In het verleden schreef ik meermaals over concentratiescholen als een verzameling van allochtoontjes die in de steek gelaten werden door hun blanke klasgenootjes, omdat die blankjes niet aan hun trekken kwamen, niets bijleerden en zich gediscrimineerd voelden want alle aandacht ging naar de allochtoontjes.
En als er dan een Turkse juf of zelfs een negerinneke voor de klas komt te staan in die tweederangsscholen, is de verleiding groot om terloops uit te weiden over BLM, een onzinnige uitvinding van een onderontwikkeld volk dat door 'BLM' zelf toegeeft dat het tot een ander ras behoort dan het blanke, dat ze een andere soort zijn. Ze onderscheiden zichzelf van het blanke ras. Doen alsof ze bedreigd en opgejaagd worden, en dan komt dat achterlijke volk ons historisch erfgoed aantasten, die gaan hier even onze geschiedenis omgooien, letterlijk en figuurlijk omver gooien, onze waardevolle cultuur en beschaving ondersteboven halen... En de witten die dat toelaten zijn lafaards en verraders.
BLM-nonsens in de klas? Goed mogelijk. De inspecteur moet maar eens een kijkje gaan nemen. Onverwacht, en liefst tijdens de les Nederlands, een te verwaarlozen vak voor allochtonen die neerkijken op alles wat Vlaams en Vlaams-eigen is.
De leerkracht verkeert in een uitgelezen positie om leerlingen te 'bewerken' bij het aanbrengen van BLM-leerstof. Via eenrichtingsverkeer en zonder inspraak van de leerlingen. Zo raken allochtone kinderen het best geïnstrueerd over hoe erg gediscrimineerd ze worden door hun blanke medemensen en hoe vreselijk racistisch ze behandeld worden. Het zal er in de toekomst hoe langer hoe meer ingepompt worden, deze polariserende onzin, zeker als er nog meer zwartjes op onze Vlaamse schoolbanken gaan zitten. Kunnen ze zich vol zelfbeklag wentelen in achterstandsgevoelens en wegkwijnen in een territorium waar verstotelingen elkaar opjutten om een anarchistische clan te vormen in een samenleving die ze zelf ontvouwen hebben.
De leerkracht zal in haar BLM-onderricht subtiel te werk gaan om te slagen in haar indoctrinerende missie. Onschuldig ogende vraagjes en beweringen die geen tegenstand dulden, moeten ertoe leiden dat de gekleurde klasgemeenschap zich geslachtofferd voelt in een samenleving waar alleen blanken van privileges kunnen genieten. Van 'witte privileges'. Terwijl blanke leerlingen er een schuldcomplex aan overhouden vanwege deze voorrechten.
Zwarte opstanden tegenpruttelingen moeten in de kiem gesmoord worden, om onze blanke beschaving niet te laten afbrokkelen tot een ruwe woestijn als blanken toegeven aan de gefrustreerde geldingsdrang van de zwarte gemeenschap. Wij blanken moeten onze beschaving koesteren, onze tradities in ere houden en ze niet laten veranderen terwille van een zwarte gemeenschap die botst op onze westerse trots... Het originele sinterklaasfeest moet blijven, inclusief zwarte piet, standbeelden en straatnamen, literatuur en schilderkunst, films en toneelkunst, kerken en kathedralen, musea en concertgebouwen... handen af van onze rijkdom!
|