De titel van dit bericht klinkt spectaculair. Toch moeten we niet verschieten van wat er allemaal in islamitische scholen gezegd wordt tegen moslimleerlingen. Moslimleerkrachten genieten van onschendbaarheid, een soort immuniteit voor onderwijsinspectie. Dat was vroeger ook zo in onze Vlaamse scholen waar de bespreekbaarheid van de inhoud van islamlessen taboe was.
In Mechelen was er een paar jaren geleden even sprake van een oprichting van een islamitische school, maar aan die islamitische verzuchtingen kwam al snel een einde toen bleek dat Marokkaanse criminelen aanzienlijke bedragen investeerden in het project. Het geld werd in beslag genomen... En Brussel, dat is een verloren stad, daar is de islamisering al zo hopeloos ver gevorderd dat er al vijf islamitische scholen zijn.
Ouders van migrantenkinderen zijn niet geneigd om in huiselijke kring hun kinderen in te wijden in taal en cultuur van het gastland waarin ze gastvrij en royaal mogen leven. Bij moslims thuis geldt de thuistaal en worden islamitische rituelen in stand gehouden. Geen sprake van integratiebereidheid, moslims kunnen niet integreren omdat ze moslim zijn.
En op school sloven directies en leerkrachten zich uit om het de moslimpjes naar hun zin te maken, uit angst voor islamofobie en racisme, de linkse wapens om de oprukkende islamisering een duwtje in de rug te geven.
Als Vlaamse kinderen de pech hebben om naast een moslim in de klas te zitten, zullen hun schoolprestaties daar hinder van ondervinden, want de negatieve impact van de moslim op de Vlaming is groot. Daarom vind ik het aangewezen dat islamitisch onderwijs zich afzondert van het traditionele Vlaamse onderwijs, heel ver weg, in de onbewoonde wereld, of een industriegebied is ook goed, als onze Vlaamse leerlingen maar niet besmet geraken. Moslims kunnen toch niet integreren, want dan zouden ze hun koran moeten verbranden, afscheid nemen van Allah, en hun moslimidentiteit vaarwel zeggen...
(Door: Sybren F. de Jesus Madureira Porfírio)
Er wordt gezellig leesmateriaal gebruikt bij lessen in het Verenigd Koninkrijk, blijkt maar weer.
Integratie begint al vroeg. Als er ook maar enige kans kan zijn dat kinderen van ouders met migratieachtergronden – van landen die qua cultuur ver van ons af staan, natuurlijk – succesvol zullen integreren, moet de school daar een leidende rol in hebben. Immers: vaak genoeg wordt er thuis weinig tot niets gedaan met de cultuur van het nieuwe land.
Dan helpt het natuurlijk niet als je je kind als moslim naar een islamitische school stuurt, en al helemaal niet als je zoon- of dochterlief terechtkomt op een plek waar ronduit sharia-achtige praktijken gedoceerd worden.
Lees verder>>> (h/t Elisah)
|