Onderstaand helpdeskverhaal stamt al uit de tijd dat Wordperfect en MS-DOS nog de standaard waren. Maar het is nog steeds een erg populair verhaal.
"Helpdesk, waarmee kan ik helpen?" "Ik heb problemen met WordPerfect. Ik was gewoon aan het typen en plotseling waren alle woorden weg." "Weg?" "Ze verdwenen." "Hmm. Hoe ziet uw scherm er nu uit?" "Niets. Als ik typ zie ik niets." "Zit u nog steeds in Wordperfect?" "Hoe kan ik dat zien?" "Ziet u C: op uw scherm?" "Zoals ik al zei: het scherm is helemaal donker." "Heeft uw monitor een power indicator?" "Dat weet ik niet." "Okee. Wilt u aan de achterkant van de monitor kijken of de stroomkabel wel vast zit?" "Volgens mij zit hij vast." "Goed. Volg de kabel naar het stopcontact. Zit hij daar in?" "Ja." "Toen u net achter de monitor keek, zag u toen een of twee kabels vastzitten?" "Dat weet ik niet meer." "Okee. Wilt u dan nog eens kijken en me vertellen of er een tweede kabel is?" "..........Okee, hier is hij." "Volg de kabel en kijk of hij in de achterkant van uw computer vastzit." "Ik kan er niet bij." "Okee. Kunt u zien of de kabel vastzit?" "Nee. Het is te donker hier." "Donker?" "Ja, er is een stroomstoring in het gebouw." "Stroomstoring? Okee. Heeft u nog steeds de dozen en gebruiksaanwijzingen die bij de computer zaten toen u hem kocht?" "Ja, ik bewaar ze in de kast hier." "Goed. Doe dan alles in de doos en breng uw computer naar de winkel waar u hem kocht." "Is het zo erg?" "Ja, ik ben bang van wel." "Okee dan maar. Wat moet ik ze zeggen?" "Zeg maar dat u de computer terugbrengt omdat u te stom bent om hem te gebruiken."
|