Foto
Welkom op mijn blog!
Inhoud blog
  • September
  • Imogen Thomas
  • E. Heatherton
  • Natuur
    Gastenboek
  • Lieve groetjes vanwege DEWESTHOEK
  • :)
  • Vrolijk Paasfeest gewenst van Valerieke en familie
  • Lieve lollig leuke lentegroentjes vanwege F
  • fluisterzachte nachtgroetjes na een zonnige dag

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Tiens suiker...het beste! - - - - - - Tiens suiker...het beste! - - - - - - Tiens suiker...het beste!
    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    oh
    blog.seniorennet.be/oh
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Welkom op mijn blog!
    Favorieten
  • Senoirennet.be
  • Viegtuigen
  • Vlaams Gewest
  • Brussels Airlaines
  • Recepten
  • VML-Modelvliegtuigen
  • Belga
  • De Lijn
  • Gazet van Tienen
  • Ministerie van Financiën
  • NMBS
  • Routeplan
  • Staatsblad
  • Stad Tienen
  • Witte Gids
  • Stamboom
  • Beleggingsadvies
  • Routeplanner
  • Lifestyle
  • Vakantie bij Belgen in het buitenland
  • Cartoons
  • Tienen draait rond
  • Nieuws HLN
  • Expert waarschuwt: “Een handvol techonder­ne­mers bepaalt straks welk nieuws je ziet”
  • Congo dient wegens “bloedmineralen” strafklacht in tegen Apple in België en Frankrijk
  • Je tv-abonnement opzeggen? Zo spaar je tot 374 euro per jaar uit en mis je toch geen enkel programma
  • Vanaf nu is iOS 18 beschikbaar op de iPhone: wat verandert er? Krijgt jouw telefoon de update?
  • KIJK. Peperduur, maar toch hebben miljoenen mensen hem al besteld: deze nieuwe smartphone plooit in drie
  • Na jaren met amper wijzigingen aan ontwerp: “Apple werkt aan dunnere én opvouwbare iPhones”
  • Refurbished laptops: dit zijn de pro's en contra's
  • Apple en Google verliezen rechtszaken en moeten miljarden euro’s betalen: “Grote overwinning voor Europese burgers”
  • EXCLUSIEF. Techjournalist deelt eerste indruk van nieuwe iPhone 16: “Nieuwe knop voelt Apple-onwaardig”
  • Braziliaanse rechter stelt Musk ultimatum om te vermijden dat X in het land wordt geblokkeerd
    Zoeken met Google


    ZUCHEROKE!
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
  • Foto
    Foto
    Stamboom nog niet klaar!
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    WWWWW
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    ZUCHEROKE
    TIENEN DRAAIT ROND
    Tienen - Tintelende stad - Suikerstad -mijn stad -
    30-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Landbouwraad Tienen

    Landbouwraad start nieuwe jaar

    Op de vergadering van de Tiense landbouwraad schetste verantwoordelijke schepen Marc Soens hoe het stadsbestuur tracht om ook tijdens deze moeilijke periode – vooral in de vleessector wordt fel geklaagd – de landbouwbedrijven te steunen. Vooreerst promoot de stad op alle mogelijke manieren het gebruik van de eigen streekproducten en moeten initiatieven zoals o.a. Food Port op langere termijn de landbouwer betrekken bij nieuw en rendabele ontwikkelingen. Ook de zopas goedgekeurde plannen om in Vissenaken een nieuw Natuurcentrum te bouwen, wat de plattelandsrecreatie zal aanmoedigen, houdt mogelijkheden in om naast landbouw ook andere vormen van economie te starten: logeren op de boerderij, hoeveverkoop, landbouwstages, en dergelijke meer. Nele Daenen, het nieuwe afdelingshoofd van de Technisch Uitvoerende Diensten van de stad Tienen, zal de coördinatie tussen schepen Soens en de landbouwdiensten verzekeren. Sven Jardin, erosiecoördinator van de provincie Vlaams-Brabant, schetste tijdens de bijeenkomst de stand van zaken in verband met de erosiebestrijding en hoe de bestaande projecten errond verder worden uitgewerkt om dit probleem eens en voor altijd op te lossen. Tot slot dankten burgemeester Marcel Logist en schepen Marc Soens de vele landbouwers die tijdens de voorbije sneeuwperiode hun steentje bijdroegen om te ruimen, te stooien en zo de wegen minder gevaarlijk maakten voor alle Tienenaars.

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe Ark van Noah

    Russisch hotel is nieuwe Ark van Noah

    Het ziet eruit als een object uit een science fictionfilm uit de jaren zeventig, maar dit hotel zou in staat zijn tienduizend mensen te redden bij een klimaatramp.

    Het futuristische hotel heeft de vorm van een reusachtige schelp en werd zeer toepasselijk het 'Ark Hotel' genoemd. Wanneer de zeespiegel stijgt, doet dit hotel dienst als gigantische biosfeer, waarin tot tienduizend mensen kunnen overleven. Het hotel is uitgerust met zonnepanelen voor energievoorziening en een systeem dat regenwater filtert tot drinkwater. De wanden zijn doorzichtig en voorzien van een beschermlaag die zichzelf reinigt, zodat er steeds genoeg daglicht is en planten moeten voor voldoende zuurstof en voedsel zorgen.

    Volgens architect Alexander Remizov van Remistudio beantwoordt het Ark Hotel aan de uitdagingen van onze tijd: het beschermt ons tegen klimaatverandering, maar brengt de natuur geen verdere schade toe.

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Poperinge

    Poperinge

    >> Reageer (0)
    29-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kleurrijk Kopenhagen

    Kleurrijk Kopenhagen: Deense hoofdstad van het design


    Kleur en leven, dat is wat de eeuwenoude Deense hoofdstad uitstraalt. Tal van interessante bezienswaardigheden, twee van de oudste pretparken ter wereld, uitgebreide shoppingmogelijkheden, gezellige cafés en een bruisend nachtleven maken van Kopenhagen een uitstekende vakantiebestemming voor zowel groot als klein.

    Indrukwekkende architectuur
    Kopenhagen, afgeleid van 'Købmandshavn' ofwel 'Koopmanshaven', werd in de 11e-12e eeuw gesticht, maar werd pas rond de 15e-16e eeuw de hoofdstad van Denemarken. De lange rijke geschiedenis van de destijds drukke haven- en industriestad wordt vandaag de dag nog weerspiegeld in de schitterende architectuur. Breng zeker een bezoek aan het neobarokke kasteel Christiansborg, waar o.a. het Deense parlement zetelt, en aan het huidige koninklijke paleis, Amelienborg. Andere architecturale pareltjes zijn Rundetårn (een ronde toren uit de 17e eeuw), het Operahuis van Kopenhagen (een van de modernste ter wereld) en de Gefionfontein (het grootste monument van de stad).











    Oudste pretparken ter wereld
    Bezoek een van de spannende attractieparken die Kopenhagen rijk is. Het pretpark Dyrehavsbakken, op een tiental kilometers van het centrum, werd al in de 17e eeuw in gebruik genomen en is het oudste attractiepark ter wereld. Tivoli, het bekendste pretpark van Denemarken, opende in 1843 zijn deuren en ligt in het centrum van de stad, tegenover het station.


    Shop till you drop
    Shoppen kun je naar hartelust in de buurt van Strøget, het zogenaamde 'Champs-Elysées' van Kopenhagen en tevens de grootste autovrije winkelstraat ter wereld. Ook in het drie verdiepingen tellende Magasin du Nord, het grootste warenhuis van Denemarken, is de shopaholic enkele uren zoet. Hippe boetiekjes vind je in de buitenwijk Vesterbro, eveneens bekend voor zijn bruisende nachtleven. En vergeet niet een van de ontelbare designwinkeltjes binnen te lopen. Kopenhagen wordt immers niet voor niets de hoofdstad van het design genoemd!

    Gezellige cafés en exclusieve restaurants
    Heb je van al het shoppen honger en dorst gekregen, ga dan iets nuttigen in een van de vele gezellige cafés en restaurants aan de Nyhavn (Nieuwe Haven).

    Dit pittoreske haventje met zijn kleurrijke huisjes uit de 17e eeuw is vandaag de dag een echte toeristische trekpleister. Hier kun je op de vele terrasjes even uitblazen bij een frisse Deense Carlsberg of Tuborg, een heerlijke 'flaekesteg' (varkensvlees met zwoerd) of een voor de Deense keuken typische 'gravad laks' (gerookte zalm).

    Speelt de prijs geen rol en wil je uitgebreid genieten van de exclusieve Scandinavische keuken, breng dan een bezoek aan Noma, het beste restaurant van Kopenhagen en een van de beste ter wereld (Strandgade 93).

    Hou er wel rekening mee dat je voor een menu in dit twee-Michelin-sterrenrestaurant al gauw € 100,- neertelt.

    Overigens telt de Deense hoofdstad nog elf andere een-Michelin-sterrenrestaurants.













    Helemaal gratis en voor niets: drie tips!
    1. Ontdek de stad te voet. Kunnen je benen je niet langer dragen, leen dan een van de tweeduizend witte fietsen die de stad vanaf april tot november tegen betaling van een borg van DKK 20,- gratis ter beschikking stelt.
    2. Bezoek een museum: Het Nationaal Museum van Kopenhagen, het 'Statens Museum for Kunst' en het Muziekhistorisch Museum zijn gratis toegankelijk. Woensdag is museumdag. Dan openen alle musea gratis hun deuren voor het publiek.
    3. Breng een kosteloos bezoek aan het bijzondere kerkhof Assistens Kirkegården, waar bekende Denen als Søren Kierkegaard en Hans Christian Andersen hun laatste rustplaats hebben, of aan de Botanische Tuin, waar je duizenden soorten planten en bloemen kunt bewonderen.

    >> Reageer (0)
    27-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sneeuwlandschap

    Sneeuwlandschap

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VS spioneert met supercomputer

    VS spioneert met supercomputer in zeppelin

    De Amerikaanse luchtmacht brengt dit najaar een zeppelin met een supercomputer aan boord naar het Afghaanse luchtruim. beeld: Edgefighter.com

    Als alles goed gaat, zal er vanaf dit najaar een reusachtige zeppelin met een supercomputer aan boord boven het Afghaanse grondgebied zweven. De zeppelin met de codenaam Blue Devil wordt meer dan honderd meter lang en is daarmee een van de grootste luchtschepen die sinds de Tweede Wereldoorlog zijn ontwikkeld. De vraag is nu of de luchtmacht dit huzarenstukje voor de deadline klaar krijgt.

    211 miljoen dollar

    De eerste vlucht van de zeppelin, die allerhande sensoren voor spionagedoeleinden en een supercomputer voor de verwerking van de gegevens aan boord krijgt, staat gepland voor 15 oktober. Het project kost in totaal 211 miljoen dollar, schrijft Wired. De Blue Devil zal op een hoogte van meer dan zes kilometer autonoom het Afghaanse grondgebied in de gaten houden. Al die informatie wordt door een supercomputer, die 300 terabytes per uur kan verwerken, getagd en gecatalogeerd op metadata.
     
    Zoekopdrachten

    Grondtroepen kunnen dan draadloos contact maken met de zeppelin en binnen vijftien seconden bijvoorbeeld beelden van bewegende voorwerpen opvragen die in de afgelopen 24 uur in een bepaald gebied gemaakt werden, of telefoongesprekken uit die regio opnieuw beluisteren.

    Welke zend- en spionageapparatuur aan boord van de Blue Devil gehesen zal worden, is nog niet beslist. Eerst moet de romp van het gigantische luchtschip nog in elkaar gepuzzeld worden.

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wonen in een kerk
    Wonen in een kerk

    Het herbestemmen van oude historische gebouwen is het summum voor elke interieurontwerper. Bestaande beschermde elementen combineren met hedendaagse technieken en materialen is dan ook een ware uitdaging.

    De gekendste herbestemmingen zijn ongetwijfeld de vele pakhuizen en fabrieken die omgetoverd worden tot trendy loftcomplexen. Occasioneel vind je ook een originele herbestemming, zoals deze kerk in Utrecht. Zecc architecten transformeerden dit historische pand om tot een hippe woning.

    Vrijstaand woonvolume
    Het moderne woonvolume is tot in detail losgehouden van het oude gebouw en kan beschouwd worden als een tijdelijke bewoner van de historische kerk. Door het totaaloverzicht op de kerk te behouden, krijg je meteen ook een glorieus gevoel.

    Moderne inrichting
    De prachtige sacrale elementen en gewelven contrasteren mooi met de moderne inrichting. Soms is de ervaring van de monumentale kerk dominant en op andere plaatsen overheerst de nieuwe ‘look’ van de woonkerk. Oude kerkbanken werden gerecupereerd en hergebruikt voor de eettafel. De losse inrichting werd voorzien door (springers)wonen.

    Daglicht
    Onder de tussenvloer bevinden zich slaapkamers, een studeerkamer en een badkamer. Indirect daglicht voor deze functies treedt binnen via openingen in wanden en vloeren. De openingen lijken op een soort inwendige patio’s in de kerk, die tevens de woonkamer op de eerste verdieping verdelen in verschillende zones.

    Te koop
    Woonkerk XL staat momenteel te koop. Geïntereseerden kunnen steeds een kijkje nemen op de website: www.woonkerkxl.com


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vliegend station

    Vliegend station zweeft boven de sporen

    Landen krijgt als eerste stad in Vlaanderen een vliegend station. Het gebouw zal boven de sporen zweven en plaats bieden aan loketten, een wachtzaal, winkeltjes en kantoren. De bouw start wellicht in 2014.

    Niet Antwerpen, Gent of Leuven krijgt de Vlaamse primeur, wel Landen: een vliegend station. Het fenomeen bestaat intussen al in Namen, maar binnenkort pakt de NMBS er dus voor het eerst ook in Vlaanderen mee uit. Een vliegend station is een stationsgebouw dat als het ware boven de sporen zweeft. Groot voordeel is dat zo'n zwevend gebouw centraal gesitueerd is ten opzichte van de perrons enerzijds, maar ook de parking en de fietsenstalling anderzijds. Op die manier wordt de loopafstand aanzienlijk kleiner en besparen de reizigers veel tijd.

    De NMBS plant het vliegende station centraal boven de spoorbundel. 'Daar brengen we de loketten en de wachtzaal in onder', zegt Paul Van Aelst van de NMBS-holding. 'Aan de voorzijde komt een nieuwe, overdekte fietsenstalling en aan de oostkant ook ruimte voor winkels. Ik denk bijvoorbeeld aan een krantenwinkel en een broodjeszaak, maar ook aan een kleine supermarkt waar reizigers hun inkopen kunnen doen. Op die manier kunnen ze de tijd die ze al wachtend doorbrengen op een nuttige manier invullen.'

    Ook de toegankelijkheid wordt fors verbeterd. Want in het bestaande gebouw was het door plaatsgebrek onmogelijk om liften of roltrappen naar de perrons te installeren, waardoor rolstoelgebruikers en mensen met kinderwagens vandaag slechts met veel moeite de trein kunnen nemen. Twee jaar geleden kwam dat dan ook tot uiting in het grote stationsrapport van deze krant. Het station van Landen scoorde toen een schamele 4,7 op 10, voor toegankelijkheid was dat zelfs 0 op 3.

    Rolstoelen

    Daar komt dus verandering in. In het nieuwe, vliegende station wordt het comfortniveau gevoelig verhoogd en komen er faciliteiten voor rolstoelgebruikers, maar ook voor mensen met grote reistassen. 'Landen behoort tot de top vijftig van drukst gebruikte stations in België', zegt Van Aelst. 'Elke dag stappen hier 3.500 reizigers op. We willen de perrons maximaal bereikbaar maken voor iedereen. Ook de parkings worden uitgebreid.'

    Het bestaande stationsgebouw krijgt een nieuwe invulling. Bedoeling is daar een vastgoedontwikkeling te realiseren. 'We denken bijvoorbeeld aan appartementen, met op de benedenverdieping een horecazaak of een andere commerciële exploitant', zegt Van Aelst.

    Kostprijs voor het nieuwe station in Landen: zo'n 9 miljoen euro. Als alles volgens plan verloopt, kunnen de werken in 2014 starten.

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

     

    Cartoon

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vliegtuig zonder ramen

    Is een vliegtuig zonder ramen de toekomst?


    Zullen toeristen binnenkort reizen in raamloze vliegtuigen? Of vliegtuigen die in een formatie vliegen, zoals ook ganzen dat doen? Dat kan gebeuren, als Airbus het advies van veelbelovende ingenieursstudenten opvolgt. Dat schrijft de Australische website news.com.au.

    Airbus biedt 30.000 euro voor een innovatief en groen idee dat het best de toekomst van het luchttransport weergeeft. 2.350 studenten uit 82 landen namen de uitdaging aan en stuurden hun concept in. Airbus selecteerde een shortlist van vijf projecten, die niet allemaal even aantrekkelijk lijken voor de reiziger.

    Zonne-energie
    Het idee van het vliegtuig zonder ramen kwam van een Spaanse universiteit. Volgens hun berekeningen is een vliegtuig veel efficiënter en dus ecologischer. Een Australische universiteit stelde voor om natuurlijke vezels van de wonderboom te gebruiken in de cabines.

    Elektrische motoren om te taxiën, stelt een Tsjechische universiteit voor. Op die manier kan de luchtvaartsector miljarden besparen én worden vliegreizen (iets) milieuvriendelijker. Singaporese studenten gaan een stapje verder. Zij stellen voor zonne-energie te gebruiken voor alle elektriciteit in het vliegtuig.

    Omgekeerde V-formatie

    Maar het meest revolutionaire voorstel kwam van de Amerikaanse Stanford University. Zij stellen voor om vliegtuigen in de omgekeerde V-formatie te laten vliegen. Ganzen gebruiken de V-formatie om lange afstanden te overbruggen. De vogels nemen om de beurt de moeilijke koppositie in en besparen zo energie. Resultaat: ze kunnen verder vliegen met evenveel energie. Volgens de Amerikaanse studenten kan dit ook werken voor vliegtuigen.

    "Deze ideeën willen we niet noodzakelijk uitwerken, maar het idee en de benadering op zich zijn erg interessant voor ons", verklaarde woordvoerster Anne Galabert.

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Passagiersvliegtuigen van 2025

    De passagiersvliegtuigen van 2025 volgens NASA

    In 2010 heeft NASA aan drie vliegtuigbouwers de opdracht gegeven om nieuwe passagiersvliegtuigen te ontwikkelen. Zo kunnen we nu via de ruimtevaartorganisatie al een blik werpen op de toestellen van de toekomst. In 2025 moet de eerste vlucht vertrekken.









    Vliegen we binnen veertien jaar rond in één van de futuristische ontwerpen van Lockheed Martin, Northrop Grumman of Boeing? Het is nog maar de vraag maar de NASA gelooft er alvast erg in. De drie concepten zijn totaal anders maar voldoen aan de strenge criteria van de ruimtevaartorganisatie. Zo worden stillere motoren, een verminderde uitstoot en een lagere brandstofconsumptie geëist. Elk vliegtuig zal op deze drie punten beter moeten scoren. Ook aan veiligheid wordt extra aandacht besteed.

    NASA hoopt dat de nieuwe toestellen een snelheid halen van 85 procent van de snelheid van het geluid, en een draagvermogen (passagiers of lading) hebben van over de 45.000 kilo. Dit jaar zal duidelijk worden welk ontwerp het beste scoort en verder zal worden ontwikkeld.

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Voorpagina

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Milieumaatregelen luchtvaartsector

    "Milieumaatregelen luchtvaartsector zijn ontoereikend"


    De internationale maatregelen die tot nu toe genomen werden om de impact van de luchtvaartsector op de klimaatverandering in te perken, zijn ruim ontoereikend. De sector groeide de laatste decennia veel sneller dan de efficiëntieverbeteringen, "zodat er dringend nood is aan bijkomende maatregelen". Dat berekende ingenieur Julien Matheys van de Vrije Universiteit Brussel in zijn doctoraatsonderzoek.

    "Er bestaan al heel wat rekeninstrumenten waarmee de impact van een vliegreis op het milieu berekend kan worden. Die tools zijn echter ontoereikend, omdat ze meestal enkel rekening houden met de CO2-uitstoot, en niet met de andere complexere, maar even belangrijke verbanden tussen luchtvaart en klimaatverandering", stelt Matheys.
     
    "Gebalanceerd pakket nodig"
    In zijn doctoraatsonderzoek formuleert de ingenieur een reeks technische, economische en organisatorische maatregelen die de impact van de luchtvaart op het klimaat zouden kunnen verkleinen.
    "Een optimaal beleid bestaat uit een gebalanceerd pakket van technologische en wetgevende maatregelen. Essentieel daarbij is het veranderen van gedragspatronen. Daarin spelen de klimaatimpactrekentools een onmisbare rol", luidt het.

    Nieuwe rekeninstrument

    Matheys ontwikkelde dan ook een nieuwe rekentool, 'Aviactor', die een "veel nauwkeurigere" inschatting maakt van de impact van een vliegreis dan de bestaande tools. 'Aviactor' houdt rekening met tal van verschillende factoren die de individuele bijdrage van de reiziger op het klimaat meebepalen. Die factoren gaan van het vliegtuigtype over de bezettingsgraad tot de reisklasse. Naast informatie over de CO2-uitstoot per individuele reiziger en per volledig toestel verschaft de tool ook informatie over niet-CO2-gebonden klimaateffecten op korte en lange termijn.

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weer ontploft een motor

    Wéér ontploft Qantasmotor, nu net voor opstijgen vlucht op LA


    Vliegtuigmaatschappij Qantas moet alweer afrekenen met serieuze motorproblemen. Ditmaal moest de vlucht van Sydney naar Los Angeles aan de grond blijven, nadat een motor van de Boeing 747 uitviel. Net voor het opstijgen was dat.

    Op luttele seconden voor het opstijgen ontplofte de motor van het Qantastoestel op de luchthaven van Sydney. De 344 passagiers hoorden een "luide knal" en zagen zwarte rook uit de motor komen. De kapitein zou via de intercom gemeld hebben dat de motor "zichzelf roosterde".

    'Ready for take-off'
    De Boeing was dus helemaal klaar voor 'take-off' en was al in het stadium van het versnellen toen motor nummer 1 uitviel. Het toestel moest vervolgens nog een half uur op de opstijgbaan blijven voor controle. Toen gaven de mecaniciens het vrij zodat de Boeing 747 op eigen kracht weer naar de gate kon taxiën. Daar stapten de passagiers over op een ander vliegtuig, dat zo'n vier uur na de afgebroken vlucht alsnog naar LA vloog.

    De oorzaak van het ontploffen van de motor wordt nog onderzocht en kon nog niet achterhaald worden.

    A380-vloot aan de grond

    Het incident is al het zoveelste in de rij voor Qantas, dat eerder in november de hele Airbus 380-vloot aan de grond moest houden uit veiligheidsoverwegingen. Toen explodeerde een Trent 900-motor van Rolls-Royce in volle vlucht, na het opstijgen op Singapore. De kosten van het aan de grond houden van de hele A380-vloot en van het vervangen van zestien motoren ervan worden geraamd op 60 miljoen euro.

    Daags na de bijna-ramp met de A380 vatte een motor van een Boeing 747-400 van Qantas vuur, ook al in volle vlucht én na het opstijven vanop Singapore.

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ryanair

    Ryanair veroordeeld in Spanje


    De handelsrechtbank van Barcelona heeft vrijdag Ryanair veroordeeld omdat het klanten die bij aankomst op de luchthaven geen boarding ticket hebben uitgeprint, verplicht om 40 euro te betalen. Dat meldt het RTBF-journaal. Volgens de Catalaanse rechtbank moet de transporteur die kosten zelf dragen.

    Wat is de toestand in België? Jean-Philippe Ducart, de woordvoerder van Test-Aankoop, wijst erop dat de kwestie in ons land delicaat is aangezien de bepalingen van het Belgische recht niet dezelfde zijn als die in Spanje.
     
    Er is dus geen reden tot vreugde voor de Belgische consument. Maar een en ander is wel interessant omdat het vragen opwerpt omtrent de transparantie van de tarieven, zegt Ducart nog.

    "Er bestaat in België geen jurisprudentie daarover en ook de Europese Commissie neemt een vrij liberale positie in over dit soort van dossier. Maar het vonnis in Barcelona herinnert eraan dat de maatschappijen verplichtingen hebben. We zullen dus met veel interesse de gevolgen van de zaak volgen en analyseren", aldus nog Ducart.

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dieren

    Boomklever

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Antwerpen = shoppingparadijs

    NY Times prijst Antwerpen aan als shoppingparadijs in 2011

    Nadat Antwerpen eerder al naar voor werd geschoven in de prestigieuze lijstjes van Lonely Planet, The Sunday Times, The Independent en The Daily Express, heeft nu ook The New York Times oog voor de modestad. Antwerpen wordt door de Amerikaanse krant op een mooie veertiende plaats gezet in een top-41 van te ontdekken plekken in 2011.


    Conceptstores

    In zijn jongste weekendeditie prijst The NY Times een citytrip naar Antwerpen de hemel in. Vooral als shoppingparadijs is de stad niet te versmaden volgens de Amerikaanse journalisten. "Fashionista's van over de hele wereld zijn verliefd geworden op Antwerpen," meldt de krant. Vooral de speciale conceptstores zoals 'Ra', 'Your', 'Graanmarkt 13' en 'Renaissance' blijken een transatlantische vlucht meer dan waard. Ook het Modemuseum (MoMu) krijgt een eervolle vermelding.

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrouw Ice-T

    Vrouw Ice-T wenst iedereen een 'Happy Thong Thursday'


    Nicole 'Coco' Austin, de vrouw van Ice-T, is al haast even berucht als haar rapper.

    Op Twitter post het fitness- en blootmodel, al meer dan eens op de cover van Playboy, geregeld meer dan gewaagde foto's van zichzelf.

    Ditmaal maakt Coco het bont met deze foto (zie rechts), waarin ze op een minuscule string en wat badschuim na helemaal naakt is.

    Het zou bedoeld zijn als reclame voor haar nieuwe kalender die op een aparte website vol met haar pikante merchandising terug te vinden is, zo weet Radaronline.com.

    Als onderschrift pakt Coco uit met 'Happy Thong Thursday'.

    Eerder introduceerde de wel erg rondborstige dame ook al het begrip 'Tittie Tuesday'.

    We kunnen niet wachten wat de vrijdagen in aanbieding hebben... Ice-T zelf die vindt het allemaal fantastisch en maakt op zijn beurt van Twitter gebruik om te stellen hoe geweldig het lichaam van zijn vrouw wel niet is.

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Food Port Tienen

    Food Port maakt van Tienen Europese topregio


    Kenniscentra, industrie en overheid investeren met Food Port samen in een duurzame toekomst voor Vlaanderen als Europese topregio - Dankzij een intense samenwerking tussen kenniscentra, het bedrijfsleven en de verschillende overheden, is Food Port, de pionier van het Feed Food Health-project, ontstaan. Dit ambitieuze project in Tienen krijgt de volle steun van Vlaams minister-president Kris Peeters. Food Port draagt immers bij tot de verwezenlijking van het toekomstplan ‘Vlaanderen in Actie’, dat Vlaanderen tegen 2020 als Europese topregio wil positioneren.

    Het Feed Food Health-project in Tienen vormt een kennis- en innovatiegemeenschap waarin plaats is voor vernieuwende projecten, ontwikkelingen en bedrijvigheid in het brede domein van gezonde voeding voor mens en dier. Food Port, de hoeksteen van dit project, heeft als doel de wetenschap en het bedrijfsleven dichter bij elkaar te brengen. Dit incubatiecentrum is een infrastructuur voor opstartende bedrijven waar deze, tegen gunstige voorwaarden, kantoor-, labo- en/of productieruimte kunnen huren. Daarnaast worden ondersteunende basisdiensten aangeboden zodat de startende ondernemers zich volledig kunnen toeleggen op hun eigen bedrijvigheid.

    ‘Flexibiliteit’ en ‘multifunctionaliteit’ zijn kernwoorden voor de infrastructuur van Food Port. Zo zal er maximaal aan de noden van de wisselende bedrijven beantwoord kunnen worden. Aan de hand van een verwisselbare gordijngevel kunnen de startende bedrijven zelf hun lichtinval bepalen. Het cascosysteem zorgt er dan weer voor dat elk bedrijf in staat wordt gesteld zijn eigen afval te recycleren en verantwoordelijk is voor zijn eigen nutsleidingen. Het incubatiecentrum wordt volledig gebouwd in duurzame materialen. Dankzij een doordacht bouwplan, kan Food Port aanzien worden als een passief gebouw dat CO2-neutraal is.

    De kennisuitwisseling tussen wetenschap, bedrijfsleven en overheid die in Food Port tot stand gebracht zal worden, moet leiden tot de ontwikkeling van nieuwe economische activiteiten en het creëren van tewerkstelling. Het gaat om een investering van 2,8 miljoen euro die zal bijdragen tot een duurzame toekomst voor Vlaanderen binnen Europa. Niet alleen de stad Tienen en de POM Vlaams-Brabant, maar ook de Tiense Suikerraffinaderij, Blankedale, de K.U.Leuven en tal van andere partners hebben zich achter het project geschaard.

    Ook Kris Peeters, Vlaams minister-president, ondersteunt Food Port ten volle. Dit economisch, duurzaam en ambitieus project draagt immers actief bij tot de verwezenlijking van het toekomstplan ‘Vlaanderen in Actie’. Dit toekomstplan omvat de uitdagende visie om Vlaanderen tegen 2020 als Europese topregio te positioneren.

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Overijse

    Overijse

    >> Reageer (0)



    Foto



    ZUCHEROKE
    ZUCHEROKE
    ZUCHEROKE



    Foto

    Mijn favorieten
  • CARTOONS
  • WEERBERICHT
  • KAARTSPEL
  • DAG OP DAG
  • DE HUIDIGE MAAND
  • NUTTELOZE INFORMATIE
  • 1000 LIEDJES
  • GESCHIEDENIS VAN TIENEN
  • RADIOZENDERS
  • Wesp333

    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    polux
    blog.seniorennet.be/polux
    Mijn favorieten
  • DIAREEKS-
  • People painting
  • Borgloon
  • CLARA-POWERPOINTS
  • BLOGTIPS
  • b9500_karel
  • MANDY
  • Wandelgroetjes uit Borgloon
  • Natuurfreek
  • Eten en drinken

    Mijn favorieten
  • seniorennet.be
  • de westhoek
  • patje1957

  • Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    TIENEN.....TINTELENDE STAD
    Archief per maand
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Welkom op mijn blog!
    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!