men. Ondertussen hoefden leerlingen en ouders geen initiatieven te nemen om beter Nederlands te leren...
|