Inhoud blog
  • VILLA TE KOOP OP TOPLOCATIE HEIDE WAASMUNSTER
  • Foto's genomen te Heusden Noord-Brabant
  • Volgende trip naar Weesp
  • Van Spakenburg varen we naar Almere met als vaarwater het Eemmeer en het Gooimeer.
  • Spakenburg een voormalig vissersdorp aan de Zuidzee.
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     





      



    3 D  Afbeelding  :  Atlantic 50

    Technische Details
      Lengte over alles: 14.99 m
    Lengte waterlijn: 12.20 m
    Breedte: 4.50 m
    Diepgang: 1,22 m
    Gewicht, ca.: 18 ton
    Doorvaart hoogte: 3.48 m
    Inhoud brandstoftanks: 2400 l
    Inhoud watertanks: 675 l
    Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l
    Standaard motoren:
    Vovo Penta D6 
     2 x 435 pk (2 x 320kW)
     Andere motoren op aanvraag

    Ontwerper:
    John A. Bennett & Associate




    Wanneer u een Atlantic 50 in al haar
    pracht op het water ziet ,
    het gemakkelijk is om te
    vergeten enkel hoeveel organisatie ,
    ervaring en techniek
    in haar bouw zijn gegaan .





    Klik op de afbeelding om de link te volgen


















    Embleem
    Atlantic Moteryachts BV

    Suderséleane 15 
    8711 GX Workum
    Nederland

                    







    Embleem van .
    Vlaamse vereniging voor
    watersport.


    VVW . Telt 120 Clubs
    en meer dan 13000 Leden .






    Embleem van de
    Koninklijke Nederlandse
    Motorboot club

     

    De KNMC is een landelijke club
    van actieve en enthousiaste
    motorbootvaarders.
    Van mensen die van het water
     en het varen houden.






    De No Limit IV
    heeft 2 vierblads schroeven
    1 links en 1 rechts draaiend


    Zwanen die de naam van de thuishaven proberen te lezen
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     





    Windroos

    Een windroos of windkruis is een
    Kruis dat de windrichting , Noord ,
    Oost , Zuid , en West  aanduidt.

    Een windroos kan teruggevonden
    worden op een Kompas of onder
     een Windhaan .
     




    De Atlantic 38 een luxe motorjacht

    Technische omschrijving
    Lengte over alles: 11.51 m
    Lengtre waterlijn: 9.90 m
    Breedte: 4.05 m
    Diepgang: 1.10 m
    Gewicht ca.. 11 ton
    Doorvaarthoogte: 3.40 m
    Inhoud brandstoftanks: ca. 950 l
    Inhoud watertank: ca. 450 l
    Inhoud vuilwatertank: ca. 175 l
    Standaard motorisering:
    78 kW (106 hp), 1x Vetus-Deutz DT 43

    Optioneel:

    117 kW (160 pk) Volvo Penta D3-160
    132 kW (180 pk) Volvo Penta D4-180
    Designer: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum





    De enige Atlantic die wordt gebouwd als
    verdringer is de   ATLANTIC 38.







    Nieuw in de Atlantic range,
    De Atlantic 40.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 12.10 m
  • Lengte waterlijn: 10.00 m
  • Breedte: 4.05 m
  • Diepgang: 1.20 m
  • Doorvaart hoogte: 3.40 m
  • Gewicht: ca. 12 ton
  • Inhoud brandstoftanks: ca. 950 l
  • Inhoud watertank: ca. 450 l
  • Inhoud vuilwatertanks:
     1x ca. 100 l & 1x ca. 80 l
  • Standaard motoren:
    2x 191 kW (260 pk)
    Volvo Penta D4 260
    andere motoren op aanvraag
  • CE Categorie B

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum



  • De gezellige dinette bied veel privacy.
    De ovale salonramen geven veel lichtinval
     en een prachtig uitzicht naar buiten.




    Het interieur is ruim genoeg
    om lange reizen te maken
    zowel op zee als op binnenwater. 

    Door het hele schip is
    veel kastruimte te vinden.








    De Atlantic 42 is een motorjacht bij uitstek.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 13.10 m 
  • Lengte waterlijn: 10.41 m 
  • Breedte: 4.25 m
  • Diepgang: 1.20 m
  • Doorvaart hoogte: 3.45 m
  • Gewicht: ca. 12 ton
  • Inhoud brandstoftanks: ca. 1340 l
  • Inhoud watertank: ca. 550 l
  • Inhoud vuilwatertanks:
    ca. 100 & ca. 80 l
  • Standaard motoren:
    2 x 272 kW (370 pk)
    Volvo Penta D6 370
    andere motoren op aanvraag
  • Maximale snelheid
    afhankelijk van belading ca. 25 knts
  • CE Categorie B

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates


    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum



  • Het interieur van de Atlantic 42
    is stylvol, praktisch maar bovenal gezellig.




    De ruime achterhut is gezellig en indien
    gewenst van alle gemakken zoals
    bijvoorbeeld tv voorzien.
    Uiteraard beschikt de achterhut over een
     douche- en toiletruimte.
    De voorhut is voorzien van een frans bed.
    Net als de achterhut is ook hier gedacht
     aan een gecombineerde
    douche en toiletruimte.
    Er is zelfs de mogelijkheid om v
    oor een derde hut te kiezen.
    De dinette komt dan te vervallen







    Atlantic 460

    De opvolger van de succesvolle Atlantic 444,
    de Atlantic 460!
    De Atlantic 460 heeft vaak bewezen
    dat ze zeer zeewaardig is.
    Op open zee valt de
    stabiliteit en koersvastheid op.
    Niet alleen op open water,
    maar zeker ook op binnenwater
    is de Atlantic 460
    een heerlijk jacht om mee te varen.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 14.30 m
  • Lengte waterlijn: 11.20 m
  • Breedte: 4.50 m
  • Diepgang: 1.25 m
  • Doorvaarthoogte: 3.40 m
  • Gewicht: ca. 16 ton
  • Snelheid: 25 tot 28 kts
  • Inhoud brandstoftanks: 2 x ca. 900 l
  • Inhoud watertank: ca. 675 l
  • Inhoud vuilwatertank: ca. 250 l
  • Standaard motoren:
    2 x 320 kW (2 x 435 hp)
  • Volvo Penta D6 435
    andere motoren op aanvraag
  • CE categorie A

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum




  • Voor wie in het dagelijkse leven alleen
    genoegen neemt met het allerbeste mag dit
    ook verwachten aan boord van zijn jacht.
    Deze stelling is volledig toepasbaar
    op het concept van de Atlantic 460.





    Met een lengte van minder dan
    15 meter hoeft u geen geristraties aan
    te vragen voor het bevaren
    van sommige vaarwegen.

    Nieuwe optie voor 2007:
    Volledig electrisch cabriosysteem
    en radarbeugel



    ATLANTIC  56

    Innovatie: De Atlantic 56 Twin Deck.
    In opdracht van Atlantic Motoryachts
    ontwikkelt Vripack Naval Architects
    uit Sneek een totaal nieuwe Atlantic, de 56.
    In een markt waar veel aanbod is,
    maar ook veel van hetzelfde,
    komt Atlantic Motoryachts
    met een revolutionair ontwerp:




    Voordek met groot zonnedek,
    waaronder bergruimte is voor landvasten e.d.

    • lengte over alles 17.00 meter
    • lengte waterlijn 13.40 meter
    • maximale breedte 4.86 meter
    • diepte 0,98 meter
    • CE categorie B (kustvaart)




    Inrichting salon / achterdek:
    Centraal in het schip de besturing,
    heeft de regie over het schip vanuit een luxe
    stuurstoel;
    Aan bakboord bevindt zich de luxe rondzit
    met aan stuurboord twee luxe clubs.
    Ruim achterdek met riante kuipbank waarin
    de salontafel opgeborgen kan worden.




    Inrichting onderdeks:

    Midscheeps bevindt zich de eigenaarshut met
     eigen gescheiden douche en toiletruimte.
    Voor in het schip bevindt zich een
    gastenverblijf met luxe 2-persoons Frans bed.
    In het voorschip
    bevindt zich een tweede natte cel,
    voorzien van douche, toilet en wasmachine.




    Tender Garage
    met 3m30 Diesel Tender, Jet Propulsion;


    Uitgerust met twee nieuwe innovatieve
    6 cyl. Volvo Penta IPS 600 motoren,
    435 pk per motor. Volvo Penta IPS –
    Inboard Performance System is
    een inboard innovatie.



    ATLANTIC 56HT

    Gebouwd volgens onze hoge standaard.




    Technische Details
    • Lengte over alles: 18.50 m
    • Breedte: 4.85 m
    • Diepgang: 1,30 m
    • Gewicht, ca.: 23 ton
    • Doorvaart hoogte: 3.48 m
    • Inhoud brandstoftanks: 2564 l
    • Inhoud watertanks: 790 l
    • Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l
    • Standaard motoren: Volvo Penta D12 2 x 675 pk
    • Andere motoren op aanvraag
      Ontwerper: John A. Bennett & Associate

      Atlantic Motoryachts bv
      Suderséleane 15
      8711 GX Workum




    Stijl en details

    Naast de layout van het interieur verteld de
    styling veel over de
     persoonlijke smaak van de eigenaar.
    Het is echter ook mogelijk om gebruik
    te maken van zeer moderne vormen,
    materialen en stoffen.




    Een Schip Op Maat

    DE ATLANTIC MOTORJACHTEN








    De meest bekende
    Piraten Vlag
    Jolly  Roger




    Piraten Vlag
    Edward  England




    Piraten Vlag
    Edward Teach Zwartbaard




    Piraten  Vlag
    Emanuel  Wynne




    Piraten  Vlag
    Henry  Every




    Piraten  Vlag
    Jack  Rackham




    Piraten  Vlag
    Stede  Bonnet




    Piraten  Vlag
    Thomas  Tew





    Piraten Vlag
    Christopher Condent

    No Limit IV
    Informative Site Voor De Watersporter
    22-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Warkumer Trekfeart en Jan Broerskanaal op diepte gebracht
    Warkumer trekfeart en Jan Boerskanaal op diepte gebracht.

    Opnieuw baggerwerkzaamheden Friese Merenproject afgerond
    Het verdiepen van de Warkumer Trekfeart (over 12,5 km van Workum tot aan Bolsward) en het Jan Broerskanaal (over 2,5 km van De Morra tot aan Koudum) is afgerond.
    De Warkumer Trekfeart van Workum tot Tjerkwerd is op een diepte van 2.20 m. gebracht, het gedeelte van Tjerkwerd tot Bolsward is evenals het Jan Broerskanaal verdiept tot 2.00 m.
    De vaarwegen zijn in het kader van Het Friese Merenproject van de Provincie Fryslân verdiept en gebaggerd.
    Daarmee kunnen watersporters met diepstekende vaartuigen komend watersportseizoen zonder problemen van deze vaarten gebruik maken.
    Werk met werk maken

    In totaal is er ongeveer 88.500 m3 baggerspecie uit beide vaarwegen verwijderd. Een deel daarvan wordt gebruikt voor het realiseren van een vooroever in De Fluezen, in samenwerking met It Fryske Gea.
    Een ander deel van de baggerspecie is afgevoerd naar provinciaal depot Trije Hûs.

    Friese Meren.nl

    22-02-2009 om 18:15 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Start verdieping Prinses Margrietkanaal en ophogen kade
    Fryslân

    Start verdieping Prinses Margrietkanaal en ophogen kade

    donderdag, 19 februari 2009
    Provincie Fryslân en Wetterskip Fryslân starten half februari met het project verruiming, kade- en oeververbetering van het Prinses Margrietkanaal.
    Het gaat om het deel tussen de Krúswetters bij Warten en de brug Ald Skou. Op een gedeelte wordt gebaggerd, langs de westzijde wordt de bestaande oeverconstructie vervangen en worden de kaden hoger gemaakt.
    De werkzaamheden duren tot eind oktober 2009.


    Provincie Fryslân verdiept en verbreedt het Prinses Margrietkanaal vanaf het Pikmar bij Grou tot aan de brug Ald Skou.
    Het kanaal wordt geschikt gemaakt voor grotere schepen.
    Daarnaast worden gezamenlijk de oevers en kaden langs de westzijde van het Prinses Margrietkanaal (tussen de Krúswetters en Grou) aangepakt.
    De bestaande houten oeverconstructie wordt vervangen en de kaden worden verhoogd.
    Wetterskip Fryslân verhoogt ook de kaden langs de opvaarten die uitkomen in dit deel van het kanaal.
    Na het ophogen voldoen de kades weer aan de veiligheidsnormen.
    Voor het ophogen gebruikt Wetterskip Fryslân de grond die vrijkomt bij het verdiepen van het kanaal.
    Tijdens de werkzaamheden kan op enig moment de doorvaart voor schepen bij de spoorbrug Grou beperkt worden (dit wordt aangekondigd via de scheepvaartberichten).

    Watersport Fryslân.nl

    22-02-2009 om 00:00 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vaarseizoen 2009 met Nieuwe Thuishaven de WIEL in Heusden .

    Bij de
    start van het nieuwe vaarseizoen 2009 veranderen we van Jachthaven .
    Na vele jaren verlaten we Jachthaven Marina Port Zélande ,
    en gaan we naar Jachthaven de Wiel in Heusden .
    Voor ons een wat rustiger haven in een gezellige pittoreske vestiging stad  .

    Dat we al meermaals als passant hebben bezocht .
    Vrijwel centraal gelegen voor tochten naar het IJsselmeer ,
    De Rijn in Duitsland of naar de Oosterschelde en Belgische kust .

    Onze reisweg er naar toe blijft 120 km , maar de reistijd rekening houdende met wanneer men vertrekt is korter .

    Jachthaven de Wiel is ideaal gelegen in het recreatiegebied
    "Het land van Heusden
    en Altena" aan de Maas.
    Van uit de haven stapt u zo in de prachtige pittoreske vestingstad Heusden,
    waar elke zondag de winkels geopend zijn.


    De haven telt 110 ligplaatsen van 6 tot 40 meter en 10 passantenplaatsen,
    het geheel
    verdeeld over 3 hoofdsteigers.
    De breedte van de ligplaatsen en de ruimte om de box
    in- en uit te varen zijn zeer royaal.
    Alle boxen zijn voorzien van een eigen zijsteiger.


    Jachthaven de Wiel is voorzien van elektra- aansluiting per schip
    (6 tot 3x64 amp.), leidingwater, brandblusapparaten, toilet en gratis douches.
    De haven is vanaf de straatzijde geheel door poorten en hekken afgesloten en zodoende alleen toegankelijk
    voor ligplaatshouders.
    Tevens is de jachthaven voorzien van een eigen afgesloten parkeerterrein.
    Ook is er een afgesloten fietsenstalling aanwezig.





















    21-02-2009 om 18:02 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ANWB Wateralmanak 2009 nu leverbaar voor watersport


    ANWB Wateralmanak 2009 nu leverbaar voor de watersport.

    Terwijl het ijs nog op het water ligt en de eerste watersportbeurzen vechten om de gunsten van de watersporter is het vaarseizoen weer begonnen.
    Voor veel watersporters is het aanschaffen van de ANWB Wateralmanak 2009 de eerste actie.
    Inmiddels zijn de volledig vernieuwde ANWB Wateralmanakken 2009 leverbaar.

    Wateralmanak 2009 Deel 1

    De herziene ANWB Wateralmanak 1 (2009-2010) bevat voor de watersport zeer veel informatie zoals de meest recente vaarreglementen waaronder ook het nieuwe binnenvaartpolitiereglement (BPR).
    Deze reglementen dient men in Nederland en België verplicht aan boord moet hebben.
    Verder heeft deze uitgave een schat aan praktische informatie als vaaraanwijzingen, vlagvoering en ‘watersport en de wet’.
    Tevens is toegevoegd het uittreksel ‘Handboek Marifonie in de binnenvaart’.
    Dit is verplicht aan boord voor schepen uitgerust met marifoon.

    Wateralmanak 2009 Deel 2

    De vernieuwde ANWB Wateralmanak 2 (2009) bevat de meest recente informatie over de Nederlandse en Belgische vaarwegen.
    Met actuele gegevens zoals bedieningstijden van bruggen en sluizen
    (brug- en sluisnummers zijn terug te vinden op de ANWB/VVV Waterkaarten)
    en uitgebreide gegevens over jachthavens, inclusief een overzicht van alle faciliteiten en tarieven.
    In deze zeer praktische gids zijn beschrijvingen van de vaarwegen en de voorzieningen in aparte gedeeltes opgenomen.
    Ook de getijdentabellen, radiofrequenties en marifoonkanalen zijn opgenomen in de nieuwe Wateralmanak 2009

    Bron : watersportalmanak.nl

    17-02-2009 om 18:30 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Renovatie Mercatorschip mooi op schema

    Renovatie Mercatorschip mooi op schema

    OOSTENDE - De Mercator wordt eind maart weer op zijn ligplaats in Oostende verwacht.
    Ondertussen zoekt vzw Zeilschip Mercator extra geld.

    De Mercator verliet in oktober vorig jaar zijn vaste stek in het gelijknamige dok tussen het Oostendse stadhuis en het station voor dringende herstellingen.
    Zes maanden zouden de werkzaamheden duren, en die planning blijkt vandaag te kloppen.
    Zonder extra problemen wordt de driemaster, die momenteel wordt genoveerd op de scheepswerf IDP, opnieuw in het Mercatordok verwacht tegen eind maart of begin april.

    'De eerste mast werd al opnieuw bevestigd.
    Donderdag volgt een tweede mast.
    Als alles volgens plan verloopt, moet de Mercator eind maart weer op zijn vaste stek liggen', zegt Jo Dielman, afgevaardigd beheerder van vzw Zeilschip Mercator.

    De Oostendenaars en de dagjesmensen in de badstad zijn de Mercator nog niet vergeten.
    In afwachting van de verhuizing van het schip, dat in 1936 het stoffelijk overschot van Pater Damiaan naar België overbracht, lopen de reservaties al vlotjes binnen voor de nieuwe Mercator.

    'Onze organisatie is volop bezig met de voorbereidingen.
    Er zijn ondertussen al heel wat reservaties binnen, en dat doet ons plezier.
    Het gaat om gewone bezoeken, maar ook om feesten en recepties', vertelt Dielman.

    Vzw Zeilschip Mercator is daarom op zoek naar partners of sponsors als extra financiële steun.
    'Het is onmogelijk om dit stukje maritiem erfgoed te onderhouden enkel en alleen met de inkomsten van de bezoekers.
    We kwamen onlangs in contact met de Groep Delhaize, en die warenhuisketen stelde voor om als samenwerking wijn te bottelen met een etiket van de Mercator', zegt Dielman.
    '6.000dergelijke flessen zullen ze in de rekken plaatsen aan 4,99euro per fles.
    Per fles die verkocht wordt, stort Delhaize 0,50euro aan de Mercator.
    Als alle flessen de deur zijn uitgegaan, betekent dat voor ons een creatieve vorm van sponsoring die 3.000euro opbrengt.
    Dat geld wordt dan gebruikt om in het dagelijks onderhoud van het schip te voorzien.
    Hoe meer wijn er dus wordt gekocht, hoe meer verf er kan worden aangekocht.
    Het is een prachtig initiatief en we hopen nog meer dergelijke partners te vinden', besluit Dielman.

    De wijn ligt vanaf donderdag 19februari in de rekken van de Delhaize in Oostende. (dji)

    Bron : De Standaard.be

    17-02-2009 om 18:12 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe website haven van Brussel online

     

    Nieuwe website haven van Brussel online

    Sinds vrijdag is de nieuwe website van de haven van Brussel operationeel.
    Naast een Franstalige en een Nederlandstalige versie komt er deze week nog een Engelstalige versie bij.

    Buiten de algemene informatie over de haven van Brussel beschikt de website www.havenvanbrussel.be voortaan over twee specifieke ruimten:
    één voor de professionals, ttz. de klanten van de haven en de professionele scheepvaart;
    en een ruimte voor het watertoerisme en ontspanning,
    met o.m. het culturele aanbod dat in de haven aanwezig is.

    Bron : Navingo.nl

    17-02-2009 om 18:03 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Paviljoen bij jachthaven HOOGVLIET
    Paviljoen bij jachthaven dinsdag,

    HOOGVLIET - De jachthaven in Hoogvliet moet een paviljoen krijgen.
    De deelgemeente wil er horeca mogelijk maken om inwoners meer te laten genieten van de groene gordel om Hoogvliet en de Oude Maas.

    Het voornemen staat in de horecanota 2008-2011 die vorige week door de deelraad is vastgesteld.

    Hoogvliet wil ook meer kwaliteit van de horeca in het stadshart.

    Bron: AD / Rotterdam

    17-02-2009 om 17:59 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vaargeulen IJsselmeergebied gered.
    Vaargeulen IJsselmeergebied Gered.

    Rijkswaterstaat gaat dit jaar alsnog het noodzakelijk baggeronderhoud aan de vaargeul in Monnickendam uitvoeren.
    De vaargeulen Volendam, Broekerhaven, Edam, Marken en Workum worden in 2010 aangepakt.
    HISWA Vereniging is verheugd over deze beslissing.
    “Dit is heel goed nieuws.
    Al jaren is er getouwtrek over het onderhoud van de geulen.
    Vooral de geul in de Gouwzee slibt snel dicht en moet daarom zeker éénmaal per jaar aangepakt worden.
    Watersportbedrijven lijden veel schade door een slechte bereikbaarheid.”, aldus Gerdina Krijger, regiomanager midden bij HISWA Vereniging.
    In een convenant uit 1932 staat dat Rijkswaterstaat verantwoordelijk is voor het baggeronderhoud.
    HISWA Vereniging heeft jaarlijks veel druk uitgeoefend om met geld uit calamiteitenpotjes van Rijkswaterstaat de klus geklaard te krijgen. Krijger “Eind vorig jaar kregen wij te horen dat er voor de zes vaargeulen in IJsselmeergebied geen opdracht was gegeven.
    De prioriteit van het op diepte zijn van de geulen werd te laag bevonden.
    Ook bleek er geen geld voor te zijn. Wij hebben vervolgens gerechtelijke stappen voorbereid en tegelijkertijd onze ernstige zorg bij Rijkswaterstaat.
    En deze gewezen op eerdere toezeggingen.”

    Bron : Navingo.nl

    17-02-2009 om 17:53 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MET HET NIEUWE VAARSEIZOEN IN HET VOORUITZICHT.

    Na een afwezigheid van een vijftal weken , is er aan mijn blog niet gewerkt .

    Ik ga de draad weer op nemen en met het nieuwe vaarseizoen in het vooruitzicht zal dat wel lukken .

    Veel kijk en lees plezier aan mijn blog .

    Georges

    17-02-2009 om 17:46 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Scheepvaart IJsselmeer flink beperkt

    Scheepvaart IJsselmeer flink beperkt

    Het aantal binnenvaartschepen dat over het IJsselmeer vaart is de laatste dagen gedaald van gemiddeld honderd per dag naar dertig.
    Tot nu toe lukt het deze schepen om op eigen kracht door het ijs te varen.
    Mocht de situatie verergeren dan overweegt Rijkswaterstaat konvooivaren, achterelkaar door het ijs, voorafgegaan door enkele ijsbrekers.

    Dat maakte directeur Kees de Vries van de Vereniging Schuttevaer vrijdag bekend.
    Volgens De Vries hebben de Nederlandse binnenvaartschippers nog weinig last van de ijsgang. 'Vrijwel overal is nog te varen, de nadelen van het winterse weer vallen mee.'

    Het Markermeer is helemaal dichtgevroren.
    Op het IJsselmeer varen ijsbrekers om de vaarroutes zoveel mogelijk open te houden.
    Ook op andere vaarwegen in het land schieten ijsbrekers te hulp.
    Volgens De Vries is er continu contact met Rijkswaterstaat over de ijsgang op de vaarwegen. De binnenvaart ondervindt meer hinder in Duitsland.
    Zo is de sluis bij Friedrichsfeld in de Nederrijn gesloten.
    Er ligt 15 tot 18 centimeter ijs in de sluis.
    Schippers moeten omvaren.

    Bron : NieuwsbladTransport.nl

    09-01-2009 om 20:24 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)





    Foto

       



    De Vlaamse Vlag




    Provincie Vlag
    OOST- VLANNDEREN




    Vlag van WAASMUNSTER




    Vlag van EUROPA



    We zijn de 34de week van 2025
    Blog als favoriet !


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.




    Archief per maand
  • 03-2014
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 10-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 09-2006
  • 08-2006
  • 07-2006
  • 05-2006
  • 04-2006
  • 03-2006




    Windrichting :
    Variabele wind rondom een front.

    Als warme en koude lucht op
     elkaar botsen dan ontstaat er een front.
    Bij een koufront hoort lage bewolking
    met veel wind alsook
    regenbuien of onweer.
    Bij een warmtefront zien we
     meer hoge bewolking met
    motregen en mist of nevel.




    Windrichting:
    Noord tot Noordoost

    Luchtsoort:
    Continentaal arctische lucht

    Brongebied:
    Komt van het landgebied
    Scandinavië en de Oostzee

    Weerbeeld:
    Koud en guur weer ,
    soms met sneeuw of
     hagelbuien komt in de
    zomer zelden of niet voor










    Windrichting:
    Oost tot Noordoost

    Luchtsoort
    :
    Continentaal polaire lucht

    Brongebied
    :
    Komt van het landgebied  
    Midden Europa en Rusland

    Weerbeeld
    :
     Droog en mooi weer
    vrijwel geen bewolking in de
     winters lage en de zomers
    hoge temperaturen





    Windrichting:
    Oost tot Zuidoost

    Luchtsoort
    :
    Continentaal gematigde lucht

    Brongebied:
    Komt van het landgebied
    Zuidoost Europa (Balkan)

    Weerbeeld:
    Droog en mooi weer 
    vrijwel geen bewolking
    in de winters lage en de
    zomers hoge temperaturen

     


    Windrichting:
    Zuid tot Zuidoost.

    Luchtsoort:
    Continentaal tropische lucht.

    Brongebied:
     Subtropisch Noord Afrika
    en Middellandse Zee.

    Weerbeeld:
    Hete en droge alsook een stabiele lucht
    geven weinig bewolking en zelden regen.



    Windrichting:
    Zuid tot Zuidwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem tropische lucht.

    Brongebied:
    Het subtropisch zeegebied bij de Azoren.

    Weerbeeld:
    Warme en vochtige lucht,
    vaak regenluchten vooral in het
    najaar veel mist en regen.


    Windrichting:
    West tot Zuidwest.

    Luchtsoort:
     Maritiem gematigde lucht.

    Brongebied:
     Het zuidwestelijk deel
    van de Atlantische oceaan.

    Weerbeeld:
    Veranderlijk weer met egale
     lage bewolkingmet regen en
    afgewisseld met droge perioden .

     



    Windrichting:
    West tot Noordwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem polaire lucht.

    Brongebied:
    Het noordwestelijk deel
    van de Atlantische oceaan.

    Weerbeeld:
     Veranderlijk weer met lage
     bewolkingbuien of regen
     afgewisseld met droge perioden.


    Windrichting:
    Noord tot Noordwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem arctische lucht.

    Brongebied:
    Het zeegebied bij de
    noordpool (Arctica).

    Weerbeeld:
    Koud en wisselvallig weer met
     stapelwolkenmeestal regenbuien,
    afgewisseld met zon.






















    Spoorbrug in Koningshaven
    Rotterdam met boven de Radar









    Alva




    Bravo





    Charlie





    Delta





    Echo





    Foxtrot





    Golf





    Hotel





    India




    Juliett




    Kilo




    Lima




    Mike




    November




    Oscar




    Papa




    Quebec




    Romeo





    Sierra





    Tango





    Uniform




    Victor




    Whisky





    X-ray





    Yankee




    Zulu



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!