'Momentje'
Foto

Inhoud blog
  • Brein bevat netwerk van snelwegen
  • Chinese ouders scheiden massaal na eindexamen
  • Oprah doet appartement weg voor 'schijntje'
  • Belgische muzikant brengt chocolade single uit
  • Genen voor botontkalking ontdekt

    Foto

    Zoeken in blog





    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    20-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.'The Voice-deelnemers verdienen een grijpstuiver'

    'The Voice-deelnemers verdienen een grijpstuiver'

     

     

    Paul Turner. © ANP © anp

    Deelnemers aan The Voice of Holland delen niet mee in het grote commerciële succes van de talentenjacht. Dat geven de contracten tussen de artiesten en Talpa, het bedrijf van John de Mol aan.

    'Die jongens en meisjes staan voor 450 euro bruto per keer op te treden', zegt Caspar de Kiefte van FNV Kiem, die de contracten tot in detail kent vandaag op VK.nl. 'Deze verdeling is ongehoord scheef. Het programma lift mee op de talenten van zeer goede musici en geeft daarvoor een grijpstuiver terug.'

    Rechten
    Deelnemers tekenen vóór de eerste opnamen een contract waarin zij bijna al hun rechten overdragen aan The Voice of Holland Talent BV uit Naarden, een dochterbedrijf van Talpa.

    Onderdeel van het contract is de clausule dat The Voice Talent Agency van elke verdiende euro eerst een dubbeltje inhoudt als overheadkosten. Daarna worden diverse andere kosten ingehouden, en van het bedrag dat overblijft is de ene helft voor de deelnemer, en de andere helft voor Talpa.

    Talpa verdient op veel manieren aan het programma. Via sms'jes, de verkoop van liedjes bij iTunes en andere digitale muziekwinkels, aan vier live-concerten in de Heineken Music Hall, aan de dubbel-cd The Voice Of Holland - The Songs 2011, en aan allerlei  promotionele activiteiten met bedrijven die willen meeliften op het succes. Daarnaast heeft De Mol de show aan meer dan veertig landen verkocht.
    AD/NL



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie *
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)

    Foto

    Welkom met hartelijke groet, Momentje

    Archief per week
  • 18/06-24/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Foto



    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Blog als favoriet !

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!