MGDrivers
Inhoud blog
  • PreWar Days te Kortrijk op 1 december foto's Wim
  • 6 uren rally te Korytrijk op 18 en 19 november
  • Bijeenkomst te Bondues France ( Fotos van Wim)
  • Bijeenkomst te Ieper op de Esplanade op 1 oktober
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto

    www.thesportscoupe.com en/of www.oldtimertips.be, www.oldtimertips.nl

    wim
    16-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tour du Mont Blanc : schoon foto's / belles photos
    http://www.flickr.com/photos/mgb25/sets/72157635564597512/















    16-09-2013, 23:47 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.17° Guldensporenrit

    Na meerdere dagen regen was er voor de zondag droog weer voorspeld. En de weermannen kregen gelijk !!

    We konden heel de dag met de kap open rijden !!

    Buiten de normale mooie MG's reden er ook enkele zeer mooie mee (nieuw voor de MG  Drivers).

    De vrije pauze te Petegem in "Het Oud gemeentehuis" beviel ons zeer goed : alles aan één EURO !!! Zelfs de Palm van Johan .

    Het middageten was zoals al de voorgaande jaren zeer lekker in  "Ladeuze"

    We sloten de geslaagde dag af  in het Pleintje te Berchem.

    De afwezigen misten veel !!!

     

    Après plusieurs jours de pluie on annonçait un temps sec pour dimanche. Et les météorologues avaient raison !!!

    Nous avons pu rouler décapoté toute la journée.

    En plus de nos habituelles et belles MG, il y avait également quelques très belles voitures d’autres marques (une nouveauté pour le MGDrivers)

    La pause libre à Petegem au "Het Oud Gemeentehuis" plaisait à tout le monde... toutes les consommations au prix de 1 €, même la Palm de Johan.

    Le dîner à « Ladeuze » fut excellent comme d'habitude.  

    On terminait la journée avec un drink au " 't Pleintje" à Berchem.

    Une nouvelle fois, les absents ont eu tort.





    16-09-2013, 00:00 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    08-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Uitnodiging / invitation : 17° Guldensporenrit 15 sept.
    Marke, 19 augustus 2013

                                      

    Beste Vrienden van MG en andere merken,

     

    Het “MG Drivers” team heeft  het genoegen U uit te nodigen op de :

     

     

    17° Guldensporenrit.

    Op zondag  15 september 2013.

     

    Bijeenkomst om 9 u 30  in “ De Proeverij “Hoogstr, 9 ( bij de Markt ) Kruishoutem

    Coördinaten 50,904264 en 3,528446

     

    - In de voormiddag is er een rit  van 60 KM, volgens bolleke pijl, door de mooie streek van de Vlaamse Ardennen  en langs kleine baantjes met veel prachtige vergezichten oa de Koppenberg.

       Pauze te Wortegem-Petegem

     

    - ’s Middags eten we in het gekende goede restaurant  "La Deuze “

     

    Apero: crémant.

     

    Soepje van Italiaanse trostomaten.(+tweede bediening).

     

    Boterzacht kalkoenhammetje met blackwellsaus en gratin van zongedroogde tomaat.

     

    Koffie.

     

    Aangepaste wijn en water aan tafel.

     

    - ’s Namiddags rijden we langs het mooie Kasteel van Anvaing, Kluisberg, Patersberg  en andere prachtige wegen.

     

    - Er is veel gelegenheid om terrasjes te doen: Anvaing, Kluisberg ...

       Er is weer een mooie ritplaat door Ivan ontworpen en gemaakt !!

    Inschrijven kan enkel door storting van 32 € per persoon op   001 - 027 58 58 - 66 van

    Wim Salaets   Diagorasstraat, 47   8510 Marke zeker vóór vrijdag   6 september 2013.

    Veel M.G.groeten en tot in Kruishoutem: Tel : 0473 / 24 23 77                                       

    Het MG Drivers team (Ilse en Wim Salaets) wsal@skynet.be

     

    blog : http://blog.seniorennet.be/mgdrivers/

     

               

     Marke, 19 août 2013

     

    Cher amis d’M.G. et d’autres marques.

     

    Les amis du « MG Drivers » ont  le plaisir de vous inviter à notre :

     

    17e Guldensporenrit - le dimanche

     15 septembre 2013

     

    Comme lieu de départ, nous avons choisi la taverne «DE Proeverij » située à Hoogstraat 9 (près du Grand Place) à Kruishoutem vers 9 h 30. Coordonnées 50,904264 en 3,528446

     

    Départ du tour de + ou - 100 kms vers 9 h 30, avec roadbook système boules et flèches      à travers la région des Ardennes flamandes en empruntant des petites routes avec nombreuses vues panoramiques, comme le Kwaremont, Koppenberg et Patersberg. Nous passerons par beaucoup de terrasses (Mont de L’Enclus)

     

    Le Midi vers 12 h nous dégusterons au  "La Deuze" à Markedaal

     

    Apero: crémant.

     

    Soupe italienne aux tomates cerises ( avec deuxième service )

     

    Tendre jambonneau de dinde à la sauce Blackwell et gratin de tomates séchées au soleil

     

    Café.

     

    Vins et eaux.

     

    Inscription uniquement possible  en versant la somme de 32 € par personne

    Versement au compte  nr : BIC GEBAREBB /  IBAN BE 07 001 027 58 58 66

    de Wim Salaets - Diagorasstraat 47   8510 Marke, date limite : le samedi   6 septembre 2012.

     

    Sont compris dans le prix :

    - le roadbook.

    - la plaque rallye.

    - le midi : boissons pendant le dîner

     

    Salutations MG amicales et à bientôt à Kruishoutem                                                                                            

    Ilse et Wim : 0473 / 24 23 77

    08-09-2013, 16:15 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Esplanade à Lille














    08-09-2013, 16:11 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Esplanade te Ieper van zondag 1 september














    02-09-2013, 22:56 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    27-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TR 6 gestolen / volé
    TRIUMPH TR6 gestolen
    bouwjaar : 1974
    nummer chassis : CF18132U
    belgische nummerplaat : DUS 599
    koetswerk : britisch green
    open dak : alpaga donker groen
    interieur: beige leder met donkergroene afboording
    tapijt : donker groen
    dashbord : wortelnoten
    stuur : hout/alu
    windscherm : zwart
    velgen : minilite
    datum diefstal : 24/8/2013
    plaats diefstal : Spa Belgium
    N° PV Politie 5287 Spa : VE.17.L2.004314/2013
    kontakt eigenaar : jpd.mu@skynet.be
    of 
    politiekantoor met PV nr bovenaan
    TRIUMPH TR6 volée
    année de contsruction : 1974
    numéro de châssis : CF18132U
    immatriculation belge : DUS 599
    coloris carrosserie : britisch green
    capote : alapga vert foncé
    interieur : cuir beige, passepoilé de vert foncé
    tapis intérieurs : vert foncé
    tableau de bord : ronce de noyer
    volant : bois/alu
    parre vent : noir
    jantes : minilites
    date du vol : 24/08/2013
    lieu du vol : Spa Belgium
    N° PV Police 5287 Spa : VE.17.L2.004314/2013
    contact propriétaire: jpd.mu@skynet.be 
    ou
    bureau de Police avec n° PV ci-dessus

    27-08-2013, 00:00 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    18-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oldtimersbeurs te Wervik










    18-08-2013, 22:50 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oldtimersbeurs te Wervik


















    18-08-2013, 22:49 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alsace
    Tijdens onze vakantie in Alsace was er een parade van oldtimers op de camping!!
    We zagen  er ook een koppel Denen met hun MG B en tentje op terugreis naar Denemarken na nu trip in de Provence.
     
    Pendant notre congé en Alasace il y avait  une parade d'oldtimers dans le Camping.
    Il y avait aussi des Dannois en MG B qui restaient quelques jours dans une tente.


















    17-08-2013, 23:02 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Balade en France

    Ziehier enkele sfeerbeelden van onze MG-trip naar de Loire streek tijdens het weekend van de "14e Juillet".

    Een fantastische rondreis doorheen een landschap vol kastelen!!!

    Voiçi quelques image de notre balade dans Le Loire; le WE du 14 juilliet.

    Une balade phantastique dans un paysage plein de châteaux

     

    http://www.dvsnaps.com/devos/2013-loire/index.html

     

    Groetjes,

    Dirk & Barbara  (dank wim)

    17-08-2013, 22:14 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    15-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Retrodays te Geluwveld














    15-07-2013, 11:50 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    10-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Esplanade te Ieper zondag 7 juli








    10-07-2013, 21:38 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nog wat vragen over het gebruik van oldtimers / encore des questions sur l'emploi des voitures anêtres

    Ik stelde nog enkele vragen aan Peeter van de BFOV over de O plaatrijders !!!

    1) Ik denk dat dus studerenden niet met hun oldtimer naar school mogen rijden maar dat bv ouders wel hun kinderen aan school mogen ophalen. Juist ? KLOPT

    2) Mag je met je O plaat gaan winkelen ? JA

    Groeten

    Peeter BFOV vzw - FBVA asbl

    Chers MG Drivers,

    Je posais encore 2 questions à Peeter du FBVA

    1)Les étudiants ne peuvent pas utiliser un oldtimer pour aller à l’école. Les gens peuvent aller chercher les étudiants à l’école.

    2) On peut faire des courses avec l’oldtimer.

    10-07-2013, 19:40 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.New Oldtimer stuut

    Dit oldtimerstatuut geldt voor voertuigen die staan ingeschreven met een O-plaat, niet voor klassieke voertuigen van 25 jaar en ouder met een gewoon kenteken. Voor hen blijft alles uiteraard bij het oude.

    Wat verandert er allemaal?

    a) Leeftijd van de oldtimer

    Vroeger werden auto's, auto's voor dubbel gebruik en minibussen na 25 jaar als oldtimer beschouwd, terwijl militaire- en bedrijfsvoertuigen minimaal 30 jaar oud moesten zijn. Dat onderscheid valt weg. In het nieuwe oldtimerstatuut is de minimum leeftijd voor alle categorieën van voertuigen vastgelegd op 25 jaar.

    B) Gebruik Oldtimer

    Vroeger bleef het gebruik van een oldtimer met O-platen verplicht beperkt tot proefritten binnen een straal van 25 kilometer, tussen zonsopgang en –ondergang, in het kader van een behoorlijk toegelaten manifestatie, of om zich naar de behoorlijk toegelaten manifestatie te begeven. onder het nieuwe statuut mogen oldtimers dag en nacht rijden. dit dient niet langer binnen de context van een behoorlijk toegelaten manifestatie te zijn.

    Dit zijn heldere regels die amper ruimte laten voor interpretaties.

    Daarmee is het dus eindelijk gedaan met die soms complexe politiecontroles.

    Toch zijn er enkele duidelijk gedefinieerde beperkingen.

    Nog steeds blijven oldtimers uitgesloten van bepaalde toepassingen:

    •           commercieel en professioneel gebruik;

    •           woon-werkverkeer en woon-schoolverkeer;

    •           bezoldigd vervoer en met bezoldigd vervoer van personen gelijkgesteld gratis vervoer;

    •           gebruik als werktuig of werkmiddel, alsook voor interventieopdrachten.

     

    Om alle misverstanden te vermijden, werden extra definities toegevoegd aan het KB 15.03.1968 :

    •           ‘commercieel gebruik’ verwijst naar elk gebruik dat mikt op zakelijk of persoonlijk financieel gewin;

    •           professioneel gebruik: elk gebruik ten behoeve van de beroepsuitoefening of de bedrijfsvoering;

    •           woon-werkverkeer: de verplaatsing van en naar de plaats van tewerkstelling;

    •           woon-schoolverkeer: de verplaatsing van en naar een onderwijsinstelling door studerenden.

    Het begrip 'gelijkgesteld gratis vervoer' refereert naar de bedrijfswereld, waar chauffeurs in dienst het personeel naar een bepaalde werkplek of werf brengen. Dit handelt dus niet over mensen die gratis passagiers meenemen in hun oldtimer.

    Voor voertuigen uitgerust met rupsbanden wordt het gebruik beperkt tot oldtimermanifestaties en proefritten binnen een straal van 3 km vanaf de stallingsplaats van het voertuig.Kort samengevat kunnen oldtimers dus dag en nacht rijden, behalve als ze worden gebruikt voor commerciële, professionele doeleinden of tijdens het woon-werk of woon-schoolverkeer.

    De eerder aangekondigde 3-jaarlijkse periodieke keuring voor voertuigen vanaf 15.06.1968 werd uit het project geschrapt.

    De BFOV raadt iedereen aan om zijn oldtimer te gebruiken als een goede huisvader. Dat is de beste manier om nog lang van onze hobby te blijven genieten.

    De BFOV bedankt graag alle gesprekspartners voor de constructieve medewerking die tot dit mooie resultaat heeft geleid, en alle liefhebbers die zoveel vertrouwen hebben geschonken in onze federatie en zoveel geduld hebben gehad.

    Om extra complicaties te vermijden voegen we in bijlage een foldertje dat u best in uw voertuig bewaart. De kans bestaat immers dat niet alle politiediensten meteen van de nieuwe regeling op de hoogte zijn.

    Voor alle info : 0495 38 98 12 - sec@bfov-fbva.be

    Peeter Henning

    CEO BFOV

    Belangrijk document om in uw voertuig te bewaren   bij eventuele politiecontrole

    Het nieuwe oldtimerstatuut Wijziging KB 15.03.1968 - Belgisch Staatsblad dd 26/06/2013 - In voege sinds 01/07/2013

    Dit oldtimerstatuut geldt enkel voor voertuigen ingeschreven onder een O-plaat.

    a) leeftijd van de oldtimer Minimum leeftijd voor alle categorieën van voertuigen werd vastgelegd  op 25 jaar.

    B) Gebruik oldtimer

    Vroeger bleef het gebruik van een oldtimer met O-platen verplicht beperkt tot proefritten binnen een straal van 25 kilometer, tussen zonsopgang en –ondergang, in het kader van een behoorlijk toegelaten manifestatie, of om zich naar de behoorlijk toegelaten manifestatie te begeven. Onder het nieuwe statuut mogen oldtimers dag en nacht rijden. Dit dient niet langer binnen de context van een behoorlijk toegelaten manifestatie te zijn. Toch zijn er enkele duidelijk gedefinieerde beperkingen.

    Nog steeds blijven oldtimers uitgesloten van bepaalde toepassingen:

    • commercieel en professioneel gebruik;

    • woon-werkverkeer en woon-schoolverkeer;

    • bezoldigd vervoer en met bezoldigd vervoer van personen gelijkgesteld gratis vervoer;

    • gebruik als werktuig of werkmiddel, alsook voor interventieopdrachten

    Om alle misverstanden te vermijden, werden extra definities toegevoegd aan het KB 15.03.1968 :

    • ‘commercieel gebruik’ verwijst naar elk gebruik dat mikt op zakelijk of persoonlijk financieel gewin;

    • professioneel gebruik: elk gebruik ten behoeve van de beroepsuitoefening of de bedrijfsvoering;

    • woon-werkverkeer: de verplaatsing van en naar de plaats van tewerkstelling;

    • woon-schoolverkeer: de verplaatsing van en naar een onderwijsinstelling door studerenden.

    Voor voertuigen uitgerust met rupsbanden wordt het gebruik beperkt tot oldtimermanifestaties en proefritten binnen een straal van 3 km vanaf de stallingsplaats van het voertuig.

    c) keurings Bewijs

    De oldtimers ingeschreven onder een “O”-plaat hebben geen keuringsbewijs met vermelding van een geldigheidsdatum maar enkel een groen keuringsbewijs met vermelding ‘Staat van het voertuig’’

    Voor alle info :

    BFOV vzw - 0495 38 98 12 - sec@bfov-fbva.be - www.bfov.be

    Peeter Henning

    CEO BFOV! !! !

    Het nieuwe oldtimerstatuut

    De meest gestelde vragen

     

    Beste WIM

     

    Het nieuwe oldtimerstatuut is in voege sinds 1 juli maar het blijkt dat er nog een paar onduidelijkheden zijn die we willen ophelderen. 

     

    Op donderdag 04.07.2013 hadden we een nieuwe overlegvergadering met de FOD Mobiliteit en Vervoer en de GOCA waar een aantal punten verduidelijkt werden.

     

    We hernemen hieronder de meest gestelde vragen die ons gesteld werden tijdens deze eerste week.  We verzoeken u de vragen en de antwoorden aandachtig te lezen.

     

    Peeter Henning

    CEO BFOV

     

    1. Wat met de straal van 25 km?

    Gelet op het feit dat de oude wettekst vervangen werd door de nieuwe is er geen sprake meer van de straal van 25 km en valt deze beperking dus weg..

     

    2. Mag ik met de O-plaat in het buitenland rijden?

    Ja want de O-plaat is een gewone nummerplaat die geldig is in het buitenland.

     

    3. Mag ik een aanhangwagen of caravan trekken met mijn oldtimer ingeschreven met een O-plaat?

    Ja dit is toegelaten.

     

    4. Wat is het sleepgewicht van mijn oldtimer?

    Tot op heden werd er geen sleepgewicht toegekend voor oldtimers ingeschreven met een O-plaat.  De BFOV heeft tijdens de onderhandelingen steeds gepleit om een sleepgewicht toe te kennen aan deze oldtimers teneinde onnodige discussies te vermijden.  Een voorakkoord bestaat erin om een sleepgewicht toe te kennen hetzij via :

    - een bestaand PVG nummer

    - de eventuele vermelding ervan op een identificatieplaatje

    - het onderhouds- of handleidingboekje van het voertuig of zelfs aan de hand van aangetoonde documentatie

    - een formule die toegepast wordt door de GOCA op basis van artikel 21 van het KB 15.03.1968

     

    Momenteel wordt er gewerkt aan een nieuwe instructie om dit sleepgewicht te bepalen.  Van zodra deze instructie in voege zal treden zullen we u hieromtrent zeker tijdig informeren.

     

    5. Is mijn trekhaak onderworpen aan een periodieke keuring zoals dit voorzien is voor moderne voertuigen?

    Neen, de periodieke keuring is niet van toepassing, noch voor de oldtimer zelf, noch voor de trekhaak. 

     

    6. Erratum BFOV : Document 'Staat van het voertuig'

    Tijdens onze communicatie van 26.06.2013, hebben we een flyer opgesteld die u kon afprinten om toe te voegen aan uw boorddocumenten. 

     

    Het puntje C op dit document maakte melding van het feit dat de oldtimers met een O-plaat een keuringsbewijs 'Staat van het voertuig genaamd' moesten bezitten.  De meeste voertuigen ingeschreven met een O-plaat zijn sowieso in het bezit van dit document en dit wordt nu rechtstreeks afgeleverd bij elke nieuwe inschrijving.

     

    Maar, tijdens de overschakeling naar de Europese nummerplaat hebben vele liefhebbers hun oude traditionele nummerplaat omgewisseld voor een Europese O-plaat en dit door middel van een administratieve procedure ZONDER dat de oldtimer een technische keuring moest ondergaan.

     

    Tijdens onze overlegvergadering op donderdag 04.07.2013, werd de beslissing genomen dat deze liefhebbers zich niet naar de technische keuring moeten begeven, noch in het bezit hoeven te zijn van het document 'Staat van het voertuig'.  Het feit dat de oldtimer een O-plaat bezit is voldoende om aan de ordediensten aan te tonen dat het voertuig vrijgesteld werd van een periodieke keuring.

     

    We hebben intussen onze folder aangepast die u opnieuw kan afprinten via de volgende link: klik hier.

     

    Opgelet: in het magazine dat onderweg is werd de oude folder nog toegevoegd.  We zullen een nieuwe drukken en meesturen met ons magazine van de maand augustus.

     

    7. Wat mag de technische keuring controleren met het oog op het bekomen van een O-plaat?

    De verschillende keuringsstations moeten de instructie toepassen van de FOD Mobiliteit en Vervoer.  Er is een nieuwe instructie in de maak teneinde deze gelijk te schakelen met de nieuwe wetgeving en van zodra deze van toepassing is zullen we u hierover informeren.

     

    Intussen blijft de volgende instructie van toepassing: klik hier.

     

    8. Attest 'Oldtimerverklaring'

    We melden u dat de Oldtimerverklaring geen enkele waarde meer heeft gezien deze nog de oude wettekst weergeeft.  U hoef deze verklaring dus niet meer mee te sturen met het roos aanvraagformulier tot inschrijving van een voertuig gezien deze voorzien wordt van de stempel 'Enkel Oldtimer'.

     

    9. Hoe overschakelen van het gewone statuut naar het oldtimerstatuut?

    Veranderen van statuut kan enkel door het voertuig aan te bieden aan de technische keuring en om alzo een herinschrijving aan te vragen als oldtimer.  U ontvangt op de keuring een roos aanvraagformulier tot inschrijving van een voertuig dat u moet overhandigen aan de verzekeringsmakelaar.  De verzekeringsmakelaar vraagt de nieuwe O-plaat aan die u door Bpost thuis of op een plaats naar keuze geleverd zal worden.  U dient wel 30 EUR te betalen aan de postbode. 

     

    Het is raadzaam om deze wijziging aan te vragen tijdens de maand waarin u het voertuig op uw naam destijds heeft ingeschreven, dit om te vermijden dat u twee maal een forfaitaire verkeersbelasting zou moeten betalen.  Bijvoorbeeld: het voertuig werd op uw naam ingeschreven op 15/09/2009, ga over tot de wijziging tijdens de maand september. 

     

    Er wordt geen bijzondere inverkeersbelasting (BIV) geheven gelet op het feit dat het om een herinschrijving gaat op naam van dezelfde titularis.

     

    10. Mijn oldtimer is nog steeds voorzien van een traditionele nummerplaat (dus geen O-plaat). Ik heb nooit stappen ondernomen om deze om te wisselen naar een Europese O-plaat.  Ik bezit al dan niet de toenmalige oldtimerverklaring.  Ik ben niet meer naar de keuring geweest sinds x-aantal jaren.  Ben ik in regel met de huidige wetgeving?

    Neen, u bent helemaal niet meer in regel met de huidige wetgeving.  Uw voertuig wordt trouwens aanzien als een gewone personenauto en niet als oldtimer!  Hierdoor is de geldigheidsdatum van de technische keuring vervallen zelfs indien u destijds kon genieten van een vrijstelling door middel van de oldtimerverklaring. 

     

    Wat nu?

    - u kan opnieuw naar de keuring gaan met het oog op een jaarlijkse keuring waar u dan een geldig keuringsbewijs zal ontvangen.

    - u kan naar de technische keuring gaan met het oog om een O-plaat aan te vragen - zie procedure hernomen in vraag nr 9

     

    11. Bestaan er O-platen voor gemotoriseerde twee- of driewielers?

    Neen nog niet maar we werken momenteel aan een oldtimerstatuut voor de gemotoriseerde twee- of driewielers en waar er een O-plaat zal ontstaan voor deze voertuigen (motorfietsen en bromfietsen). 

     

    Dit vergt een aanpassing van het Koninklijk besluit van 10.10.1974 die verschillend is van het onlangs aangepaste KB in verband met het nieuwe oldtimerstatuut.  We houden u op de hoogte van de vooruitgang van dit dossier.

     

    12. Mag ik occasioneel een huwelijk rijden met een O-plaat?

    Voor zover het vervoer occasioneel gebeurt (+/- 2 keer per jaar) en waarvoor geen vergoeding betaald wordt, en dat het om een vriendendienst gaat voor een lid van uw club of een lid van de familie, is dit uiteraard toegelaten. 

     

    Vanaf het ogenblik dat u de oldtimer geregeld gaat gebruiken voor het rijden van huwelijken en dit tegen vergoeding, dan is dit verboden met een O-plaat en dient de oldtimer aanzien te worden als ceremoniewagen.

     

    13. Ik heb mij aangeboden aan de technische keuring met een bedrijfsvoertuig van minder dan 30 jaar oud maar men heeft geweigerd mijn oldtimer te keuren.

    Inderdaad er zijn een aantal liefhebbers die huiswaarts mochten keren zonder keuring.  De BFOV heeft inlichtingen ingewonnen bij de GOCA en het blijkt dat de informatica nog niet aangepast werd aan de nieuwe wetgeving.  Ze vragen nog een aantal weken geduld voor dit type van voertuigen.

     

    14. Quid met de landbouwvoertuigen van meer dan 25 jaar onder een normale nummerplaat?

    Na het in voege stellen van de nieuwe G-nummerplaat van rode kleur, zijn er nog een aantal nieuwigheden op komst voor de landbouwvoertuigen, zoals bijvoorbeeld een verplichte periodieke keuring. 

     

    Dankzij de tussenkomst van de BFOV is het momenteel voorzien dat de liefhebbers van deze oldtimertraktoren vrijgesteld zullen worden van de periodieke keuring  en dat ze nog steeds zullen kunnen gebruik maken van de verminderde belastbare rode diesel voor zover de minder dan 3,5 ton wegen en meer dan 25 jaar zijn en  ingeschreven onder een O-plaat.   

     

    Van zodra we de wetteksten bezitten zullen we hierop uitgebreid terug komen.

     

    NIEUW VANAF 1 SEPTEMBER

     

    Misschien heeft u het gelezen of gehoord via de media maar vanaf 1 september zal er een nieuw inschrijvingsbewijs ingevoerd worden en dit bij elke nieuwe inschrijving. Het nieuwe inschrijvingsbewijs bestaat uit twee delen waarvan het eerste deel zich aan boord van het voertuig zal bevinden en het tweede deel op een beveiligde plaats.  Bij verkoop van het voertuig dienen de twee delen aanwezig te zijn. 

     

    Het nieuwe inschrijvingsbewijs zal gratis afgeleverd worden bij elke nieuwe inschrijving maar zal betalend zijn indien de eigenaar een duplicaat zal aanvragen. 

     

    We komen hier uitgebreid op terug in ons magazine Retro Classic News van de maand augustus.

     

    We hopen dat we de meeste vragen overlopen hebben maar blijven uiteraard ter beschikking voor bijkomende info.

    BFOV

    Utiliser l'ancêtre en bon père de famille!

    Ne changez pas votre comportement actuel et songez à ce que votre ancêtre soit utilisé dans le cadre de votre passion. Pensez également à l'environnement et à l'image positive du collectionneur

    Le NOUVEAU STATUT ANCÊTRE est arrivé!

    BRUXELLES – Après sept ans de négociations, la FBVA a enfin pu finaliser le nouveau statut ancêtre. Suite à la publication au Moniteur Belge dd 26/06/2013, le nouveau statut entre en vigueur le 01/07/2013 et offre aux collectionneurs un usage plus libéralisé de leur ancêtre.

    Ce nouveau statut ancêtre est d'application pour tous les véhicules immatriculés en plaque "O", et ne s'applique pas aux véhicules de plus de 25 ans sous une immatriculation normale pour lesquels les règles ne changent bien entendu pas.

    Qu'est ce qui change?

    a) L'âge de L'ancêtre Jusqu'à présent, les voitures, voitures mixtes et minibus étaient considérés comme ancêtre à partir de 25 ans, tandis que les véhicules militaires et utilitaires devaient avoir atteint l'âge minimal de 30 ans. Avec le nouveau statut ancêtre, il n'y a plus de différence puisque l'âge minimal requis devient 25 ans pour toutes lescatégories de véhicules.

    B) L'Usage du véhicule ancien

    Jusqu'à présent, l'usage de l'ancêtre en plaque "O" était limité à faire des essais dans un rayon de 25 kms, entre le lever et le coucher du soleil, en vue d'une manifestation dûment autorisée, ou pour se rendre à une manifestation dûment autorisée. avec le nouveau statut, les ancêtres pourront être utilisés jour et nuit sur les routes et il n'est plus nécessaire que cela doive se faire dans le cadre d'une manifestation dûment autorisée.

    Les nouvelles règles sont claires et ne prêtent pas à interprétation. Finies les discussions parfois très difficiles lors d'un contrôle routier des services de police. Mais il y a bien entendu encore quelques restrictions bien définies.

    Ces véhicules ne peuvent pas être utilisés aux fins suivantes :

    • usage commercial et professionnel ;

    • déplacements domicile-travail et domicile-école ;

    • transports rémunérés et transports gratuits assimilés à des transports rémunérés de personnes ;

    • usage comme machine ou outil ainsi que pour des missions d’intervention.

    Pour éviter les malentendus, plusieurs définitions ont été ajoutées à l'AR 15.03.1968 :

    • « usage commercial » : toute utilisation visant un profit financier commercial ou personnel ;

    • « usage professionnel » : toute utilisation en vue de l’exercice d’une activité professionnelle ou de l’exploitation d’une entreprise ;

    • « déplacements domicile-travail » : les déplacements depuis et vers le lieu de travail ;

    • « déplacements domicile-école » : les déplacements des étudiants depuis et vers un établissement scolaire.»

    La mention 'transports gratuits assimilés à des transports rémunérés de personnes ' se réfère aux employeurs qui conduisent leur personnel vers un lieu de travail ou chantier. Cela ne veut donc pas dire qu'il est interdit de transporter des passagers à bord de votre ancêtre.Pour les véhicules à chenilles, l’usage est limité aux manifestations d’ancêtres et à faire des essais réalisés dans un rayon de 3 kms autour du lieu d’entreposage du véhicule.

    Pour conclure, les ancêtres pourront dorénavant être utilisés jour et nuit, mais pas à des fins commerciales ouprofessionnelles, ni sur le trajet domicile - chemin du travail ou domicile - école.

    Le contrôle technique périodique pour les véhicules immatriculés à partir du 15.06.1968, annoncé auparavant, est supprimé du projet. La FBVA conseille à tous les collectionneurs d'utiliser l'ancêtre en bon père de famille, ce qui nous permettra de pouvoir vivre longuement notre passion. La FBVA remercie tous les services qui ont collaboré de façon constructive à obtenir ce résultat et également les collectionneurs pour leur patience et soutien à notre fédération.Nous joignons un dépliant à garder à bord du véhicule en vue d'éviter toutes discussions lors d'un contrôle routier, étant donné qu'il est possible que tous les policiers ne sont pas au courant de cette nouvelle règlementation.

    Pour toutes les infos : 0495 38 98 12 - sec@bfov-fbva.be

    Peeter Henning

    CEO FBVA

     

    Le nouveau statut ancêtre

    Les questions souvent posées

     

    Cher WIM,

     

    Le nouveau statut est d'application depuis le 1er juillet mais il nous semble que vous avez encore besoin d'éclaircissements sur certains points. 

     

    Ce jeudi 04.07.2013 une nouvelle réunion avec l'SPF mobilité et transports et le GOCA a eu lieu où nous avons pu éclaircir certains sujets.

     

    Nous reprenons ci-après les questions souvent posées lors de cette première semaine. 

     

    Nous vous prions de lire attentivement les questions et réponses.

     

    09-07-2013, 00:00 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    01-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    90 jaar 24u van Le Mans (deel 1)  (http://mgcontact.free.fr/)

    22 jun 2013 door JORIS

     

    De Automobile Club de l'Ouest was er in 1906 als eerste bij om races te organiseren in de buurt van Le Mans. Toch zou het nog vijftien jaar duren alvorens de bijna 17,24km lange omloop van Pontlieue naar Mulsanne en Arnage in gebruik zou worden genomen: de basis van het huidige Circuit de la Sarthe.

    Het verhaal begint in 9 oktober 1921, de dag waarop OCA-baas Georges Durand een brief van de Franse afdeling van het Britse Rudge-Whitworth Wheels uit de brievenbus vist. De afzender, Emile Coquille, is bereid 100.000 francs te investeren in een niet nader omschreven race die Durand uit z'n mouw kan schudden. Samen met journalist en technieker Charles Faroux wordt vervolgens een ware uitputtingsslag voor productiewagens op poten gezet, met het oog op onder meer nieuwe inzichten om de technologische vooruitgang een duwtje in de rug te geven.

    De eerste episode van deze etmaalrace vond plaats op 26 en 27 mei 1923 en werd gewonnen door André Lagache en René Léonard in hun Chenard et Walcker Sport 3.0l viercilinder. Ons land was vier keer vertegenwoordigd, en dan nog in het hogere deel van de lijsten, door Raymond de Tornaco (3), Charles Montier (14) en André Dills/Nicolas Caerels (6e plaats, voor het Belgische Compagnie Nationale Excelsior met een Albert 1er). Het merendeel van het deelnemersveld bestond weliswaar uit Fransmannen, al tellen we nog een Brit, een Canadees en een verdwaalde Zwitser. Verrassend genoeg kwamen 30 van de 33 startende deelnemers in contact met de eindmeet van het vrij toegankelijke circuit.

    Na de race kreeg het ACO het met de plaatselijke landeigenaars aan de stok. Men besliste daarop om zowel de paddock als de hoofdtribune naar een nabijgelegen locatie te verplaatsen. De verhuis ging door, maar werd in 1927 alweer ongedaan gemaakt nadat beide partijen tot een financieel akkoord waren gekomen. Dat jaar werd er ook een grote parking (voor 3.000 auto's) en een asfaltlaag voor het traject Pontlieue-Mulsanne voorzien.

    Meer beeld van de vroege jaren is er in de bijhorende fotospecial; Deel 2 staat hier klaar.

     

     

     

    90 jaar 24u van Le Mans (deel 2)

    22 jun 2013 door JORIS

    Dat jaar werd een omleiding ingelast van 402m voor de huizenrijen van de woonwijken van Pontlieue, die via twee naar rechts neigende bochten uitmondde in de Route Nationale richting Tours. De ingreep bleek echter onvoldoende veilig en drie jaar later besliste men om de grond tussen de pits en de Tertre Rouge op te kopen om daar de lijn door te trekken. Zo zijn de fameuze bochten van Dunlop en Esses ontstaan.

    Enkele jaren later, in 1936, ging het evenement niet door vanwege de economische toestand, en ook van '40 tot '48 werd er niet gereden. Tijdens de oorlog hadden de Duitse troepen zichzelf het circuit en de naastgelegen startbaan toegeëigend en een deel ervan verwoest. Pas na de constructie van vijf grote tribunes, een nieuw pitgebouw, en enkele winkels, restaurants en cafés, mocht er vanaf '49 weer worden gekoerst.

    Nog eens zes jaar nadien volgde het donkerste hoofdstuk van de 24 Uren van Le Mans. Tijdens de editie van 1955 lieten één piloot en 83 toeschouwers het leven nadat Pierre Levegh met z'n Mercedes 300 SLR de lucht in vloog. Letterlijk en figuurlijk. Het dodelijke incident gebeurde amper twee uur na de start. Lance Macklins Austin-Healey had de stopkracht van zijn voorligger (een Jaguar D-Type met schijfremmen) slecht ingeschat, moest daarop naar links uitwijken en kwam zo in de vuurlijn van de Mercedes terecht. Levegh kon niet meer reageren, reed in op de Austin-Healy en werd recht de muur in gekatapulteerd. De man brak z'n schedel na de val die erop volgde.

    Brandende onderdelen vlogen pal het publiek in en de brandstoftank ontplofte vlak erna. Brandweerlieden probeerden de gevolgen ervan nog te blussen, maar het water op de magnesium koetswerkpanelen maakte de situatie er alleen nog maar erger op. De Duitse constructeur trok zich terug uit de race (en later uit de internationale motorsport), maar het spektakel ging gewoon door. Zogezegd om niet nog meer chaos te veroorzaken. Het betekende weliswaar het einde van de race voor topfavoriet Stirling Moss.

    In de nasleep van de ramp gingen niet verrassend stemmen op om motorsport volledig af te schaffen. Het ACO reageerde met een bredere en meer naar achter geschoven pitlane (met afsluiting) en meer veiligheid voor de fans, die eveneens een bank achteruit moesten en hekken voor de ogen kregen. Er kon verder geracet worden.

    Ga naar deel 3, of de bijhorende fotospecial.

     

    90 jaar 24u van Le Mans (deel 3)

    25 jun 2013 door JORIS

     

     

    Het jaar van de grootste ramp in de autosportgeschiedenis won Jaguar met de D-Type, net als de twee keer erop. Daarna was het de beurt aan Ferrari om - de stunt van Carroll Shelby en z'n Aston Martin DBR1 in '59 niet nagesproken - de reeks tot 1965 te domineren.

    Men is toen ook overgegaan tot de bouw van het veel kleinere, aangrenzende Bugatti-circuit, genoemd naar Ettori Bugatti, dat de laatste bocht (Ford Chicane - kwam er voor de race in '68 om de wagens af te remmen), het pitcomplex en de daaropvolgende Dunlop-bochten met het Circuit de la Sarthe deelt, en naar aanloop van de Esses rechts afslaat. De kleine omloop werd in '67 gebruikt voor de GP van Frankrijk, maar bleek verder niet erg populair. Er zou later wel nog DTM en Formula 3000 worden gereden. Momenteel vormt het de thuisbasis van Pescarolo Sport en de 24u van Le Mans voor moto's en wordt er een editie van de MotoGP georganiseerd.

    Na Ferrari ('60-'65) was Ford vier jaar lang de te kloppen constructeur. Hun GT 40 moest pas in '70 de fakkel overdragen aan Porsche's 917, die z'n titel het jaar nadien nog een keer kon vieren. Matra bereikte vervolgens drie maal het hoogste schavot met hun MS670(B) met onder meer Henri Pescarolo achter het stuur, maar daarna was het vooral terug Porsche die tot eind jaren '80 de grote plak mocht zwaaien.

    Van '65 tot '72 viel er zes maal een dode op Le Mans, onder wie John Woolfe die in '69 ter hoogte van Maison Blanche (tussen Arnage en de eindmeet) al in de eerste ronde uit z'n Porsche 917 werd geslingerd. De man had zijn gordel niet om. Het typische startprocédé, waarbij de piloten de baan eerst te voet moesten oversteken en het zich doorgaans niet konden veroorloven om tijd te verliezen door zich ook nog eens netjes in te gespen, werd als grote oorzaak aangeduid. Voortaan zou dus er normaal gestart worden. Dat jaar werd eveneens de vangrail geïntroduceerd.

    Op de plaats van het Woolfe-incident, de race nadien, reden nog eens drie Ferrari 512-modellen zich op een hoopje. Het circuit werd daarop nog grondiger aangepast in de twee jaar die erop volgden, met een aparte baan voor pitgangers en eindspurters en een grondige herziening van de plaats des onheils als blikvangers. Eén van de Porsche bochten zou vervolgens Maison Blanche worden gedoopt.

    Vervolgens belanden we in '79, toen de Terte Rouge plaats moest ruimen voor een nieuw stuk asfalt voor openbaar gebruik, en ook de tweede Dunlop-brug werd weggehaald. In '86 dan werd er gesneden voor de aanbouw van een nieuw rond punt ter hoogte van de Mulsanne-bocht, en in '87 werd een chicane aan de snelle Dunlop-bocht gevoegd om de bolides er meer dan 100km/u trager te laten rijden. Voortaan tot pakweg 180km/u.

    Meer beeld is er in de fotospecial. Meer tekst is op komst.

    01-07-2013, 10:50 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    22-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ladies Run organisé par le LCO




    22-06-2013, 21:41 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Balade au Pays de Beaumont : 9 juni.

    Balade au Pays de Beaumont : 9 juni.

     

    Bij de controle de donderdag voor de rit kwamen we te Chimay 5 Nederlanders tegen op hun rit naar de Loire.

    Iemand wilde zelfs een sticker van onze vriendenkring. (zie foto's)

     

    Lors de l’élaboration du roadbook jeudi passé, nous avons rencontré 5 Hollandais à Chimay qui faisaient une balade vers La Loire. L’un d’eux nous a demandé le sticker de notre cercle d'amis, afin de le coller sur sa voiture. (voir photos)

     

    Halo Wim & Ilse,

    Ik wil u nog even een woordje van dank sturen voor de mooie rit die we afgelopen weekend hebben gemaakt.

    Het weer had uiteraard veel beter gekund en dat zou de rit nog veel aangenamer gemaakt hebben, maar -ja dat heeft niemand in de hand.

    Het restaurant château de la Motte heeft dan weer alles goed gemaakt ! Werkelijk een koninklijk diner en voor die prijs!

    proficiat met uw keuze.

    In elk geval, wij hebben ervan genoten en de afwezigen hadden weer eens ongelijk.

    groetjes Geert & Marianne.

     

    Hallo Ilse et Wim,

     

    Je voudrais encore vous remercier pour la belle balade que nous avons fait le weekend dernier.

    La météo aurait pu être meilleure, ce qui aurait apporté une petite touche plus agréable encore, mais personne n’y peut rien.

    Le restaurant «Château de la Motte» nous a redonné le moral !! Un véritable dîner royal a un prix démocratique !

    Félicitations pour votre choix.

    En tous cas, nous avons bien profité et les absents ont eu bien tort.

    Salutations Geert & Marianne.

     

    Hallo Wim,

    Bedankt voor de fijne organisatie vandaag.

    We hebben er echt van genoten.

    De locatie en het middageten waren SUPER;

    Het gezelschap was heel aangenaam.

    En de wegen waren heel goed uitgezocht.

    Een duim omhoog heb je zeker verdiend

    Groetjes van Firmin en Marie-Claire (van de witte DS)

     

     

    Hallo Wim,

    Un grand Merci pour la bonne organisation d'aujourd'hui.

    Nous avons vraiment profité.

    L’organisation et le dîner étaient SUPER.

    La compagnie était très agréable.

    L’itinéraire était très bien choisi.

    Tu as mérité les applaudissemnents.

    Salutations Firmin et Marie-Claire (DS blanche)

     

     

    Bedankt voor die prachtige rit.

    Mijn VW is nu terug in orde. Dat zijn oldtimers he !!

    Jimpie (VW)

     

    Merci pour la belle balade !

    Ma VW est à nouveau en état. Ce sont les oldtimers... !!!

    Jimpie (VW)

     

    Op de middag is Frans Pierard, de eerste redacteur van de Midget, mee komen eten met ons. Zo konden we gezellig babbelen over het verleden.

     

    Le midi Frans Pierard, ex-membre du comité et le premier rédacteur du Midget, venait nous saluer et manger avec nous pour parler du passé.

    Traduction Christian

    17-06-2013, 21:34 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    10-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Balade au Pays de Beaumont
    Het was een zeer prachtige rit met mooie baantjes en zeeeer lekker eten; spijtig van de regen!!!
    C'était une balade formidable avec des belles routes très bon dîner. Dommage du temps !!!


















    10-06-2013, 22:55 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ontmoeting groepje Nederlanders te Chimay
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Bij de verkenning van de rit : Balade au Pays de Beaumont hebben we groepje Nederlanders op weg naar de Loire ontmoet te Chimay





    Bijlagen:
    DSCN9305kopie.jpg (181 KB)   

    10-06-2013, 00:00 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    02-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Esplanade Ieper in de zon !!!!!!


















    02-06-2013, 21:05 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Archief per week
  • 05/02-11/02 2024
  • 27/11-03/12 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 05/12-11/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 06/12-12/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 19/10-25/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 23/12-29/12 2019
  • 16/12-22/12 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 20/11-26/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!