Hij is de enige Vlaamse leraar die mét foto in een Japans schoolboek staat. Hij ontwikkelde tientallen ICT-projecten waarbij leerlingen van meer dan dertig landen over de hele wereld met elkaar in contact kwamen. Hij houdt zijn creatieve ideeënbron gevuld door te lopen. "Ik ben onderwijzer, geen computerfreak", bezweert ICT-coördinator Lieven Van Parys ons. Nog 7 keer waar of niet waar?
Hij ontwikkelde tot nu toe 25 internationale projecten waarbij leerlingen van meer dan 30 landen over de hele wereld met elkaar in contact zijn gekomen.
Hij bewees met het project 'Kids Hand in Hand' dat gevoelens en computers best kunnen samengaan en is momenteel sterk gefascineerd door een project ballonnen en luchtbellen.
Hij schrijft nog altijd ICT-bijdragen in brochures, o.a. voor het ministerie van Onderwijs.
Hij werd bij de vierde editie van de Global Junior Challenge, de grootste ICT-wedstrijd ter wereld, als VIP-expert behandeld omdat hij de drie vorige edities had gewonnen (en won vervolgens eens een keer niet).
Hij pendelt op de fiets als ICT-coördinator tussen vijf scholen. De fietsvergoeding spaart hij vanaf dit schooljaar om zijn reis naar Japan te financieren (nog 10.000 kilometer te gaan).
Hij hoopt dat zijn werk niet stopt als hij de pc aan de kapstok hangt en wil graag zijn Japanse collega in Tokio gaan bezoeken (de man was al twaalf keer in ons land en in de Meulebeekse scholen).
Is genomineerd voor de Nobelprijs Creatief ICT-onderwijs 2010 (de Koningin Paolaprijs kreeg hij vorig jaar al).
http://pdf.klasse.be/KVL/KVL200/KVL200.pdf
|