De Noordzee bruist een lied dat brandt De zeewind draagt het mede Het zingt van vrijheid over 't land Van vreugd' in dorp en stede De zonne vuurt de blijheid aan Langs velden, weiden, stromen Waar steden met hun torens staan Waar woud en heide dromen Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart O schone steden, trots en vroom Vol heilige feestvisioenen O stille dorpkens langs de stroom Waar veld en weide groenen Ik min U, stad vol klokgetril En dorp ik min U beide En 't is er, als ik dromen wil Zo vreedzaam in de heide Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart
Willem Gijssels (1875 - 1945)
SCHOOLPERIKELEN (Vroeger)
Avonturen met schooldirecties, leerkrachten, ouders, leerlingen, clb'ers. Vertellingen over vroeger en nu. En ook nog een beetje actualiteit met een korreltje zout.
26-08-2019
Zelfdoding live op Facebook
Gelezen over een geval van zelfdoding dat live op Facebook gevolgd kon worden. Een 36-jarige man, verwikkeld in een vechtscheiding, heeft zijn wanhoopsdaad gestreamd op sociale media. Zwarte gedachten en donkere gevoelens publiekelijk uiten is tegenwoordig makkelijker dan vroeger en er rust geen taboe meer op.
Het Vlaams Expertisecentrum Suïcidepreventie volgt de jaarlijkse cijfers van mensen die uit het leven stappen, of liever, die zichzelf van kant maken. Het Suïcidecentrum wil het aantal zelfdodingen aanpakken en zulke drama's voorkomen. Waarmee ze de kreet "het is genoeg geweest, ik wil niet meer bestaan" van de suïcidaal niet respecteren.
De roep om meer preventie kan loeihard klinken, toch mist preventie doeltreffendheid omdat in vele gevallen suïcidalen té vastberaden zijn in hun besluit om er een punt achter te zetten. Zij kúnnen niet weerhouden worden van hun wanhoopsdaad. Het heeft geen zin om suïcidalen achterna te crossen of op de hielen te zitten om hen te behoeden voor hun naderende onheil. Ik vind dat iemand die perse niet meer wil leven dat hij niet tegengehouden mag worden. Laat hem zijn gang gaan!
De Zelfmoord van Anja
Op 18.12.18 schreef ik over het geval Anja, een meisje dat ik als laatstejaarsleerling kende in het lyceum, met een sterke persoonlijkheid en een enorme profileringsdrang. Zij had de ijzersterke wil en vastberadenheid om niet meer te willen leven. Ik haal deze case nu aan om te illustreren dat mensen met zelfmoordneigingen niet altijd geholpen kunnen/willen worden. Er wordt teveel verondersteld dat potentiële zelfmoordenaars nog te overreden zijn. Een zelfmoord voorkomen kan lang niet altijd. Met een ongelooflijke wilskracht willen sommige mensen echt niet meer bestaan, en niets kan hen weerhouden van de uitvoering van hun zelfvernietigingsplannen... Het hele verhaal over Anja staat op 18.12.18.
De Ducasse-stoet in Ath is een traditioneel folkloristisch volksfeest en is Unesco-werelderfgoed. Nu struikelen onze zwarte medemensen en al hun fans over 'Le Sauvage', een eeuwenoud personage dat in La Ducasse een centrale rol speelt. De drie typische kenmerken van Le Sauvage zijn een zwartgeblakerde huid, veren op de kop en een ring door de neus.
Spelbreker anti-racismevereniging Brussels Panthers bestempelt 'Le Sauvage' als racistisch en vernederend. En daarom willen ze de erkenning van werelderfgoed laten intrekken: "Het personage versterkt negrofobie".
Karikaturale voorstellingen van het zwarte ras zijn eerder al voorwerp geweest van kritiek en verbolgenheid. Denk maar aan Zwarte Piet, of aan het negerjongetje op de Oerwoudfuif. Brussels Panthers heeft problemen met het aanvaarden van rasverschillen en dat maakt hen diep gefrustreerd waardoor ze overal racisme om de hoek zien loeren. Schermen met 'negrofobie' en 'racisme' is dan hun wapen in de strijd tegen raciale ongelijkheid. Een strijd die niet kan gestreden worden omdat rassen ongelijk zijn.
De aanval op ons werelderfgoed en onze folkore moet ons verontrusten want wij zullen helemaal in de verdrukking raken als er nog meer zwartgeblakerden aangedobberd zullen komen, met verschroeide huid, kroeskoppen, platte neus en dikke lippen. Karikatureren hoort bij vrije menings- en gevoelsuiting, om onszelf te leren omgaan met onze 'angst' voor negers.
Het woord 'Canon' ken ik van vroeger toen ik als kind verplicht werd om bewustzijnsvernietigende misvieringen bij te wonen. Op pijnlijke rieten stoelen knielde ik slaafs en gehoorzaam om mee te bidden met het Canon, zo ongeveer na het Sanctus. Graag zou ik deze duistere periode van kindermishandeling willen vergeten, maar dat lukt niet altijd.
De startnota van De Wever waarin ook het woord 'Canon' voorkomt, weekt meteen akelige herinneringen los aan vroeger... De N-VA pakt in de startnota uit met een VLAAMSE CANON als onderdeel van het inburgeringstraject, dat leidt naar een burgerschapstest. In het kader van een strenger integratiebeleid moeten nieuwkomers hun kennis van de Vlaamse Canon kunnen aantonen. En die Canon is een lijst van ankerpunten uit onze Vlaamse cultuur en geschiedenis die Vlaanderen als Europese natie typeren. Positief!
En dan was er nog een ander voorval waarin het woord 'Canon' mij kwelde. Drie jaar geleden wilden Vlaamse bisschoppen godsdienstlessen inhoudelijk versterken door leerlingen meer vertrouwd te maken met de fundamenten van het christendom en daarom een 'Canon' introduceerden om meer kennis bij te brengen van christelijke tradities, katholieke feestdagen, gebeden, geboden, sacramenten, deugden... Toen leek het of de Vlaamse bisschoppen een onderdrukking van de traditionele godsdienstlessen vreesden, een wanhoopspoging om christelijke tradities niet te laten verdrinken in het islamitische moeras, om niet opgeslokt te worden door de overweldigende islam. De CHRISTELIJKE CANON leek me een reactie op het dialoogonderwijs van Lieven Boeve dat christenen en moslims samen wil brengen, een ontmoeting waarbij uiteindelijk de katholieken de grote verliezers zullen zijn. De verwoestende islamitische invloeden worden alsmaar sterker en opdringeriger, en het aantal moslimkinderen blijft angstwekkend stijgen. Het katholiek onderwijs zal platgewalst worden door het islamonderwijs als godsdienstlessen geen sterkere vormen aannemen... We hebben niets meer vernomen over de Christelijke Canon.
Lieven Boeve, baas katholiek onderwijs, zegt dat het tekort aan leerkrachten de grootste bedreiging is voor de onderwijskwaliteit. Lege vacatures stapelen zich op. Campagnes om het lerarenberoep te promoten leveren niets op ondanks de rooskleurige voorstelling van het lerarenberoep.
Boeve omzeilt echter de wérkelijke oorzaken van het lerarentekort. Hij heeft het niet over ongeletterde vluchtelingen en andere vreemde nieuwkomers die ons onderwijs ondermijnen. Ook de aanwezigheid van fysiek en mentaal gehandicapten, die via het M-decreet het serene klasgebeuren komen verstoren, maken de lerarenopleiding onaantrekkelijk voor jongeren die voor een studie- en beroepskeuze staan. Er is niks bekoorlijks meer aan om voor leraar te studeren, en het vooruitzicht om voor een klas bruine taalgehandicapten, ongemotiveerde ongeletterden, achterlijke ezels, of een stel halvegaren te staan, is afschrikwekkend! Niemand wil nog voor een klas staan... Ténzij voor een homogene klas met eigen Vlaamse leerlingen die allen streven naar goede resultaten en allen trachten de beste te zijn. Witte scholen met witte klassen en met eigen Vlaamse leerlingen, dáár willen leerkrachten alleen nog werken!
Als kleutertje kende ik nog geen cijfertjes, maar wel de Romeinse cijfers I, II en III. Dat kwam zo... Eén keer per maand stonden er thuis op de kast drie spiksplinternieuwe kleurboeken te pronken. Elke kleurboek droeg een naam, of liever, een Romeins cijfer. Romeins cijfer I voor mijn oudste broer, cijfer II was voor mij, en cijfer III voor mijn jongere broer. En toen de nieuwe nummers IV en V geboren werden, kreeg ik nooit meer een kleurboek. Op de koop toe kwam er nog een nakomertje, nummer VI, hij kwam nog vlug de hele rij vervoegen. Toen kon ik mijn kleurboeken wel helemaal vergeten. Ik denk dat mijn vader de tel kwijtgeraakt was. Na I, II, III, IV, V en VI denk je niet meer aan kleurboeken, alleen maar hopen dat de ooievaar geen nummer VII brengt... Zo, dat was mijn eerste kennismaking met Romeinse cijfers.
Ik heb meer dan één engelbewaarder, en die hebben hun handen vol aan mij. Om mij weg te sleuren van glibberige zijpaadjes vol bekoringen en gevaren. Vandaag hebben ze me behoed voor een heleboel onheil.
Luister maar wat er gebeurde vanochtend aan een verlaten benzinepomp.
Ik wou 'met het kaartje tanken' en parkeerde mijn wagen keurig bij de pomp. Aan een andere pomp stond er een oud krakkemikkig volkswagenbusje met een vreemde nummerplaat. Vooraan zaten twee louche figuren die blijkbaar niet van plan waren om te tanken, die zaten daar maar. Te wachten? Op een slachtoffer? De chauffeur stapte uit , kwam naar me toe, de andere bleef zitten. Eén centimeter opende ik mijn vensterruit en tegelijk vlogen de portieren op slot. De man vroeg heel opdringerig of ik hem wilde helpen met zijn ruitenwissers die niet meer werkten. Een hele technische uitleg volgde om mij aan de praat te houden en om mij uit mijn auto te lokken... Zie je mij al frutselen aan die buitenlandse ruitenwissers, terwijl het ongure duo er met mijn auto vandoor zou gaan?
Het wijze engeltje op mijn rechter schouder waarschuwde me: "Niet uitstappen! Maak dat je hier als de bliksem wegkomt!". Het boze duiveltje op mijn linker schouder zei dat ik moest uitstappen, want "Je moet mensen in nood helpen, je moet je naaste liefhebben boven jezelf, je moet behulpzaam zijn en hen helpen", en nog zo van die zever over menslievendheid.
Ik luisterde naar het engeltje, en lapte mijn laars aan alle 'menslievendheid'. Wat betekent dit woord nu nog? En... Zoef! Weg! Met gierende en slippende banden en alles erop en eraan. Zoals in de film... Nu heb ik mijn auto nog, ik leef nog, en morgen zal ik opnieuw proberen te tanken.
Chokri Mahasinne, Marokkaan en organisator van Pruttelpot, heeft vroeger een poos lesgegeven aan de middenschool in Zonhoven. Hij gaf er aardrijkskunde aan de jongste middelbare scholiertjes. Ik kende hem als een enthousiaste leraar en een toffe collega voor zijn medeleraars. In de leraarskamer stelde hij zich bescheiden op en wist over alles mee te praten. Maar Chokri koesterde politieke ambities want daarmee viel meer te bereiken en te verdienen dan met een job in het onderwijs.
Nu genoeg tromgeroffel en trompetgeschal... Op zekere dag hing er in de leraarskamer een lovend krantenartikel op het mededelingenbord. Over Chokri Mahassine. Een flatterende foto stond centraal met daarrond allemaal lovende woorden. De man werd tot in alle uithoeken van de hemel geprezen. Leerkrachten knielden en bogen diep voor de Marokkaanse leraar.
Het krantenknipseltje in de leraarskamer stoorde me. Ik vroeg me af: "En de leraren Peeters en Janssens?". Die hebben nooit eens aan de muur mogen prijken met een mooie foto en prijzende commentaren! Hun hele carrière hebben Peeters en Janssens zich tenvolle ingezet voor de school, voor de leerlingen, voor alle collega's. Maar géén foto, géén lofgezwaai, niéts hing er ooit tegen de muur over Peeters en Janssens.
Hier moet iets gaan gebeuren bedacht ik. Op een onbewaakt ogenblik, toen de kust en het strand veilig waren, sloop ik met opstaande kraag, schichtig om me heen kijkend, zoals in een detectivefilm, naar de leraarskamer. En met één stevige ruk was het krantenknipseltje verdwenen. Weg! Foetsie!... Ik geniet nu nog altijd van de genoegdoening van dat moment.
Eerst mochten er 13 migranten van de “Open Arms” aan land, omdat ze zogenaamd ziek waren. De artsen stelden al snel vast dat geen van de 13 een ziekte had. Nu mochten 27, zogenaamd minderjarigen, aan land. Nauwelijks aan land gaven 8 van hen aan volwassen te zijn.
Het was midden in de nacht, het uur der spoken was allang voorbij, toen ik op tv een groep mensen bijeen zag zitten in een vergadering. Blanken en zwarten. Ze leken wetenschappers die onderzoeksresultaten uitwisselden. Het fijne kon ik niet achterhalen omdat ik er pardoes middenin viel, in het programma.
De onderzoekers volgden jarenlang een gemengde populatie scholieren en kwamen tot de conclusie dat blanke leerlingen op schools vlak beter scoorden dan hun zwarte klasgenootjes. Qua intelligentie staken ze er opvallend bovenuit, hun probleemoplossend vermogen en logisch redeneren functioneerden beter en hun rapportcijfers lagen hoger. Ze vormden een ambitieus toekomstbeeld voor zichzelf. Kwamen uit stabiele gezinnen en ondervonden minder familiale problemen dan hun zwarte medeleerlingen. Ze kregen meer ondersteuning van hun ouders bij taken en lessen... Kortom, een algehele verhevenheid van blank op zwart!
Erg verwonderlijk dat op tv deze conclusies zomaar verkondigd mochten worden, het was dan ook in het holst van de nacht, dan mag er altijd wat meer dan overdag wanneer iedereen tv kijkt. De linkse mediameute wil immers verhinderen dat mensen iets vernemen over de superioriteit van het blanke ras. Politiek correct zijn blanken en zwarten gelijke mensen. Een ontkenning van rasverschillen!
De rassentheorie dat zwarten minder intelligent zijn dan blanken stak dus weer eens de kop op. Nu, in de zomer van 2019. Terwijl recent nog wetenschappers die het verband tussen ras en intelligentie onderzochten, weggezet werden als wetenschappelijke racisten.
Toen in de vergadering op tv de superioriteit van het blanke ras angstvallig in 't vizier kwam, verlieten enkele zwarte medewerkers de vergaderruimte. Verbolgen stapten ze op. En toen was het programma zo goed als afgelopen... Even later lonkte het zandmannetje naar mij.
Stijn Baert (foto), professor arbeidseconomie, geeft vijf tips aan de regeringsonderhandelaars om de doelstelling van 80% werkzaamheidsgraad te kunnen realiseren:
Maar welke is de geloofwaardigheid van deze kerel als we bedenken dat hij in zijn proefschrift (2013) het fenomeen 'allochtoon zittenblijven' toelichtte en daarbij tot bizarre en onjuiste conclusies kwam. Alsof hij nog nooit een multiculturele klas van dichtbij gezien had, nog nooit een delibiratie bijgewoond had in een multiculturele school, en migrantenleerlingen alleen maar kende van horen zeggen.
Stijn Baert heeft nog meer op zijn politiek-correcte kerfstok. Hij deed onderzoek naar etnische discriminatie op de arbeidsmarkt, en verkende daarom undercover (!) de arbeidsmarkt, stelde fictieve sollicitatiebrieven op, valse brieven dus, en deed mystery sollicitaties. Louche linkse praktijken... En met dit individu moet onze regering aan de slag om naar 80% werkzaamheidsgraad te streven?
Hier een voorsmaakje van alarmerende mediaberichten die vanaf september weer op ons afgevuurd zullen worden: migrantenleerlingen met leerproblemen!
Het is wel niet meteen duidelijk dat het over migranten gaat die op school sukkelen en haperen, omdat de berichtgeving het over "Vlaamse kinderen' heeft, een trucje om handig te manoeuvreren omheen de etnische achtergrond van probleemkinderen. 'Kansarmen' is ook nog zo'n geslachtsloos toverwoord dat alles kan overkoepelen en migranten niet bij naam noemt. En wij maar vrezen dat onze Vlaamse leerlingen achteruit boeren. Iedereen is geschokt en schrikt zich te pletter als blijkt dat zoveel 'Vlaamse' kinderen kampen met leerachterstanden. 'Vlaamse' kinderen?...
Af en toe laat een journalist echter een steekje vallen bij zijn eindeloze toerkes rond de pot, hij glijdt dan uit op het politiek-correcte ijs en onthult alzo de kern van het probleem, en die is: allochtonen, migranten, anderstaligen en ander vreemd tuig worstelen met taal- en leerachterstanden, concentratieproblemen, gedragsproblemen, gemis aan familiale ondersteuning, en allerlei andere akelige afwijkingen eigen aan ontwortelingen en identiteitscrisissen.
In een later stadium toveren de schrijvelaars steevast 'kansenongelijkheid' uit hun mouw, en dat is het moment dat er verheldering moet komen over het soort leerlingen dat achterop blijft hinken en achterblijft. Alle noodklokberichten focussen zich dan op het migrantenvolk dat evenveel en gelijke kansen moet krijgen als onze eigen leerlingen (eigen leerlingen die achterblijven komen niet in aanmerking), en daarvoor zijn er meer financiële middelen nodig.
Belastingbetalers, open uw gulle geldbeugels wanneer projectbedenkers en zakkenvullers op de proppen komen met initiatieven om problematische migranten op school gelijke kansen te geven... Parels voor de zwijnen!
Deze video gaat over de verwijving van de man. Er wordt gewezen op de gevaren voor de westerse maatschappij als er geen échte mannen aan de macht zijn. Stoere mannelijke leiders zijn er nodig om het moderne Westen in stand te houden.
Films en tv-series met softe acteurtjes en homoseksuele propaganda plegen een aanslag op de mannelijkheid van de mannen in onze samenleving. En als slappelingen zich spiegelen aan de voorbeelden op tv vervallen ze in een wazig afgietsel van de man.
Ook de opkomst van feministen, dolle mina's, manwijven, bazige feeksen... heeft geen deugd gedaan aan het blinkende imago van stoere krijgers, gespierde krachtpatsers en forse binken. Mondige vrouwen die bevelen geven aan hun mannen, ondermijnen hun mannelijkheid en degraderen hen tot mannen onder de sloef. En dan zijn er mannen die geeneens protesteren en berusten in hun lot. Weg met hun mannelijkheid en hun leiderschap. Ze worden schapen.
Het begint al in de kinderjaren, jongetjes die nooit eens een robbertje vechten op de speelplaats, die nooit eens met kleerscheuren thuiskomen, nooit schaafwonden oplopen omdat ze nooit ravotten, door moeder overbeschermd worden, wel, die jongetjes worden watjes zonder weerbaarheid en incasseringsvermogen. Assertiviteit en opkomen voor zichzelf hebben ze nooit geleerd en krijgen een nichterig gedrag en verwijfde handelwijzen. Een roze T-shirt zou hen niet misstaan.
En als die jongetjes opgroeien wordt de band met hun moeder nog sterker. Het zijn de zoontjes die veel te lang onder moeders vleugels blijven schuilen. Ze worden watjes zonder weerbaarheid. En de moedertjes blijven bemoederen.
Met een beetje geluk geraken deze verwende jongetjes toch aan een lief. Ze gaan dan aarzelend en met gemengde gevoelens stapvoets naar de pastoor aan het altaar waar ze eeuwige trouw beloven, en nog veel erger, eeuwigdurende bijstand en zorg garanderen voor hun geliefde, levenslang... Zijn dát echte mannen?!
De startnota van De Wever is nog niet afgekoeld of patsboem wordt er op gesprongen door het Minderhedenforum met op kop Landry Mawungu (foto, rechts). Hij stelt dat de N-VA de integratie van nieuwkomers afremt door allerlei maatregelen w.o. de inburgeringstrajecten. Erger is dat Mawungu de Vlaamse identiteit relativeert. Hij wil ook elk kind tot excellentie brengen in het onderwijs en vindt dat hoofddoeken moeten kunnen. En zo keren we terug naar het tijdperk van de hoofddoek, nivellering in het onderwijs en een vage universele identiteit... Mawungu gelooft in integratie van nieuwkomers. Hij zou toch moeten weten dat ontwortelde heimatlozen zodanig gedesoriënteerd zijndat inburgeringstrajecten, sancties en boetes nooit streng genoeg kunnen zijn.
Mawungu's voorganger was Wouter Van Bellingen (foto, links). Deze gaat nu de uitvoering van het migratiepact leiden.
Het minderhedenforum als organisatie en de rol van Van Bellingen in het migratiepact laten ons een sluipend machtsvertoon zien van etnisch-culturele minderheden. Ze lijken zelfs meer in de pap te brokken dan het Vlaams Belang...
Schoolperikelen liggen te sudderen en te slampampen want aan de lange schoolvakantie komt er maar geen einde. Ook klimaatspijbelaars hebben geen tijd om te spijbelen want 't is vakantie.
En onze regering wordt "een Clubje van Verliezers". Een heleboel Vlaamse kiezers zijn bedrogen. Ze zijn 1.000 maal belogen en 1.000 maal gekwetst. Het deed hen 1.000 keer zo'n pijn.
En ook geen islamitische aanslagen meer. 't Lijkt wel of iedereen slaapt terwijl ik hier naar inspiratie zit te zoeken.
Over de Verenigde Naties weet ik misschien nog iets te vertellen. De VN, als een vat vol eurofielen en xenofielen, waarschuwde ons begin dit jaar voor de opkomst van 'giftige visies' en het gebruiken van angst om politiek voordeel te verwerven. Zo zouden angstige mensen gemakkelijke doelwitten zijn voor nationalisten en populisten. En haatzaaiende uitspraken en haatmisdrijven zouden ook aangepakt worden. Blabla...
De VN heeft iets met 'angst'. Eerst verwerpt ze onze angst voor vreemdelingen, en daarna maakt ze ons bang voor nieuwe jihadistische aanslagen. Recent waarschuwde de VN ons voor nieuwe IS-geïnspireerde aanslagen... Eerst onze angsten voor vreemdelingen veroordelen en wegzetten als iets gevaarlijks, om vervolgens ons bang te maken voor nieuwe islamitische terreur?!
Neem nu de xenofobie waarover de VN zich enkele jaren geleden druk maakte, ze maakte zich ongerust over het xenofobe klimaat in Europa en over de publieke opinie die opgezweept werd tegen vluchtelingen. Deze ongerustheid over Europese xenofobie leek me de grondlegger van het beruchte migratiepact (Global Compact for Migration) dat lag te sluimeren tot het in volle glorie en rijpheid tevoorschijn kwam, klaar om Europese naties in doeken te doen.
Eerst zeurde de VN over xenofobie in Europa en komt dan met een Migratiepact op de proppen. Het Marrakesj-immigratiepact geeft een eindeloze nieuwe dimensie aan de migratiekwestie. Het is een migrantvriendelijk pact waarbij nationaal immigratiebeleid volledig uit handen gegeven wordt en nieuwe immigratiegolven op gang gebracht worden omdat alle landsgrenzen wijd openstaan en migranten meer rechten, privileges en andere luxe dingen krijgen. Een hemel op aarde voor migranten... Ik ben benieuwd hoe onze nieuwe regering deze migratieperikelen gaat aanpakken.
Richard Gere heeft mij diep ontgoocheld. Mijn droom ligt aan diggelen, uiteengespat als een zeepbel. Waar is de tijd dat ik als een verliefde puber zwijmelend naar zijn films keek, toen ik hier schreef dat hij mijn verstand benevelde, dat hij de man was met wie ik op de laatste dag van mijn leven wil genieten van champagne en aardbeien. Zoals zijn tegenspeelster Julia Roberts zich intens inleefde in haar rol aan zijn zijde. En als Julia Roberts dat kan, dan kan ik dat ook.
Nu heeft Richard Gere zich het lot aangetrokken van 121 Afrikaanse migranten aan boord van een gestrand reddingschip. Hij heeft hen voedsel gebracht, en doet nu een pathetische oproep aan de wereld om deze mensen te redden: "Alstublieft, help deze mensen, onze broeders en zusters"...
Als enige blanke poseert Gere op een bootje tussen broussebewoners, als enige witte tussen zwarte negerkes: Daar staat ‘ie dan En of wij a.u.b. geld willen sturen om die arme sloebers aan een nieuw leven te helpen.
Het zijn niet alleen gestoorde vrouwen die bezwijken voor vluchtelingen of voor alles wat exotisch is. Ook Richard Gere is getroffen door het zwaard des menslievendheids. Hij maakt zich zorgen om negerkes die nergens aan land kunnen. Zijn bekommernis lijkt bizar, maar kan verklaard worden als we op de Freudiaanse toer gaan. Duistere instinctuele energie wordt verplaatst naar een waardevol sociaal doel, m.a.w. onbewuste seksuele drijfveren worden omgezet in hogere sociale doelstellingen. Sublimering... In het geval van Gere (vluchtelingen helpen) lijkt me dit soort sublimering toch niet van toepassing. Ooit komen we wel te weten wat de acteur bezielde om bootmigranten "onze broeders en zusters" te noemen...
Miljonair Richard Gere bemoeit zich met bootmigrantenbeleid
De acteur en multimiljonair Richard Gere laat zich van z’n meest deugende kant zien! Daar staat ‘ie dan op een bootje, tussen de asielzoekers, een beetje te miepen over ruimhartiger asielbeleid…
Gere komt er ook niet zo makkelijk mee weg. De reacties op Twitter staan vol met suggesties dat hij misschien zelf maar wat migranten op moet nemen in één van z’n huizen. Het is überhaupt al raar dat een acteur even zo’n kwestie denkt te kunnen beslechten met een filmpje. Mooi makkelijk om even van buitenaf je te gaan mengen in een kwestie die jezelf weinig aangaat en waarvan je nooit de consequenties zult ervaren.
Gelukkig trekt de gouden ketting van één van de migranten op de achtergrond, net zoveel aandacht als Richard Gere zelf. Het is ook niet echt handig om een miljonair op een schip te laten bedelen om geld, terwijl zo’n migrant met een klomp goud om z’n strot een beetje semi-agressief in de camera kijkt en continu z’n lippen likt. Toen ik dat zag wilde ik al helemáál niet meer doneren.
Hallo linkse gluurlezers, linkse media en ander heterofoob tuig, ik ga nog eens opnieuw vertellen wat ik denk van jullie walgelijke Gay Prides. Zij zijn een gore karikatuur van de holebi-gemeenschap en werpen een smet op ware holebi's.
Deelnemers aan Gay Pride Parades zijn zieke genderpatiënten. Zij lijden aan het genderdysforische syndroom en gaan daar zodanig onder gebukt dat ze als willoze schapen deelnemen aan optochten die bedoeld zijn om te wijzen op de rechten van holebi's en omgebouwden, maar die zij aangrijpen om zichzelf te ontbloten en hun intieme delen in al hun glorie tentoon te spreiden. En zo overwinnen ze hun angsten en depressies die gelinkt zijn aan het anders-zijn of aan het anders-willen-zijn. Ja, het merendeel van de deelnemers is hetero. Zij zijn de would-be homo's, de selfmade homo's, of de andersgeaarden zoals ze zich in hun dromen voorstellen. Hun verstoorde geslachtsidentiteit zet hen aan tot minderwaardig exhibitionistisch etaleren van zedeloze vulgariteiten. De viespeuken. En zo nu en dan worden ze geveld door vlagen van geslachtsverbijstering en weten niet meer goed wat ze zijn, een man of een vrouw, of een kruising tussen beiden. Ze houden van hun piemelke en hun ballekes, maar zouden soms toch liever borstjes en een vochtig vaginaatje willen.In schemerzonige buien gaan gendergestoorden twijfelen aan hun eigen geslacht, beginnen te prutsen aan hun geslacht of zelfs verloochenen hun eigen geslacht. Het drijft hen naar radeloosheid... En tenslotte stappen ze mee in een stoet die geen antwoorden geeft op hun vragen, maar hen nog dieper jaagt in hun gestoorde seksleven.
En met deze titel wil ik mijn steun betuigen aan Vlaams Belanger Steve Herman die 100% gelijk heeft met zijn bewering dat Gay Prides platvloerse parades zijn en walgelijke wantoestanden en wansmakelijkheden laten zien van een stelletje seksgestoorden van wie het brein ernstig in verval geraakt is.