In een Engelse school hebben ze een eigenaardige manier om de schrijfvaardigheid van hun leerlingen te onderzoeken. Ik noem het amateuristisch geklungel, hoe de leerkracht aan 12-jarige meisjes de opdracht gaf om een brief aan hun ouders te schrijven waarin ze verklaren dat ze zich willen bekeren tot de islam.
Er was slechts één ouder (slechts één!!!) die protesteerde en naar school ging om uitleg te vragen over deze bizarre schrijfopdracht. En daar vernam de vader dat de opdracht bij het lespakket hoorde en dat het bedoeld was om de schrijfvaardigheid van de leerlingen te beoordelen. Ja, ja, schrijfvaardigheid...
Op dat moment had de vader al grote argwaan moeten koesteren en moeten weten dat de leerkracht een persoonlijke toets aan de schrijfopdracht gegeven had.
Ook moesten er vragen gesteld worden bij het onderzoek naar schrijfvaardigheid. Dat doe je niet d.m.v. huiswerk, maar door klassikale of individuele toetsen in de klas zelf. Om invloeden van buitenaf te vermijden.
Het verweer van de school "dat hoort bij het lessenpakket" slaat nergens op, schrijfvaardigheid onderzoeken hoort bij het lessenpakket, oké, maar het onderwerp van bekering tot de islam zeer zeker niet. De leerkracht interpreteerde het naar eigen believen. Schrijfvaardigheidstesten horen te gaan over neutrale onderwerpen, ofwel een onderwerp door de leerling te kiezen.
Beste Vlaamse ouders, controleer grondig alle huistaken en handboeken van uw kinderen, volg hen op de voet, want ook hier in Vlaamse scholen sluipt de islam binnen als een reptiel dat ongezien alle kansen benut om zich te verstrengelen met het westerse gedachtegoed van uw kinderen en het in een wip aan te tasten. Zoek steun bij elkaar, word samen boos en dien samen klacht in tegen de school wanneer uw kind thuiskomt met verdachte taken die kunnen wijzen op islamisering. Neem het heft in eigen handen en zorg zélf voor de opvoeding van uw kind. Laat de school niet bepalen welke denkrichting uw kind moet inslaan...
|