Ik heb de laatste tijd nu al zo veel geschreven over DEXIA
dat dit er nu toch nog bij moet:
De nieuwe naam voor de bank is geworden ....tromgeroffel...... bom - bom -bom -bom - bom - -
Het logo bestaat uit een donkerrood vierkant met twee strepen en de naam ernaast in een donkergrijs lettertype. "Modern en eenvoudig, dat is wat we willen uitstralen, geen arrogantie of chiqué", aldus CEO Jos Clijsters Belfius, dat gekozen werd uit zo'n 6.000 voorstellen, verwijst onder meer naar België -de aandeelhouder en het speelveld van de bank- en fius -wat kan worden gelezen als vertrouwen.
Er komt een advertentiecampagne om het publiek kennis te laten nemen met de nieuwe naam.
De website zal onmiddellijk de nieuwe naam hanteren ende voetbalspelers van Club Brugge zullen komende zondag reeds de nieuwe kleuren dragen. Vanaf Pasen wordt Belfius zichtbaar in de kantoren met stickers en gadgets en worden de e-mailadressen aangepast. De feitelijke 'rebranding' (*) gebeurt vanaf juni tot het einde van het jaar, zowel in kantoren als op de debet- en kredietkaarten die ook moeten aangepast worden..
De operatie van de naamsverandering werd gebudgetteerd op 35 miljoen euro (of 1.411.899.500 BF voor twee jaar. Wat is dat nu voor een bank nietwaar....
(*)'rebranding' is de ontwikkeling van een nieuwe naam, term, logo, vormgeving of een combinatie van deze voor een bestaande merknaam met als doel een ander of nieuw imago te verwerven ten aanzien van aandeelhouders, klanten en het publiek.
|