De Noordzee bruist een lied dat brandt De zeewind draagt het mede Het zingt van vrijheid over 't land Van vreugd' in dorp en stede De zonne vuurt de blijheid aan Langs velden, weiden, stromen Waar steden met hun torens staan Waar woud en heide dromen Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart O schone steden, trots en vroom Vol heilige feestvisioenen O stille dorpkens langs de stroom Waar veld en weide groenen Ik min U, stad vol klokgetril En dorp ik min U beide En 't is er, als ik dromen wil Zo vreedzaam in de heide Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart
Willem Gijssels (1875 - 1945)
SCHOOLPERIKELEN (Vroeger)
Avonturen met schooldirecties, leerkrachten, ouders, leerlingen, clb'ers. Vertellingen over vroeger en nu. En ook nog een beetje actualiteit met een korreltje zout.
04-01-2015
Pikant Vluggertje Tussendoor
De Lieviaanse Keuken
Vandaag wil ik uitpakken met een recept uit de oude blogdoos. Het is een stokoud recept, met een sadistisch tintje. Uit mijn eigen duim gezogen. Lijkt me leuker dan die hele tralala rond nouvelle cuisine met 1 klein patatje, 1 erwtje, 1 boontje en een piepklein worteltje... Nee, ik hou van de gore gare keuken. De liefde van de man gaat door de maag. En Lieve is geen keukenprinses...
Om preutse lezers te plagen die mijn culinaire vondsten erg kwalijk namen, volgt nu een herhaling van mijn Penisrecept. Luister...
-Men neme een lekker mannenlijf, liefst in comateuze toestand. Snijd de penis er met 1 stevige ruk af. Na die eerst wat opgepept te hebben natuurlijk. Leg het levenloze ding op een plank en bestrooi het met peper en zout, gebruik de pikantste peper die je in huis hebt. Laat hem dan gedurende een tiental minuten koken in spermabouillon en witte wijn. Als hij gaar is, verwijder dan de overtollige velletjes die er omheen fladderen, en fileer de penis, snijd hem in stukjes, en geniét bij iedere zwaai van je vlijmscherpe mes.
-Depenisfilets laten uitlekken en warm houden. Het kookvocht laten inkoken en er 2 teelballen als eieren zo groot in laten trekken, meng er 3 soeplepels sperma bij. Schik dan de gefileerde penis op een beboterde schaal, en voeg er spermafumet bij, en ook room, witte wijn en citroensap.
-Voor de puree: kluts een teelbal en plet de eikel tot moes, klop er met stevige hamerslagen op, tot je een geile brij hebt, en meng er wat bloed en urine doorheen. Zorg ervoor dat er geen klontertjes achterblijven. Het bloed dat je nodig hebt, heb je natuurlijk eerst opgezogen uit een volle vette ader van je slachtoffer. Je moet maar denken: "Ik kan zijn bloed wel drinken", maar dan wel aangelengd met met zijn sperma, en met een snuifje okselgeur er bovenop.
-Voor de saus: zeef de sperma door een fijne zeef, zo blijft alleen het verfijnde mannelijke vocht over, voeg de room erbij, en ook een scheutje bloed, zo lijkt het op tomatenextract. Bind de saus met mousseline, en die mousseline krijg je door room te roeren in een kommetje waarin het sperma een hele nacht tot bedaren is gebracht. Het resultaat is verbluffend!
Hoe komt het toch dat nieuwkomers hier zo goed de weg kennen naar het geld? België, zo klein als een muizenkeuteltje, maar met de uitbundige gulheid van een barmhartige sinterklaas, stippelt die weg zélf uit voor migranten die niet thuis kunnen blijven en nieuwsgierig zijn naar België, het Beloofde Land. Het zijn onze eigen beleidsmensen die het opperste welzijn betrachten van alle nieuwelingen. "Welkom iedereen" staat er geschreven op alle grenspalen rondom ons land.
In 1999 ontving ik een publicatie vanPRIC (Provinciaal Integratiecentrum): 'Wegwijs in België', een praktische gids voor nieuwe Limburgers. 'Nieuwe Limburgers'? Nee hoor, het zijn vermomde migranten die niét in België geboren zijn en ook niet in Limburg, maar halverwege hun leven besloten hebben om vanuit hun verre thuisland hier aan te schuiven aan de rijkgevulde maatschappelijke tafel. Ze hebben dus niets met 'Limburgers' te maken.
De brochure 'Wegwijs in België' begint met een wereldvreemde inleiding: "Wie naar een ander land emigreert, wil graag snel vertrouwd geraken met de andere leefgewoonten, met het aanbod aan voorzieningen en met de regels die de samenleving ordenen"... Ja, ja, daar zitten die gasten hier echt naar uit te kijken.
Doelstellingen en activiteiten van PRIC (gesubsidieerd door de Vlaamse Gemeenschap!) getuigen van een 'belangeloze' behartiging en bekommernis om 'de migrant'. Zoveel Samaritaanse goedheid heb ik nergens zo edelmoedig gezien als in de brochure 'Wegwijs in België'. Het grenst aan zelfachterstelling, aan 'angst voor het eigene'!
PRIC aast op een "open Limburgse samenleving met respect voor ieders identiteit en cultuur, volwaardig burgerschap en inspraak en participatie, menselijke opvang en begeleiding van allochtonen, vluchtelingen en woonwagenbewoners". Nieuwkomerscursussen werden georganiseerd om de introductie van migranten in onze samenleving te stimuleren... En nog andere aanbiedingen om het de binnensluipers comfortabel te maken in hun nieuwe omgeving, zodat ze niet van de stress ineen schrompelen of wegkrimpen van verwaarlozing... Leest u tussen de regels ook over de ondergeschikte positie van de originele inwoners en hun vertrouwde leven onder de kerktoren? Dat bedoel ik nu met zelfachterstelling.
Ik heb vroeger om me heen nogal wat rare kwasten bezig gezien die over hun toeren raakten wanneer migrantenleerlingen niet tot hun volle bloei en recht kwamen op school.
Overbezorgd sloofden de migrantenwerksters zich uit voor het welzijn van 'de migrant'. Daarvoor werden ze betaald door de gemeente (belastinggeld!). Hun opdracht was de integratie te bevorderen en de ouders te betrekken bij het schoolgebeuren. En, zoals ik al eerder vertelde, hun liefdadige activiteiten bereikten een averechts effect. Turkse leerlingen gingen samentroepen in een soort etnische afzondering en de integratie werd een flop!... Dat was voorspelbaar ook nog.
'Migrantenwerk'?... Al ooit gehoord van 'Autochtonenwerk'?
Een Turk mag ongestraft een fiets stelen, en een Belg wordt beboet omdat zijn fietslicht niet in orde is... Ja, zulke karikaturen ontstonden er door het migrantenwerk dat krampachtig focuste op 'de migrant'. Op geregelde tijdstippen vergaderden de xenofiele dames om zich te bezinnen over het lot van 'de verschoppelingen van de maatschappij'.
Om een idee te geven over de inhoud van hun koffiekransjes volgt nu een willekeurige greep uit de agendapunten: *Waarom is er geen islamonderricht in alle scholen? *Waarom worden moslimmeisjes verplicht om zwemles te volgen? *Onvoldoende Nederlandse taalverwerving komt door te grote klassen. *Door racisme op school schermen Turkse leerlingen zich af. *Turkse cultuur en traditie worden belachelijk gemaakt op school. *Klasindeling volgens etnisch criterium: Belgen in de A-klas, en Turken in de B-klas... (Ook opgemerkt dat de Turk geen enkele blaam treft?)
Onvoorstelbaar!!!... Het was me een raadsel hoe ze aan die foute en lasterlijke informatie kwamen, maar het hielp wel om de Turkse leerlingen in een slachtofferrol te dompelen, waardoor er nog meer geld vrijkwam voor geldverslindende migrantenprojecten.
Het is lang geleden dat ik nog iets over juffrouw Irène vertelde. Juffrouw Irène gaf vroeger les in een atheneum dat ze zag verloederen toen de eerste migrantenleerlingen haar school binnendruppelden, één voor één, zoals ook één kakkerlakje het begin kan zijn van een ongedierteplaag.
De eerste sporen van verval van de kwaliteitsschool, waar alleen inboorlingetjes zich vroeger thuisvoelden, werden zichtbaar toen leerkrachten hun lespeil gingen aanpassen aan het bedenkelijke niveau van de migrantjes. De enige die geen duimbreed toegaf aan de versoepeling van de leerstof, was juffrouw Irène, ze bleef trouw aan zichzelf en aan haar morele principes. Van allochtone leerlingen eiste ze dezelfde strenge prestaties als van haar 'witte' leerlingen. In de leraarskamer hield ze pleidooien voor het behoud van het hoge lesniveau en waarschuwde ze voor de gevaren verbonden aan toegevingen en lakse behandeling van allochtone leerlingen.
Als dwarsligger werd ze op het matje geroepen bij directeur Blauwbaard die haar de les spelde. Hij dreigde met haar ontslag als ze nog langer commentaar zou leveren op de onkunde van 'de allochtonen' of op het lage lesniveau. En zo moest iedereen fel zwijgen over de neergang van een eens zo bloeiende school. Juffrouw Irène was een blanke haar in de kleurrijke boter... En Blauwbaard was een migrantenlover die blindelings de instructies van Brussel volgde om het de allochtone leerlingen naar hun zin te maken. Iets later werd zijn school opgedoekt. Failliet! Weg!...
Afgelopen week kwam ik haar tegen, juffrouw Irène, in café 'De Bierketel', een café midden in een migrantenwijk, waar niet één vreemdeling het in zijn hoofd haalt om de sereniteit van de monocultuur te komen verstoren. 'De Bierketel' is als een buitenaardse oase voor autochtonen die op zoek zijn naar de laatste restjes van hun eigenheden alvorens die opgeslokt gaan worden door vreemde culturen. De inboorlingen die er nu nog wonen, hunkeren naar herkenbare dingen en komen dan cocoonen bij hun soortgenoten in het gezellige café.
Gedempte stemmen, rode wijn in fonkelende glazen... Wij besloten om niet meer over vroeger te praten, alleen maar over het weer en over de knappe Frank Deboosere, of over andere onbereikbare mannen. Maar dat hielp niet, want aan de overkant van de straat zagen we enkele logge bolvette waggelganzen de kantoren van het christelijk ziekenfonds verlaten, toen Irène plotseling riep: "Kijk Lieve, daar hebben ze geen koran nodig, weg met Mohammed!". Christelijke Mutualiteiten en zo... Toen waren we weer aan de gang, op dezelfde golflengte zoals vroeger, giechelend als een stelletje bakvissen... De islamleraar, de moslimmeisjes met hun draperieën, Turkse en Marokkaanse leerlingen met hun brabbeltaaltje... We haalden ze allemaal door de mangel. En plezier dat we hadden!...
Mijn vorige berichtje was een greep uit de leukste gebeurtenissen van het afgelopen jaar. Het siert onze bloeiende en voorspoedige samenleving waarin mensen van alle soorten, maten en gewichten het goed met elkaar kunnen vinden. Een samenleving die uit haar voegen barst van naastenliefde, sereniteit en vrede. De geslaagde multicul, een hemel op aarde.
Nu ga ik me nog 1 keertje wagen op glibberig ijs en daarna beperk ik me tot 'schoolperikelen'. Echt waar. Mijn voeten zullen dan niet zo vlug uitschuiven en er is minder kans om te blunderen en te flateren.
Ik heb in een eerder blogberichtje mij al afgevraagd hoe islamleraars de IS-gruwel in hun lessen weven (16.12.14). Ik kan me moeilijk voorstellen dat erover gezwegen wordt. Moslimleerlingen zullen er alvast vragen over stellen of het onderwerp willen aansnijden tijdens de islamlessen.
Nu vraag ik me eveneens af hoe de PEGIDA-beweging in de islamlessen een plaats zal krijgen. Tussen haakjes, voor mijn lieve ex-collegaatjes die dweepten met alles wat vreemd en uitheems was en liefst nog met een islamsausje erover heen, PEGIDA = Patriotische Europäer gegen islamisierung des Abendlande. Kortom een protest tegen de islamwaanzin. Komt hard aan hé, vereerdertjes van islamlessen en aanbidstertjes van islamleraars?!...
HetPEGIDA-GEVOEL, ik laserover bij de Rechts Blog van Houzee. Houzee verwees daarbij naar EJ Bron: Pegida krijgt instemming, want één op de drie Duitsers vreest de islamisering van Duitsland. Al lange tijd verbaasde men zich over het stilzwijgen in de bevolking, hoewel het al lange tijd pruttelde onder het deksel. Niemand durfde te zeggen hoe hij over de ongebreidelde immigratie denkt! Deze werd ons opgedrongen, wij moesten haar goed vinden, en als we dat niet doen, dan zijn we een loot van de nazi´s, een mens zonder gevoel van naastenliefde.Dat heeft jarenlang tamelijk goed gefunctioneerd, maar in de tijden van het internet, waar je uiteindelijk aan alle informatie komt, ook aan die informatie die men steeds voor ons verborgen wil houden, zijn de burgers steeds meer wakker geworden en geloven al lang niet alles meer wat men hen aan leugens en sprookjes voorschotelt! Onze politici hebben het constant toenemende geborrel onder het volk genegeerd en ze zullen niets tegenover de uitbraak kunnen zetten. Niet alleen de islamisering, maar de buitenproportionele immigratie zorgt ervoor dat het vat heel langzaam overstroomt. Mensen vrezen echter ook dat bijna alle Duitse waarden verloren gaan. Men voelt zich overreden en overrompeld door zoveel immigratie en mengeling...
Gelezen dat de Islamitische Staat nieuwe propaganda verspreid heeft. Ik zal het even samenvatten. In een weerzinwekkend document staat uitgelegd hoe vrouwen hun baby moeten opvoeden om er een echte jihadi-baby van te maken.
In de richtlijnen van de IS staat dat westerse opvoedingsmethoden overboord gegooid moeten worden. Kinderen mogen niet kijken naar buitenlandse televisiezenders, wel naar jihadi-websites, en voor het slapengaan moeten ze luisteren naar IS-verhaaltjes. Eentje daarvan gaat over het vermoorden van mensen 'in de naam van God'.
De indoctrinatie werkt het best als de kleintjes nog baby zijn. Zo wisten de kleinkinderen van Bin Laden al op jonge leeftijd hoe ze een bom moesten maken.
Bij de vorming van IS-strijders is sport belangrijk, waarbij weerbaarheid en precisie getraind worden. Maar zingen of dansen hoort er niet bij, want dat is te westers...
En waar blijven de protesten van de Kinderrechtenorganisaties?
Laatste dag van het jaar. Een geschikte gelegenheid om terug te blikken op een jaar vol valstrikken en valkuilen waarin Lieve blindelings tuimelde. Mijn flaters en blunders, misstappen en uitschuivers zijn niet meer te tellen na een jaar van 365 gelegenheden om tegen lampen te lopen en tegen stenen te stoten.
Gelukkig zijn mijn brokstukken maar futiliteitjes vergeleken met de miskleunen van onze ministers en andere machtswellustelingen, die onze eigenheden en tradities op de helling zetten, te grabbel gooien en er brandhout van maken. Hun leuze is: "Naar de Hel met Ons".
En wat vroeger een utopie leek, is nu een feit: de islamisering kent een flinke opmars, alles wat westers is takelt af, en zo komt de tijd van de Flintstones terug.
Creatie van snelle belgen, openen van asielhotels, illegaal regulariseren van illegalen, moslimaangelegenheden in het zonnetje zetten, subsidiëren van moskeeën en moslimclubs, uit de grond stampen van centra die er enkel zijn voor het welzijn van de allochtoon, en voor de Vlaming om hem te betrappen op racisme...
Vroeger heb ik ook in het onderwijs stunten zien uithalen waarbij ik m'n hart vasthield. Maar de protesten van Lieve werden weggewuifd als gevaarlijke racistische kreten. Schoolmensen hadden toen nog geen besef van de dreigende daling van het onderwijsniveau. En ondertussen pasten ze hun leerstof vlotjes aan aan het bedroevend lage allochtone peil.
Dan was er ook nog het fatale islamonderricht. De uitvinders van deze lessen stonden er niet bij stil dat de islamleraar opruiende taal zou gaan spreken tegen zijn moslimleerlingen. Dat was niet voorzien, en toch gebeurde het.
Aanvankelijk waren er weinig moslimmeisjes met een hoofddoekje, toen hadden scholen nog de macht om die voddekes te verbieden en zich consequent aan het verbod te houden, maar dat deden ze niet, ze stelden zich onderdanig en voorzichtig op tegenover moslimouders. Nu is het natuurlijk te laat, als je iemand macht geeft kan je hem daarna niet meer overmeesteren.
En dan was er de hele rij geldverslindende migrantenprojecten. Waarvoor dienden die? Voor integratie die er niet kwam, voor taalactivering die er niet kwam, voor niets, alleen de Vlaamse leerlingen werden er dommer van... Dan zwijgen we nog over de groeiende tendens in de scholen om migrantenjongeren te verontschuldigen voor afwijkend gedrag.
Als ik alles zo eens herlees, komt het me bekend voor. Maar op een avond als deze mag ik in herhaling vallen...
Deze belevenis vertel ik in de derde persoon omdat mijn 'andere ik' verantwoordelijk was voor de gepleegde feiten.
Lieve vertrok op een mooie dag vanuit Antwerpen, na een dagje stappen, naar huis. In Antwerpen had ze de bloemetjes buitengezet en lekkere biertjes geproefd. "Je neemt wel veel risico's", zegt Lieve altijd tegen zichzelf. "Dat kan niet blijven duren, ooit moet het misgaan". En ja...
In de omgeving van Lummen ging het fout. Oei, oei, oei, dacht Lieve, daar gaat mijn rijbewijs. Eén rijstrook werd afgevoerd naar een grote parkeerplaats waar een indrukwekkende hoeveelheid politiewagens verzameld stond. De actie was pas begonnen want politieagenten stonden bijeen om instructies te krijgen. Daarna schoven de auto's langzaam vooruit, allemaal chauffeurs met bedrukte gezichten. Ook madammen die 10 likeurpralines opgesmuld hadden, keken angstig voor zich uit.
Toen Lieve aan de beurt was om te blazen, deed ze eerst flink haar best om alle lucht uit haar longen naar buiten te ademen, zodat ze adem tekortkwam om het blaaspijpje te vullen. Blaasproef mislukt. De politieagent bleef vriendelijk en geduldig. Hij deed Lieve voor een tweede maal blazen, met hetzelfde resultaat: onvoldoende adem kwam er uit de longen. Daarna vroeg de politieagent om stáánde de blaastest af te leggen. Lieve stapte gezwind uit de auto, zoals het een nuchtere chauffeur betaamt, en blies opnieuw. Wéér mis. Wat nu?
"Nu komt er een dokter aan te pas die een bloedtest gaat afnemen", zei de agent die nóg altijd niet de moed had opgegeven. Lieve zag hem nadenken terwijl het blaasmachientje in zijn handen wiebelde. Blijkbaar wilde de vriendelijke man alle rompslomp vermijden en hij gaf toestemming om te vertrekken. Oef! Waarschijnlijk vreesde hij dat Lieve haar laatste adem ter plekke zou gaan uitblazen?...
Wat gaan we nog allemaal beleven? Geruchten bombarderen de zwarte acteur Idris Elba tot de volgende James Bond-vertolker. De nieuwe Bondfilm zou eind 2015 in de zalen komen. Een nieuwe 007 met donkere huidskleur? Een geheimagent met Afrikaanse roots?... Zo heeft de auteur Ian Fleming het toch niet bedoeld?
De Amerikaanse radiopresentator Rush Limbaugh: "Het personage James Bond zoals bedacht door schrijver Ian Fleming is een blanke, Schotse man. Het is misschien racistisch, maar een zwarte acteur kan die rol dus niet vertolken."
Niet iedereen ziet een James Bond met Afrikaanse wortels zitten, en dan heeft de krantenman het over 'racistische' reacties op de Elba-geruchten... Het is toch mogelijk om iets tegen een zwarte acteur te hebben zonder 'racistisch' te zijn?! Als een neger iets tegen een blanke heeft, hoor je dan ooit het woord 'racisme' vallen? Nee toch?!
Verstokte Bondfans willen een blank filmicoon behouden zien in hun Bondfilms. Heel normaal. Heel begrijpelijk. Heel menselijk. Vérre van een 'racistische' instelling!
Ik wil een knappe blanke acteur in de volgende nieuwe Bondfilms! Zo eentje om inhoud te geven aan mijn nachtelijke avonturen!
Er is een ongeziene stijging van het aantal goedgekeurde asielaanvragen, meer dan de helft van de avonturiers mogen in ons land blijven! Theo Francken: "De stijging van het aantal asielaanvragen is een goede zaak, het is een teken dat we de juiste doelgroep bereiken."... DOELGROEP?... Alsof ons land op zoek is naar nieuwe asielzoekers, naar nieuwe mensen die van heel ver komen omdat ze weten dat ze hier met open armen ontvangen worden, dat de sluizen naar het Hemelrijk voor hen wagenwijd openstaan... En waar moeten die allemaal ondergebracht worden? Ik zal mijn zolderkamertje maar weer eens gaan oppoetsen... Het 'goede' nieuws van Francken zal uiteraard nog meer asiel- en andere zoekers en sukkelaars aantrekken die langs alle spleten en kieren ons land komen ontdekken, en daarna misschien welveroveren. Francken geeft mij de indruk dat WIJ verantwoordelijk zijn voor de gevaarlijke toestanden elders in de wereld, en dat de opvangpolitiek soepeler moet gemaakt worden. Zo, ik heb me weer eens goed kunnen laten gaan, en dan is er nu tijd voor
"Pubers moeten langer uitslapen. Tieners presteren niet goed het eerste lesuur, dat blijkt uit Nederlands onderzoek. Ze kunnen zich dan nog niet goed concentreren en leggen slechtere toetsen af. Dat komt gewoon omdat hun brein nog niet echt wakker is. Slaapspecialisten pleiten er dan ook voor om de school later te laten beginnen."
Later naar school? Dan kunnen ze 's nachts nóg langer met hun speeltjes in bed bezig zijn. Dan zal dat eerste lesuur altijd moeilijk blijven, al begint de school pas vanaf 's middags. In slaap vallen op de fiets, in de klas, in de schoolbus... Dat komt ervan als kinderen eigen baas mogen spelen, en ouders hun verantwoordelijkheid niet nemen. De school een uurtje later laten beginnen, is een omzeilen van de verantwoordelijkheid van de ouders. Zie je later de werkgever al zeggen: "Ben je moe? Kom dan maar een uurtje later op het werk."...
Ik heb altijd gepleit voor een lege slaapkamer. Enkel bed, kleerkast, en studiehoekje. Slapen en studeren, je zal eens zien hoe helder hun hoofd zal zijn tijdens het eerste lesuur!
Kinderen die te weinig slapen, zijn te moe om 's ochtends naar school te gaan. Dat weten we allemaal. En tóch zwijgt de slaapkliniek over de nachtelijke activiteiten van de tieners. En wat nóg erger is: er wordt niet gewezen op de verantwoordelijkheid van de ouders.
Vermoeide kinderen in de klas
Kinderen slapen alsmaar minder, ze gaan steeds later naar bed. Het chronisch slaaptekort laat zich in de klas voelen door verminderd concentratievermogen, ze kunnen minder opletten, worden sneller kwaad, zijn meer prikkelbaar. Studies hebben gewezen op het verband tussen slaaptekort en overgewicht, neerslachtigheid, gedrags- en leerproblemen. Onvoldoende nachtrust doet de hersenen minder goed functioneren, maakt van de kinderen wildebrassen die zich niet kunnen intomen en niet de nodige aandacht kunnen opbrengen tijdens de lessen of thuis bij huiswerk maken en lessen leren. Ook voor de ontwikkeling van het geheugen is een goede nachtrust vereist. Informatie in het geheugen opslaan lukt minder goed bij vermoeidheid.
Slechte lichaamsconditie
Goed slapen is even belangrijk als een goede lichaamsconditie. Het belang van veel bewegen wordt door ouders onderschat. Vroeger kenden kinderen spelletjes als hoepelen, verstoppertje spelen, haasje over springen, tollen, knikkeren, kaatsenballen, hinkelen, boompje klimmen, over sloten springen, over hekken klimmen... Kennen onze kinderen deze spelletjes nog? Op de speelplaats zie ik kinderen alleen maar wat achter elkaar aanrennen en elkaar slaan of doen alsof ze een ander neerknallen. Thuis hangen ze uren in zachte sofa's, met gebogen rug en ingevallen borstkas voor de tv. In de klas zie ik kinderen ook meer hangen dan zitten. Soms met de voeten naast de stoel of onder hun poep. Ze weten niet meer wat een correcte zithouding betekent. Vele scholen geven veel te weinig uren lichamelijke opvoeding, waarbij gelet wordt op lopen, stappen, springen en zitten.
Ouders zijn schuldig!
Wanneer kinderen te weinig slapen, wijs ik met een beschuldigende vinger naar de ouders. Zij immers zijn verantwoordelijk voor de slaapomgeving van hun kind. Een slaapkamer zónder tv, zónder gsm, zónder spelletjes, zonder multimediale prullaria! Enkel datgene wat nodig is om te slapen en om te studeren. Televisie- en andere schermen hebben een verdovende en slaapmakende invloed, doet langzamer reageren op prikkels van buitenaf, waardoor intelligentie en fantasie afgeremd worden. Lichtschermen overspoelen de kinderen met beelden die niet verwerkt kunnen worden, die vaak los van elkaar blijven bestaan. Kinderen horen sprookjes en verhaaltjes te lezen, zelf iets uit te beelden of te verzinnen, dat stimuleert de fantasie en het redeneervermogen.
Wie tijdens zijn aardse leven de boeman en de pestzak uitgehangen heeft, deugt na zijn dood evenmin. Dus denk ik er niet aan om iets goeds te schrijven over dode Griezelmans, de valse snoodaard. Na mijn droom van vorige nacht heb ik beloofd om een nietsontziend vijandig berichtje te schrijven. Hier gaan we dan.
Lyceum Hasselt, jaren 90. Griezelmans als directeur van basisschool 'Tuinwijk' voerde er een griezelbeleid. Geruchten deden de ronde dat hij een indoctrinatiecursus gevolgd had om de machtswellusteling te kunnen uithangen. Dat geloofde ik graag, omdat hij in feite een miezerig prulleventje was, een lugubere kwal en een tiran die geilde op macht en gezag. Je zag ook zó dat hij tegen zijn goesting leefde. Een gewoon gesprek met hem was onmogelijk omdat hij zich telkens als de meerdere manifesteerde, en dat soort arrogantie stond iedere vriendelijke communicatie in de weg. Gemoedsrustverstorende contacten had je met die man. Na elk gesprek bleef er een gevoel hangen van onbehagen, onvrede, onrust. Omdat hij conflicten lange tijd liet aanslepen, om te kwellen, maar ook uit besluiteloosheid, geen knopen kunnen doorhakken en zo. Hij hield van intriges en plagerijen, daaruit putte hij zijn adrenaline. En in de leraarskamer werd er luidop gefantaseerd over allerlei rampen en tegenspoed die hem zouden overkomen.
Toen de eerste islamietertjes zich in school kwamen inschrijven, begon zijn hart sneller te kloppen, geraakte hij zelfs de kluts kwijt toen een verse migrantenfamilie vlakbij school kwam wonen. Hij kreeg zoiets onderwerperigs over zich, ging haast buigen en knielen en kruipen, kon niet meer helder denken, zocht bevend hulp rondom zich, toen familieleden met een uitheemse spruit zich aan zijn bureau aandienden. Ja, allochtone ouders kwamen nooit alleen, die hadden broers, vrienden, nonkels en buren bij. Je wist nooit wie pa of ma was van de kleine. Griezelmans frommelde zich in de gekste bochten om het de nieuwe indringertjes naar hun zin te maken. Hij zocht krampachtig naar extra lesuren om hun taal-en leerachterstand weg te werken. Hij geloofde nog in sinterklaas en de paashaas. Ook de islamleraar die enige tijd later aangesteld werd om islamles te geven, werd uitbundig verwelkomd en in de watten gelegd. Hoe zou het toch komen dat moslims hier zo zelfverzekerd rondtoeren met hun eigen taal, cultuur en godsdienst?!...
Al een paar keren viel het woord 'Nieuwjaarsvakantie' op tv, in plaats van 'Kerstvakantie'. Is dit een nieuwe truc om geen verwijzingen naar kerstmis te maken?
In tegenstelling tot vele anderen kan ik me 's ochtends heel goed mijn dromen van de vorige nacht herinneren. Die herinneringen zijn zó levendig dat ze lijken op waargebeurde belevenissen. Over mijn nachtelijke avonturen zou ik hele verhalen kunnen schrijven en er zelfs een nieuwe blog mee vullen, over 'Dromen en Droomduiding'... Lijkt me een geschikte titel.
Afgelopen nacht zag ik in mijn droom overal boze blikken om me heen. In winkels, op straat, in cafés, bij de kapster, bij de dokter, overal vijanden die me verguisden. Geen mens bekeek me nog, niemand sprak me nog aan, en achter m'n rug hoorde ik alleen maar "zw...zw...zw", en werd ik minachtend nagestaard alsof ik een crimineel was.
Het was een akelige droom waarin blogmaster Redpoppy een hoofdrol speelde. Zij tikte me op de vingers omdat ze het niet eens was met de inhoud van mijn episteltjes. Als strafwerk moest ik mijn hele blog herschrijven, overal wijzigingen aanbrengen in positieve zin, en lovende woorden schrijven over: het CGKR, over de islamleraar, over allochtonen, over concentratiescholen, over asielzoekers... Ik moest het hele uitschot-zootje de hemel inprijzen, anders zou mijn blog moeten verdwijnen.
Ik mocht ook niemand meer door het slijk sleuren, en met niemand mocht ik nog over m'n blog spreken. Reageerders werden gebannen, m'n mailbox werd geblokkeerd. Op een eiland zat ik daar helemaal alleen.
Toen ik ontwaakte besloot ik om een wraakberichtje te schrijven, zo eentje dat net zo vijandig zal zijn als de vijandigheid waarmee ik in mijn dromen geconfronteerd werd!
Terwijl het moslimmeisje op het schoolbord schrijft: "Jullie zijn ezels", en ons uitlacht, zal ik mijn berichtje van gisteren eens afmaken.
In Limburg zijn Genk en Maasmechelen de meest uitverkoren plekjes voor migranten om naar goud en welstand te zoeken. Meer dan de helft van de inwoners is er van vreemde herkomst. Meer dan de helft! Rasechte Genkenaren en Maasmechelaars zijn er dus in de minderheid, en ze hoeven niet te rekenen op hun burgemeesters, want de Genkse burgemeester Dries liet gisteren al horen dat we respect moeten tonen voor anderstaligen en andersgecultureerden. En in Maasmechelen is er de schepen van diversiteit met een afgezaagde uitspraak: "We mogen niet vergeten dat die verschillende culturen ook een rijkdom zijn." Ja, ja...
Wat hebben die vreemdelingen toch dat wij, échte Vlamingen, niét hebben?
1 op 6 'Vlamingen' is van vreemde afkomst, 1 op 6 is het Vlaams gemiddelde. Maar in Limburg is dat 1 op 4, behalve in Genk en Maasmechelen waar ze in de méérderheid zijn. 1 op 4 'Limburgers'... van vreemde afkomst.
De etnische afkomst van 'Vlamingen'... Hoe kan een Vlaming van elders komen dan van Vlaanderen?
De etnische afkomst van 'Limburgers'... Hoe kan een Limburger van elders komen dan van Limburg?
Ze worden allen 'Vlaming' of 'Limburger' genoemd, die vreemde herkomsters, ook al spreken ze een vreemd taaltje, ook al hebben ze andere wortels, andere gebruiken, andere culturen en overtuigingen... En tòch worden ze allen 'Vlaming' of 'Limburger' genoemd.
Zie maar naar onze 'Vlaamse' kleuters waarvan ze zeggen dat "1 op 3 Vlaamse kleuters van vreemde herkomst is". Dus 1 op 3 kleuters komt van ergens anders dan van hier, de nievanhierkleuters die ook 'Vlaams' genoemd worden, nog veel werk aan, een uitdaging voor nieuwe dure projecten, die natuurlijk niets gaan uithalen. Elke nieuwe generatie gelooft er in, in de harmonieuze samensmelting van 'het vreemde' met de originele autochtonen. Zo zag ik een Genkse kleuterjuf op tv, nauwelijks de puberteit ontgroeid, ze sprak euforisch over de integratie van vreemde kleuters in de Genkse samenleving. Het jufje was nog niet geboren toen de eerste integratiemislukkingen in het onderwijs al te zien waren...
Een inzender vraagt me om ons de les van Pim Fortuyn toch nog eens te herinneren. AT YOUR SERVICE, inzender ! om het met PF te zeggen:
Dit moet je eens lezen...er zit een echte levensles in....!! Ik kocht een vogelvoederbakje. Ik hing het op mijn achterbalkon en vulde het met zaad. Wat een mooi vogelvoederbakje was het, toen ik het liefdevol vulde met zaad. Binnen een week hadden we honderden vogels, gebruik makend van de onafgebroken stroom van vrij en gemakkelijk bereikbaar voedsel. Maar toen begonnen de vogels nesten te bouwen in de holtes van het balkon, boven de tafel en naast de barbecue.
Toen kwam de poep. Het is overal: op het tegelterras, de stoelen, de tafel, overal! Toen werden een aantal van de vogels vervelend. Ze maakten duikvluchten en probeerden mij te pikken, zelfs al had ik ze uit mijn eigen zak gevoed. Andere vogels waren onstuimig en luid. Ze zaten op het vogelvoederbakje en krijsten en schreeuwden tegen me. Alle uren van de dag en nacht en eisten ze dat ik het moest vullen als het voedsel bijna op was.
Na een tijdje kon ik zelfs niet meer zitten op mijn eigen balkon achter het huis. Dus ik nam het vogelvoederbakje weg en in drie dagen waren de vogels verdwenen. Ik heb hun rommel schoongemaakt en haalde de vele nesten die ze overal op het balkon hadden gebouwd weg. Al snel, was het achterbalkon weer als vroeger. Stil, rustig.... en geen een kwam nog op voor hun recht op een gratis maaltijd.
Laten we nu eens zien. Onze regering geeft gratis eten, sociale woningbouw, gratis medische zorg en gratis onderwijs, en laat iedereen die hier is geboren automatische bewoner zijn. Toen kwamen de illegalen met tienduizenden. Plotseling gingen onze belastingen omhoog voor gratis diensten; kleine appartementen voor vijf gezinnen; Je moet nu 6 uur wachten voor een spoedeisende hulp arts; Uw kind uit groep 4 is achter met andere scholen, omdat meer dan de helft van de klas geen Nederlands spreekt. Ik moet op 'Druk op één' drukken om mijn bank in het Nederlands tegen me te horen spreken.
Daarnaast wapperen mensen met vlaggen, lopen schreeuwend door de straten en eisen meer rechten en gratis vrijheden.
Het gedachtegoed van PIM F. was zijn tijd vooruit...... Het is tijd voor de overheid om de voederbakjes weg te nemen.
Ik ben in mijn recente bloggeschiedenis een uitspraak tegengekomen van de Genkse burgemeester Wim Dries (CD&V), toen hij efkes een linkse bocht nam en daarna op de ingeslagen weg vervolgde: "Goed Nederlands spreken is belangrijk maar we moeten ook respect hebben voor de cultuur en de thuistaal van de kinderen."...Doink!... Respect voor taal en cultuur van vreemdelingen? MIS! Dubbel en dik FOUT! ... Want de énigste en allerénigste voorwaarde tot integratie van vreemdelingen is TOTALE ontkenning en afzwering van afkomst en andere aanhangsels en toevoegsels en bijvoegsels die horen bij het verleden van de migrant. Het klinkt meedogenloos, maar je moet kiezen: ofwel integreren en je verleden verloochenen, ofwel in je thuisland blijven en blijven plakken en kleven aan je verleden en er verslaafd aan blijven . Eén van de twee. Alles tegelijk kan niet. EN hier meester worden, EN zichzelve blijven met behoud van eigen vreemde identiteit, dat is ongerijmd, dat kan niet!!!
Vorig jaar kwam het Genkse stadsbestuur al in het nieuws met een pleidooi voor de thuistaal in het onderwijs. Het zit daar in Genk niet pluis met het koesteren van ònze eigenheden, van ònze Nederlandse taal en cultuur, ònze taal en cultuur die op de voorgrond en in de schijnwerpers horen te staan!
Genk, daar waar migranten zich thuisvoelen in 't bronsgroen eikenhout, daar waar hoge concentraties van vreemdelingen leven, waar alle mogelijke nationaliteiten naast elkaar leven... Op straat eigen volk tegenkomen doet je opgelucht naar adem happen en geeft je een veiligheidsgevoel. Gemaskerde en gecamoufleerde mensen in carnavalskledij wekken afschuw op, ze getuigen van geen greintje respect voor de inboorlingen van het gastland waar hen een waardige plaats in de samenleving geschonken werd...
Nu word ik door slaap overmand. Het zandmannetje heeft me al verleid richting bedstede, dus zal ik maar gewillig ingaan op zijn wenken... Lieve lezer, mijn tekst is echt nog niet af hoor!...
Het valt me op dat er de jongste tijd nogal wat te doen is rond 'Toelatingsproeven Universiteit', en dat er met geen vinger gewezen wordt naar het middelbaar onderwijs. De kwaliteit van het middelbaar onderwijs wordt niet in vraag gesteld. Rik Torfs, rector KUL, zei wel eens dat de bedroevende resultaten van eerstejaars hoger onderwijs deels toe te schrijven zijn aan de kwaliteit van middelbaar onderwijs. Goed nieuws was dat even. Zo komen we tot de ontmaskering van middelbare scholen die niet voldoen. Maar toch blijven ze teveel buiten schot, de middelbare scholen die in alle gulheid en verdraagzaamheid zomaar ASO-diploma's uitdelen.
Nu zal ik eens iets vertellen over mijn ervaringen met vijf laatstejaarsleerlingen van een atheneum waar Turken en Marokkanen evenveel gezag hadden als de directeur.Het verhaal kan één van de zovele verklaringen zijn voor het hoge aantal gebuisden in het eerste jaar universiteit.
Juni 1992, atheneum van directeur Blauwbaard. Zijn school was een bonte verzameling van leerlingen van allerlei slag, ze kleurden de school tot een mooi pittoresk geheel. In het laatste middelbaar zaten 3 Turken, 1 Marokkaan en 1 Italiaan. Geen Vlaamse leerlingen, want die hadden het zinkende schip allang verlaten, richting witte kwaliteitsscholen. De 5 laatstejaars 'kregen' hun ASO-diploma, ze 'verdienden' het niet. De school loodste hen tot in het laatste jaar en zorgde ervoor dat ze zonder struikelen de eindmeet haalden. Niet zo moeilijk met het extreem lage lesniveau. Je moest echt wel debiel zijn om het niet te kunnen halen. Met hun ASO-diploma kregen de 5 laatstejaars in theorie toegang tot de universiteit.
De jarenlange verwennerijen maakten het vijftal verwaand en eigenwijs. Leerkrachten en hulpverleners konden onmogelijk doordringen tot hun persoonlijke leven. De vijf sloten zich angstvallig af voor waarschuwingen die ze spottend wegwuifden. Zij waren ervan overtuigd dat ze probleemloos de universiteit aankonden. Achterlijke tieners met grootheidswaanzin.
Het verziekte vijftal vertoonde nog andere verdachte symptomen, zoals: vijandigheid jegens volwassenen, niet kunnen luisteren en altijd zelf willen spreken, verdraaiingen, enorme zelfoverschatting, zenuwachtigheid, mislukte pogingen om correct Nederlands te spreken... Maar ook onderling was het mis met die vijf: altijd maar ruziën, verwijten, bekritiseren, elkaar op stang jagen en opjutten...
Hoe is deze zielige mentaliteit tot stand kunnen komen? Wel, de afgelopen zes jaren waren er verscheidene mensen in school die het vijftal 'bewerkten': de islamleraar die in het Turks mocht zeggen wat ie wilde, linkse leerkrachten met een gefrustreerde geldingsdrang, verpleegsters met leugenachtige verzinsels, migrantenwerksters die de allochtone leerlingen ophemelden en hen uitermate zelfbewust maakten...
En zo staan de poorten van de universiteit open voor iedereen die al struikelend en falend tòch op het laatste nippertje zijn ASO-diploma toegeschoven kreeg.