Twitterbollen in Utrecht
Mark Jansen maakt voor de verkoop van zijn hartige bollen gebruik van gps, Facebook en Twitter. FOTO ANGELIEK DE JONGE
UPDATE Oliebollen zijn een traditionele en wat ouderwetse lekkernij tijdens de jaarwisseling. Reden voor masterstudent Nieuwe Media Mark Jansen uit Utrecht om de verkoop van de bol te moderniseren: sinds gisteren rijdt hij met zijn oliebollenbakfiets door Utrecht.
'Ik wilde weten of het mogelijk is een nieuw project alleen via sociale media onder de aandacht te brengen. Utrecht is een echte twitterstad, dus als het ergens lukt moet het hier zijn', aldus Jansen.
Jansen (23) loopt al langer rond met vernieuwingsplannen. 'Eigenlijk is het een beetje saai produkt. Je associeert het met Hollandsche kramen en veel koper,' zegt de student in het AD. Hij maakte een hartige variant met gedroogde tomaatjes, olijven en pittige kruiden.
Hij verkoopt vanuit een bakfiets. Daarvoor ging Jansen naar Kringloop de ARM. Het kringloopbedrijf leende hem het vervoermiddel uit.
Jansen kan daar ook terecht in de keuken. Zijn huisgenoten uit de Duikerstraat bakken de tapasbol aan de werf bij Oudegracht 247.
Waar de oliebollenverkoper precies staat, is te vinden op internet, via Facebook en Twitter. (AD/NL)
|