Dagboek en foto's
Inhoud blog
  • PSP les Isabel van Erina voor Valentijn
  • PSP les Isabel van Erina
  • PSP en Photoshop les Valentin Enfant van NInes
  • PSP en Photoshop les Amor van Yedralina
  • Photoshop weekscrap Winter
  • PSP ledenles Kerst2016 van Lisette van TG-Reloaded
  • PSP les Joyeuses Fetes 2016-2017 van Animabelle
  • Kerstwerkje van de site van Mosaïcale
  • Photoshop E-Cards Kerst en Nieuwjaar
  • PSP les New York van Drevers
  • Photoshop nog eentje voor Halloween
  • Photoshop en PSP Halloween 31 oktober
  • Project mailgroep Photoshop thema Halloween.
  • PSP les Top Elegance van Edith Spigai
  • Photoshop les photo-effects shape-cluster
  • Photoshop les Mosaïcale L'îlot -Eilandje
  • Photoshop creatie met tube van Yokalicious
  • Photoshop E-cards Verjaardagen 30-39 jaar seniorennet.be
  • Photoshop Project thema Oldtimers
  • Photoshop Les Alisa van Mosaïcale
  • Photoshop video les manipulation backyard
  • Photoshop weekscrap 6 augustus Sweet Dreams
  • Photoshop weekscrap 30 juli Pink Roses
  • Photoshop video les Waiting for train met mijn aantekeningen
  • Photoshop les Cool dots text effect van photoshopstar
  • PSP en Photoshop les Special Life van Catrien
  • Photoshop Project thema Bluspaal
  • Photoshop template met animatie
  • Photoshop les Oog -Eye Photomanipulation Effect met extra een animatie
  • Photoshop action Cosmos van Panos
  • PSP les Mina van Veroreves
  • Photoshop les Maura van Mosaïcale
  • Photoshop animatie met hobbelpaard
  • PSP les Top Talonaiguille van Suiza Bella
  • Photoshop creatie met een mooi masker van Linda Ferdinand
  • Photoshop les Rangoon van Mosaïcale
  • Photoshop action Reflection van Panos
  • Photoshop weekscrap 2 juli Schaaktoernooi
  • Photoshop weekscrap 18 juni Gothic Lolita
  • Photoshop weekscrap 13 juni
  • Photoshop en PSP scrap Summer Moment van Molemina 3x
  • Photoshop les animatie botsende bol van Oldy
  • PSP les 195 van Mieke
  • Photoshop mooie template aangepast en gevuld
  • PSP les Riet van Crealine-Linette
  • Photoshop scrap van Lily Fée voor medelid Hennie
  • Photoshop 3D met CS5 Repoussé gemaakt met CC2015
  • Photoshop lesje Marena van Mosaïcale voor Moederdag en eentje extra
  • PSP Top Weave van Nines
  • PSP les Zenyra van Fairymist

    Zoeken in blog



    19-03-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zonnige groeten uit omgeving Kaapstad
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Klik op afbeelding voor een vergroting.
    Waarschijnlijk het laatste bericht vanuit Bellville in de buurt van Kaapstad.
    Voor een lesje van Photoshop heb ik een vaas gemaakt en die heb ik gevuld met zonnebloemen en er een zonnetje bij gedaan, want die gaat mee in de koffer naar Europa.

    Groetjes van Cisca

    19-03-2006, 19:08 geschreven door Princess

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (7 Stemmen)
    14-03-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zondag 12 maart en wat is hematiet
    Zondag 12 maart.

    We gaan om 10.30 uur naar Sea Point in Kaapstad, waar op zondag een Zuid-Afrikaanse markt is om souvenirs te kopen. Het wordt 22 graden en we hebben een buitje regen onderweg. Maar er is geen markt vandaag, want er is een wielerronde van de Argus. Dan gaan we naar de Waterfront en zien dat het grote parkeerterrein is verdwenen, maar we ontdekken wel een grote parkeergarage, waar nog genoeg plaats is en dan kom je direct in het centrum uit bij Pick ’n Pay.

    We zoeken een ketting van hematite voor onze vriendin Mieke en huisoppas in België, maar er is veel minder keus dan vorige jaren. We vinden er toch eentje.

    Dan drinken we koffie met cheesecake bij het Victoria & Alfred hotel en in dat restaurantje is het ook mogelijk om kaas- of vleesfondue te bestellen, hetgeen ik leuk vind om te weten. Dan rijden we op weg naar huis Century City binnen om een buiktasje van leer voor Henk te kopen. We krijgen R30 korting en de prijs is dan R200.

     

    Ik zie nog een ketting van hematite en koop die ook, dan kan Mieke kiezen, wel een verschil in prijs met de andere, maar de Waterfront is altijd duurder vanwege de toeristen. We zijn thuis om 13.30 uur en ik ga verder met mijn verslag en zoek op Internet wat hematite is.

       

    Deze mooie kettingen hebben we niet gezien.

     

     

    De edelsteen hematiet is een ijzeroxyde, antracietkleurig en soms met een rode of ander vlek. Op het eerst gezicht lijkt hematiet meer op een metaal dan op een steen. De glans is prachtig, het lijkt een spiegeltje. De ouder Egyptenaren hadden ook spiegels van hematiet.
    Hematiet is een steen die goed is voor mensen die veel geduld moeten hebben, veel geklaag moeten aanhoren. Hij maakt sterk en geduldig. Het is een steen die valt onder de 'rode' stenen, wat ook vergeten wordt. Dat rode betekent dat het een activerende en krachtgevende steen is, maar zonder het 'gevaarlijke' aspect van de helderrode stenen, zoals bijvoorbeeld de granaat en de robijnen dat wel hebben. Hematiet is dus veiliger toe te passen.

    Voorbeelden van toepassingen:
    Helpt bij bloedarmoede en lichamelijke zwakte, vermoeidheid, geeft moed en kracht, tegen kuitkramp, bevordert een rustige slaap (minder woelen) stelpt bloedingen. Ik heb vaak last van kuitkramp, dus zal ook maar iets met hematiet gaan dragen.

    Groetjes van Cisca

    14-03-2006, 10:31 geschreven door Princess

    Reageer (1)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.finish VOR in Rio de Janeiro

    Zaterdag 11 maart.

     </o:lock></v:shapetype>

    Hier zien we de Suikerbroodberg aan de Baia de Guanabara.

    Vanmorgen natuurlijk op de VOR site gekeken wie vannacht de finish in Rio de Janeiro heeft gehaald. Zoals verwacht is boot ABN/AMRO ONE als eerste bij de finish om 3.18 GMT en het is 3 uur vroeger in Rio, dus lokale tijd is 0.18 uur. De Pirates moet dan nog 44 mijl afleggen (heeft 12 knopen wind) en dan komt de Brasil met +2 (heeft 13 knopen wind) en de TWO met +7 (heeft 15 knopen wind), dus erg spannend tussen deze 3 boten.

     

    Er zijn veel fans van deze zeilrace aanwezig om de boten te verwelkomen. In het publiek zijn de mensen van ABN/AMRO te herkennen aan hun kleding.

     

     

    Links de schipper Mike Sanderson (uit Nieuw Zeeland)  met zijn team van de ABN/AMRO ONE.

    The Pirates of the Caribbean haalt om 4.07 lokale tijd de tweede plaats. Het is erg moeilijk voor alle boten om de laatste mijl zonder wind af te leggen in de Baia de Guanabara. Dan volgt om 4.36 uur ABN/AMRO TWO op de derde plaats tot grote teleurstelling voor de fans van de Brasil1, die als vierde om 4.55 uur de finisch bereikt. Op boot TWO is ook een Braziliaan en hij is dus als eerste in zijn thuisland gearriveerd en het publiek is dan ook erg enthousiast. De BrasilI met de schipper Torben Grael uit Brazilië en olympisch kampioen heeft zelfs nog even aan het einde in 2e positie gelegen en helaas moeten afgeven aan de Pirates en de TWO en het is een mooie prestatie van de TWO om als derde te eindigen in deze leg. 20 mijl voor de finish lag de Brasil nog op de tweede plaats, maar kreeg een probleem met de spinakker en wordt gepasseerd door de Pirates en na 5 mijl ook door de TWO, hetgeen ze niet konden zien door de regenbuien. Pas in de haven zien ze dat de boot van de TWO binnen is en de teleurstelling is groot bij de crew en ook bij het publiek, die hun team graag op het podium bij de eerste 3 zou willen zien.

     

     

    Ericsson passeert de finish om 17.15 lokale tijd. In de nacht is de mast getroffen door blikseminslag en alle elektronische apparatuur is beschadigd. Het totale klassement is nu als volgt.

    ONE               49 punten

    TWO               35

    Pirates             30.5

    Movistar          28

    Brasil1             26.5

    Ericsson           21

    Brunel              11.5

    Vandaag is het in Bellville 24 graden met een frisse wind en ik ben de hele dag achter de pc voor mijn verslag en kaartjes maken voor verjaardagen van enkele leden van de mailgroep Photoshop.

    Groetjes van Cisca

    14-03-2006, 10:27 geschreven door Princess

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    13-03-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Shackleton deel 3 data overzicht

    Het hele verhaal is goed te volgen op de volgende URL

    http://www.hetlaatstecontinent.be/geschiedenis/expedities/shackleton_endurance.html

    Op de volgende pagina staat het verhaal van de boot Aurora met het team van de Ross Sea.

    http://www.hetlaatstecontinent.be/geschiedenis/expedities/endurance_rosszeegroep.html

    On next URL's you find the story in English.

    Op de volgende URL’s staat het verhaal in het Engels.

    http://www.south-pole.com/p0000098.htm

    http://indigo.ie/~jshack/Other%20Ernest%20Pages/endurance.html

    Op de volgende sites staan de originele foto’s van Frank Hurley.

    http://www.shackleton-endurance.com/images.html

    http://www.coolantarctica.com/Antarctica%20fact%20file/History/Ernest_Shackleton_pictures.htm 

    http://www.coolantarctica.com/Antarctica%20fact%20file/History/antarctic_ships/endurance.htm


     

    Event and key to map

    Time since leaving England

    Date

    Sail from England, Plymouth

    Departure

    August 8th 1914

    1     Depart Grytviken whaling station, South Georgia

    3 months, 27days

    December 5th 1914

    2     Entered pack ice

    3 months, 29 days

    December 7th 1914

    3     Endurance trapped

    5 months, 10 days

    January 19th 1915

    4     Endurance crushed, ship abandoned

    14 months, 19 days

    October 27th 1915

    5     Endurance sinks

    15 months, 13 days

    November 21st 1915

    6     Launch boats for Elephant Island

    20 months, 1 day

    April 9th 1916

    7     Boat journey to South Georgia

    2 week journey - 21 months 2 days on arrival at S.G.

    April 24th?May 10th 1916

    8     Shackleton, Worsley, and Crean reach Stromness whaling station

    21 months, 12 days

    May 20th 1916

    9     Three crew members rescued from a beach on South Georgia

    21 months, 13 days

    May 21st 1916

    10     Remainder of the crew rescued from Elephant Island

    24 months, 22 days

    August 30th 1916

     

    13-03-2006, 22:39 geschreven door Princess

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schackleton deel 2
       

    Foto op 1 november 1915.

    Het schip zinkt na 11 maanden op 21 november 1915 door de kracht van het ijs en de 3 sloepen zijn nog over. De bemanning heeft een kamp (Ocean kamp en daarna Patience kamp) gemaakt en leven 5 maanden op een drijvende ijsschots.

     

    Ocean Camp op 15 december 1915

     

    De ijskap wil niet smelten ondanks de zomer en Shackleton besluit om de 3 sloepen over het ijs te trekken, maar ze komen slechts 15km vooruit in een week en maken opnieuw een kamp Patience Camp.

      in Patience Camp

    Links de fotograaf Frank Hurley en rechts de leider van de expeditie Ernest Shackleton.

    Ze leven van het vlees van de pinguïns en zeehonden. Wanneer er geen pinguïns meer zijn, worden de sledehonden doodgeschoten en gegeten. Op 30 maart worden de laatste honden doodgeschoten. Op 8 april scheurde het ijs toch en na een verschrikkelijk tocht in de 3 reddingssloepen bereiken ze op 15 april het onherbergzame Elephant Island. Shackleton besluit op 24 april om met 5 mannen in de grootste sloep, de James Caird, de overtocht van ruim 1000 km over de onstuimige zee te maken naar South Georgia. De windsnelheid op zee is dan 120km per uur en de golven zijn 18 meter hoog. De achtergebleven 22 mannen bouwen een hut van de andere 2 sloepen. Een man heeft bevroren tenen, die geamputeerd moeten worden en de operatie wordt onder narcose door een arts uitgevoerd.

     

    Dit is een tekening van de "snuggery". Van 2 sloepen een hut gemaakt, 18 feet x 9 feet en 5 feet hoog, waarin 22 mannen 4 ½ maand moeten wachten op redding.

     

    tekening van de grootste sloep James Caird in de hoge golven vlak bij het eiland South Georgia.

    Deze dappere mannen hebben de overtocht van 800 mijl volbracht, de meest onmogelijk boottocht aller tijden. Helaas komen ze aan land op de verkeerde kant van het eiland. Aan de andere kant is een walvispost, maar dan moeten ze de bergen over. Ook dat is weer een onmogelijke opgave zonder berguitrusting. Ze gebruiken spijkers uit de boten om onder de schoenzolen te doen. Shackleton gaat met 2 mannen een poging doen om de walvispost te bereiken, hetgeen gelukt is en de andere 3 mannen aan de andere kant van het eiland worden gered. Shackelton krijgt een stoomsleepbootje van de Chileense regering om zijn mannen op Elephant eiland te halen. Op 30 augustus 1916 worden ze gered. Alle leden van deze expeditie hebben dit bizarre avontuur overleefd.

     

    De bemanning op Elephant Island in afwachting van hun redding.

    De expeditie aan de andere kant bij de Ross Sea met de boot Aurora heeft het ook erg zwaar gehad en daarbij zijn helaas 5 van de 12 bemanningsleden gestorven en het aanleggen van een  voedsel- en voorraden depot is gelukt, maar nooit bereikt

    door het team van de Endurance, dus deze mensen hebben hun leven voor niks gegeven.

    13-03-2006, 20:45 geschreven door Princess

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Shackleton's expeditie naar Antarctica 1914-1916

    Donderdag 9 maart.

    Vanmorgen is de maandelijkse meeting van de U3A in de conferentiezaal van het stadhuis van Bellville. Margaret Grodner, een dochter van een deelnemer aan een Zuidpool expeditie van 1914 tot 1916, geeft een lezing met dia’s van die expeditie. Er zijn diverse films en documentaires gemaakt van deze wereldberoemde expeditie en ook diverse boeken geschreven. De bemanning is door eigen heldendaden gered. Engeland heeft niks ondernomen om de boot op te sporen, want ze hadden het te druk met de Eerste Wereldoorlog. Margaret heeft ook één keer een reis gemaakt naar Antarctica, maar dan in betere omstandigheden en ze vond dit de mooiste reis van haar leven. Het lijkt mij niks al die ijsvlakten te zien en zeeziek te worden.

    Doel van de expeditie is om via de Weddell Sea (zwart sterretje rechts van Antarctica) over de Zuidpool de Ross Sea te bereiken (zwart sterretje links). We zien nog 3 continenten, boven Zuid-Amerika, rechts Afrika en links Australië en Nieuw Zeeland.

    Dit is nu de derde keer binnen een week, dat ik me verdiep in de Zuidpool, eerst door de Volvo Ocean Race, dan de vakantie van Patricia en nu een lezing over de Endurance expeditie van Ernest Shackleton (1874-1922). Ik vind de lezing van Margaret Grodner erg boeiend. Haar vader was als wetenschapper mee op deze expeditie en is de fysicus Jimmy James (1891-1964) uit Engeland. Hierna de URL over Jimmy James.

    http://www.coolantarctica.com/Antarctica%20fact%20file/History/biography/james_reginald.htm

    Hieronder de namen van de 28 mannen aan boord van de Endurance.

    Alphabetically - 28 men

    Bakewell, William - Able Seaman
    Blackborrow, Percy
    - Stowaway (later steward)
    Cheetham, Alfred
    - Third Officer
    Clark, Robert S.
    - Biologist
    Crean, Thomas
    - Second Officer
    Green, Charles J.
    - Cook
    Greenstreet, Lionel
    - First Officer
    Holness, Ernest
    - Fireman/stoker
    How, Walter E.
    - Able Seaman
    Hudson, Hubert T.
    - Navigator
    Hurley, James Francis (Frank)
    - Official Photographer
    Hussey, Leonard D. A.
    - Meteorologist
    James, Reginald W.
    – Physicist Jimmy
    Kerr, A. J. - Second Engineer

    Macklin, Dr. Alexander H. - Surgeon
    Marston, George E.
    - Official Artist
    McCarthy, Timothy
    - Able Seaman
    McIlroy, Dr. James A.
    - Surgeon
    McLeod, Thomas
    - Able Seaman
    McNish, Henry
    - Carpenter
    Orde-Lees, Thomas
    - Motor Expert and Storekeeper
    Rickinson, Lewis
    - First Engineer
    Shackleton, Ernest H.
    - Expedition Leader
    Stephenson, William
    - Fireman/stoker
    Vincent, John
    - Able Seaman
    Wild, Frank
    - Second in Command
    Wordie, James M.
    - Geologist
    Worsley, Frank - Captain

    Het schip de Endurance vertrekt op 8 augustus1914 uit Plymouth in Engeland met 28 man en 68 husky’s naar Rio de Janeiro en op 26 oktober naar South Georgia.

    Na een maand voor de laatste voorbereidingen vertrekt de boot Endurance op 5 december 1914 voor de Trans-Antarctic expeditie met als doel de zuidpool over een lengte van 2000 km over te steken van de Weddell Sea naar de Ross Sea.

    Shackleton zou met twee schepen naar Antarctica varen. De Endurance had de Weddellzee als eindbestemming. Daar zou Shackleton en zijn expeditieleden de oversteek van het continent beginnen. Een ander schip, de Aurora, dat vanuit Tasmanië vertrok, zou naar Cape Royds in de Rosszee varen. Zes man zouden het land in trekken om depots op te slaan en voorraden achter te laten voor de transcontinentale groep van Shackleton die van de andere kant kwam.

    Shackleton heeft het depot nooit bereikt, want de Endurance loopt al op 19 januari 1915 vast in het ijs van de Weddel Sea.

    De fotograaf Frank Hurley. Gelukkig hebben ze de expeditie overleefd, want anders was dit avontuur met foto’s niet na te vertellen.

    Hier is de bemanning aan het voetballen.

    13-03-2006, 00:00 geschreven door Princess

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (9 Stemmen)
    Archief per week
  • 13/02-19/02 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 30/01-05/02 2006
  • 23/01-29/01 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 19/12-25/12 2005
  • 05/12-11/12 2005
  • 28/11-04/12 2005
  • 07/11-13/11 2005
  • 31/10-06/11 2005
  • 17/10-23/10 2005
  • 10/10-16/10 2005
  • 26/09-02/10 2005
  • 19/09-25/09 2005
  • 12/09-18/09 2005
  • 05/09-11/09 2005
  • 29/08-04/09 2005
  • 22/08-28/08 2005
  • 15/08-21/08 2005
  • 08/08-14/08 2005
  • 01/08-07/08 2005
  • 25/07-31/07 2005
  • 18/07-24/07 2005
  • 11/07-17/07 2005
  • 04/07-10/07 2005
  • 27/06-03/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 13/06-19/06 2005
  • 06/06-12/06 2005
  • 30/05-05/06 2005
  • 23/05-29/05 2005
  • 04/04-10/04 2005
  • 28/11-04/12 -0001

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!