Inhoud blog
  • VILLA TE KOOP OP TOPLOCATIE HEIDE WAASMUNSTER
  • Foto's genomen te Heusden Noord-Brabant
  • Volgende trip naar Weesp
  • Van Spakenburg varen we naar Almere met als vaarwater het Eemmeer en het Gooimeer.
  • Spakenburg een voormalig vissersdorp aan de Zuidzee.
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     





      



    3 D  Afbeelding  :  Atlantic 50

    Technische Details
      Lengte over alles: 14.99 m
    Lengte waterlijn: 12.20 m
    Breedte: 4.50 m
    Diepgang: 1,22 m
    Gewicht, ca.: 18 ton
    Doorvaart hoogte: 3.48 m
    Inhoud brandstoftanks: 2400 l
    Inhoud watertanks: 675 l
    Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l
    Standaard motoren:
    Vovo Penta D6 
     2 x 435 pk (2 x 320kW)
     Andere motoren op aanvraag

    Ontwerper:
    John A. Bennett & Associate




    Wanneer u een Atlantic 50 in al haar
    pracht op het water ziet ,
    het gemakkelijk is om te
    vergeten enkel hoeveel organisatie ,
    ervaring en techniek
    in haar bouw zijn gegaan .





    Klik op de afbeelding om de link te volgen


















    Embleem
    Atlantic Moteryachts BV

    Suderséleane 15 
    8711 GX Workum
    Nederland

                    







    Embleem van .
    Vlaamse vereniging voor
    watersport.


    VVW . Telt 120 Clubs
    en meer dan 13000 Leden .






    Embleem van de
    Koninklijke Nederlandse
    Motorboot club

     

    De KNMC is een landelijke club
    van actieve en enthousiaste
    motorbootvaarders.
    Van mensen die van het water
     en het varen houden.






    De No Limit IV
    heeft 2 vierblads schroeven
    1 links en 1 rechts draaiend


    Zwanen die de naam van de thuishaven proberen te lezen
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     





    Windroos

    Een windroos of windkruis is een
    Kruis dat de windrichting , Noord ,
    Oost , Zuid , en West  aanduidt.

    Een windroos kan teruggevonden
    worden op een Kompas of onder
     een Windhaan .
     




    De Atlantic 38 een luxe motorjacht

    Technische omschrijving
    Lengte over alles: 11.51 m
    Lengtre waterlijn: 9.90 m
    Breedte: 4.05 m
    Diepgang: 1.10 m
    Gewicht ca.. 11 ton
    Doorvaarthoogte: 3.40 m
    Inhoud brandstoftanks: ca. 950 l
    Inhoud watertank: ca. 450 l
    Inhoud vuilwatertank: ca. 175 l
    Standaard motorisering:
    78 kW (106 hp), 1x Vetus-Deutz DT 43

    Optioneel:

    117 kW (160 pk) Volvo Penta D3-160
    132 kW (180 pk) Volvo Penta D4-180
    Designer: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum





    De enige Atlantic die wordt gebouwd als
    verdringer is de   ATLANTIC 38.







    Nieuw in de Atlantic range,
    De Atlantic 40.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 12.10 m
  • Lengte waterlijn: 10.00 m
  • Breedte: 4.05 m
  • Diepgang: 1.20 m
  • Doorvaart hoogte: 3.40 m
  • Gewicht: ca. 12 ton
  • Inhoud brandstoftanks: ca. 950 l
  • Inhoud watertank: ca. 450 l
  • Inhoud vuilwatertanks:
     1x ca. 100 l & 1x ca. 80 l
  • Standaard motoren:
    2x 191 kW (260 pk)
    Volvo Penta D4 260
    andere motoren op aanvraag
  • CE Categorie B

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum



  • De gezellige dinette bied veel privacy.
    De ovale salonramen geven veel lichtinval
     en een prachtig uitzicht naar buiten.




    Het interieur is ruim genoeg
    om lange reizen te maken
    zowel op zee als op binnenwater. 

    Door het hele schip is
    veel kastruimte te vinden.








    De Atlantic 42 is een motorjacht bij uitstek.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 13.10 m 
  • Lengte waterlijn: 10.41 m 
  • Breedte: 4.25 m
  • Diepgang: 1.20 m
  • Doorvaart hoogte: 3.45 m
  • Gewicht: ca. 12 ton
  • Inhoud brandstoftanks: ca. 1340 l
  • Inhoud watertank: ca. 550 l
  • Inhoud vuilwatertanks:
    ca. 100 & ca. 80 l
  • Standaard motoren:
    2 x 272 kW (370 pk)
    Volvo Penta D6 370
    andere motoren op aanvraag
  • Maximale snelheid
    afhankelijk van belading ca. 25 knts
  • CE Categorie B

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates


    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum



  • Het interieur van de Atlantic 42
    is stylvol, praktisch maar bovenal gezellig.




    De ruime achterhut is gezellig en indien
    gewenst van alle gemakken zoals
    bijvoorbeeld tv voorzien.
    Uiteraard beschikt de achterhut over een
     douche- en toiletruimte.
    De voorhut is voorzien van een frans bed.
    Net als de achterhut is ook hier gedacht
     aan een gecombineerde
    douche en toiletruimte.
    Er is zelfs de mogelijkheid om v
    oor een derde hut te kiezen.
    De dinette komt dan te vervallen







    Atlantic 460

    De opvolger van de succesvolle Atlantic 444,
    de Atlantic 460!
    De Atlantic 460 heeft vaak bewezen
    dat ze zeer zeewaardig is.
    Op open zee valt de
    stabiliteit en koersvastheid op.
    Niet alleen op open water,
    maar zeker ook op binnenwater
    is de Atlantic 460
    een heerlijk jacht om mee te varen.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 14.30 m
  • Lengte waterlijn: 11.20 m
  • Breedte: 4.50 m
  • Diepgang: 1.25 m
  • Doorvaarthoogte: 3.40 m
  • Gewicht: ca. 16 ton
  • Snelheid: 25 tot 28 kts
  • Inhoud brandstoftanks: 2 x ca. 900 l
  • Inhoud watertank: ca. 675 l
  • Inhoud vuilwatertank: ca. 250 l
  • Standaard motoren:
    2 x 320 kW (2 x 435 hp)
  • Volvo Penta D6 435
    andere motoren op aanvraag
  • CE categorie A

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum




  • Voor wie in het dagelijkse leven alleen
    genoegen neemt met het allerbeste mag dit
    ook verwachten aan boord van zijn jacht.
    Deze stelling is volledig toepasbaar
    op het concept van de Atlantic 460.





    Met een lengte van minder dan
    15 meter hoeft u geen geristraties aan
    te vragen voor het bevaren
    van sommige vaarwegen.

    Nieuwe optie voor 2007:
    Volledig electrisch cabriosysteem
    en radarbeugel



    ATLANTIC  56

    Innovatie: De Atlantic 56 Twin Deck.
    In opdracht van Atlantic Motoryachts
    ontwikkelt Vripack Naval Architects
    uit Sneek een totaal nieuwe Atlantic, de 56.
    In een markt waar veel aanbod is,
    maar ook veel van hetzelfde,
    komt Atlantic Motoryachts
    met een revolutionair ontwerp:




    Voordek met groot zonnedek,
    waaronder bergruimte is voor landvasten e.d.

    • lengte over alles 17.00 meter
    • lengte waterlijn 13.40 meter
    • maximale breedte 4.86 meter
    • diepte 0,98 meter
    • CE categorie B (kustvaart)




    Inrichting salon / achterdek:
    Centraal in het schip de besturing,
    heeft de regie over het schip vanuit een luxe
    stuurstoel;
    Aan bakboord bevindt zich de luxe rondzit
    met aan stuurboord twee luxe clubs.
    Ruim achterdek met riante kuipbank waarin
    de salontafel opgeborgen kan worden.




    Inrichting onderdeks:

    Midscheeps bevindt zich de eigenaarshut met
     eigen gescheiden douche en toiletruimte.
    Voor in het schip bevindt zich een
    gastenverblijf met luxe 2-persoons Frans bed.
    In het voorschip
    bevindt zich een tweede natte cel,
    voorzien van douche, toilet en wasmachine.




    Tender Garage
    met 3m30 Diesel Tender, Jet Propulsion;


    Uitgerust met twee nieuwe innovatieve
    6 cyl. Volvo Penta IPS 600 motoren,
    435 pk per motor. Volvo Penta IPS –
    Inboard Performance System is
    een inboard innovatie.



    ATLANTIC 56HT

    Gebouwd volgens onze hoge standaard.




    Technische Details
    • Lengte over alles: 18.50 m
    • Breedte: 4.85 m
    • Diepgang: 1,30 m
    • Gewicht, ca.: 23 ton
    • Doorvaart hoogte: 3.48 m
    • Inhoud brandstoftanks: 2564 l
    • Inhoud watertanks: 790 l
    • Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l
    • Standaard motoren: Volvo Penta D12 2 x 675 pk
    • Andere motoren op aanvraag
      Ontwerper: John A. Bennett & Associate

      Atlantic Motoryachts bv
      Suderséleane 15
      8711 GX Workum




    Stijl en details

    Naast de layout van het interieur verteld de
    styling veel over de
     persoonlijke smaak van de eigenaar.
    Het is echter ook mogelijk om gebruik
    te maken van zeer moderne vormen,
    materialen en stoffen.




    Een Schip Op Maat

    DE ATLANTIC MOTORJACHTEN








    De meest bekende
    Piraten Vlag
    Jolly  Roger




    Piraten Vlag
    Edward  England




    Piraten Vlag
    Edward Teach Zwartbaard




    Piraten  Vlag
    Emanuel  Wynne




    Piraten  Vlag
    Henry  Every




    Piraten  Vlag
    Jack  Rackham




    Piraten  Vlag
    Stede  Bonnet




    Piraten  Vlag
    Thomas  Tew





    Piraten Vlag
    Christopher Condent

    No Limit IV
    Informative Site Voor De Watersporter
    17-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Royal Caribbean's Jewel of the Seas in Oslo Noorwegen .

    Jewel of the Seas

    Bij onze aankomst in Oslo Noorwegen ,
    lag het Cruise schip Jewel Of The Seas van de Rederij Royal Caribbean reeds aan de kade.

    •Bouwjaar: 05/04/2004
    •Registratie : Liberia
    •Officiers: International
    •Crew: International
    •Bemanning: 859
    •Tonnage: 90090.
    •Lengte: 293
    •Breedte: 32
    • Snelheid (knopen): 25
    •Passagiers: 2500
    • Hutten: 1050
    •Hutten met Balkon: 566
    •Hutten met raam of patrijspoort: 277
    •Binnenhutten: 207
    •Hutten voor Mindervaliden: 19
    •Dekken: 12
    •Outdoor Pools: 3
    •Indoor Pools: 0
    •Jacuzzis: 6


    Foto's : Van Joke .
    http://blog.seniorennet.be/image/
    http://blog.seniorennet.be/fotovanjoke/
    http://blog.seniorennet.be/pouwerpointvanjoke/





    17-10-2008 om 17:47 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TEAK GLADDER EN MOOIER .

    Een kunstof pannenspons en huishoudsoda maken het teak gladder en mooier .
    Dat was het artikel dat ik gelezen heb in nummer 7 van anwb-Boot en het daarna op het teak dek heb uitgevoerd met een goed resultaat .

    Artikel .
    Is soms nodig om het hout er weer goed te laten uitzien. Een prima en voordelig middel: gewone huishoudsoda, opgelost in warm water. Trek een paar stevige rubberen handschoenen aan om de eigen handen heel te houden en gebruik geen bor­stel - ook geen zachte - maar het bekende kunststof pannensponsje (type Scotchbrite).
    Door dit zeer re­gelmatig in de soda-oplossing te dopen en hiermee het hout flink te schrobben, verdwijnen algen, vuil en zelfs grijze verwering als sneeuw voor de zon.
    Ruim naspoelen met schoon water (of zeewater) en klaar is Kees! De kunststof pannenspons heeft een zeer milde schurende werking, waardoor het teak bij elke behandeling gladder en mooier wordt.
    Gaat u daarentegen aan de slag met een borstel (een ho­gedrukspuit is uiteraard helemaal uit den boze!), dan zullen de zachte houtnerven sneller slijten dan de harde. Resultaat: het teak wordt bij elke borstel­beurt iets ruwer.
    Dit ruwe hout zal weer sneller vuil worden en zo begint de neerwaartse spiraal.
    Na verloop van tijd is schuren de enige manier om het teak weer vlak en strak te krijgen.
    Maar dat is dus het begin van het einde.

    17-10-2008 om 16:18 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mercator naar scheepswerf voor onderhoud

    16/10Mercator naar scheepswerf voor onderhoud

    De Mercator verlaat zijn vaste ligplaats in de haven van Oostende. Het schip verhuist voor een onderhoudsbeurt tijdelijk naar een verderop gelegen scheepswerf.

    De Mercator werd in 1932 gebouwd. Het opleidingsschip bracht het stoffelijk overschot van Pater Damiaan terug naar België. In 1961 ging de Mercator op pensioen, sindsdien is het vaartuig een museumschip geworden in de Oostendse haven.

    De werken die nu zullen worden uitgevoerd aan het schip, zullen zo'n half jaar duren.

    Bron GVA.be

    16-10-2008 om 21:32 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Synergy in brand

    Synergy in brand

    Bron: KNRM | Datum: 10-10-2008

    Brand aan boord
    Op donderdagochtend 9 oktober gaan de pagers van station Elburg om 9:20 uur voor brand aan boord van het 14 meter lange motorjacht "Synergy".

    Hevige rookontwikkeling
    Ter plaatse aangekomen, constateren we dat de 2 opvarenden in goede conditie met hun bijboot al van boord zijn gegaan. Zij zijn intussen opgevangen door het in de buurt varende Rijkswaterstaatvaartuig "Zegge''. Navraag bij de eigenaar leert dat er geen gas aan boord is. Hierop besluiten we de Synergy te inspecteren. Aan boord gekomen schakelen we het elektrisch systeem uit. Hierna proberen we de vuurhaard in het motorruim te traceren en te blussen. Door de hevige rookontwikkeling komen we echter al snel tot de conclusie dat dit met onze blusmiddelen geen haalbare kaart is. We zijn vervolgens van boord gegaan om te wachten op de diverse brandweerkorpsen die onderweg zijn met de benodigde persluchtuitrusting.

    Brand meester
    Na een klein uur blussen door het brandweerkorps van Biddinghuizen wordt het sein ''brand meester'' gegeven. Het schip maakt wel veel water. Hierop besluiten we, na overleg met Rijkswaterstaat, om het schip leeg te pompen en een kraan te reserveren bij het Yachtcenter in Elburg. Na het leegpompen en het verhelpen van diverse lekkages is de Orca met de sleep richting Elburg gegaan. Na aankomst bij het Yachtcenter is het jacht drooggezet.

    Door de hevige brand in het motorruim is er veel schade aan het jacht ontstaan. Desondanks zijn de eigenaren blij dat hun schip, zij het gehavend, behouden is binnengebracht. We worden hartelijk bedankt voor onze inzet. We hoeven dit keer geen nieuwe donateurs bij te schrijven. De eigenaren blijken al jaren "Redder aan de wal' te zijn

    16-10-2008 om 21:04 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cruise Schepen in BERGEN NOORWEGEN .

    Cruise Schepen in BERGEN NOORWEGEN .

    OP woensdag 23 juli zijn we omstreeks 06h30 aangekomen in Bergen Noorwegen .

    Waar ook om 06h45 de MSC ARMONIA aan kwam en afmeerde aan de kleine kade ,
    dat was ongeveer een half uur voor alle trossen over de bolders waren aangebracht .

    Specificaties :

    Bouwjaar: 2001 • gemoderniseerd: 2005 • vorige namen: European Vision
    • lengte: 251.25 m • breedte: 28.8 m • tonnage: 58625 • snelheid: 21 knopen
    • passagiersdekken: 9 • Stabilisatoren: 2 • voltage: 220v
    • aantal passagiers (normaal): 1554 • max. aantal passagiers: 2087
    • bemanningsleden: 700 • nationaliteit bemanning: internationaal
    • voertaal aan boord: Engels • valuta: euro •

    Faciliteiten :

    Amusementshal • 8 bars • bibliotheek • cafetaria • casino • discotheek
    • fitnesscentrum • joggingbaan • internetcafé • klimmuur
    • kinderclub • tienerclub • fotogalerie • 9 liften • mini golf • massagesalon
    • medisch centrum • receptie • 4 restaurants
    • sauna • schoonheidscentrum • solarium • shops
    • tennis/volleybal/basketbal veld • theater • 2 whirlpools • 2 zwembaden
    • 24 uur roomservice.

    Hutten :

    2 suites met balkon • 2 gezinssuites zonder balkon • 371 buitenhutten
    • 272 binnenhutten • 777 hutten totaal .

    Foto’s Van Joke .










    16-10-2008 om 20:56 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Marifoon levensbelang watersporters

    Marifoon levensbelang watersporters

    DORDRECHT - Watersporters die de vaarwegen rond Dordrecht benutten, doen er bijzonder verstandig aan om een marifoon te kopen en de bijbehorende cursus marifonie te volgen.
    Volgens teamleider R. Kramer van de verkeerspost Dordrecht van Rijkswaterstaat is dat nodig omdat de snelheidsverschillen tussen pleziervaart en beroepsvaart steeds groter worden:
    ,,Een beetje binnenschip vaart tegenwoordig 25 kilometer per uur.
    Dat is bij je voor je er erg in hebt.''

    Goede communicatie is van levensbelang, zeker op de route Beneden Merwede - Oude Maas - Dordtsche Kil.
    Het kruispunt met de Noord is met 160.000 scheepvaartbewegingen per jaar het drukst bevaren punt van Europa.
    Vanuit de verkeerspost begeleidt Rijkswaterstaat beroeps- en plezierschippers per marifoon. Met het Agentschap Telecom is Rijkswaterstaat een actie begonnen om te wijzen op het belang van goed marifoongebruik.

    Bron: AD.nl

    Foto's van Joke










    14-10-2008 om 21:07 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Azamara Journey en MSC LIRICA in Stavanger Noorwegen .

    Tijdens onze wandeling in Stavanger Noorwegen op Dinsdag 29 Juli zagen we de
    MSC LIRICA rond elf uur aankomen hij meerde aan tegenover de AZAMARA JOURNEY aan de kade .

    Schipdetails LIRICA
    MSC :
    Mediterranean Shipping Company
    Bouwjaar: 2002
    Tonnage : 59058
    Lengte : 253
    Breedte : 28.8
    Deks : 9
    Aantal pasagiers 2069
    Aantal crew 701
    Nationaliteit crew Internationaal
    Flag Panama

    MSC Cruises heeft een vloot bestaande uit 9 schepen: MSC Poesia, MSC Orchestra, MSC Musica, MSC Sinfonia, MSC Opera, MSC Lirica, MSC Armonia, MSC Melody en MSC Rhapsody.

    De vloot zal nog verder uitbreiden , In 2010 zal de vloot bestaan uit 12 schepen met de komst van de MSC Fantasia, MSC Splendida en MSC Magnifica.
    In Frankrijk
    is men bezig met de bouw van 2 revolutionaire schepen,
    welke uniek zijn in hun soort: MSC Fantasia en MSC Splendida.

    De grootste schepen ooit door een Europese werf gebouwd ..
    De lengte van de schepen bedraagt 333 m en 38 m breedte een tonnage van meer dan 133.000 ton.
    Voor 3959 passagiers en een bemanning van 1325 .

    Foto's : Van Joke.











    13-10-2008 om 21:02 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En daar was nummer 100 .

    En daar was nummer 100

    Bron: KNRM | Datum: 07-10-2008

    Soulmate met roerproblemen
    Reddingstation Noordland werd zaterdagmiddag 4 oktober 2008, opgeroepen voor hulpverlening aan een zeiljacht op de Noordzee. Het bleek te gaan om het 12 mtr. lange zeiljacht SOULMATE met thuishaven Hellevoetsluis. Het jacht met 6 personen aan boord was onderweg van Stellendam naar Zierikzee.

    In de Geul van de Banjaard kreeg het jacht roerproblemen en melde het aan het Kust Wacht Centrum, welke de Koopmansdank alarmeerde.

    Om 16.30 uur was de reddingboot ter plaatse, de weersgesteldheid was niet zo gunstig, een windkracht 6 met een golfhoogte van 2 mtr. De reddingboot met bemanning begeleide het jacht naar wat gunstiger water, zetten 2 opstappers over en namen het zeiljacht langszij. Zij meerde hem daarna af in de haven Noordland buiten bij de Roompotsluis. De bemanning van het zeiljacht kon in het bemanningsverblijf van het reddingstation middels warme koffie op verhaal komen en zich opwarmen. Twee leden van hun hadden lichte onderkoelings verschijnselen.

    Vlak voor deze actie werd ook de redingboot Harder opgeroepn voor een jacht op de Oosterschelde, deze oproep voor hulpverlening bleek even daarna niet meer nodig te zijn.
    Voor het reddingstation Noordland was de actie op de Noordzee de 100 ste van dit jaar.

    07-10-2008 om 00:00 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Roman Abramovich bang voor piraten

    AMSTERDAM- De Russische oliemiljardair Roman Abramovich is als de dood voor piraten.
    Zijn nieuwe boot lijkt daardoor meer op een gevechtsschip dan op een plezierjacht.


    Het 147 meter lange megajacht Eclipse, dat de Rus momenteel op een geheime plek in Hamburg laat bouwen voor 300 miljoen euro, krijgt zelfs een raketafweersysteem.

    Ook zijn de ramen van de belangrijkste vertrekken op het 147 meter lange vaartuig voorzien van kogelafwerend glas.

    Mocht dit allemaal nog niet helpen, kunnen Abramovich en zijn 26-jarige vriendin Daria Zhukova altijd nog vluchten met een onderzeeboot die tot 50 meter diepte kan.

    Het schip moet in 2010 af zijn, zodat de miljardair veilig naar het WK-voetbal in Zuid-Afrika kan varen .




    Bron : De Telegraaf .buitenland .

    06-10-2008 om 00:00 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CRUISE SCHIP EURODAM Holland - Amerika Line in FLAM de NOORSE FJORDEN

    CRUISE SCHIP EURODAM Holland – Amerika Line in FLAM de NOORSE FJORDEN

    Op 28 juli om 08.00h kwamen we aan met onze Cruise tocht met de Azamara Journey in Flam Noorwegen , de planning was dat we er op anker gingen liggen maar de kade was vrij tot 11.30 h daardoor werd er aan de kade afgemeerd en om 11.00 h werd er plaats gemaakt voor een ander Cruise schip .
    Daar we nog aan boord waren zien we tijdens deze manoeuvres dat de Eurodam het Cruise schip is dat onze plaats inneemt . Wij moeten de tenders gebruiken voor het op en van het schip te gaan .
    De Eurodam is een Cruise Schip dat vaart voor de Holland – Amerika Lijn . Het grootste schip in haar vloot heeft.
    Het schip werd gebouwd door Fincantieri’s Marghera Shipyard in Italie . De totale kosten waren begroot op 450 miljoen Dollar .
    Op dinsdag 1 juli 2008 werd het schip door H.M. Koningin Beatrix in Rotterdam gedoopt
    ( zie archief van mijn Blog ) .
    Op dezelfde dag viert de Holland – Amerika Line haar 135-jarig bestaan.
    De Maidentrip , was een 10 daagse Cruise naar Noorwegen , Schotland vanuit Kopenhagen in Denemarken begonnen op 5 Juli 2008

    Specificaties
    Tonnage: 86.700 BRT
    Lengte: 290,00 meter
    Breedte: 32,25 meter
    Diepgang: 7,80 meter
    Snelheid: 23,9 knopen
    Voortstuwing en vermogen: 64 MW MaK M43C (elektrische diesel motoren)
    Aantal passagiers dekken: 12
    Aantal liften: 14
    Passagiers: 2.104 standaard
    Bemanning: 929
    Thuishaven: Rotterdam
    Vlag: Nederland
    Eigenaar: Holland -Amerika Lijn
    Officieren: Nederlands/Engels
    Staf/Crew: Internationaal
    Hutten totaal: 1.052
    Buitenhutten: 897
    Buitenhutten met privé balkon: 708
    Binnenhutten: 155
    Hutten rolstoeltoegankelijk: 30
    Restaurants: 5 (1 buffet restaurant)
    Aantal zittingen hoofd restaurant: 2
    Casino: Ja
    Bars en lounges: 31
    Bioscoop: Ja
    Bibliotheek: Ja
    Internet Café: Ja
    Nachtclub: Ja
    Kinderenfaciliteiten: Ja
    Fitness ruimte: Ja
    Sauna en massage: Ja/Ja
    Schoonheidssalon: Ja
    Zwembaden: 4 (1 binnen/1 voor kinderen)
    Whirlpools: 5
    Tennis/Volleybal: Ja/Ja
    Jogingtrack: Ja
    Midgetgolf: Nee (golfsimulator)
    Tafeltennis: Ja

    Foto’s : Van Joke











    20-08-2008 om 19:50 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ms Maasdam van Oslo Noorwegen naar Rotterdam Nederland

    Ms Maasdam van Oslo Noorwegen naar Rotterdam Nederland

    Op 20 Juli zijn we om elf uur 's middags aangemeerd aan de kade in Oslo een half uur later vaart eveneens de Maasdam van rederij Holland America Line de haven van Oslo  Noorwegen binnen .Hij neemt ergens plaats in de haven waar we hem van op ons cruise schip de Azamara niet zien liggen .We zien hem vanavond om kwart na negen nogmaals waar hij koers zet richting Nederland .

    Wij blijven op 21 juli een dag op zee en zetten koers naar Eidfjord waar we op 22 juli zullen aankomen om zeven uur ’s morgens

    Het luxe cruise-schip "Ms Maasdam" van rederij Holland America Line brengt dinsdag 22 juli een bezoek aan Rotterdam de Maasstad. Rond zeven uur 's ochtends wordt de Maasdam verwacht aan de cruise-terminal aan de Wilhelminapier.

    De Maasdam is het vijfde schip dat deze naam voert in de 135-jarige history van de H.A.L. Het schip meet een lengte van 220 meter en een maximale breedte van bijna 31 meter en kan een maximale snelheid van 22 knopen (zo'n 40 Km/uur) bereiken.

    1258 passagiers worden door 557 personeelsleden bediend tijdens hun verblijf op het 15 jaar oude varende paleis. Naast diverse restaurants, bars en zwembaden bevinden zich aan boord een theater, een beauty- en wellness salon, een kinder en nog veel meer.

    Om vijf uur 's middags vertrekt de Maasdam weer uit Rotterdam voor haar 18-daagse "Voyage of the Vikings, die onder andere leidt langs Cherbourg, Dublin, Liverpool, Belfast, Reykjavik, Groenland, St. Johns, en Boston.

    Wij beginnen pas en in Kopenhagen en Oslo was het weer nog slecht maar het weer word uirzonderlijk goed voor de rest van onze cruise

    Foto’s : Van Joke









    18-08-2008 om 20:35 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mylin IV Te Noorwegen

    Mylin IV
    Op onze Cruise in Noorwegen zagen we op twee plaatsen het Familie jacht Mylin IV

    Op 23 juli in de haven van Bergen en op 29 juli in de haven van Stavanger .
    In bergen waren we te dichtbij en lukte het niet het schip kompleet op de foto te krijgen .
    In Stavanger zijn de foto’s genomen van uit onze hut .

    Eigenaars Carnival Corporation ( Holland America Line )
    De Holland America line maakt al vele jaren deel uit van de Carnival Corporation.
    Grondlegger van dit grootste Cruisconcern ter wereld was Ted Arison , zoon Mickey staat nu aan de top van het grote imperium .

    De mylin IV was ook al in Nederland op de doop van de Eurodam .
    De cruise schepen Eurodam en de Maasdam komen we tijdens onze Cruise nog tegen .

    De Mylin IV werd gebouwd door Feadship Van Lent Nederland
    Gegevens .
    Bouwj . 1992
    LOA . 61.0 m
    Breed . 9.70 m
    Diepg . 3.0 m
    Constructie . Staal / Aluminium
    Motor . 2 X 2760 kW MTU
    Snelheid . 20 Knopen
    Architect . De Voogt
    Ontwerper . Pieter Beeldsnijder
    Interieur . Donald Starkey
    Crew . 14
    Gasten . 11

    Feadship is een co-operatie van 2 scheepswerven .
    Zij maken hoogwaardige superjachten van 35 meter tot meer dan 80 meter.
    Sinds de oprichting is de lengte van de afgeleverde jachten behoorlijk gegroeid.
    De jachten in 1951 waren onder de 10 meter lang.
    Recentelijk is bijvoorbeeld een 72 meter lang motorjacht de Predator te water gelaten.

    Foto's : Van Joke









    18-08-2008 om 19:44 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Saipem 7000 in Noorwegen

    Saipem 7000 in Noorwegen
    Onderweg naar de haven van Stavanger lag de Saipem 7000 of was hij in beweging op dat moment had ik het niet zo goed bekeken ,
    In alle geval wij waren avonds klaar voor nog enkele foto’s te nemen maar lag nergens meer

    De SAIPEM 7000 is het op één na grootste kraanschip ter wereld met een hefvermogen van 2x 7000 ton
    (nummer 1 van de wereld is SSCV Thialf 2x 7100 ton). Eigenaar van het kraanschip is het bedrijf Saipem S.p.A.

    Het begin
    Begin jaren ’80 werd het concept voor de Saipem bedacht door de toenmalige eigenaar Micoperi. Het bedrijf wilde een kraanschip bouwen dat in staat was om zeer grote olieproductieplatforms te heffen. Naast de werkelijke hefcapaciteit geldt het schip ter ondersteuning van het gehele project door hotel en werkplaatsfaciliteiten te bieden. Fincantieri Monfalcone Yard gaf de uiteindelijke order aan het bedrijf in 1985 .

    De bouw
    Het schip werd gebouwd tussen 1985 en 1987 in Trieste.De Saipem werd in twee losse delen gemaakt in een lang droogdok. De losse helften werden buiten het droogdok aan elkaar gemaakt. In september 1987 begonnen de proefvaarten en in december van hetzelfde jaar werd het schip overgedragen aan Micoperi. De totale bouwkosten werden nooit vrijgegeven.

    Projecten
    Het eerste project dat de Saipem 7000 uitvoerde was voor Petrobrás ,het Braziliaanse staatsoliebedrijf. Tijdens dit project was de Saipem 7000 betrokken bij het bestrijden van een brand in één van de oliebronnen .Na daarna in de Golf van Mexico actief te zijn geweest, arriveerde de Saipem 7000 in 1989 voor het eerst in de Noordzee, waar het aan verschillende projecten werkte.

    Ondanks de verschillende projecten had Micoperi het moeilijk om financieel het hoofd boven water te houden. Hierdoor werd het in 1991 gedwongen een aantal belangrijke bezittingen te verkopen, waaronder de Saipem 7000. Het schip werd verkocht aan haar huidige eigenaar, de Italiaanse aannemer Saipem, die het schip haar naam Saipem 7000 gaf.

    Ondanks dat de Saipem 7000 anno 2008 wereldwijd wordt ingezet, is haar voornaamste taak het zware hijswerk van boordplatformen in de Noordzee. In 1999 en 2000 werd het schip hiervoor geüpdate en opgewaardeerd.

    Records
    De Saipem 7000 is houder van het wereldrecord "heavy lift" , met het hijswerk van de Sabratha, een 12150 ton wegend dek in de Middellandse Zee.

    Tot 2005 was de Saipem 7000 recordhouder voor het leggen van de diepste pijpleiding, op 2150 meter diepte in de Zwarte Zee. Dit record werd in 2005 gebroken door de Balder, door een pijp te leggen op 2200 meter diepte.

    Bron : Wikipedia

    Foto’s Van Joke







    17-08-2008 om 21:18 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Biodiesel powerboat Earthrace

    Op 29 juli na het ontbijt op het dek bemerkte we een vreemd vaartuig in de haven van Stavanger het bleek de op biodiesel voortgedreven Earthrace trimaran te zijn deze maakte de touwen los en vertrok uit de haven .
    Wij hebben hem daarna niet meer gezien .

    De Earthrace is een golfdoorklievende
    trimaran die alternatieve brandstof verbruikt. De powerboat brak op 27 juni 2008 het wereldrecord voor circumnavigatie dat de Cable and Wireless Adventurer tien jaar eerder vestigde.

    Specificaties

    Het schip is ontworpen door Craig Loomes Design Group en de twee Cummins Mercruiser 350 kW dieselmotoren verbruiken pure biodiesel dat gewonnen wordt uit dierlijk vet, sojabonen en andere grondstoffen. De scheepsromp bestaat voornamelijk uit koolstofvezel. De bouw kostte $1,25 miljoen dat voornamelijk kwam van sponsors.

    Missie

    Met de Earthrace worden milieuvriendelijke technologieën zoals biodiesel, lage-emissie motoren en milieuvriendelijke antifouling geëtaleerd. De boot werd gebouwd om het wereldrecord voor circumnavigatie van 74 dagen, 20 uur en 58 minuten te breken dat de Cable and Wireless Adventurer vestigde in 1998.

    2007 poging

    Op 10 maart 2007 vertrok de boot van Barbados voor de eerste poging, maar ondervond ernstige vertraging door problemen met de schroeven en andere mechanische problemen. In de nacht van 19 maart 2007, 22 kilometer uit de kust van Guatemala, kwam de Earthrace in aanvaring met een vissersboot, waarbij één van de drie vissermannen om het leven kwam. De bemanning werd na een onderzoek van tien dagen vrijgelaten. De vertragingen verhinderden de recordpoging, maar besloten werd om San Diego als nieuw startpunt te nemen, waarvandaan ze op 7 april 2007 vertrokken. De poging werd echter afgebroken nadat op 31 mei kort na vertrek uit Malaga een scheur ontdekt werd in de romp.

    2008 poging

    Na een reparatie bij de Vulkan scheepswerf in Sagunto bij Valencia en proefvaarten werd begonnen aan een volgende poging om 14:35 (MET) op 27 april 2008.

    De route van deze poging was als volgt:

    Sagunto – Azoren
    Azoren - Puerto Rico
    Puerto Rico - Panama
    Panama - Manzanillo
    Manzanillo - San Diego
    San Diego - Hawaii
    Hawaii - Majuro
    Majuro - Koror
    Palau - Singapore
    Singapore - Cochin
    Cochin - Salalah
    Salalah - Suezkanaal
    Suezkanaal - Sagunto

    Na twee dagen waren er problemen met de stuurautomaat en op 30 april raakte de brandstofpomp van de stuurboordsmotor verstopt. Desondanks arriveerde de boot iets voor op schema in de Azoren.

    De twee etappes daarna verliepen zonder grote problemen en de bemanning wist het Panamakanaal vlot te passeren, ondanks het grote aantal wachtende schepen. Halverwege Hawaii, op dag 22, werd een zware trilling gevoeld waarna de vaart uit de boot ging. Schipper Pete Bethune dook in het donker met een zaklantaarn en vond een net in de schroef.

    Kort na vertrek van Palau, op dag 34, kwam de Earthrace in aanvaring met drijvend afval dat twee bladen van de bakboordsschroef vernielde en de schroefas verboog, zodat men terug moest keren naar Palau. Na een noodreparatie vertrok de boot op één motor naar Singapore, terwijl een nieuwe schroefas werd gemaakt. In Singapore werd de Earthrace uit het water getild om de schroefas en de schroef te vervangen.

    Op dag 48 kreeg de bemanning last van hitte-uitslag en werd de snelheid behoorlijk gereduceerd door de hoge golven. Dit hield aan tot ze in de Rode Zee aankwamen. Op dag 56 gaf de brandstofpomp problemen zodat de vaart terugliep naar 16 knopen, wat een drie uur durende reparatie vergde.

    Om 14:24 (MET) op vrijdag 27 juni 2008 brak de Earthrace het wereldrecord voor powerboten door de circumnavigatie te voltooien in 60 dagen, 23 uur en 49 minuten, waarmee het record van de Cable and Wireless Adventurer (nu de Ocean 7 Adventurer) uit 1998 werd verbeterd met 13 dagen, 21 uur en 9 minuten.

    Bron :Wikipedia

    Foto’s © Foto's Van Joke

     











    17-08-2008 om 20:18 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cruise naar de Noorse Fjorden met de AZAMARA - JOURNEY 19-31 Juli

    Welcome to AZAMARA - JOURNEY·

    The Master of Azamara Journey,

    Captain Carl Smith and the ship's Officers, Staff and Crew,
    offer a warm welcome to all our guest Norwegian Fjords Cruise.
    An Emergency Life Boat Drill will be conducted for all guests and crew today,

    July 19th, at 4:15pm.

    Azamara Journey sets sail for Oslo, Norway at 5:00pm.
    AII guests are requested to be onboard no later than 4:00pm
    Azamara Journey Senior Officer's

    Master. Capt. Carl Smith
    Chief Engineer Nikolaos Baltsavias
    Hotel Director Philip Herbert
    Staff Captain Emmanuel
    Aposkitis
    Cruise Director Dottie Kufasa
    Staff
    Chief Engr Emmanouil Bouzounierakis
    Food &
    Beverage Anton Winkier
    Senior Doctor Jose Ortez
    Financial Controller Siva Loganathan
    Environmental Officer Andrew Mott
    Human Resources Mgr Katherine Bentzen

    Ship Facts
    Occupancy:694
    Tonnage: 30,277
    Length:593 ft
    Beam:95 ft
    Draught:19.85 ft
    Cruise Speed:18.5 kts
    Inaugural Date:May 05, 2007
    s.

    © Foto's Van Joke









    17-08-2008 om 15:54 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cruise naar de Noorse Fjorden .

    Cruise naar de Noorse Fjorden .

    We hebben onze eerste cruise geboekt naar de Noorse Fjorden .

    Na het uit zoeken en vergelijken van de verschillende Rederijen was onze keuze gevallen op de Celebrity Cruises met een aanbieding van Azamara Cruises , dat zijn de kleinere schepen voor 694 passagiers .
    Met restaurants voorzien van ‘ open seating ‘ geen formele avonden dus geen smoking casual kleding volstaat , elegantie zonder pretentie en een sterke reputatie op gastronomisch vlak , met unieke vaarroutes tot diep in de fjorden .
    Momenteel telt de vloot twee fijnzinnig vervaardigde schepen de Azamara Journey en de Azamara Quest .
    We zijn vertrokken van op Zaventem met vliegtuig maatschappij SAS richting Kopenhagen .( Deze maatschappij verdient een pluim , vertrekt stipt op tijd , doet niet moeilijk over het gewicht , en de koffers waren voor dat we ter plaatse waren al op de rolband .
    Bij onze terug vlucht was het nog beter we landen tien minuten vroeger dan voorzien . )
    In ons reisprogramma is er geen transfer voorzien en nemen we een taxi naar de voorziene haven die ons was opgegeven door het reisbureau , daar bleek geen Azamara aan de kade te liggen meerdere andere cruisschepen lagen er aangemeerd .
    Zijn we maar naar de andere haventerminal gereden waar de Azamara aan de kade lag kostprijs taxi 71 €.
    Er is op de kade een grote tent geplaatst waar de bagage word achtergelaten met uitzondering van handbagage .
    Bij de inschepingbalie worden onze cruise tikets en identiteitskaarten gecontroleerd , en word de kredietkaart geregistreerd en ontvangen we onze persoonlijke magnetische scheepspas .
    Nadat we de controle zijn gepasseerd mogen we aan boord van het cruiseschip , eens aan boord word onze scheepspas gevalideerd als ook het nemen van een foto .
    Deze pas verleent ons de toegang tot de hut en doet dienst als betaalmiddel aan boord .Al de uitgaven aan boord ( met uitzondering die in het casino) worden door middel van de scheepspas geregistreerd op de scheepsrekening die dan voldaan wordt door de kredietkaart .

    De scheepspas heeft men ook telkens nodig als men op en af de boot stapt voor uitstappen telkens vrij strenge kontrole .
    Eenmaal aan boord worden we zeer vriendelijk ontvangen met een glas champagne of keuze van andere drank .
    De hutten zijn nog niet ter beschikking , maar we worden uitgenodigd naar het restaurant voor de lunch .
    Ook hier een hartelijk en warm onthaal .
    Er is een groot buffet klaargemaakt met een enorme keuze aan koud en warme gerechten ,en keuze uit de vele desserts , dit alles van een enorme kwaliteit .
    Maaltijden aan boord zijn in de prijs inbegrepen , er zijn meerdere restaurants of plaatsen waar men kan eten , men is vrij om zo vaak te eten als men wil .
    De dranken zijn niet inbegrepen , maar koffie thee frisdranken en water zijn wel heel de dag gratis verkrijgbaar .
    Tijdens de lunch word er ook gemeld dat de kamers beschikbaar zijn .
    Onze hut is achteraan gelegen op het achterdek deck 7 .
    In onze hut vinden we verse bloemen een mand met fruit en een fles water , badjassen met slippers en Elemis verzorgingsproducten verder een haardroger ,verrekijker ,paraplu een reistas een mooi opgemaakt bed , een verwelkoming van de butler die ervoor gaat zorgen dat we van onze reis kunnen genieten .
    Het dagprogramma , dat word ons dagelijks bezorgd en vinden we een overzicht van alle faciliteiten , activiteiten en openingsuren .
    Onze eerste activiteit vandaag is de alarm oefening
    Amusement , gezondheid en conditie , ontdekkingen aan boord of aan land .
    Gewoon lekker luieren of actief deelnemen de keuze is aan ons .

    Wij hebben dertien dagen genoten .

    17-08-2008 om 15:04 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Watersport krijgt overlast bij Haringvlietbrug

    Watersport krijgt overlast bij Haringvlietbrug

    Bron: Gemeente Binnenmaas | Datum: 15-08-2008

    Rijkswaterstaat voert vanaf volgende maand bijna drie maanden lang werkzaamheden uit aan de Haringvlietbrug. Behalve het wegverkeer ondervindt ook het scheepvaartverkeer en de watersport daarvan hinder. De brug wordt vanaf 5 september volledig gerenoveerd; onder meer wordt het wegdek vernieuwd en worden de slagbomen en verlichting vervangen. Ook het technische gedeelte van de brug wordt gedeeltelijk vernieuwd.
    Schepen hoger dan 13,5 meter moeten omvaren, omdat de brug niet kan worden geopend.

    16-08-2008 om 15:23 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Man slaat overboord van Belgisch zeilschip

    Man slaat overboord van Belgisch zeilschip

    BRUSSEL - Voor de kust van het Zeeuwse Breskens in Nederland is donderdagmiddag een grote zoekactie gestart nadat een man overboord was gegaan van het Belgische zeiljacht Kahlan. Dat schrijft 'Zeeland blik op nieuws' donderdag op basis van de Verkeerscentrale Vlissingen. Het jacht voer op de Westerschelde, ongeveer vier kilometer van Breskens.

    De Seaking helikopter van de luchtmachtbasis in Koksijde heeft deelgenomen aan de zoekactie. De helikopter steeg om 14.12 uur op en heeft tot 17.31 uur gezocht. De Seaking zocht samen met een boot van de kustwacht, drie reddingboten, een politievaartuig en twee loodsboten. Aan het eind van de middag was het nog niet gelukt om de drenkeling te vinden.

    Hoe het kon dat de man overboord sloeg, is nog niet duidelijk. Of de drenkeling een Belg is, kon de kustwacht ook niet zeggen. Aan boord van de Kahlan bevonden zich in totaal drie personen. Het zeilschip is een Spirit 28 en is eigendom van een zekere Serge Vleugels.

    Nieuwsblad.be

    15-08-2008 om 13:31 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vaarwegen op de schop

    Vaarwegen op de schop
    Den Haag- De beroepsvaart, maar ook recreanten op het water, moeten zich de komende acht jaar voorbereiden op files en forse vertragingen op de Nederlandse vaarroutes. Rijkswaterstaat gaat achterstallig onderhoud wegwerken aan tientallen sluizen, bruggen, damwanden en kribben langs rivieren en kanalen. Ze worden grondig geïnspecteerd en gaan desnoods compleet op de schop.



    De werkzaamheden zijn de afgelopen tijd geruisloos van start gegaan, maar hinder zal de komende tijd onvermijdelijk zijn. Voor het zogeheten inhaalprogramma voor groot en achterstallig onderhoud is 500 miljoen euro begroot. In 2016 moeten in totaal 500 grote en kleine projecten gereed zijn. Op tal van plekken in het hele land gaan sluizen mogelijk voor langere tijd dicht. Verder wordt er langs de oevers aan kribben en damwanden gewerkt. Daarnaast worden markeringsboeien en aanlegplaatsen van veerboten geïnspecteerd.

    Vooral op de Lek en Nederrijn wordt het door de onderhoudswerkzaamheden op het water dringen geblazen. Dat zal onherroepelijk leiden tot langere wachttijden, opstoppingen en stremmingen.

    De sluiscomplexen bij Driel (Gelderland) en Amerongen en Hagestein (Utrecht) worden onder handen genomen en gaan geruime tijd dicht. Ook de Prinses Beatrixsluis bij Utrecht, de Volkeraksluizen op de grens van Zeeland en Zuid-Holland worden aangepakt. Aan de Waal bij Tiel wordt gewerkt aan de Prins Bernardsluis. "We willen ook sluiscomplexen aanpakken die nu al tot lange wachttijden leiden", zegt Berend Klok, projectleider Vaarwegen Rijkswaterstaat. Niet alleen sluizen, maar ook de oeverbescherming langs rivieren en kanalen gaat op de schop.

    Om grote problemen op het water te voorkomen start Rijkswaterstaat een informatiecampagne. Er wordt daarvoor intensief overleg gevoerd met de brancheorganisatie voor beroepsvaart Schuttevaer en het Nederlands Watersportverbond.

    Ook wordt onderzocht of, net als bij de reguliere verkeersinformatie, filevorming op het water op de nieuwszenders kan worden gemeld.
    De Telegraaf.nl

    14-08-2008 om 17:34 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Binnenvaartschip kan motorbootje niet ontwijken op het Twentekanaal in Hengelo.
    Binnenvaartschip kan motorbootje niet ontwijken

    Hengelo - Een 36-jarige binnenschipper uit Zwolle kon dinsdagavond 12 augustus al varende op het Twentekanaal aan de Havenkade in Hengelo, een motorbootje dat midden op het kanaal voer niet meer ontwijken. Dit heeft de politie woensdag bekendgemaakt.

    Dinsdagavond 12 augustus werd om ongeveer 20.30 uur gemeld dat op het Twentekanaal langs de Havenkade West in Hengelo een aanvaring had plaatsgevonden tussen een binnenvaartschip en een motorbootje.

    Bleek dat een 36-jarige schipper van het binnenvaartschip uit Zwolle over het kanaal had gevaren en plotseling midden op het kanaal een motorbootje had waargenomen. Hij attendeerde de schipper van dit bootje, door te claxonneren, op zijn komst maar deze kon daarop de buitenboordmotor niet starten.

    De schipper van het binnenvaartschip probeerde nog uit te wijken maar dit lukte niet geheel en het motorbootje werd geraakt. Personeelsleden van het binnenvaartschip konden door snel optreden voorkomen dat de schipper van het kleine bootje door de schroef geraakt werd en konden hem net op tijd uit het water hijsen.

    Deze laatste, een 39-jarige man uit Hengelo, kwam met de schrik vrij en liep geen letsel op. Het is nog onbekend of het binnenvaartschip schade heeft opgelopen. Wel heeft de 36-jarige schipper bij het uitwijken de walkant geraakt.

    Blik op nieuws.nl

    14-08-2008 om 17:21 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)





    Foto

       



    De Vlaamse Vlag




    Provincie Vlag
    OOST- VLANNDEREN




    Vlag van WAASMUNSTER




    Vlag van EUROPA



    We zijn de 51de week van 2024
    Blog als favoriet !


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.




    Archief per maand
  • 03-2014
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 10-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 09-2006
  • 08-2006
  • 07-2006
  • 05-2006
  • 04-2006
  • 03-2006




    Windrichting :
    Variabele wind rondom een front.

    Als warme en koude lucht op
     elkaar botsen dan ontstaat er een front.
    Bij een koufront hoort lage bewolking
    met veel wind alsook
    regenbuien of onweer.
    Bij een warmtefront zien we
     meer hoge bewolking met
    motregen en mist of nevel.




    Windrichting:
    Noord tot Noordoost

    Luchtsoort:
    Continentaal arctische lucht

    Brongebied:
    Komt van het landgebied
    Scandinavië en de Oostzee

    Weerbeeld:
    Koud en guur weer ,
    soms met sneeuw of
     hagelbuien komt in de
    zomer zelden of niet voor










    Windrichting:
    Oost tot Noordoost

    Luchtsoort
    :
    Continentaal polaire lucht

    Brongebied
    :
    Komt van het landgebied  
    Midden Europa en Rusland

    Weerbeeld
    :
     Droog en mooi weer
    vrijwel geen bewolking in de
     winters lage en de zomers
    hoge temperaturen





    Windrichting:
    Oost tot Zuidoost

    Luchtsoort
    :
    Continentaal gematigde lucht

    Brongebied:
    Komt van het landgebied
    Zuidoost Europa (Balkan)

    Weerbeeld:
    Droog en mooi weer 
    vrijwel geen bewolking
    in de winters lage en de
    zomers hoge temperaturen

     


    Windrichting:
    Zuid tot Zuidoost.

    Luchtsoort:
    Continentaal tropische lucht.

    Brongebied:
     Subtropisch Noord Afrika
    en Middellandse Zee.

    Weerbeeld:
    Hete en droge alsook een stabiele lucht
    geven weinig bewolking en zelden regen.



    Windrichting:
    Zuid tot Zuidwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem tropische lucht.

    Brongebied:
    Het subtropisch zeegebied bij de Azoren.

    Weerbeeld:
    Warme en vochtige lucht,
    vaak regenluchten vooral in het
    najaar veel mist en regen.


    Windrichting:
    West tot Zuidwest.

    Luchtsoort:
     Maritiem gematigde lucht.

    Brongebied:
     Het zuidwestelijk deel
    van de Atlantische oceaan.

    Weerbeeld:
    Veranderlijk weer met egale
     lage bewolkingmet regen en
    afgewisseld met droge perioden .

     



    Windrichting:
    West tot Noordwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem polaire lucht.

    Brongebied:
    Het noordwestelijk deel
    van de Atlantische oceaan.

    Weerbeeld:
     Veranderlijk weer met lage
     bewolkingbuien of regen
     afgewisseld met droge perioden.


    Windrichting:
    Noord tot Noordwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem arctische lucht.

    Brongebied:
    Het zeegebied bij de
    noordpool (Arctica).

    Weerbeeld:
    Koud en wisselvallig weer met
     stapelwolkenmeestal regenbuien,
    afgewisseld met zon.






















    Spoorbrug in Koningshaven
    Rotterdam met boven de Radar









    Alva




    Bravo





    Charlie





    Delta





    Echo





    Foxtrot





    Golf





    Hotel





    India




    Juliett




    Kilo




    Lima




    Mike




    November




    Oscar




    Papa




    Quebec




    Romeo





    Sierra





    Tango





    Uniform




    Victor




    Whisky





    X-ray





    Yankee




    Zulu



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!