Ingedeeld in expert-teams trokken de leerlingen van 6B op pad door de school. Gewapend met een potlood en een handleiding onderwierpen zij enkele lokalen op onze school aan een energie-onderzoek. In de eigen klas, de sportzaal, het restaurant, de leraarskamer en het bureau van Mevr. Katty gingen zij op zoek naar mogelijk warmteverlies en de aard van verwarming. Ook de verlichting en de elektrische apparaten ontsnapten niet aan de aandacht. Achteraf werd een energierapport opgesteld. Dat rapport viel over het algemeen positief uit. Toch noteerden de aandachtige energie-experts enkele werkpunten: - een aantal ramen die openstonden, terwijl het lokaal verwarmd werd. - Dubbel glas in de leraarskamer zou nog meer energie besparen. - In de klassen van het 6de lj. valt te weinig daglicht binnen wegens te kleine ramen aan de kant van de speelplaats, zodat elke dag met kunstlicht moet gewerkt worden. - Thermostatische kranen in de lokalen zouden allicht de temperatuur nog beter kunnen regelen.

|