Lengte over alles: 14.99 m Lengte waterlijn: 12.20 m Breedte: 4.50 m Diepgang: 1,22 m Gewicht, ca.: 18 ton Doorvaart hoogte: 3.48 m Inhoud brandstoftanks: 2400 l Inhoud watertanks: 675 l Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l Standaard motoren: Vovo Penta D6 2 x 435 pk (2 x 320kW) Andere motoren op aanvraag Ontwerper: John A. Bennett & Associate
Wanneer u een Atlantic 50 in al haar pracht op het water ziet , het gemakkelijk is om te vergeten enkel hoeveel organisatie , ervaring en techniek in haar bouw zijn gegaan .
Embleem Atlantic Moteryachts BV
Suderséleane 15 8711 GX Workum Nederland
Embleem van . Vlaamse vereniging voor watersport.
VVW . Telt 120 Clubs en meer dan 13000 Leden .
Embleem van de Koninklijke Nederlandse Motorboot club
De KNMC is een landelijke club van actieve en enthousiaste motorbootvaarders. Van mensen die van het water en het varen houden.
De No Limit IV heeft 2 vierblads schroeven 1 links en 1 rechts draaiend
Zwanen die de naam van de thuishaven proberen te lezen
Beoordeel dit blog
Windroos
Een windroos of windkruis is een Kruis dat de windrichting , Noord , Oost , Zuid , en West aanduidt.
Een windroos kan teruggevonden worden op een Kompas of onder een Windhaan .
De Atlantic 38 een luxe motorjacht
Technische omschrijving Lengte over alles: 11.51 m Lengtre waterlijn: 9.90 m Breedte: 4.05 m Diepgang: 1.10 m Gewicht ca.. 11 ton Doorvaarthoogte: 3.40 m Inhoud brandstoftanks: ca. 950 l Inhoud watertank: ca. 450 l Inhoud vuilwatertank: ca. 175 l Standaard motorisering: 78 kW (106 hp), 1x Vetus-Deutz DT 43
Optioneel:
117 kW (160 pk) Volvo Penta D3-160 132 kW (180 pk) Volvo Penta D4-180 Designer: John A. Bennett & Associates
Het interieur van de Atlantic 42 is stylvol, praktisch maar bovenal gezellig.
De ruime achterhut is gezellig en indien gewenst van alle gemakken zoals bijvoorbeeld tv voorzien. Uiteraard beschikt de achterhut over een douche- en toiletruimte. De voorhut is voorzien van een frans bed. Net als de achterhut is ook hier gedacht aan een gecombineerde douche en toiletruimte. Er is zelfs de mogelijkheid om v oor een derde hut te kiezen. De dinette komt dan te vervallen
Atlantic 460
De opvolger van de succesvolle Atlantic 444, de Atlantic 460! De Atlantic 460 heeft vaak bewezen dat ze zeer zeewaardig is. Op open zee valt de stabiliteit en koersvastheid op. Niet alleen op open water, maar zeker ook op binnenwater is de Atlantic 460 een heerlijk jacht om mee te varen.
Technische omschrijving
Lengte over alles: 14.30 m
Lengte waterlijn: 11.20 m
Breedte: 4.50 m
Diepgang: 1.25 m
Doorvaarthoogte: 3.40 m
Gewicht: ca. 16 ton
Snelheid: 25 tot 28 kts
Inhoud brandstoftanks: 2 x ca. 900 l
Inhoud watertank: ca. 675 l
Inhoud vuilwatertank: ca. 250 l
Standaard motoren: 2 x 320 kW (2 x 435 hp)
Volvo Penta D6 435 andere motoren op aanvraag
CE categorie A Ontwerper: John A. Bennett & Associates
Voor wie in het dagelijkse leven alleen genoegen neemt met het allerbeste mag dit ook verwachten aan boord van zijn jacht. Deze stelling is volledig toepasbaar op het concept van de Atlantic 460.
Met een lengte van minder dan 15 meter hoeft u geen geristraties aan te vragen voor het bevaren van sommige vaarwegen.
Nieuwe optie voor 2007: Volledig electrisch cabriosysteem en radarbeugel
ATLANTIC 56
Innovatie: De Atlantic 56 Twin Deck. In opdracht van Atlantic Motoryachts ontwikkelt Vripack Naval Architects uit Sneek een totaal nieuwe Atlantic, de 56. In een markt waar veel aanbod is, maar ook veel van hetzelfde, komt Atlantic Motoryachts met een revolutionair ontwerp:
Voordek met groot zonnedek, waaronder bergruimte is voor landvasten e.d.
lengte over alles 17.00 meter
lengte waterlijn 13.40 meter
maximale breedte 4.86 meter
diepte 0,98 meter
CE categorie B (kustvaart)
Inrichting salon / achterdek: Centraal in het schip de besturing, heeft de regie over het schip vanuit een luxe
stuurstoel; Aan bakboord bevindt zich de luxe rondzit met aan stuurboord twee luxe clubs. Ruim achterdek met riante kuipbank waarin de salontafel opgeborgen kan worden.
Inrichting onderdeks: Midscheeps bevindt zich de eigenaarshut met eigen gescheiden douche en toiletruimte. Voor in het schip bevindt zich een gastenverblijf met luxe 2-persoons Frans bed. In het voorschip bevindt zich een tweede natte cel, voorzien van douche, toilet en wasmachine.
Tender Garage met 3m30 Diesel Tender, Jet Propulsion;
Uitgerust met twee nieuwe innovatieve 6 cyl. Volvo Penta IPS 600 motoren, 435 pk per motor. Volvo Penta IPS – Inboard Performance System is een inboard innovatie.
ATLANTIC 56HT
Gebouwd volgens onze hoge standaard.
Technische Details
Lengte over alles: 18.50 m
Breedte: 4.85 m
Diepgang: 1,30 m
Gewicht, ca.: 23 ton
Doorvaart hoogte: 3.48 m
Inhoud brandstoftanks: 2564 l
Inhoud watertanks: 790 l
Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l
Standaard motoren: Volvo Penta D12 2 x 675 pk
Andere motoren op aanvraag Ontwerper: John A. Bennett & Associate
Naast de layout van het interieur verteld de styling veel over de persoonlijke smaak van de eigenaar. Het is echter ook mogelijk om gebruik te maken van zeer moderne vormen, materialen en stoffen.
Een Schip Op Maat
DE ATLANTIC MOTORJACHTEN
De meest bekende Piraten Vlag Jolly Roger
Piraten Vlag Edward England
Piraten Vlag Edward Teach Zwartbaard
Piraten Vlag Emanuel Wynne
Piraten Vlag Henry Every
Piraten Vlag Jack Rackham
Piraten Vlag Stede Bonnet
Piraten Vlag Thomas Tew
Piraten Vlag Christopher Condent
No Limit IV
Informative Site Voor De Watersporter
22-02-2009
Warkumer Trekfeart en Jan Broerskanaal op diepte gebracht
Warkumer trekfeart en Jan Boerskanaal op diepte gebracht.
Opnieuw baggerwerkzaamheden Friese Merenproject afgerond
Het verdiepen van de Warkumer Trekfeart (over 12,5 km van Workum tot aan Bolsward) en het Jan Broerskanaal (over 2,5 km van De Morra tot aan Koudum) is afgerond. De Warkumer Trekfeart van Workum tot Tjerkwerd is op een diepte van 2.20 m. gebracht, het gedeelte van Tjerkwerd tot Bolsward is evenals het Jan Broerskanaal verdiept tot 2.00 m. De vaarwegen zijn in het kader van Het Friese Merenproject van de Provincie Fryslân verdiept en gebaggerd. Daarmee kunnen watersporters met diepstekende vaartuigen komend watersportseizoen zonder problemen van deze vaarten gebruik maken.
Werk met werk maken
In totaal is er ongeveer 88.500 m3 baggerspecie uit beide vaarwegen verwijderd. Een deel daarvan wordt gebruikt voor het realiseren van een vooroever in De Fluezen, in samenwerking met It Fryske Gea. Een ander deel van de baggerspecie is afgevoerd naar provinciaal depot Trije Hûs.
Start verdieping Prinses Margrietkanaal en ophogen kade
Fryslân
Start verdieping Prinses Margrietkanaal en ophogen kade
donderdag, 19 februari 2009
Provincie Fryslân en Wetterskip Fryslân starten half februarimet het project verruiming, kade- en oeververbetering van het Prinses Margrietkanaal. Het gaat om het deel tussen de Krúswetters bij Warten en de brug Ald Skou. Op een gedeelte wordt gebaggerd, langs de westzijde wordt de bestaande oeverconstructie vervangen en worden de kaden hoger gemaakt. De werkzaamheden duren tot eind oktober 2009.
Provincie Fryslân verdiept en verbreedt het Prinses Margrietkanaal vanaf het Pikmar bij Grou tot aan de brug Ald Skou. Het kanaal wordt geschikt gemaakt voor grotere schepen. Daarnaast worden gezamenlijk de oevers en kaden langs de westzijde van het Prinses Margrietkanaal (tussen de Krúswetters en Grou) aangepakt. De bestaande houten oeverconstructie wordt vervangen en de kaden worden verhoogd. Wetterskip Fryslân verhoogt ook de kaden langs de opvaarten die uitkomen in dit deel van het kanaal. Na het ophogen voldoen de kades weer aan de veiligheidsnormen. Voor het ophogen gebruikt Wetterskip Fryslân de grond die vrijkomt bij het verdiepen van het kanaal.
Tijdens de werkzaamheden kan op enig moment de doorvaart voor schepen bij de spoorbrug Grou beperkt worden (dit wordt aangekondigd via de scheepvaartberichten).
Vaarseizoen 2009 met Nieuwe Thuishaven de WIEL in Heusden .
Bij de start van het nieuwe vaarseizoen 2009 veranderen we van Jachthaven . Na vele jaren verlaten we Jachthaven Marina Port Zélande , en gaan we naar Jachthaven de Wiel in Heusden . Voor ons een wat rustiger haven in een gezellige pittoreske vestiging stad .
Dat we al meermaals als passant hebben bezocht . Vrijwel centraal gelegen voor tochten naar het IJsselmeer , De Rijn in Duitsland of naar de Oosterschelde en Belgische kust .
Onze reisweg er naar toe blijft 120 km , maar de reistijd rekening houdende met wanneer men vertrekt is korter .
Jachthaven de Wiel is ideaal gelegen in het recreatiegebied "Het land van Heusden en Altena" aan de Maas. Van uit de haven stapt u zo in de prachtige pittoreske vestingstad Heusden, waar elke zondag de winkels geopend zijn.
De haven telt 110 ligplaatsen van 6 tot 40 meter en 10 passantenplaatsen, het geheel verdeeld over 3 hoofdsteigers. De breedte van de ligplaatsen en de ruimte om de box in- en uit te varen zijn zeer royaal. Alle boxen zijn voorzien van een eigen zijsteiger.
Jachthaven de Wiel is voorzien van elektra- aansluiting per schip (6 tot 3x64 amp.), leidingwater, brandblusapparaten, toilet en gratis douches. De haven is vanaf de straatzijde geheel door poorten en hekken afgesloten en zodoende alleen toegankelijk voor ligplaatshouders. Tevens is de jachthaven voorzien van een eigen afgesloten parkeerterrein. Ook is er een afgesloten fietsenstalling aanwezig.
ANWB Wateralmanak 2009 nu leverbaar voor watersport
ANWB Wateralmanak 2009 nu leverbaar voor de watersport.
Terwijl het ijs nog op het water ligt en de eerste watersportbeurzen vechten om de gunsten van de watersporter is het vaarseizoen weer begonnen. Voor veel watersporters is het aanschaffen van de ANWB Wateralmanak 2009 de eerste actie. Inmiddels zijn de volledig vernieuwde ANWB Wateralmanakken 2009 leverbaar.
Wateralmanak 2009 Deel 1
De herziene ANWB Wateralmanak 1 (2009-2010) bevat voor de watersport zeer veel informatie zoals de meest recente vaarreglementen waaronder ook het nieuwe binnenvaartpolitiereglement (BPR). Deze reglementen dient men in Nederland en België verplicht aan boord moet hebben. Verder heeft deze uitgave een schat aan praktische informatie als vaaraanwijzingen, vlagvoering en watersport en de wet. Tevens is toegevoegd het uittreksel Handboek Marifonie in de binnenvaart. Dit is verplicht aan boord voor schepen uitgerust met marifoon.
Wateralmanak 2009 Deel 2
De vernieuwde ANWB Wateralmanak 2 (2009) bevat de meest recente informatie over de Nederlandse en Belgische vaarwegen. Met actuele gegevens zoals bedieningstijden van bruggen en sluizen (brug- en sluisnummers zijn terug te vinden op de ANWB/VVV Waterkaarten) en uitgebreide gegevens over jachthavens, inclusief een overzicht van alle faciliteiten en tarieven. In deze zeer praktische gids zijn beschrijvingen van de vaarwegen en de voorzieningen in aparte gedeeltes opgenomen. Ook de getijdentabellen, radiofrequenties en marifoonkanalen zijn opgenomen in de nieuwe Wateralmanak 2009
OOSTENDE - De Mercator wordt eind maart weer op zijn ligplaats in Oostende verwacht. Ondertussen zoekt vzw Zeilschip Mercator extra geld.
De Mercator verliet in oktober vorig jaar zijn vaste stek in het gelijknamige dok tussen het Oostendse stadhuis en het station voor dringende herstellingen. Zes maanden zouden de werkzaamheden duren, en die planning blijkt vandaag te kloppen. Zonder extra problemen wordt de driemaster, die momenteel wordt genoveerd op de scheepswerf IDP, opnieuw in het Mercatordok verwacht tegen eind maart of begin april.
'De eerste mast werd al opnieuw bevestigd. Donderdag volgt een tweede mast. Als alles volgens plan verloopt, moet de Mercator eind maart weer op zijn vaste stek liggen', zegt Jo Dielman, afgevaardigd beheerder van vzw Zeilschip Mercator.
De Oostendenaars en de dagjesmensen in de badstad zijn de Mercator nog niet vergeten. In afwachting van de verhuizing van het schip, dat in 1936 het stoffelijk overschot van Pater Damiaan naar België overbracht, lopen de reservaties al vlotjes binnen voor de nieuwe Mercator.
'Onze organisatie is volop bezig met de voorbereidingen. Er zijn ondertussen al heel wat reservaties binnen, en dat doet ons plezier. Het gaat om gewone bezoeken, maar ook om feesten en recepties', vertelt Dielman.
Vzw Zeilschip Mercator is daarom op zoek naar partners of sponsors als extra financiële steun. 'Het is onmogelijk om dit stukje maritiem erfgoed te onderhouden enkel en alleen met de inkomsten van de bezoekers. We kwamen onlangs in contact met de Groep Delhaize, en die warenhuisketen stelde voor om als samenwerking wijn te bottelen met een etiket van de Mercator', zegt Dielman. '6.000dergelijke flessen zullen ze in de rekken plaatsen aan 4,99euro per fles. Per fles die verkocht wordt, stort Delhaize 0,50euro aan de Mercator. Als alle flessen de deur zijn uitgegaan, betekent dat voor ons een creatieve vorm van sponsoring die 3.000euro opbrengt. Dat geld wordt dan gebruikt om in het dagelijks onderhoud van het schip te voorzien. Hoe meer wijn er dus wordt gekocht, hoe meer verf er kan worden aangekocht. Het is een prachtig initiatief en we hopen nog meer dergelijke partners te vinden', besluit Dielman.
De wijn ligt vanaf donderdag 19februari in de rekken van de Delhaize in Oostende. (dji)
Sinds vrijdag is de nieuwe website van de haven van Brussel operationeel. Naast een Franstalige en een Nederlandstalige versie komt er deze week nog een Engelstalige versie bij.
Buiten de algemene informatie over de haven van Brussel beschikt de website www.havenvanbrussel.be voortaan over twee specifieke ruimten: één voor de professionals, ttz. de klanten van de haven en de professionele scheepvaart; en een ruimte voor het watertoerisme en ontspanning, met o.m. het culturele aanbod dat in de haven aanwezig is.
HOOGVLIET - De jachthaven in Hoogvliet moet een paviljoen krijgen. De deelgemeente wil er horeca mogelijk maken om inwoners meer te laten genieten van de groene gordel om Hoogvliet en de Oude Maas.
Het voornemen staat in de horecanota 2008-2011 die vorige week door de deelraad is vastgesteld.
Hoogvliet wil ook meer kwaliteit van de horeca in het stadshart.
Rijkswaterstaat gaat dit jaar alsnog het noodzakelijk baggeronderhoud aan de vaargeul in Monnickendam uitvoeren. De vaargeulen Volendam, Broekerhaven, Edam, Marken en Workum worden in 2010 aangepakt. HISWA Vereniging is verheugd over deze beslissing. Dit is heel goed nieuws. Al jaren is er getouwtrek over het onderhoud van de geulen. Vooral de geul in de Gouwzee slibt snel dicht en moet daarom zeker éénmaal per jaar aangepakt worden. Watersportbedrijven lijden veel schade door een slechte bereikbaarheid., aldus Gerdina Krijger, regiomanager midden bij HISWA Vereniging. In een convenant uit 1932 staat dat Rijkswaterstaat verantwoordelijk is voor het baggeronderhoud. HISWA Vereniging heeft jaarlijks veel druk uitgeoefend om met geld uit calamiteitenpotjes van Rijkswaterstaat de klus geklaard te krijgen. Krijger Eind vorig jaar kregen wij te horen dat er voor de zes vaargeulen in IJsselmeergebied geen opdracht was gegeven. De prioriteit van het op diepte zijn van de geulen werd te laag bevonden. Ook bleek er geen geld voor te zijn. Wij hebben vervolgens gerechtelijke stappen voorbereid en tegelijkertijd onze ernstige zorg bij Rijkswaterstaat. En deze gewezen op eerdere toezeggingen.
Het aantal binnenvaartschepen dat over het IJsselmeer vaart is de laatste dagen gedaald van gemiddeld honderd per dag naar dertig. Tot nu toe lukt het deze schepen om op eigen kracht door het ijs te varen. Mocht de situatie verergeren dan overweegt Rijkswaterstaat konvooivaren, achterelkaar door het ijs, voorafgegaan door enkele ijsbrekers.
Dat maakte directeur Kees de Vries van de Vereniging Schuttevaer vrijdag bekend. Volgens De Vries hebben de Nederlandse binnenvaartschippers nog weinig last van de ijsgang. 'Vrijwel overal is nog te varen, de nadelen van het winterse weer vallen mee.'
Het Markermeer is helemaal dichtgevroren. Op het IJsselmeer varen ijsbrekers om de vaarroutes zoveel mogelijk open te houden. Ook op andere vaarwegen in het land schieten ijsbrekers te hulp. Volgens De Vries is er continu contact met Rijkswaterstaat over de ijsgang op de vaarwegen. De binnenvaart ondervindt meer hinder in Duitsland. Zo is de sluis bij Friedrichsfeld in de Nederrijn gesloten. Er ligt 15 tot 18 centimeter ijs in de sluis. Schippers moeten omvaren.
Als warme en koude lucht op elkaar botsen dan ontstaat er een front. Bij een koufront hoort lage bewolking met veel wind alsook regenbuien of onweer. Bij een warmtefront zien we meer hoge bewolking met motregen en mist of nevel.
Windrichting: Noord tot Noordoost
Luchtsoort: Continentaal arctische lucht
Brongebied: Komt van het landgebied Scandinavië en de Oostzee
Weerbeeld: Koud en guur weer , soms met sneeuw of hagelbuien komt in de zomer zelden of niet voor
Windrichting: Oost tot Noordoost Luchtsoort: Continentaal polaire lucht Brongebied: Komt van het landgebied Midden Europa en Rusland Weerbeeld: Droog en mooi weer vrijwel geen bewolking in de winters lage en de zomers hoge temperaturen
Windrichting: Oost tot Zuidoost Luchtsoort: Continentaal gematigde lucht
Brongebied: Komt van het landgebied Zuidoost Europa (Balkan)
Weerbeeld: Droog en mooi weer vrijwel geen bewolking in de winters lage en de zomers hoge temperaturen
Windrichting: Zuid tot Zuidoost.
Luchtsoort: Continentaal tropische lucht.
Brongebied: Subtropisch Noord Afrika en Middellandse Zee.
Weerbeeld: Hete en droge alsook een stabiele lucht geven weinig bewolking en zelden regen.
Windrichting: Zuid tot Zuidwest.
Luchtsoort: Maritiem tropische lucht.
Brongebied: Het subtropisch zeegebied bij de Azoren.
Weerbeeld: Warme en vochtige lucht, vaak regenluchten vooral in het najaar veel mist en regen.
Windrichting: West tot Zuidwest.
Luchtsoort: Maritiem gematigde lucht.
Brongebied: Het zuidwestelijk deel van de Atlantische oceaan.
Weerbeeld: Veranderlijk weer met egale lage bewolkingmet regen en afgewisseld met droge perioden .
Windrichting: West tot Noordwest.
Luchtsoort: Maritiem polaire lucht.
Brongebied: Het noordwestelijk deel van de Atlantische oceaan.
Weerbeeld: Veranderlijk weer met lage bewolkingbuien of regen afgewisseld met droge perioden.
Windrichting: Noord tot Noordwest.
Luchtsoort: Maritiem arctische lucht.
Brongebied: Het zeegebied bij de noordpool (Arctica).
Weerbeeld: Koud en wisselvallig weer met stapelwolkenmeestal regenbuien, afgewisseld met zon.
Spoorbrug in Koningshaven Rotterdam met boven de Radar