Islamleraren, moslimleerlingen, hoofddoekgevallen, waggelganzen... ze zijn al allemaal aan de beurt gekomen in mijn verhaaltjes. Racistisch getint?! Bijlange niet! Leg me eerst eens uit wat 'racistisch' betekent. De moslimwereld zélf is racistisch, en het CGKR zou eens eindelijk die islamieters op hun nummer moeten zetten, en hen aanmanen om meer respect te tonen voor de westerse gebruiken en de westerse idealen, hen stimuleren om hun eigen bizarre identiteit aan de kant te schuiven om zich te assimileren met onze omgeving en daar empathisch in op te lossen. Zij zijn hier aangeland zonder onze toestemming, dus wordt er van hen een complete metamorfose verwacht, een islamloze versmelting moet er komen. Het is de taak van het Centrum om hen daarbij te helpen. Hoewel... hun opdringerige nederzetting die zich als een kankergezwel uitspreidt, heeft andere louche bedoelingen dan een vreedzame en verzoenende religie te belijden, niks religie, zij willen de westerse inboedel inpikken en die naar eigen maatstaven boetseren en kneden naar eigen goesting...
Tot daar mijn verzuchtende luchtspiegelingen over een utopische samenleving met andersgecultuurden die het niet goed menen met Europa en zijn westerlingen.
Nu terug naar het onderwijs waar ik vroeger halsbrekende stunten en stoten heb zien uithalen om de islam in de watten te leggen, om met een kruiperige onderdanigheid te knielen en te buigen voor moslimleerlingen, om de islamleraar te laten slapen tijdens de ramadan, om de islamisering in het onderwijs zijn verwoestende gangetje te laten gaan.
Medisch onderzoek. Moslimvaders kwamen op school protesteren omdat ze niet wilden dat een mannelijke dokter aan hun dochters frutselde. Met handen en voeten werd hen uitgelegd dat het medisch onderzoek verplicht was, en de wettekst werd erbij gehaald. Er volgde een moeizaam onderhoud met de verpleegster, waarbij de taak van de dokter beschreven werd en dat die professioneel en zonder bijbedoelingen zijn onderzoeken uitvoert. De moslimvaders waren moeilijk te overtuigen. En toen ging de school over tot een verregaande toegeving: "Meneer de Moslim, de verpleegster zal erbij aanwezig zijn wanneer de dokter uw dochter onderzoekt". De aanwezigheid van de verpleegster was een ongebruikelijke en ongekende luxe waarvan nooit één Vlaamse leerling heeft mogen genieten!
Zwemlessen. Moslimmeisjes hielden niet van water en ook niet van badpakken. Ze verzonnen smoesjes om aan het zwemonderricht te ontsnappen, in samenwerking met hun corrupte huisartsen. Vaak gebeurde het dat ze slaagden in het zwemexamen, terwijl ze niet eens pootje konden baden! Aan turnlessen hadden ze ook een hekel. Hun fysieke conditie takelde af. En zo komt het dat deze meisjes later over onze straten zullen strompelen, geen blijf wetend met hun logge lijven.
Jaarlijkse barbecue. Deze traditie was een onvervalst smul- en drankfestijn, zo op z'n breugheliaans... totdat er een Turkse tolk aan deelnam. Die vertelde onomwonden dat ze van haar godsdienst niet alles mocht eten en drinken van wat er op tafel zou verschijnen, en toen besloten onnozele en achterlijke collega's om van de barbecue een uitgelezen islamitische aangelegenheid te maken. Uit solidariteit. En omdat de Turkse tolk een kleurrijke en leerzame toevoeging was aan ons dagelijks leven. Nonsens natuurlijk. Mijn protesten moest ik inslikken... Dus géén malse varkenslapjes om lekker te roosteren en géén spekjes bij de groentjes, voor niémand, uit sympathie voor de godsdienst van de Turkse indringster. Islamitische aanstellerij! Arrogante islamleraren. Een islamleraar werd op zijn eerste werkdag op school vriendelijk begroet alsof hij een curiosum was. Toch bleef hij zich afstandelijk en vijandig opstellen. Zijn verwaandheid groeide evenredig met de vriendelijke bejegeningen van overtolerante leerkrachten die de islamleraar bleven steunen in zijn missiewerk. Missiewerk? Moslimleerlingen hersenspoelen en opjutten, dát was zijn missie, dat mocht ik wel dénken, maar niet uitspreken.
Stilaan heb ik moslims in de scholen hun wensen en verlangens zien opdringen. Eerst kleinschalig en incidenteel. Toén hadden de scholen consequent moeten vasthouden aan hun eigen gebruiken zonder enige toegeeflijkheid, het islamonderricht hadden ze moeten weren, of het behandelen als een ongewenste bijkomstigheid, als een te verwaarlozen muggenbeet. Neen, dat is niet gebeurd, ze hebben de moslimgemeenschap in de scholen macht gegeven. Nu is het te laat. We gaan ingepalmd en opgeslokt worden.
|