Nieuw-Zeelandse boer wil 'Coca-cola-melk' verkopen (maar
mag niet)
Een Nieuw-Zeelandse melkveehouder komt met een origineel
alternatief
drankje op de proppen: de Coca-cola-melk. De Amerikaanse frisdrankgigant
geeft de man echter geen toestemming om het goedje te verkopen.
De dalende melkverkoop bracht Richard Revell op het
idee om een nieuw
melkdrankje te creƫren. Met de hulp van zijn negenjarige dochtertje
Chloe deed hij er zes jaar over om de juiste mix van melk en Coca-cola
te vinden. Het product staat er nu, maar... Revell mag het niet zomaar
op de markt brengen.
Exclusiviteitscontract
De
organisatie van de jaarlijkse National Fieldays in Hamilton - de
grootste landbouwbeurs in het zuidelijke halfrond - liet hem weten dat
zijn drankje er niet te koop mag aangeboden worden. De beurs, die morgen
start en zo'n 140.000 bezoekers verwacht, heeft een
exclusiviteitscontract met sponsor en leverancier Coca-cola.
Innovatie
"Wij
wilden alleen maar een lokaal melkproduct promoten in het expogedeelte
dat voorbehouden is voor Nieuw-Zeelandse innovatie", reageert Revell.
"Dat gaat toch niet in tegen commerciƫle afspraken? En toch mag ik mijn
drankje niet verkopen, ik mag het enkel gratis aanbieden in kleine
glaasjes, ergens achteraan in de zaal. Dan is het de moeite niet."
"Wij
kunnen
geen uitzondering maken voor de heer Revell, omdat dat oneerlijk
zou zijn tegenover de vele andere aanvragers met een gelijkaardig
voorstel", zegt de Fieldays Society in een verklaring. (jv)
|