Inhoud blog
  • LUCHTVAART 2013
  • PLANNING SDW 10/11/2013
  • PLANNING SDW
  • DE SFINX
  • CORRECTION
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    LUCHTVAART-SDW

    15-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PLANNING SDW
    I will be avaible this W.E at EBAW

    -SATERDAY  16/06  from
    0900 -1000  EUROPILOT CENTER
    1000-1200   BELAIR CAFETARIA

    -SUNDAY 17/06 from
    0900 -1300 BELAIR CAFETARIA

    Gelieve aanwezig te zijn op de ETA
    van onze AFSPRAAK.........
    indien belet een E-mailtje voor
    0800  uur  a.u.b

    SYLVAIN.D.W@GMAIL.COM                                   

    15-06-2012 om 13:53 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PETITIONS
    Dagelijks bekom ik aanvragen om een

    PETITIE te onderschrijven??

    Het probleem is dat men geen inzicht krijgt van de ORGANISATIE welk achter dit INIATIEF aanwezig is en wat haar DOEL is?

    Ook heeft men geheel geen mogelijkheid fe ECHTHEID van de gebruikte gegevens te beoordeelen
    Zelfs de INFORMATIE en BEELDEN welk men in de verschillende NIEUWS uitzendingen krijgt is nie betrouwbaar

    Heden heeft TELENET mij de mopgelijkheid ontnomen om CNN en BBCW te bekijken behalve indien ik overgaan naar DIGITAAL.........een manier om ons bijna te verplichten om naar DIGITAAL te gaan mits bijkomende betaling van EURO'S (€)

    Ook heden krijgen we reeds dagelijks VERKIEZINGS pamfletten in de bus ..........maar met schijnbaar geheel oneerlijke informatie

    Ook de FOTO's van de COMMERCIELE PUBLICITEIT mogen volgens DE RECHTBANK mooier voorgesteld dan de WERKELIJKHEID blijkt het uit uitspraken van JUSTITIE???

    13-06-2012 om 07:54 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.POLITIEK
    In functie van mijn regelmatige aanwezigheid
    bij de EUROPESE INSTELLINGEN
     ten behoeve van IAOPA ( global) om de belangen van GENERAL AVIATION & AERIAL WORK
     ( ICAO definition) te behartigen sedert 1980
    tot31/12/ 2004 als LIAISON OFFICER 
    en nadien als EU-LOBBYIST tot 30/06/2011
    heb ik veel persoonlijke contacten ontwikkeld
     met heel wat POLITIEKE zwaargewichten 
    actief in de EUROPESE INSTELLINGEN

    Ik bekom regelmatig vragen per e-mail over
     Mevr Marianne Thyssen  MEP bij de EVPfractie
    (CD&V)

    Daarom verwijs ik u kennis te nemen via
    http://www.mariannethyssen.be
    en uw  gratis  in te schrijven  voor:
    -EUROPA en DAN  (NIEUWSBRIEF)
    -marianne-thyssen@europarleuropa.eu
    ( info over haar activiteiten)

    Ten tittel van informatie ik ben geen medewerker
    en ook geen lid van CD&V

    11-06-2012 om 18:50 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HELICOPTER OPERATIONS
    I ADVISE STRONGLY for HELICOPTER PILOTS who
     
    operate in a CTR or close te the edge of a CTR or  close to a

     AIRFIELD to take contact ASAP before operations with the
     
    ATC/TWR or the AIRFIELD AUTHORITY

    This in vieuw to develope close support and avoid misconceptions for SECURITY raisons

    10-06-2012 om 17:58 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SDW STATUS
    Heden voormiddag een aantal intresante gespreken op de
     ANTWERPSE  LUCHTHAVEN.....EBAW

    Een der OPERATIONELE OPERATIONS EXPERT who see the regular DECREASE of PAX on the EBAW CAT operations

    Een der aktieve ervaren POLITIE mensen  van de ANTWERPSE POLITIE over de werking van het POLITIEAPARAAT met nu veel minder  operationeel aanwezigheid op de  STRAAT maar veel invullen van FORMULIEREN  in het BUREEL

    Folow-up van enkele intresante INTERNATIONALE SPOTTERS over de evolutie van de BELGISCHE HELICOPTER VLOOT
     alsook de nieuwe EASA aproved VLA in the AEROCLUBS

     Contact met een operationeel ATCO over  de sterke  afname van de OPERATIONELE ERVARING in de EASA PILOOT
     gemeenschap

    Update van informatie via " JOS" VERMEIREN over de vorderingen van de inhoud van zijn boek over DE BELGISCHE LUCHTVAART  sedert 1945 toen hij zijn eerste ervaringen opdeet met het ZWEEFVLIEGEN in FRANKRIJK en later in BELGIE via het CNVV te EBSH en via zijn aktiviteit in de opleidingen van PPL-MOTORVLIEGEN via SOTRAMAT FLYING SCHOOL te EBAW
    Ervaringen  en Anecdotes over de LUCHTVAART  tussen 1945 en 2012 zijn steeds welkom  ASAP voor zijn boek via    VAC@SKYNET.BE

    10-06-2012 om 15:09 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SAFETY in AVIATION
    Presently  a number of perons involved at
    INTERNATIONAL AIRPORTS are required
    via ICAO-SARPS and the EU REQUIREMENTS
    to have knowledge of the ENGLISCH  version of
    the ICAO RADIOPROCEDURES

     In a number of EU-MEMBERSTATES their is a
     FINANCIEL SUPPORT to promote this
    ADITIONAL QUALIFICATION in a
     NON NATIONAL LANGUAGE

     Can anybody inform me on witch EU-REGULATION or DIRECTIVE such a FINANCIAL COMPENSATION
    can be iniated

    It concern suporting services for SAFETY such as AIRPORT INSPECTIONS,MAINTENANCE PERSONS,FIRE BRIGADE and other who require the use of the ENGLISCH R/T on the AIRPORT during operational hours

    Pleas any reaction or advise is welcom;
    SYLVAIN.D.W@GMAIL.COM

    09-06-2012 om 14:45 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OVERLEDEN !!!
    Heden op 07/06/2012 is een goede VRIEND
     
    opgestegen voor zijn LAATSTE VLUCHT

    ' BOB"  Robert MINNOYI was sedert vele
     
    jaren een goede vriend actief in

     DE BELGISCHE LUCHTVAART

    Als ATC( RLW) , EXAMINATOR ( BLV)

    en PILOOT-EIGENAAR van de OO-MDM

    Ik zal hem missen op de jaarlijkse
    OLD-TIMER FLY-IN te
     SCHAFFEN/DIEST

    08-06-2012 om 18:37 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.AIR FRANCE FLIGHT447 1/JUNE/2009 BRAZILIA
    Very RECENT and UPDATED information is avaible at:

    FLIGHT SAFETY INFORMATION No 117
    JUNE 07, 2012
    CURT LEWIS & ASSOCIATES

     curt@curt-lewis.cor

    PILOTS NOT PROPERLY TRAINED to fly
    AF AIRBUS330

    ??????

    Also avaible via:  SYLVAIN.D.W@GMAIL.COM

    07-06-2012 om 18:32 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.201206061525
    Presently I have reacted to.

    .ALL the received E-MAILS

    Heden heb ik al de bekomen e-mailtjes beandwoord en tevens in het verleden toelichtingen over allerlei luchtvaart onderwerpen op mijn 1st BLOG toegelicht

    SYLVAIN70

    06-06-2012 om 17:27 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.IMPORTANT INFORMATION
    VERY IMPORTANT INFORMATION AVAIBLE

    LIGHT AT THE END of the EASA tunnel

    Read and circulate the text at the JUNE ENEWS  2012
    from IAOPA-EUROPE

    WWW.IAOPA.EU


    ACTION ASAP

    05-06-2012 om 15:44 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LUCHTVAART ONGEVALLEN
    Wat betrefd de VRAGEN over de recente LUCHTVAARTONGEVALLEN in de CAT ga ik geen commentaar geven

    Het onderzoeken van LUCHTVAARTONGEVALLEN is een werk van lange duur ...en zeker in deze landen

    op EU vlak hebben we een ZWARTE LIJST van de LANDEN en FIRMA's welk niet in het EU-AIRSPACE mogen vliegen omdat de betrokken CAA's en ATSP  volgens de EEC bekomen informatie niet voldoen aan de ICAO-SARPS

    SORRY

    05-06-2012 om 04:57 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.A/C DAMAGE on the GROUND
    A larger number of INCIDENTS are creating DAMAGE on AIRCRAFT on the ground at the TARMAC or HANGER

    Watch out for;..........FOD

    ..................................VEHICULS on the TARMAC

    Recently noticed a almost incident

    The parking of the SERVICE CARS on the TARMAC are constructed on a elevated parking
    Recently noticed a CAR moving on his own without a DRIVER almost up to 1,5 meter from the PROPELLER of the parked AIRPLANE..........how is it possible thad such a DANGEROUS situation are built in to the AIRPORT INFRASTUCTURE

    03-06-2012 om 18:00 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LUCHTVAART-& RUIMTEVAARTTECHNIEK
    Herhaalde vragen worden gesteld over de LUCHVAARTBEROEPEN

    Er zijn 90 vreschillende beroepen in DE LUCHTVAART

    De meest gekende zijn natuurlijk PILOOT,VERKEERSLEIDER, AIRHOSTESSE , STEWARD en MECHANICIEN

    Voor een beter inzicht advuseur ik op BENELUX vlak ook eens te kijken naar:

    WWW.AEROSPACEENGINEERING.BE

    Voor het schooljaar 2013 is het intresant een bezoek te doen aan de TU-DELFT in begin van het jaar

    BENELAIR@TUDELFT.NL

    03-06-2012 om 17:52 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NEDERLANDSTALIGE PILOTEN
    Heel wat vragen werden gesteld over AOPA-BELGIE, zoals reeds gemeld staat AOPA-BE op een laag pitje!!!

    Daarom raad ik  NEDERLANSTALIGE BELGISCHE PILOTEN   om zich lid te maken van AOPA-NEDERLAND

    Zie ook GRATIS AOPA-LIDMAATSCHAP voor degene die hun 1e SOLO dit jaar uitvoerden

    Zie;

     WWW.AOPA.NL
     WWW.IAOPA.EU
     WWW.IAOPA.ORG

    01-06-2012 om 17:02 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    31-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.A.B.I Informatie
    Wij adviseren de F.I zich in te schrijven op ondergaande documentatie welk regelmatig intresante voorlichtingen geeft over de nieuwe EASA reglementatie.
    het is typisc UK georienteerd maar geeft inzicht in de nieuwe regels

    Nous donnont l'avis aux FI de consulte la documentation de l'UK concernat les nouvuox reglemantation EASA , car cela est pas d'aplication 100% en Belgique mais donne des information tres utille

    CAA PUBLICATION SUBSCRIPTISON-
    ...............DOCUMENT  NOTIFICATION SERVICE

    websitenotification@caa.co.uk

    31-05-2012 om 21:08 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (3)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.31 MEI 2012
    BACK in OPERATIONS

    Today I have reacted to the received E-mails

    Also be aware thad many of the AVIATION related questions are already mentioned in detail in my previous BLOG;

    HTTP://BLOG.SENIORENNET.BE/SYLVAIN70

    From tomorow on I will be active again with reading my E-mails every day before 0500 UTC and around  1700 UTC

    SYLVAIN.D.W@GMAIL.COM

    31-05-2012 om 18:15 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PLANNING SDW
    CAUTION

    From SATERDAY  26 MAI till  30 MAI will I   ....
     
    NOT be AVAIBLE

    and not react to ANY E-MAIL messages

    24-05-2012 om 06:31 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SORRY for TODAY
    Due to the nice weder have I ommited
    today to be present at the
    EU-ARENA
    and the
    COMMITIE TISSANDIER

    SORRY !!!

    22-05-2012 om 18:06 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MEDICAL EVACUATION
    Via een mijner contact personen werdt mijn aandacht gevestigd op het nog steeds actief zijn van de
    CMH  "
     CENTER MEDICAL HELIPORTE

    Waarbij ik in de jaren stillekes ( 1984)aktief bij betrokken was bij de oprichting met
    DR..LUC MANQUOI....

    Zie info:
    HTTP://WWW.CENTREMEDICALHELIPORTE.BE/

    21-05-2012 om 18:47 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KEEPING UP TO DATE
    Presently on of the dificulty for a

    INDIVIDUAL PILOT

    Is to keep up to date with ALL the

    AIRONAUTICAL INFORMATION

    made avaible via the various

    ADMINISTRATIVE and TECHNICAL  SERVICES

    21-05-2012 om 18:27 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!